• Terug in België en foto's Hong Kong
  • Beloofde foto's
  • Dag 2 en 3 Hong Kong
  • Dag 1 Hong Kong
  • De afgelopen dagen

Reis naar Australië
    Björn & Eefie aan het touren
    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De afgelopen dagen
    Hey!

Het is ondertussen een aantal dagen geleden maar we konden niet over internet beschikken. Het is eigenlijk per toeval dat we net in het metrostation internet ontdekten.

We zitten ondertussen in Hong Kong en het is hier fantastisch! Een waar shoppingparadijs.

Eerst nog iets over Australie: De laatste dag zijn we eerder van Fraser Island vertrokken om nog "Surfers Paradise" te kunnen bezoeken. Men noemt het 'Australisch Miami" en toen we aankwamen daar zagen we direct wat men hiermee bedoelde want vlak naast het strand stonden torenhoge gebouwen. Het werd nog een toffe dag en gezellige avond.

De volgende dag vertrokken we met pijn in het hart vanuit Australie, het was een fantastische en unieke reis! Als we kunnen komen we zeker terug.

Toen we geland waren in Hong Kong overviel het zicht van de skyline ons meteen. Vandaag was ongelofelijk tof. Onze tijd op internet is beperkt maar van zodra we kunnen, posten we een nieuw berichtje met meer uitleg en foto's want we hebben nog veel te vertellen.

Groetjes! En bedankt iedereen voor jullie mailtjes.

11-11-2008 om 00:00 geschreven door Björn & Eefie

12-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1 Hong Kong

Hey!

Gisteren was echt een mega toffe dag, eerst had we een halve dag een geleide tour naar de highlights.

We bezochten een typische tempel waar meerdere goden aanbeden worden en dat je letterlijk uitgewierookt wordt. Het is gezelliger dan onze kerken maar met minder pracht en praal. We zagen er lokale mensen hun wens uitbrengen voornamelijk gaat dit om geld. Meer specifiek, vanavond zijn het de paardenrennen (we zullen er ook een gokje op wagen maar voor wat minder geld want vorig jaar vergokte men per kop voor ongeveer 1100 euro).

Vervolgens gingen we naar het hoogste punt in Hong Kong voor een spectaculair uitzicht over de skyline. We hadden geluk want het was een zeer heldere en zonnige dag. We gingen naar de top met een kabeltram wat al een belevenis op zich was ( stijging van 40 procent ).

Daarna maakten we een boottochtje in de vissershaven waar de typische woonboten en vissersboten (Sampan) lagen. Zelf zaten we ook in zo'n Sampan. In die haven zagen we ook het grootste vlottende restaurant ter wereld, ze kunnen namelijk 2000 couverts tegelijk aan.

Ook bezochten we via de tour een juwelenfabriek maar uiteindelijk zagen we 2 mensen aan het werk en was de rest een toonzaal waar men ons probeerde de juwelen te verkopen. Echt platte commerce, gelukkig waren de andere dingen van de tour veel kwalitatiever.

Als laatste bezochten we 'stanleys market', een openlucht markt vol prullaria maar wel tof om door te lopen, vooral omdat het typische aziatische producten zijn die ze verkopen.

In de namiddag maakten we plannen om nog een aantal zaken te bezoeken maar zoals reeds gezegd is het hier een waar shoppingparadijs en geraakten we niet veel verder. Het was wel enorm plezant! We hebben zelfs een grotere valies gekocht om de extra's mee te brengen. Ook kwamen we terecht bij een lokaal vis-en groentenmarktje wat een plezier was om te zien maar ook een beetje freaky want levende vers is hier ook levende vers, je zag de vissen en garnalen nog spartelen voor lucht.

In de avond, want het was al laat, gingen we terug naar het hoogste punt om nu de skyline bij nacht te zien. Het was zo mogelijk nog indrukwekkender. Op dat punt hadden ze een restaurant waarvan de prijzen naar europese normen goed meevielen (het is hier echt wel goedkoop voor veel zaken). We besloten er te eten en wat een avond werd dit. We kregen niet alleen ongelofelijke service maar ook een prachtig zicht op de skyline. Ons tafeltje was vlak aan het venster. Voor mij kwamen ze zelfs mijn vlees aan tafel klaarmaken en flamberen, en Bjorn kon eindelijk genieten van zijn lang gewenste King Crab.

Groetjes!

Ps foto's volgen nog, beloofd!

12-11-2008 om 00:00 geschreven door Björn & Eefie

13-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 en 3 Hong Kong
    Hey!

Hong Kong is een stad vol afwisseling, niet enkel qua entertainment, shopping en stad, maar ook qua natuur. Gisteren bezochten we namelijk het Lantau eiland. Een van de vele eilandjes van Hong Kong.

Lantau-eiland is vooral gekend voor het grote bronzen Buddha-beeld (34m en 250 ton),de bijliggende tempels (waar men opnieuw wierook a volonte brandt), de prachtige baaien en het zeer oude vissersdorpje op palen.

Bij onze aankomst maakten we een wandeling langs een van de prachtige baaien. We zagen er waterbuffels vrij rondlopen en er lagen er zelfs een aantal te zonnen op het strand. Vervolgens bezochten we de tempels en betraden we de talloze trappen naar de Big Buddha. Ook liepen we langs het pad der wijsheid (palen met teksten neergezet in de bergen in de vorm van een 8, wijzend op de oneindigheid). Tijdens ons bezoek kon je door de luidsprekers de monniken hun gebeden horen zingen (dat heeft wel iets speciaals bijna hypnotiserend).

Als laatste vaarden we langs de vele paalhuisjes van het vissersdorpje. We waren blij in het bootje te zitten want zo stabiel leek het ons allemaal niet. Sommige huisjes waren half ingestort en de palen waarop ze staan zijn soms half weggerot. Na de zonsondergang bekeken te hebben vanuit ons bootje, keerden we met de grote ferry terug naar Hong Kong stad. Tijdens die tocht konden we opnieuw de skyline goed zien maar ditmaal vanop het water. Het blijft ons verwonderen door zijn hoeveelheid prachtige en hoge gebouwen.

In de late avond liepen we nog langs enkele bekende straten, marktjes en winkels waarbij men ons telkens nepartikelen kwam aanbieden.
    De meeste winkels zijn hier open tot middernacht.

Vandaag startten we met een wandeling op de goldfish markt gevolgd door de bloemenmarkt en de vogeltjesmarkt. De vissen hangen gewoon in grote hoeveelheden, reeds klaar verpakt in plastiekzakjes (dat vonden we wel sneu voor de visjes). Het zijn vissen zoals je bij ons niet kunt krijgen. Ook hingen de vogeltjes in zeer mooie typische chinese kooitjes boven de kraampjes. Sommige eigenaars gaan met hun vogel naar dit park om hen daar 'uit te laten', zonder ze weliswaar effectief uit de kooi te halen. Beiden markten zijn zeer populair want bij aankoop van het juiste vogeltje of visje zal je een voorspoedig leven leiden (veel geld met andere woorden). De populariteit blijkt uit het aantal winkeltjes en kraampjes met hun talloze zakjes met vissen en kooitjes met vogeltjes.

Nu we toch in de sfeer van de markten zaten, gingen we eveneens naar de 'jade markt'. Een licht tot donkergroene edelsteen. Op de markt kon je ze in alle variaties terugvinden: verwerkt als ring, als oorbellen, kettingen en beeldjes...

Vlak daarnaast lag opnieuw een lokaal voedingswarenmarktje in openlucht waar we op liepen. Per toeval  kwamen we terecht in een typisch Hong Kongs eethuisje. Het is hier zeer gekend, zeer goedkoop en heel lekker (2 euro voor 2 personen). Ze spraken enkel kantonees dus brachten ze ons naar een tafeltje waar een vrouw zat die engels kon ( het bleek een vroegere lerares te zijn ), zij hielp ons met de bestelling maar vroeg ons hoe we er terecht gekomen waren want dit was enkel zeer bekend bij de lokale mensen. Per toeval dus.

Vanmiddag plannen we nog wat shoppen en gaan we vanavond naar de avenue of stars om de grootste licht en lasershow te bekijken op de gebouwen van de stad.

Morgen is het einde van onze reis..  Tijd gaat zo snel voorbij.. Spijtig want het was ongelofelijk!  We hebben van iedere minuut met volle teugen genoten!
    We zullen wel blij zijn om iedereen terug te zien

Foto's volgen ofwel morgen op de luchthaven en anders zullen we ze nog posten vanuit Belgie. Beloofd.

13-11-2008 om 00:00 geschreven door Björn & Eefie

15-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beloofde foto's
    Hey!

Zoals beloofd komen hier de laatste foto's van Australië, namelijk Fraser Island en Surfers Paradise.

75-mile beach, terreinwagens zijn hierop toegelaten en kunnen snelheden halen tot 120 km/u. Men mag weliswaar niet zwemmen in het water door de aanwezigheid van de vele haaien. Op dit eiland is er echter nog water genoeg om in te zwemmen; meren, bronnen en kreekjes.

Een van de vele Dingo's (wilde australische honden) die het eiland bevolken.

The Pinnacles; een veelkleurige zandformatie.

The Maheno; het beroemdste stuk roestend ijzer ter wereld. Het schip is al voor de helft verteerd door de zee.

Regenwoud op zandgrond, uniek!

Het McKenzie zoetwatermeer, waar het water letterlijk de kleur van de lucht overneemt en waar het zand bijna wit is.

Het Miami van Australië; Surfers Paradise aan de Goldcoast. De wolkenkrabbers komen er tot op het strand.

15-11-2008 om 00:00 geschreven door Björn & Eefie

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in België en foto's Hong Kong
    Hey!

We zijn terug in het grijze België en genieten nog na van onze fantastische reis.

Wie ook van plan is deze schitterende reis te ondernemen kan steeds een e-mail zenden voor tips omtrent de hotels en excursies.

Hieronder volgen nog de laatste foto's van Hong Kong, een echte aanrader!

Iedereen bedankt om onze blog te lezen en bedankt voor de vele reacties.

Vele groeten.

De Skyline van Hong Kong vanop de "Peak", het hoogste punt van Hong Kong.

De typische Sampan-bootjes die trouwens nog steeds gebruikt worden.

De levende verse vis op een van de vele plaatselijke marktjes.

Een prachtig shoppingcenter op Times Square.

Waterbuffels op het strand van Hong Kong.

Het 34m hoge Buddha-beeld, ongelofelijk mooi!

Path of Wisdom, een mooie serene plaats met boedistische teksten gegraveerd op de balken.

Een vissersdorp op palen.