Inhoud blog
  • Een monster
  • Zo lang geleden
  • nieuwe bewoners
  • oeps
  • Stap voor stap komen we er wel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Dagboek van Bix, Geb en Mir

    21-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een monster
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gisterenavond was het tijd voor mijn wandeling. Ik kan er al echt van genieten om de wind door mijn vacht te voelen. Meestal mag ik in het hoge gras bij Tic en Tac lopen, sluipen, springen, rollen,... Gisteren dus ook. We waren nog niet aan de wei en er kwam een monster naar ons toe gewandeld. De hele grond daverde, boef boef boef. En groot dat het was, mijn hele hoofd paste zo in  neusgat van het monster!
    Mijn blikopener stak haar hand uit en legde die op het monster.
    Het kwam mij wel een beetje bekend voor, van op de tv. Jaja na een paar minuten wist ik het zeker, dit monster had ik al eerder gezien. Bij de reclame. Van dat bier Palm, daar laten ze altijd zo'n echt Belgisch trekpaard zien. Dit was bijna hetzelfde paard. Ik wist niet dat paarden in het echt zo groot zijn. Op de tv lijken ze zo klein ofwel moet mijn personeel dringend een nieuwe grote tv kopen, zodat ik de ware grootte van dingen beter kan inschatten.
    Ik heb nog even een poging gedaan om op een meter afstand naar Conny, het paard dus te kijken. Het was echt te eng ik bibberde over mijn heel lijfje. Gelukkig mocht ik snel terug naar Bix en Gebbie.


    Dikke kus
    Mirl
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo lang geleden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maar we hebben een goede uitvlucht Het is ontzettend druk geweest. Ons personeel is nauwelijks thuis geweest omdat ze zoveel moest werken. De dagen dat er niet gewerkt moest worden vond ze ons niet goed genoeg en ging ze op een ander katten knuffelen.

    Mirl heeft weer wat uitgezet. Ze woont nu 4 maanden bij ons en de blikopener zei dat ze Mirl genoeg vertrouwde om vrij buiten te laten. Gebbie en ik deelde die mening. Mirl is op de tijd dat ze bij ons woont uitgegroeid tot een prachtige kattin die haar wild verleden helemaal achter haar gelaten heeft. Ze luisterd goed, ze speelt veel te graag naar mijn goesting en ze is ontzettend lief en aanhankelijk. Vandaar dat ze een stapje in de wereld mocht zetten. Het eerste uur bleef ik aan haar zijde om haar wat wegwijs te maken. Mirl ziet heel slecht dus was het beter dat iemand haar vertelde wat waar is en dat ze best niet te ver wegging. Zoals het hoort luisterde ze heel goed naar mij. Vanaf het moment dat ze Mirl op haar gemak was zei ik dat het tijd werd om de rest van mijn territorium te controleren. Spijtig genoeg volgde Mirl mij Via een opening kunnen wij van het platte dak op de houtzolder en zo langs de trap de vrije (en gevaarlijke) wereld in. Deze omgeving is helemaal niets voor Mirl. Dat begreep ze. De hele dag heeft ze op de zolder gezeten. Ze verstopte haar en als ze Gebbie of mij hoorde kwam ze eventjes te voorschijn. Bang dat ze was. Het was donker op de zolder en met haar oogjes ziet ze dan nauwlijks. Ze was zo bang dat ze zelfs niet naar Annelies toeging, terwijl zij het alleen maar goed voor had met Mirl. 's Avonds nadat Mirl 8 uren op de zolder had gezeten vond Annelies dat het tijd was voor Mirl om naar binnen te komen. Samen met Gebbie en mij heeft ze Mirl kunnen pakken. Annelies bleef heel stil op de ladder staat terwijl Gebbie ervoor zorgde dat Mirl aan de andere kant van de zolder kwam zitten. Toen Annelies haar liet zien wou Mirl terug naar haar verstopplaats. Daar was Annelies haar te snel voor, met een duikbeweging kon ze Mirl juist te pakken krijgen. Volgens mij zou die geweldig zijn om opnieuw te zien in slowmotion.
    Mirltje was uitgeput toen ze binnen was, nadat ze haar kom vlees leeg had en een bezoekje aan de kattenbak voelde ze haar veel beter.
    De volgende ochtend dacht iedereen dat Mirl haar lesje wel geleerd had en ze mocht opnieuw buiten. Dat was de laatste keer dat ze vrij buiten mocht, want ze heeft toen opnieuw de hele dag op de zolder gezeten en het was heel warm die dag. Nu liet ze haar niet meer zo vangen als de dag ervoor. Annelies heeft haar spinnenangst moeten overwinnen om dichter bij Mirl te geraken, maar dan kon ze Mirl nog niet pakken. Uiteindelijk is Ruben ook moeten komen en zo hebben ze dan samen de helft van de zolder moeten verhuizen om Mirl te pakken.
    Nu mag ze alleen nog buiten als ze het tuigje aanheeft ofwel op het terras aan de aanlegkoord. Ik heb de indruk dat ze het helemaal niet erg vindt.

    Dat was nogal een avontuur hé.

    Dan heb ik jullie nog niet verteld wat er gisteren is gebeurd. Na mijn middagdutje in openlucht ging ik naar huis om een hapje te eten. Opeens zie ik in de weide waar de kippen altijd zitten een heel groot monster staan. Mijn personeel heeft laten zien dat het monster best wel lief is, ook al is het groter dan haar. Conny heet ze en het zou een paard zijn. Ik heb het er toch niet op.

    Zo nu wordt het tijd om verder van de lente te genieten.


    Tot de volgende
    Bix
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs