Inhoud blog
  • Laatste berichtjes!
  • Kookles!
  • Zwemuitstap
  • De laatste weken komen eraan!
  • De grote officiĆ«le opening van het nieuwe gebouw van cepia!
    Stage in Costa-Rica !

    10-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opening tweedehandswinkel !
    Hola, 

    Vandaag was de grote dag: De opening van de tweedehandswinkel die ik opgestart heb met vrouwen in armoede! 
    Hier heb ik lang naar uit gekeken! Eerst het hele lokaal opruimen, kleren in hangen, met de vrouwen prijzen bedenken, de vrouwen leren hoe ze in de winkel kunnen werken en met geld moeten omgaan, openingsuren, hoeveel betaal ik de vrouwen, posters maken, flyeren ... 
    Een van de vrouwen heeft een beperking, hoe ga je daarmee om? Hoe gaat zij in de winkel werken? Kan ze dit alleen of moeten er aanpassingen gemaakt worden? 
    Er komt veel bij kijken! 

    Ik heb een hele weg afgelegd samen met de vrouwen, het gaat natuurlijk niet alleen over een winkel opstarten, maar ook vertrouwen krijgen in de vrouwen en hen vertrouwen geven in mij, elkaar beter leren kennen, respect geven en krijgen, met andere woorden een goede band opbouwen met de vrouwen waarmee ik samenwerk.

    Vandaag hebben we samen de winkel versiert, hapjes en drankjes klaargezet en de opening kon beginnen. Ik had zelf niets voorbereid maar de vrouwen stonden erop dat we een lint zouden hangen aan de deur en dat ik dat moest doorknippen zoals het hoort op een echte officiele opening, en dat ik een kleine speech gaf aan de mensen die gekomen waren! Hier was ik echt niet op voorbereid! maar ik kon de vrouwen ook niet teleurstellen natuurlijk dus heb ik mijn beste Spaans boven gehaald en mij tot de mensen die aanwezig waren gericht en het lint doorgeknipt!! 
    Nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen! 

    Ik ben zelf best wel trots dat ik deze winkel heb kunnen opstarten! Zo laat ik iets tastbaars achter bij CEPIA! Iets waar ik voor heb gezorgd dat er nog niet wat toen ik aankwam! En ik ben ook heel blij met de vrouwen die in de winkel werken. Ze zijn gemotiveerd en doen hun best aangezien dit voor de meeste de eerste keer is dat ze in een winkel werken en met geld moeten omgaan aangezien ze uit armoede komen, dus ook voor hen is het een heel nieuwe ervaring! 

    Oh ja trouwens de kleren die in de winkel verkocht worden komen allemaal van donaties!  CEPIA ontvangt vaak donaties van locals, of andere mensen die donaties willen geven aan onze organisatie! met dank aan hun hadden we dus heel erg veel kleren om deze winkel op te starten!





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs