Inhoud blog
  • ja, lap!
  • veel beloven...
  • gelukt!
  • gottegot...
  • TOET zei de trein...
    Archief per maand
  • 01-2007
  • 12-2006
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Google


    HET LEVEN ZOALS HET IS: TB IN WORDING
    Dagboek van mijn opleiding treinbestuurder bij de NMBS
    07-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ja, lap!

    ik kan blijkbaar voorspellingen maken
    behalve dan dat de eerste dag uiteindelijk niet zondag 7/1 is geworden, maar maandag 8/1.
    we vliegen (bollen dus eigenlijk hé) er ook meteen goed in!
    nachtje door van 22.45u tot 7.45u. jaja dat zijn dan ook gelijk 9 uur meerijden (en hopelijk ook wel efkes zelf rijden hèhè!) ...
    dinsdag van hetzelfde. woensdag overgangsdag en donderdag starten, vroeger dan verwacht, de theorie lessen.
    t.t.z. dat was het laatste wat ik heb gehoord, want bij de nmbs weet je NOOIT!
    leuk detail: we zijn met 2 van onze groep die meerijden . kunnen we elkaar er door praten als ergens rond een uur of 5, 6 de 'vaakluizen' beginnen te bijten .
    vanavond ga ik om alvast wat te wennen, pas laat (vroeg?) slapen. leuk, nu moet ik me tenminste niet ambetant voelen omdat ik er weer niet vóór 3u ben ingekropen .

    morgen is het verloren maandag. joepie! worstenbrood en appelbollen op het menu!

    tot de volgende!

    07-01-2007 om 19:32 geschreven door bingske


    02-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.veel beloven...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen iedereen die dit leest wens ik een KEIFIJN, GEZOND en vooral heel GELUKKIG en fijn 2007 toe!
    laat al het slechte van 2006 achter en neem enkel de goede dingen mee in het nieuwe jaar. goed idee hé

    de 'rare' dagen zijn gelukkig weer voorbij. feest, jaja, maar op de duur weet ne mens niet meer welke dag of uur het is. terug een beetje regelmaat opbouwen dus!

    mijn belofte voor dit jaar...? dit blogje regelmatig bijwerken natuurlijk

    nou ja, veel was er eigenlijk nog niet te vertellen hoor over de nieuwe job om de eenvoudige reden dat ik er nog niet veel geweest ben, hihi ...

    om precies te zijn... net geteld 3 dagen en een halfke. 20/12 was onthaaldag. 21 en 22 hebben we eventjes basisregels uitgelegd gekregen. vrij verwarrend al hoor! signalisatie wordt een hele boterham!

    het leukste was echter het verkennen van enkele locs.
    van supermodern (de 77 en 78!) tot een ijzersterke oudjes van bijna 50 jaar! de eerste heeft een ruime bestuurderscabine, bij de laatste hadden we een schoentrekker nodig om er 7 man (euh) in te krijgen .
    de 77 kan je hierboven al zien, andere fotootjes van locs kan je hier bewonderen: http://www.treinspotter.be/rollingstock/rollingstock.htm

    na de kerstdagen stonden we op 27 december allemaal terug op post om te horen te krijgen dat ze eigenlijk met ons niet veel konden aanvangen. jos, onze chef was op de baan examen aan het afnemen...
    kort na de middag mochten we alweer naar huis ;)

    zoals ik al zei, de eigenlijke lessen beginnen pas op 15 januari. tot dan werd ons geadviseerd om nog verlof te nemen, nu het nog kon ;)
    wat ik dan ook gedaan heb, hèhè.

    zondag 7 januari wordt dus mijn eerste 'werk-les'dag van dit jaar. meerijden met een monitor. om te weten hoe laat ik uit mijn bedje moet, moet ik eerst de vrijdag ervoor nog naar de 'noteerder' bellen. spannend! dit wordt misschien wel mijn eerste nachtdienst, wie weet!

    daarna ook heel de week leren/werken en het weekend vrij want dan komen de Belgian Junior Badminton Championships (12-14/1) er weer aan en 'moet' ik lijnrechteren.

    eens de lessen echt gestart zijn zal ik badminton en lijnrechteren wel voor een jaartje op een laag pitje moeten zetten vrees ik.

    nou ja, een jaar is zo om :)...

    02-01-2007 om 00:00 geschreven door bingske




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs