Inhoud blog
  • ja, lap!
  • veel beloven...
  • gelukt!
  • gottegot...
  • TOET zei de trein...
    Archief per maand
  • 01-2007
  • 12-2006
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken met Google


    HET LEVEN ZOALS HET IS: TB IN WORDING
    Dagboek van mijn opleiding treinbestuurder bij de NMBS
    20-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gelukt!
    jaaaaaaaaaaa, 't is gelukt
    ik ben sinds vandaag officiëel werknemer bij de nmbs!!
    wel 101 keer mijn handtekening moeten zetten onder vanalles en nog wat...
    en  nu is er geen weg meer terug. ik hang voor minstens 1O jaar vast
    degenen die mij kennen weten wat dit betekent uiteraard ;)

    mijn eerste depot wordt FNND, voor de leken antwerpen-noord
    en dat betekent de eerstkomende 18 maanden op goederenvervoer. dat was ook mijn eerste keuze. 
    het is iets trager rijden (max. 90km/h), maar wel rustiger, minder stressy volgens ingewijden.
    dus als jullie nog eens op een trein moeten wachten die te laat rijdt... NI bij mij komen klagen hé mannen !!
    na die 18 maanden zien we wel weer. eerst de opleiding doorworstelen.

    morgen en overmorgen volgt een eerste inleiding met uitleg over de basisreglementering zodat we de eerstkomende dagen niet kompleet analfabeet verder kunnen met onze instructeur. en ja, misschien zit ik zaterdag al mee voorin! als ik moet werken toch. dat weet ik pas morgen.

    de eigenlijke opleiding begint pas half januari.
    samen met mij zijn een dertig-tal collega's van over heel het land begonnen. lijkt me toffe bende :)

    zo dat was het zo een beetje voor vandaag.

    later weer meer

    20-12-2006 om 00:00 geschreven door bingske


    19-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gottegot...
    hier ben ik alweer!

    het begint zo stillekesaan te kriebelen... morgen grote dag!

    ik heb voor alle zekerheid de dienstregeling van de treinen morgenvroeg nog maar eens geraadpleegd om te zien of mijn trein wel op tijd rijdt of (o ramp!!) niet geannuleerd wordt! ja, tuurlijk ga ik met de trein! maar met alle miserie van de laatste dagen is dat precies niet zo evident.

    strakjes op tijd naar bed en morgen met frisse kop aan de slag!

    ik heb ondertussen van verschillende mensen al een mailtje of sms gekregen om me succes te wensen. dat geeft een fijn gevoel!

    bedankt allemaal en...
    tot gauw

    19-12-2006 om 00:00 geschreven door bingske


    18-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOET zei de trein...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    WELKOM IEDEREEN

    dit wordt het dan!

    BINGSBLOG!! 

    Of is het nmbsblog? of treinbestuurderblog? of...mijn_nieuw_leven_blog?


    wat ik hier ga vertellen?
    hopelijk niks dan leuke dingen!

    vanaf woensdag 20 december 2006 geef ik mijn leven een kompleet nieuwe wending.
    na 7 jaar 'strijd' in mijn ouwe job met aansluitend een akelige 'burnout', iets wat ik liever zo snel mogelijk wil vergeten en waar ik hier ook verder niet op wil ingaan, begin ik met volle moed met iets totaal nieuw.

    6 maanden geleden ben ik gaan solliciteren bij de NMBS en,  raar maar waar, ik werd na vele eindeloze psycho- en andere tests en gesprekken goedgekeurd om opgeleid te worden tot treinbestuurder!

    ik ga proberen om hier regelmatig een verslagje te maken van deze 18 maanden durende opleiding.
    waar? wat? hoe? nog geen idee!
    woensdag 20 december om 8.30u word ik verwacht in het Centraal Station van Antwerpen.
    de mooiste spoorwegkathedraal ter wereld. ok ok, ik ben antwerpenaar en uiteraard  een klein beetje chauvinistisch van aard  ...
    normaal gesproken moet ik de theorie-lessen volgen in antwerpen-noord. praktijk? ook daar?

    woensdag weet ik meer en kom ik het hier verder vertellen

    daag

    ps. dit is mijn eerste blog-poging en moet het klappen van de zweep nog wat leren qua opmaak en zo.
    af en toe kan het dus nog wat foutlopen!

    18-12-2006 om 00:00 geschreven door bingske




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs