Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (Belgiƫ) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

Inhoud blog
  • Azencross Loenhout
  • Scheldecross, Antwerpen
  • Druk weekend: 26e @cross Essen & 22e@ Druivencross Overijse
  • 3e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
  • 11/9: Enduro One, Bad Endbach: 2e plaats

    Kalender

    Wedstrijden



    Zoeken in blog


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mountainbike/enduro
  • webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

  • Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 03-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013

    MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    23-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
    De eerste proef van de Brasschaatse Achtkamp, de 1km tijdrit, is achter de rug. Er was veel nevel en mist, ik zocht de best mogelijke omstandigheden dus laat starten was de boodschap en hopen dat het wat optrok. Ook was ik net ziek geweest en de laatste "restjes" zaten nog op mijn longen waardoor ik nog slijmen ophoestte. Niet ideaal om dan in zo'n mist te rijden. Ik had het opwarmingsschema van coach Jos (tevens ploegcoach van Chedy, mijn achtkampploeg) gevolgd en was er klaar voor! Ik wist perfect met welk verzet ik moest starten, ik was gisteren komen verkennen en proberen vanop het platform. Ik was goed weg en had het gevoel dat ik lang kon rechtstaan en blijven versnellen. Vorig jaar moest ik veel sneller gaan zitten. Tot ineens de ketting oversprong waardoor ik uit m'n ritme was, alsook lag hij nu kleiner dus ik moest terug opschakelen. Dan armen op het ligstuur en gaan. Ik had eerst het gevoel dat ik niet al m'n kracht kon overbrengen maar na wat geschuif zat ik beter. De bocht ging bijna perfect, ik kon goed terug optrekken maar toen ik ging zitten kon ik het verzet niet houden. Ik moest van het ligstuur om af te schakelen. Dan ging het weer beter en het laatste stuk kon ik nog rechtstaan en lang sprinten. Blijkbaar was ik amper 5 honderdsten trager dan Demmy Druyts, dat was balen! Een overspringende ketting kost al snel een seconde... Lenny Druyts, net terug van het EK piste, was 4sec sneller en onklopbaar. Ik denk dat ik beter kon maar zo'n pech heb je niet in de hand... Nu ging die bocht eens goed (wat anders dikwijls een heikelpunt is). Blij dat ik geen last had van mijn ademhaling. Vorig jaar was ik 1 sec sneller maar de omstandigheden zijn natuurlijk elk jaar anders. Op naar volgend weekend: 200m en verspringen, mijn "slechtste" proeven.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs