Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (België) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

Inhoud blog
  • Azencross Loenhout
  • Scheldecross, Antwerpen
  • Druk weekend: 26e @cross Essen & 22e@ Druivencross Overijse
  • 3e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
  • 11/9: Enduro One, Bad Endbach: 2e plaats

    Kalender

    Wedstrijden



    Zoeken in blog


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mountainbike/enduro
  • webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

  • Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 03-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013

    MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    09-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
    Hey allemaal, na een weekje verplichte (maar deugddoende) rust wegens een hamstringblessure ben ik toch nog op tijd in orde geraakt voor de 1e proef van de Brasschaatse Achtkamp. Mijn 2e deelname nadat het alweer 8 jaar geleden was dat ik stopte met de "wintersporten". Altijd leuk om hieraan mee te doen in een ongedwongen sfeer. Goed om bezig te blijven tijdens de seizoensstop en toch enkele plezante doelen te hebben... Vorig jaar won ik deze 1km tijdrit nipt van Olympisch sprintster & bobslee Hanna Mariën maar daarvoor (2003-2006) slaagde ik er nooit in deze proef te winnen. Nu kwam de -wel heel stevige- concurrentie uit de hoek van de gekende wielerfamilie Druyts. In mijn vroegere achtkampjaren was het Kelly die me klopte op de 1km (en het record op 1.11 zette) maar ik won van haar de 6.5km, ze was toen nog wel junior... Nu moest ik het dus opnemen tegen zus Lenny, Belgisch kampioene weg & tijdrit juniors, oepsie :). Dankzij (Chedy)-coach Jos Henderieckx had ik een goede opwarming en kreeg ik nog tips. Ik stond veel te hevig en toen de man naast me met z'n hand zwaaide dacht ik dat ik al moest starten en was bijna gevallen omdat de andere mijn fiets nog vast had! 3-2-1 GO! Ik trok zo snel op als ik kon, en maar bijschakelen. Daarna armen op het ligstuur en volle gas. Aan de bocht te weinig focus en niet eerst naar die ene boom gereden zoals ik voorzien had maar al te gretig (en te vroeg) de bocht ingedoken. Daardoor snelheid verloren. Stevig terug optrekken en BAM! Toen was er precies een windmuur waar ik tegen botste. Heel raar, ineens veel wind. Dan maar snel terug platliggen en alles geven naar de finish. Aan de boom nog uit het zadel sprinten voor die laatste meters. Amai die beentjes! Ik vond dat het niet zo goed was gegaan. Zaterdag was ik gaan verkennen, ook paar sprints gedaan en toen had ik precies meer power. Over de bocht ook niet content, tja, daar ben ik eigenlijk nog geen enkel jaar tevreden over geweest, haha! Lenny was voor me gestart en had de snelste tijd: 1.15.05, ik had 1.16.73. De dames achter ons zaten aan 1.22. Op zich kan ik wel tevreden zijn als je ziet hoe kort ik achter zo'n supertalent zit, prof bij Topsport Vlaanderen en 19 jaar jonger. Maja, ik ben en blijf een kritisch perfectionistje, het kon dus altijd beter ;). Volgend weekend mijn "slechtste" proeven waar ik de schade voor het klassement zal moeten beperken: 200m en verspringen. Graag bedank ik nog mijn kiné Mieke Oostvogels voor het behandelen van de blessure, fietsmaatje Leo voor het gebruik van zijn supersnelle bolide en natuurlijk topcoach Joske!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs