Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (België) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

Inhoud blog
  • Azencross Loenhout
  • Scheldecross, Antwerpen
  • Druk weekend: 26e @cross Essen & 22e@ Druivencross Overijse
  • 3e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
  • 11/9: Enduro One, Bad Endbach: 2e plaats

    Kalender

    Wedstrijden



    Zoeken in blog


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mountainbike/enduro
  • webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

  • Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 03-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013

    MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    06-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3e @Enduro Roc d'Ardenne Houffalize
    Nadat ik vrijdag deelnam aan de XC wedstrijd (12e), mikte ik vooral op de enduro van zaterdag. De meeste rijders zijn vrijdag gaan verkennen en ik hoorde daar al negatieve dingen over. Het zou veel te makkelijk en snel zijn, enduro-onwaardig. Gelukkig waren daar nog Kristof Lenssens en Kris Hertsens die de laatste 2 specials mochten aanpassen waardoor ze wat technischer werden. Ik twijfelde zelfs eerst nog of ik niet beter met mijn XC fiets zou starten. De 1e special was simpel en kort: recht naar beneden op een breed pad en dan op het einde een steil stuk met 2 leuke bochtjes. Special 2 was best leuk maar weer vrij gemakkelijk, met één klim erin. De verbindingstukken waren lang terwijl een special slechts 2 minuten(!) duurde. We moesten dan ook gewoon het parcours van de marathon wedstrijd gedeeltelijk volgen, daar hadden ze dan de "moeilijkste" afdalingen van genomen om te timen. De 3e was lachwekkend zelfs: gewoon één recht stuk en that's it! Door de vele reclamaties werden er dan maar strobalen gezet waartussen je moest slingeren?? Special 4 en 5 waren al niet veel beter, ik kon zelfs niet bijtrappen. De XX1 was hier een echte handicap :(. Dan eindelijk iets spannend onder de wielen! De 6e lag wat glad in het eerste stuk, daarna volgde een vrij spectaculair stukje over een rotskam. Jammer genoeg werd ik hier gehinderd door twee voorliggers die doodleuk stopten en bleven staan op het smalle paadje. Na het "waauw" gevoel op naar de laatste special. Die begon ook zeer technisch, bovenop een rots, om dan al slingerend door een bosje naar het oude Wereldbeker-parcours te gaan. In het bosje bleef ik met mijn pedaal achter een stronk haken en het kostte me wat tijd om los te geraken. Op het wereldbeker-parcours was het XC-time met klimmen en vals plat om dan in het dorp te finishen. Deze duurde dan weer 5 a 6 minuten, waarvan misschien 2 minuten enduro. Dan was het 4u wachten op het podium. Mijn ongeloof was groot toen organisator Golazo zei dat er geen podium voor dames was! Volgens hen omdat enkel ik ingeschreven was, wat een onzin! Ze hadden dan zogezegd ook geen bloemen en trofeeën voorzien, noch het vette prijzengeld vermeld op hun site. Ik verzamelde de twee andere dames, we gingen ons niet zomaar laten afschepen! Uiteindelijk deden ze wél een podium en er waren wél bloemen en mooie trofeeën... Alleen klopte de uitslag niet doordat de 1e dame een plaats (en dus ook het nummerbord) overgekocht had. Soit, we hadden tenminste ons podium ;) Ik was 3e op 1 minuut in 7 specials en natuurlijk teleurgesteld. Had ik mij hiervoor gespaard gisteren in de XC? Gemengde gevoelens...



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs