Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (België) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 40 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

• Azencross Loenhout

• webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

• 09-2013

MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    01-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Azencross Loenhout
    Jaarlijks verschijn ik aan de start in buurgemeente Loenhout, een leuk parcours met het "wasbord" waar ik elke ronde naar uit kijk! Bij de verkenning voelde ik dat mijn hartslag op sommige stukken enorm de hoogte in ging, bijna op de adem trappend. Dat was niet normaal... Met 75 dames aan de start, een record, ongelofelijk! Deze keer werd ik dus eens niet als laatste opgeroepen . Ik stond op de laatste of voorlaatste rij, heb niet achterom gekeken, dat is niet zo goed voor het koppeke (als je ziet dat er niemand achter je staat). Een goeie start, mij ergens met enige waaghalzerij tussen 2 anderen in gewrongen om op te kunnen schuiven. Op het einde wou ik nog bijschakelen maar stond al op m'n zwaarste (max snelheid blijkbaar 47km/u). Voor mij is deze start veel beter omdat hij langer en breder is wat me dus meer kans geeft om op te schuiven. In de korte modderstrook aan de tent gingen er een paar onderuit waardoor ik gehinderd werd en terug plaatsen verloor. Aan de bergjes moesten we lopen. Na de eerste ronde kwam ik als 47e door maar ik had slechte benen, vooral mijn linkse bovenbeen was compleet verzuurd en deed pijn. De volgende ronde kon ik er alsnog 2 inhalen en dan kwamen we met z'n drie in een groepje te zitten, we reden om de 44e plek. Op de lange asfaltstrook bij de start/aankomst lieten ze het tempo zakken en heb ik geprobeerd weg te rijden. Aan de modderstrook kwamen ze echter terug. Dat was m'n slechtste stuk van het parcours. Telkens moesten we van de fiets en daarna ook nog over dat slootje springen en daar viel telkens een gat. De rest van de ronde moest ik dan harken om dat weer dicht te krijgen, wat meestal pas tegen het einde (richting wasbord) lukte. De volgende ronde weer van dat op de weg maar toen ben ik braafkes blijven zitten. Ik voelde me niet al te best, het ging steeds slechter met me. Ik had ook geen power op de rechte stukken en de bruggen. Het was knokken om erbij te blijven, alsook om in dezelfde ronde te blijven en er niet uitgenomen te worden. Toen we bij het passeren van de Jury mochten doorrijden was mijn eerste doel geslaagd: uitrijden in dezelfde ronde. Wat toch niet vanzelfsprekend is als je met 75 start... Dat was gelukt en het vat was af. Voor het eerst zag ik tegen deze laatste ronde op. Aan de modderstrook viel weer een gat en ik kreeg het niet meer dicht. Het was op...halfweg werd ik nog gepasseerd door een Japanse en tegen het einde kwam er nog een Zweedse over ook. Pfff. Als 48e bolde ik over de meet, ontgoocheld dat ik nog 2 plekken verloor maar vooral uitgeput. Toen ik naar de auto reed werd ik zelfs even onwel. Daarna hoorde ik van mijn helpers (bedankt Wim & Nicky) in de materiaalpost dat ik na 2 rondes lijkbleek zag. Ik ben nog met de fiets teruggereden maar dat was misschien niet zo'n goed idee. Bij dat losrijden bleef de hartslag ook abnormaal hoog. 's Avonds voelde ik me echt slecht en de dag erna was ik goed ziek, hierdoor heb ik Baal moeten laten liggen. De planning voor het BK valt hiermee in het water maar ik zal proberen er nog alles uit te halen wat kan. Doel was top 10 maar ik vrees dat ik dat ga moeten bijstellen naar top 12. We doen ons best!

01-01-2017, 18:19 geschreven door Kris10

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheldecross, Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag supporters en vrienden, zaterdag aan de start van de Scheldecross. In de verkenning had ik niet zo'n geweldig gevoel en nogal wat gesukkel in het zand. Bij de start stond ik weer op de laatste rij, ik was goed mee weg en op het rechte stuk in de speeltuin kon ik al wat inhalen. Bij het eerste kleine bergje moesten er al een paar van de fiets, ik kon nog net tussendoor wringen met wat stunt-en vliegwerk maar daardoor won ik weer wat plaatsen en kon volle bak naar het volgende rechte stuk. Daar wou ik er nog passeren maar net als ik dat wil doen schiet Caren Commissaris er tussen. In plaats van voorbij te steken blijft ze echter naast die andere rijden en verspert mij de weg. Ik moet inhouden en wachten... Aan de steile berg moet iedereen van de fiets, ik passeer een trage loopster. Bijna boven voel ik dat er iemand achter mijn rugnummer haakt en aan mijn truitje trekt, daar was het een beetje chaos en vechten voor je plaats. Naar beneden nog niet eens in de pedalen en weer van de fiets omhoog lopen door de haperende massa. De laatste lus bergop kon ik eindelijk doorrijden maar voor mij geraken ze er net niet op en ik moet weer van de fiets. Daarna begon de inhaalrace. Ik reed rond met een goed gevoel en slaagde erin om weg te rijden van mijn groep. Ik kom bij andere dames aan de lange zandstrook, die lag er veel beter bij dan in de verkenning. Nu was er een redelijk spoor helemaal links. Je moest wel goed concentreren en wat core-stability om er mooi door te komen. Hier werd ik weer opgehouden doordat er maar één spoor was. Op het lange stuk erna kon ik er weer inhalen. Op één ronde tijd ging ik van de 46e plek naar de 36e! Het bleef goed gaan en de ronde daarna haalde ik er nog eens 4 in. Op een gegeven moment maak ik wel een fout net als ik aan de lange zandstrook begin, ik geraak niet in m'n pedaal en schuif er af. met wat gesukkel geraak ik dan toch eindelijk op gang. Achter mij botste er ineens iemand op mij maar ze konden toch niet voorbij en eens ik terug goed vertrokken was reed ik ze terug op achterstand. Bij het ingaan van de laatste ronde krijg ik Aurelie Vermeir te pakken en zie ik Eva Maria Palm rijden, ik kom steeds dichter maar het is net te laat en we moeten stoppen. Spijtig. Als we nog een ronde langer mochten had ik er misschien nog ingehaald . 31e van de 50 en een goed gevoel, mooi resultaat en ik merk dat ik meer vertrouwen krijg op de crosser. Nadien nog 1.5u terug naar huis gefietst met dank aan Wim & Nicky die mijn autoke naar huis reden.

01-01-2017, 17:09 geschreven door Kris10

T -->

Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!