Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (België) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

Inhoud blog
  • Azencross Loenhout
  • Scheldecross, Antwerpen
  • Druk weekend: 26e @cross Essen & 22e@ Druivencross Overijse
  • 3e @korte tijdrit Achtkamp Brasschaat
  • 11/9: Enduro One, Bad Endbach: 2e plaats

    Kalender

    Wedstrijden



    Zoeken in blog


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mountainbike/enduro
  • webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

  • Archief per maand
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 03-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013

    MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    23-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winst in "Grand Raid Nisramont"!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste vrienden en supporters, vorig weekend geen verslag, mijn excuses. Ik was 3e geworden in de enduro in Esneux, een minder belangrijke wedstrijd. De dag ervoor had ik 5u getraind in Malmedy, een moeilijke endurotocht om de techniek bij te schaven. De beentjes waren choco en de specials waren fysiek zwaar met klimmetjes. 3e was dus een goed resultaat... Afgelopen zondag nam ik deel aan een avontuurlijke duo-wedstrijd tussen La Roche en Houffalize. Mijn partner was Karen Steurs: succesvol ex-wielrenster, winnares Crocodile Trophy Australie en nu triatlete. Woensdag hadden we voor het eerst samen gefietst. We wisten dat we elkaar goed aanvulden: zij is een sterke loopster en kan haar mannetje staan in het mountainbiken. Ikzelf kan bij het lopen mijn plan wel trekken. We waren goed gestart bij het 4km kayakken maar met een paar honderd deelnemers werd dit al snel chaos en we botsten van de ene naar de andere wat ons veel tijd kostte. Het leek niet ver maar dat sloeg toch dik tegen, de armen verzuurden snel en we konden maar weinig achterstand goedmaken. Uiteindelijk kwamen we als 103e uit het water en hoorden dat we het 3e damesteam waren. Volle bak begonnen aan de 25km mountainbiken. Op een zwaar parcours met lange klimmen en technische afdalingen haalden we veel volk in, zo reden we zelfs naar de 47e plaats! We wisten niet of we ook damesteams ingehaald hadden dus we bleven maar gaan tot we aan de 7km trailrun begonnen. Toen riep de speaker dat we het 1e damesduo waren, ongelofelijk! Ik heb wat gas teruggenomen, Karen moest zich inhouden. Hier vond ik het afdalen het lastigste. De steile hellingen maakten dat je met grote passen naar beneden ging lopen wat enorme schokken gaf. Dan nog liever bergop! Na een goed -maar zeker niet doorgedreven- tempo lagen we nog steeds 1e en hadden we nog veel "jus" in de benen. Al waren we teruggezakt tot de 75e plaats. We begonnen aan de 15km mountainbiken. Deze was veel saaier en met veel modder, we haalden weer volk in en lagen 46e. Terug aan de wisselzone hoorden we dat we een grote voorsprong hadden en zo konden we de laatste proef: 4km run-bike (1 fietser+ 1 loper afwisselen) op een rustig tempo afwerken (al had Karen dit wat minder begrepen denk :) ). Na 4.5u kwamen we als winnaars over de finish, zalig! We waren nog 50e algemeen op zo'n 200 teams. Een plezante wedstrijd die al lang op m'n lijstje stond, het is weer eens wat anders. Door de (te) hoge waterstand hadden ze wel de 2 oversteken van de Ourthe eruit gelaten maar daar was niemand rouwig om! Ik heb me verbaasd over de technische kwaliteiten van Karen. Woensdag had ze het al moeilijk met de eerste afdalingskes die we bij ons in de Kempen reden, na wat tips won ze aan vertrouwen. Om dan te zien dat ze in de wedstrijd naar beneden reed waar iedereen te voet ging, dat was toch straf! Een goeie coach zeker? ;) Maandag wacht het grote avontuur in Nepal. De eerste week zal ik een mountainbike-tocht maken bij de Annapurna in de Himalaya. Trainen en genieten! De tweede week gaat de aandacht naar de wedstrijd waarvoor ik uitgenodigd was: de "Asian enduro series" nabij Kathmandu. Ik probeer jullie op de hoogte te houden via facebook...

    23-03-2016, 22:51 geschreven door Kris10  

    Reageer (0)

    09-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste enduro van't seizoen, 2e plaats!
    na een aantal crossen is het nu terug enduro-tijd! Vorig weekend strandde ik op een 2e plek bij de Duathlon in Berendrecht (3.5km lopen, 22km mountainbike, 3.5km lopen) en dit na een training van 5u de dag ervoor! Zeer tevreden dus :) 


    Om 15u vertrokken we in Kluisbergen voor de 1e manche van de "Belgian enduro cup". De eerste special ging vlot. Al stond ik te zwaar voor een onverwacht klimmetje en reed ik op het einde langs de verkeerde kant van een paaltje. Ondanks dat had ik de snelste tijd! Dan vertwijfeling: er hing een pijl onduidelijk en niemand wist waarheen. De man die aan de finish stond stuurde ons naar links, via de weg. Zo kwamen we na wat klimwerk bij special 2. Een snelle start tot je plots rechts moest van een drop. Dacht even dat ik bijna overkop zou gaan! Weer omhoog en dan omlaag om meteen een steile schuine verkanting omhoog te moeten nemen. Die lag glad dus ik moest alles of niks spelen om het te halen. Te traag en je gleed naar onder. Dit lukte maar daar lag een nog moeilijker obstakel: een nog steiler klimmetje en net zo glad. Mijn voorligster -Kristien Achten- gleed weg. Ik kon er nog juist langs maar doordat ik moest remmen voor haar geraakte ik er net niet op. Gelukkig kon ik één voet zetten en mijn weg vervolgen. Ook hier had ik de snelste tijd. De 3e special lag vlakbij. Hier zat een serieus stuk bergop in, doodgaan. Ik had pijn aan m'n longen bij het diepgaan, kon precies niet goed ademen. Na die special moest ik aan een stuk door hoesten. Voelde niet lekker. De 4e en laatste special had ik pech. Ik haalde mijn voorligger in maar kon niet voorbij. Dan een smalle doorgang en een steile modderafdaling, beneden lagen grote blokken beton en stenen. Mijn voorligger aarzelde waardoor ik moest wachten. Beneden viel hij bij die stenen, ik moest stoppen en afstappen. Omdat het daar heel glad was ben ik blijven lopen en kon pas later weer fietsen. Op het einde lag een diepe geul, ik dacht er wel over te springen maar net op het einde twijfelde ik en in een reactie gooide ik alles dicht, sprong af en deed een "cyclocrosske" :). Beetje jammer... 


    We rolden terug binnen en maakten ons klaar voor de nachtspecials. Dezelfde als daarstraks maar in't donker met een licht op je helm. Net toen we terug vertrokken begon het te regenen. De 1e nachtspecial, misschien reed ik veel te snel, alles op de limiet. En hopla, weer de snelste tijd neergezet! In plaats van dezelfde weg te nemen als daarstraks (wat eigenlijk niet de juiste verbindingsweg bleek te zijn), besloot ik nu de "officiële weg" te nemen, daarstraks had ik bordjes gezien die verwezen naar special 2 dus dat kwam goed. Dacht ik... Toen we terug boven waren sloten we instinctief aan bij de groep die daar stond te wachten. Bij de eerste special die we tegenkwamen. 3-2-1 GO! Wow wat was het nu spekglad, ik ging alle kanten op, reed eigenlijk weer veel te snel maar kon alles nog net onder controle houden. Terug naar boven, naar special 3. Toen ik stond aan te schuiven om te starten vroeg ik welke special dit was. Ik voelde nattigheid omdat teammaatje Roos zei dat de 2e die met de gladde schuine kanten was en die was ik niet tegengekomen. Toen men zei dat dit de 4e special was, viel mijne "frank"... Dan heb ik de 3e gemist! Of nee, dat was de 3e die vorige. We hadden de 2e dus gemist! Door anders naar boven te rijden dan daarstraks. Oh nee! Volle gas naar 3 gereden maar die was al dicht. Meteen de organisatie ingelicht, paniek. Ik lag 2e, dit kon niet waar zijn. Ze zouden me dezelfde tijd geven als vanmiddag + straftijd. Ik was er toch niet gerust in. Dan weer volle bak terug naar de 4 gereden, bang dat die ondertussen dicht zou zijn. De focus was weg, mijn voorligger viel bij de stenen maar ik kon ontwijken en deze keer op de fiets blijven. Niet echt een goeie tijd. 


    We kregen een lekkere maaltijd maar ik was er nog steeds niet gerust in. Ook Roos was het slachtoffer van de slechte bepijling, we reden alles samen. De uitslag werd uitgehangen zonder aanpassingen, lap pas 6e :(. Ik ben dan terug gaan overleggen met de organisatie die gelukkig van goede wil was. Wij waren ook niet de enigen die die special misten. Ondertussen was het podium en enkel de winnares was gekend. Achteraf hebben ze wel in de uitslag alles netjes aangepast, waarvoor dank! Ik sta dus wel als 2e geklasseerd :) Zeer tevreden over mijn wedstrijd, buiten de gezondheid die het wat liet afweten.

    09-03-2016, 22:00 geschreven door Kris10  

    Reageer (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs