Kristien Nelen
Welkom op mijn blog!

Over mijzelf
Ik ben Kristien Nelen
Ik ben een vrouw en woon in Essen (België) en mijn beroep is Leerkracht L.O.
Ik ben geboren op 20/11/1978 en ben nu dus 40 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sport, MTB, Film, geschiedenis.
3x Belgisch Kampioene XC. Provinciaal Kampioene 2010. Belgisch Kampioene Downhill 2014. Belgisch Kampioene Enduro 2

• Azencross Loenhout

• webshop downhillsport.nl
  • Team Fietsshop Uitgeest
  • MTBschool Noorderkempen
  • MTBLily, alle uitslagen en verslagen
  • Offroadbiking

• 09-2013

MTB XC & Enduro rijdster. Powered by Fietsshop Uitgeest
    24-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Revanche@ Oostmalle cross
    Na pech in Lille met een rem die vastliep en een resultaat navenant (37e op 40) was ik uit op revanche in Oostmalle. Een beetje een vergelijkbaar parcours, zolang er maar bos in zit vind ik het leuk! :) Zaterdag werkte ik nog een training af van 3.5u, gewoon omdat het MTB-seizoen belangrijker is. Ik fietste naar het parcours, reed 4 rondjes en weer terug naar huis. Ik voelde me zo super dat ik moeite had om me in te houden. Zondag alleen op pad, Robke kon niet. Gelukkig kon ik rekenen op Frank Henderickx. Ik voelde dat ik gisteren wat te zot gedaan had maar ik dacht dat het wel goed zou gaan. Bij het opwarmen aan de start had ik het gevoel dat ik met te weinig druk reed, ondanks de verkenning met dezelfde druk. Ik werd weer als laatste afgeroepen. Bij de start niet direct in mijn pedaal maar kon dit al snel goedmaken en zelfs veel opschuiven. Ik wou nog verder opschuiven maar werd bijna gesandwiched en moest in de remmen. Ik draaide halfweg het pak het veld in maar bij de eerste zandbocht gingen ze erbij liggen en ik kon niet voorbij. Iedereen passeerde buitenom. Lap ik zat weer helemaal achteraan... Dan begon de inhaalrace, het liep goed en de benen waren ook nog goed. Ronde na ronde schoof ik op, al voelde ik dat ik met te weinig bandendruk rondreed. In het bos liep ik meestal uit op mijn achtervolgers, in het zand kwamen zij dan wat terug. De Luxemburgse Suzy Godart wilde mij perse voorbij, ik sprintte nog mee maar liet haar dan voorgaan. Er kwam een moeilijk zandbochtje naar boven, wie wil er dan nog voorbij? Daar had je het al, ze ging tegen de grond -wat ik al verwachtte- en kon haar omzeilen. Daarna had ik ook afgerekend met de Australische kampioene Lisa Jacobs maar die bleef precies wel dichtbij. Tegen het einde kwam een rood-witte renster in zicht. Ik probeerde er naartoe te rijden, kwam steeds dichter. Het was moeilijk om foutloos door het zand te rijden dat steeds muller werd en soms werd de kloof terug groter. De laatste ronde en ik zat er bijna bij! Blijkbaar had ze toch nog wat overschot want op het einde van de ronde versnelde ze en nam afstand. Mijn beentjes begonnen zowat vol te lopen, amai. Ik draaide de aankomstlijn op en reed nog wat ik kon tot ik plots in mijn ooghoek de Australische zag opduiken. Het werd een hele lange sprint waarbij ik net de duimen moest leggen. Dju! Heel tevreden, zowel met het goeie gevoel als met het resultaat (23e op 35). Misschien had er wat meer ingezeten gezien de bandendruk en de valpartij na de start maar toch super content! Met een goed gevoel kan ik het mountainbikeseizoen beginnen, de eerste wedstrijd is 8 maart in Ottignies bij Waver. Dit is een cross-country (rondjes) waarna op 15 maart de eerste endurowedstrijd start in Esneux (Luik). Ik kijk er alvast naar uit!

24-02-2015, 23:03 geschreven door Kris10

19-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage Ardennen
    Ik was op pad met MTBclinics en we logeerden 4 dagen in "Les Ondes" in Nadrin, bij Houffalize. Bonno en Mariëlle zorgden voor lekker huisgemaakte kost. Verder was er goed voorzien voor bikers: grote binnenruimte met serviceplaats, afspuitmogelijkheden en een drooghok voor natte spullen. Dat laatste hadden we zaterdag wel nodig! We waren met Kris Hertsens vertrokken voor een dag "clinictime", ik had gekozen om dit met de XC-fiets te doen, de Lapierre prorace 29er. Technische dingen werden geoefend, zowel afdalen als klimmen kwamen aan bod. Er zat een leuke korte singletrail in met rotsen en wortels, zeer uitdagend. Het ging steeds beter en toen ik als enige een moeilijk stuk kon rijden kon mijn dag al niet meer stuk! Daarna begon het hard te regenen en een deel van de groep reed terug. Ik koos ervoor om met een paar anderen er nog een lus bij aan te breien. Mijn Agu regenjas zou me wel beschermen. We reden een zalige afdaling waarvan het eerste stuk met veel rotsen om te eindigen op een megasteil stuk dat glad lag. Al slingerend kwam ik heelhuids beneden, wat een kick! Dit als enige gedaan zonder af te stappen gaf me weer een extra boost. Na het modderbad een warme douche, lekker eten en uitkijken naar dag 2... Zondag werd een stralende dag en stond in het teken van "singletrails" rond La Roche. Ik besloot om aan te sluiten bij het "Dare2Be" jongerenteam dat ook op stage was, onder leiding van mijn ex-trainer Kris Henderieckx. Hopende dat ik dat jonge geweld kon volgen en de ideale gelegenheid om een klimtraining te combineren met technisch afdalen. In het begin was er niet veel klimtraining bij, we volgden een technisch vlak wortelpaadje langs de rivier, ook leuk natuurlijk! Al was het soms té moeilijk en werd het wandelen. Tot we niet meer verder konden omdat de rivier te hoog stond en dan maar de steile helling van de rotskam te voet beklommen. Boven op de kam genoten we van een korte pauze met heerlijk uitzicht. Er zat niks anders op dan langs de andere kant naar beneden te gaan, ook supersteil maar ik probeerde het toch al fietsend. Spannend! Na enkele meters op het paadje beneden viel er bij iemand zijne "frank"...hier waren we al geweest! We hadden dus gewoon een rondje gemaakt. We kwamen niet meer bij van het lachen! 's Middags kwamen we aan in La Roche waar we aten en genoten van het zonnetje. Daarna werd het zowaar nog leuker. De ene na de andere moeilijke rotsafdaling en leistenen werd bedwongen, ik kreeg er niet genoeg van. Een keer waren we het paadje kwijt en zo eindigden we al afdalend in de tuin van een oud vrouwtje die verbaasd buiten kwam kijken. Gelukkig kon ze ermee lachen. De klimtraining kon nu goed uitgevoerd worden en deze dag moe en voldaan afgesloten na dik 5.5u biken. Maandag terug een bewolkte koude dag maar niet getreurd, het was "enduro-day"! Ik stond te popelen om mijn nieuwe Lapierre Spicy eens goed te testen. We fietsten naar Houffalize en begonnen op de fourcross te oefenen. Gezien ik de enige endurorijder was kreeg ik topper Olivier Bruwiere als privé coach, zalig! Kombochten en dubbels geoefend en dan wat spelen op de afdalingen van het oude wereldbeker circuit. Daar gegeten en de namiddag sloot ik terug aan bij het groepje van "Dare2be"-team. Dat was niet echt een goeie keuze. We reden het nieuwe UCI-circuit rond hotel "Fosse d'Outh", deze is nog moeilijker dan het oude parcours. Met de endurobike werd dit een hele opgave, al had je soms ook voordeel. Het liep gewoon niet zo lekker. Dinsdag, de laatste dag. Terug op pad met de rustige groep van Kris Hertsens om terug dat goeie gevoel te vinden... We bouwden zelf trails, een jump en zelfs een kleine road-gap (sprong dwars over een weggetje) in het privé bosje van "Les Ondes". Het goede gevoel kwam terug en ik sprong de road-gap samen met lesgevers Kris en Pieter, tjakkaa! We maakten nog een kort ritje en zochten weer die technisch steile afdaling van zaterdag op, genieten... Spijtig genoeg eindigde deze coole stage daar al. Een goeie stage met toffe sfeer en toffe mensen. Weer wat vertrouwen getankt en techniek en fysiek bijgeschaafd. Nu rusten om dan zondag in Oostmalle te knallen! Zij het dan wel op de crossfiets ;)

19-02-2015, 22:03 geschreven door Kris10

12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech@ Krawatencross Lille
    Na enkele maanden gesukkel met het hielbeen/achillespees kon ik eindelijk deelnemen aan mijn eerste cross! Gelukkig kon ik wel blijven fietsen, alleen rechtstaan op de pedalen en krachttraining was moeilijk. Het was dus maar afwachten hoe het zou gaan, ik zag het vooral als training aangezien nu de intensievere trainingen aanbreken met het oog op de start van het mountainbike-seizoen in maart. Natuurlijk moest ik helemaal als laatste starten, niet echt ideaal op dit parcours. Ik was goed mee weg, wat opgeschoven en wou nog verder doorschuiven maar ik vond geen gaatjes. Aan de bocht nam ik buitenom, blijkbaar goed idee want iedereen nam binnenkant en daar stropte het wat op. Hupsakee weeral wat plaatsen gewonnen! Dan in rechte lijn naar het zand en daar wat te voorzichtig aan begonnen en paar plaatsen terug kwijt... de veranderde staat van het parcours verraste me. Van harde beton met harde sporen naar zacht mul zand op minder dan 2u tijd! Iedereen begon te lopen maar ik dacht zo tijd te winnen als zij terug moesten opstappen. Niet... Het zand was té mul en ik reed me vast in een bocht. Toch lopen dus en paar plaatsen kwijt. Dan nog ergens een foutje bij het oprijden van een zandhellinkje waar het ook zachter was geworden en ik was de aansluiting kwijt. Ik had nr 44 in zicht, dat werd mijn mikpunt. De volgende rondes minder fouten en ik kwam steeds dichter. Op gegeven moment begon ze weer terug uit te lopen terwijl ik niet het gevoel had dat het vat afgeraakte maar mentaal was dit wel een tik. Ik reed wat ik kon maar ik ging precies niet vooruit, was ik dan echt zo slecht?? Uiteindelijk werd ik eruit genomen, dat zat er aan te komen. Ik zat nog niet kapot maar voelde de beentjes wel. Ik was ook niet echt ontgoocheld omdat ik er fysiek wel een goed gevoel bij had en dat ging sowieso het belangrijkste zijn. Terug bij de camionette kon ik het niet geloven! Ik zette mijn fiets weg en zag dat het achterwiel niet draaide. De rem zat tegen de velg, er leek iets aan de hand met het kabeltje... Ik had dus waarschijnlijk de hele koers zo gereden!! Hahaha en ik dacht dat het aan mezelf lag dat ik niet vooruit ging! Opgelucht dat het dus toch niet zo slecht gesteld was met de conditie maar nu toch wél ontgoocheld over de uitslag (37e). Het was dus zéker een goede training! :) Daarna ben ik nog met de koersfiets naar huis gereden om er een duurtraining bij aan te breien. Kans op revanche op 22 februari in Oostmalle, de fiets is alvast binnen voor reparatie. ;) Bedankt Fietsshop Uitgeest!

12-02-2015, 23:34 geschreven door Kris10

T -->

Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!