Bijbelschool
Inhoud blog
  • Week 2
  • Vierde dag
  • tweede dag
  • Derde dag
  • eerste schooldag

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Eerste jaar
    11-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Derde dag
    Deze ochtend wilde ik echt niet opstaan. Ik was nog zo moe en vol van gisteren avond dat ik gewoon verder wilde slapen. Ik had ook barstende hoofd pijn en voelde me snif verkouden.

    Gelukkig kwam Coby kijken of ik al wakker was en gaf me een pijnstiller en samen met haar ging op de fiets naar de bijbelschool.

    Tijdens het drinken zette ik me even apart van de anderen om nog wat wakker te worden met een kopje thee. Na een poosje kwamen er een paar mensen bij me zitten die maar parttime het eerste deel van het eerste jaar deden. Voor hen was vandaag hun eerste dag.

    Ik had totaal geen zin in de aanbidding, maar na het eerste nummer stond ik toch met mijn handen in de lucht en na een poosje zat ik zelfs op mijn knieën. Ik heb er zo genoten van dat ik meteen wakker was.

    Vandaag waren de lessen meer introductie van de leerkrachten.
    Het eerste lesuur was dat Johannes samen met zijn vrouw die Gaven van de Heilige Geest geven.
    Het tweede lesuur hadden we Dick die zowel het Johannes evangelie als Wet van genade geeft.

    Na Dicks les moesten we naar de eetzaal voor foto's. Net zo als op een gewone school werden er pasfoto's gemaakt. Pas tijdens de Ministry Week worden de groepsfoto's getrokken omdat daar een mooie omgeving is.

    Tijdens de middagpauze had ik me na het eten in de zaal gezet met een gitaar en ben ik gewoon alleen wat gaan zingen en spelen.
    Na een poosje kwam Willemien er bij en ook nog de geluids man, waar ik een goed gesprek mee heb gehad. Daarna begonnen de lessen weer.

    Het derde les uur kregen we Margreet die Gebed en Voorbeden geeft. Haar mochten we interviewen, gewoon een vraag stellen en zij gaf er antwoord op.

    Daarna kregen we Maarten, die geeft Gods verlossings plan, wat ik eerlijk gezegd best saai vond. Hij begon met zich voor te stellen en daarna gaf hij 20 min les over de schepping en de evolutie theorie, wat het verschil er tussen was en hoe nu de waarheid kunt vinden.

    Wat ik wel had bij Maarten was dat na het vertellen van zijn verleden had ik een steen in mijn maag. Wat hij vertelde kwam zo dicht bij wat ik zo al mee gemaakt heb.
    Als kind had hij steeds stemmen en visioenen over zijn ouders die op een gruwelijke wijze dood gingen. Daar door was hij hysterisch bang, want zelfs tijdens de les op school kreeg hij die visioenen. Op zijn negende riep tijdens de les Jezus voor hulp en hij zag in een visioen hoe de hemel open ging, er een ladder uit kwam waar Jezus naar beneden ging en naast hem kwam zitten. Hij sloeg zijn armen om Maarten en zei dat Hij voor zijn ouders zou zorgen en dat er niets zou gebeuren met hen. Op dat moment verdwenen die stemmen en de visioenen.

    Ik zelf heb een tijd geleden echt zo een angst gehad en soms gewoon overdag dat ik gewoon hysterisch werd door dat ik gewoon angstig was. Ook heb ik last gehad van stemmen en aanvallen van de duivel. En door te horen dat het bij Maarten weg is gegaan kwam er iets in mij waardoor ik maagpijn kreeg, echt het gevoel als of er een steen op mijn maag lag.

    Na de les ben ik naar hem toe gegaan en heb ik het hem verteld. Maarten heeft toen voor me gebeden en vond het moedig dat ik zo open was tegen hem.

    Ik wil gewoon dat alles wat er mis is in mij, alles wat er niet hoort er uit gaat, hoe bang ik ook ben er voor. Dus ook al ben ik wat verlegen, als ik weet dat er iets ga ik er met iemand over praten. Want er mee blijven zitten helpt niet heb ik nu geleerd.

    Momenteel zit ik gewoon op mijn kamer en ga me wat ontspannen, want we krijgen best wel wat informatie op de school waar ons hoofd van gaat bonken. Gelukkig kunnen we die rust nemen om alles op een rijtje te zetten zodat we klaar zijn voor een nieuwe dag.

    Morgen is er weer een nieuwe dag en 's avonds ga ik naar huis. Ik vind het echt super hier maar kijk toch ook wel uit naar weer even thuis te zijn :)

    Gods zegen.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    12-09-2014
    deze blog is echt inspirerend

    Hoi charlotte,

    Ik ben het kevin. 

    Ik ben echt inspireerd door jou blog.

    Ik lees het zo vaak mogelijk als ik kan.

    Ik ben echt blij dat je een blog bent gestart.

    Zo kan iedereen jou ervaring volgen.

    Zo te lezen heb je al veel mee gemaakt.

    En ik ben blij dat je het daar zo tof vind.

    Ik geniet er echt van en ik zou zeggen KEEP UP THE GOOD WORK.

    Gods zegen.

    Groetjes je lieve broertje  kevin. 

    12-09-2014, 15:48 geschreven door kevin goudriaan


    Archief per week
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs