Bijbelschool
Inhoud blog
  • Week 2
  • Vierde dag
  • tweede dag
  • Derde dag
  • eerste schooldag

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Eerste jaar
    08-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studentenhuis
    Vandaag was het zo ver: vertrekken naar het studentenhuis waar ik van september tot mei in de week ga verblijven.

    Het leek deze ochtend als een droom.
    Als of ik totaal niet echt naar de bijbelschool zou gaan en dat ik dan in een studentenhuis zou verblijven tijdens de week.
    En toch was het waar. Deze ochtend zijn mijn ouders en ik nog snel de laatste dingen gaan kopen die ik nodig had.

    Wat ik vooral nog nodig had was een fiets om heen en weer van het studentenhuis naar de bijbelschool te gaan rijen.
    Want te voet zou het bij mij twee keer zo lang duren denk ik.
    Gelukkig had mijn papa een winkeltje gevonden in gent dat zo wel nieuwe als tweedehands fietsen verkocht.
    Daar hadden ze een goeie staan en dus had ik toch nog een fiets voor in nederland.

    Tegen 14u vertrokken we dan naar Zwijndrecht.
    Onderweg begonnen toch wel mijn zenuwen boven te komen en deed mijn maag wel wat lastig. Wat was ik blij dat mama mee was waar ik mee kon babbelen om zo mijn gedachten even op wat anders te zetten.

    Want veel zenuwen en ook wat angst had/ heb ik wel. Alles is zo nieuw, ik ga verblijven bij vreemde mensen en in een ander land, ik ga best wel even zonder mijn ouders moeten doen, hoe gaat de school zijn, wat gaan we allemaal doen, enzo
    Met wat bevende handen belde ik dan ook aan bij het huis.
    Mijn zenuwen en angsten verdwenen vanaf het moment dat de huisoudste, Joyce, de deur open deed en ons hartelijk verwelkomde.

    Ik voelde me meteen al thuis toen ik het huis van binnen zag. Echt zo een typisch nederlands huisje, zeer gezellig en knus.

    In de woonkamer staan er vier zetels en daar achter de eettafel. Het keukentjes is klein, maar best gezellig. Beneden en boven zijn er wc's, maar enkel boven is er een douche. Op het eerste verdiep slapen er vijf mensen en op het tweede verdiep slapen er vier anderen. Het zijn allemaal tweeperoons kamers, dus dat wordt wat wennen om een kamer te delen.

    De meeste waren er 's avonds niet, dus ben ik met twee rond 16u15 naar de winkel geweest om voor ons zelf eten te kopen. Het was erg gezellig, maar toch begon ik stil aan thuis te missen. Daarom was ik na het eten even apart gaan zitten met de laptop om mijn gedachten op iets anders te zetten. Ik ga echt moeten leren om op tijd wat tijd voor mezelf te nemen en waar dat ik dat neem.

    Naderhand heb ik nog wat gekaart met een paar meiden en hebben we zeer gezellig gebabbeld. De namen moet ik echt nog leren te onthouden, wat ik wel heb onthouden is dat de jongste 17jaar is en de oudste 42jaar in dit huis. Dus best wat leeftijdsverschil, maar ze zijn super tof vind ik.

    Nu ga ik gaan slapen en morgen start de eerste schooldag. Ik ben erg benieuwd en zenuwachtig voor morgen, maar ik weet dat het goed gaat komen zo als vandaag. :)

    Gods zegen



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs