Foto
Inhoud blog
  • Dag 35
  • Dag 32, 33 en 34
  • Dag 31
  • Dag 30
  • De weg van Kälviä naar Kokkola
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
  • Groetjes (simon)
        op Dag 10
  • Hello Bieke! (Leen)
        op Dag 10
  • Joef bieke (papa)
        op Een presentatie over België...
  • Ja man! (papa)
        op Dag 8
  • Feestje (Wim)
        op Feestje...
  • Bieke in Finland
    5 weken stage in Kokkola...
    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 18
    Hei!

    Vandaag heb ik niet zoveel te vertellen, want het is zaterdag en dan heb ik niet zo veel te doen..
    Ik zit al de hele voormiddag in de bibliotheek om te werken aan mijn toneelstuk voor de dramaclub.
    Het gaat over Lola, een meisje dat heel verlegen is. Niemand merkt haar op, tot twee meisje over haar 'struikelen'.
    Die besluiten om haar populair te maken, maar hoe ze dat gaan doen, is natuurlijk nog een raadsel.
    Ze slagen er wel in en Lola is door iedereen geliefd. Tot ergernis van de twee vriendinnen, want niemand ziet hen nog staan...
    Ze proberen Lola dus in een slecht daglicht te stellen. Daar zij haar populair gemaakt hebben, besluiten ze dat ook zij het recht hebben om haar weer naar beneden te halen. Ze slagen erin en alles wordt zoals voorheen. Tot Lola plots ziek wordt...

    Nuhja, een typisch tienerverhaal dus Ik heb de korte inhoud al verteld aan mijn twee actrices (want ik heb nog altijd niemand anders gevonden...) en ze waren heel enthousiast, dus ik hoop dat het in orde komt...

    Nu, ik ga je laten en nog een beetje verder gaan schrijven...

    Slukes!
    Bieke

    24-04-2010 om 13:03 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17
    Hallo allemaal!

    Dag 17... Ik zit in de bibliotheek om nog een uurtje te chatten en daarna ga ik naar huis.
    Ik heb vandaag gewerkt, maar ik heb me ook ontspannen, wat natuurlijk ook eens mag
    Ik ben nog steeds wat ziek, maar nu heb ik een heel weekend om uit te rusten!
    Deze ochtend heb ik een uur geholpen bij de leerlingen met moeilijkheden. Ik heb de leerkracht ook helemaal uitgevraagd over hun systeem van onderwijs hier en specifiek over wat ze doen met leerlingen met moeilijkheden.
    Ik heb nog een presentatie over België gegeven en heb een Franse les begeleid. Dat was best leuk, want we hebben een klein toneeltje opgevoerd en ik moest allemaal Franse werkwoorden uitbeelden, waarbij de leerlingen moesten raden wat ik aan het uitbeelden was. Het waren wel niet zo'n gemakkelijke (chercher des cartes postales,....)
    Daarnaast moest ik ook leerlingen die hier volgend jaar zouden komen, vertellen wie ik was en wat spelletjes met hen doen. Ook dat was wel tof.

    Nuhja, ik ga je laten, even chatten!

    Tot later!
    Bieke

    23-04-2010 om 16:10 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    22-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16
    Hallo allemaal!

    Ik vind het fantastisch om zo veel reacties te krijgen!
    Ik heb ook een forum geopend vandaag, waarop je over vanalles kan discussiëren. Ik zou zeggen, laat je gaan!
    Ik ben een beetje ziekjes aan het worden. Een flinke verkoudheid speelt me parten, maarja, wat wil je ook met zo'n weer...
    Deze ochtend was het gelukkig wel al 2 graden. Bijna al de sneeuw is verdwenen. Nu zie je grote groen/bruine dorre plekken overal...
    Ze zeggen dat dit de slechtste tijd van het jaar is, maar dat de lente er gauw aankomt en dat ik alles zal zien openbloeien.
    Ik ben benieuwd...
    Nog een rariteitje in dit land: Meisjes vanaf de leeftijd van 12-13 beginnen hun haar te kleuren. Bijna geen enkel meisje heeft nog zijn natuurlijke haarkleur. En er zijn daarin ook drie tendensen. Ofwel kleuren ze hun haar heel lichtblond, of pekzwart, of ze maken een mengeling van de twee.
    Ik zal eens proberen om daar een paar foto's van te trekken. Hier op school zijn er ook meisjes die het bruin verven, met mêches... Dus gelukkig zit er daar wat variatie in. Wat vinden jullie daarvan? Laat het weten op het forum ;-)

    Tot later!
    Bieke

    22-04-2010 om 10:30 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 15
    Hey!

    Ïk heb daarjuist de hele school volgehangen met posters om reclame te maken voor mijn dramaclub... Nu kan ik niets meer doen, het is nu aan hen om erop te reageren... Al ben ik bang dat niemand dat zal doen... Nuja, we zien wel!
    Ik heb deze ochtend lesgegeven in de zwakke klas. Ze moesten in het Engels lezen. Nu zitten er in die klas twee jongens die bijna nooit praten. Ik ben er toch in geslaagd om hen wat Engels zinnen te laten zeggen... Gelukkig!
    Nog een rariteit hier in Finland: Ik heb het al elke dag opgemerkt, maar vergat het jullie telkens te zeggen. De Finnen drinken hier melk bij hun middagmaal... Melk! Bij elke warme maaltijd... Dat is toch iets dat wij niet zo snel zouden doen....
    Gelukkig is het geen probleem als je water drinkt.
    Ik moet straks nog een uurtje wiskunde begeleiden en dan zit mijn dag er alweer op.

    Tot de volgende!
    Bieke

    21-04-2010 om 11:15 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ikeataart... alle soorten!
    Speciaal voor mama













    20-04-2010 om 18:08 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kokkola na een sneeuwbui








    20-04-2010 om 18:05 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 14
    Hallo allemaal!

    Dag 14... Wauw... Ik begin echt aan het Finse leven gewoon te raken.
    Ik begin een routine te ontwikkelen, wat natuurlijk wel goed is.
    Deze week help ik vooral bij de moeilijke leerlingen. Nu krijgen ze aardrijkskunde, maar ik kan niet echt veel helpen (Het is natuurlijk allemaal in het Fins)
    Tot nu toe heb ik maar twee meisjes kunnen ronselen om naar de dramaclub te komen... blijkbaar staan ze daar hier niet echt voor open..
    Ik had het enerzijds wel verwacht, maar zo weinig reactie had ik niet verwacht... Ik hoop dat mensen elkaar gaan aansteken om mee te doen, zodat het toch nog leuk wordt.
    Nuhja, we zien wel... Ik geef de moed niet op ;-)
    Ik heb gisteren alle soorten Ikea-taarten getrokken (speciaal voor mama ;-) )
    Ik zet ze vanavond nog online.

    Tot later!
    Bieke

    20-04-2010 om 12:33 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    19-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Finse snoepjes proeven...




    19-04-2010 om 14:50 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volleyball














    19-04-2010 om 14:49 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 11,12 en 13
    Hallo allemaal!

    Omdat het weekend geweest is, heb ik de kans niet gehad om iets op mijn blog te zetten. In het weekend is het hier namelijk heel moeilijk om aan internet te geraken...

    Even een korte samenvatting:
    Zaterdag ben ik gaan volleyballen met enkele vrijwilligers. Dat was heel leuk en niet echt vermoeiend ;-) En zo heb ik toch weer wat nieuwe mensen leren kennen.

    Zondag heb ik gewerkt voor mijn dramaclub. Ik heb al een soort toneel in elkaar gestoken.

    Nu is het maandag en heb ik al enkele uren leerlingen begeleid die moeilijkheden hebben met leren. Echt veel kon ik niet doen, want ik begreep maar de helft van hetgeen ze moesten doen. Het was natuurlijk allemaal in het Fins ;-) Straks geef ik nog een uurtje Engels, dus dat zal wel interessanter zijn. Ik ben ook rondgegaan met flyers voor mijn dramaclub. Tot nu toe zijn er nog maar weinig geïnteresseerden, maarja.. we zien wel... Ik hoop dat ik er toch een stuk of negen kan aanmoedigen om te komen. Met minder dan 9 kan je niet echt veel doen ( of toch niet hetgeen ik in gedachten had ,-) )

    Nuhja, we zien wel wat er van komt!
    Ik zet vanavond ook nog enkele foto's online!

    Bye!
    Bieke

    19-04-2010 om 12:15 geschreven door bieke  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Foto

    Archief per week
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Nog 1 dag en 4 uur
  • hou je klaar
  • Elisabethwedstrijd
  • Elisabeth
  • Elisabeth-wedstrijd

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Het Finse Forum

    Heb je vragen of bedenkingen. Wil je weten wat anderen van jouw bedenkingen vinden? Schrijf ze dan op het forum en discussieer!



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs