De weg naar bevrijding...
die we allen bewandelen.
Inhoud blog
  • Het pad vol verhalen
  • Mix aan gebeurtenissen
  • Nooit tevreden
  • Relationele levenslessen
  • Nutteloos en eindeloos geweld
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    25-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mix aan gebeurtenissen
    Mix van gebeurtenissen 

    Een goede week voor ik stond te popelen om te vertrekken uit Arugam bay ( opgehouden/wachtende op een pakketje van mijn ouders ) kwam ik in contact met een Italiaan Angelo, die nu al geruime tijd in India woont. Hij is daar bezig met spiritualiteit en een gezonde levensstijl (voeding, yoga, ...).

    Angelo brengt mij ter kennis dat hij momenteel bezig is met het opbouwen van een website gericht op spiritualiteit/krachtige plaatsen in Sri Lanka. Als jullie er meer over willen lezen kunnen jullie te recht op de website : www.myourworld.com

    Al vlug hebben we een goede verstandhouding en woont Angelo een geleide meditatie van me bij op het strand. Nadien is Angelo vol lof over mijn 'leraar-capaciteiten'. Hij vraagt me daarbij of het goed is dat hij de eerst volgende meditaties mag opnemen om vervolgens onder te brengen op zijn website. Ik stemde toe, waardoor nu twee meditaties met betrekking tot vipassana (inzichtsmeditatie) en metta ( liefdevolle vriendelijkheid meditatie ) beschikbaar zijn op zijn website onder volgende webpagina's : www.myourworld.com/4 en www.myourworld.com/5 .

    Het mooie tijdens de geleide meditatiemomenten is dat er ook lokale mensen aan deelnemen. Zo word ik op straat al vlug aangesproken als de meditatieleraar :-).

    Een aantal dagen voor mijn vertrek uit Arugam bay word ik aangesproken door een jonge Sri lankaan die momenteel samen met enkele vrienden een restaurant/guesthouse uit de grond probeert te stampen. Ik ken de jongen reeds uit één van de meditaties die hij bijwoonde. Hij brengt me ter kennis dat er een vreemde energie aanwezig is op de plaats waar men het restaurant aan het opbouwen is. Zo zou één van zijn vrienden al een schim van een vrouw gekleed in het wit hebben opgemerkt. Hij brengt me tevens ter kennis dat er tijdens de tsunami drie vrouwen stierven op desbetreffende plaats (verhaal wordt later bevestigd door andere lokale mensen). De jonge man vraagt me daarbij of ik niet naar de plaats wil komen om de deze te zegenen. Ik lach het vreemde verhaal weg en breng hem ter kennis dat dit niet in mijn mogelijkheid ligt.

    Zonder nog aan het verhaal te denken gaat mijn dagje verder om uiteindelijk 's avonds iets te gaan eten met Angelo in mijn 'stamrestaurant foodhut'. Uiteindelijk hebben wij met de eigenaar Sikkhit een gesprek over de gruwel van de tsunami die Arugam bay ook heel hard trof. De eigenaar verloor daarbij heel wat familieleden. De eigenaar brengt ons ter kennis dat er tevens drie vrouwen stierven op de plaats waar men nu een restaurant aan het opbouwen is. Dit restaurant is gelegen tegenover foodhut. Ik breng daarop het hele verhaal aan Angelo ter kennis, waarbij men mij vroeg om naar de plaats te gaan om te helpen. Angelo kijkt me daarbij ernstig aan en zegt volgende woorden 'waarom niet, met je meditatie kan je een positieve energie opwekken'. Angelo vraagt me daarbij om hem te vergezellen naar de plaats...

    Met een vreemd gevoel besluiten wij naar het restaurant in opbouw te gaan, alwaar wij de aanwezige jongeren treffen. De jongen die de schim opmerkte van de vrouw heb ik in het verleden reeds opgemerkt als passant. De blik van hem was me bijgebleven aangezien deze een heel negatieve energie uitstraalde. 
    Ook op het moment dat Angelo samen met mij een gesprek voert met hem voel ik deze negatieve energie die ik vooral opmerk in zijn ogen. 

    Ik laat in eerste instantie het gesprek voeren door Angelo, aangezien dit voor mij allemaal vrij vreemd aanvoelt. De jongen brengt ons enerzijds het verhaal van de schim van de vrouw ter kennis, die hij nu recent opmerkte. Maar spreekt ook over een guesthouse waar hij voorheen werkte. De eigenaar van dit guesthouse zou aldaar zijn gestorven ingevolge overmatig alcoholgebruik en zijn geest zou nog steeds aanwezig zijn...

    Angelo stelt me op één of andere manier gerust in al deze voor mij vreemde verhalen en mijn attitude verkrijgt meer zelfvertrouwen. Ik probeer mij meer open te stellen voor het gegeven.

    Ik vraag hem om verder te praten over de schim van de vrouw en voel op het ogenblik van zijn verhaal enkel een positieve vibe op de plaats. Een vreemd gevoel komt in me naar boven en krijg kippenvel op mijn armen. Iets in me zegt me dat de vrouw helemaal niet slecht is, maar probeert te helpen op één of andere manier.

    Iets in me zegt dat het probleem ligt bij de geest van de man die is gestorven in het andere guesthouse omwille van overmatig alcoholgebruik. Wanneer ik de jongen zeg dat de geest hem misschien wil behoeden van alcoholgebruik kijkt Angelo me aan met een knikkend gebaar. Wij hebben ongeveer 2 uur een gesprek met de jongen.

    Nadien weet ik niet goed wat denken, want normaal sta ik helemaal niet open voor dergelijke verhalen. Angelo brengt me ter kennis dat het in mijn mogelijkheden ligt om te 'healen'. Ik weet dat ik dit min of meer bij mezelf nu kan ( geleerd van Hilde - zie vorige blogs ), maar bij andere mensen ?

    Een dag later komt bovenvermelde jongen naar me toe om te zeggen dat hij zich al veel beter voelt. Ik zie ook al meer positiviteit in zijn ogen, doch weet ik niet wat ik van dit alles moet denken... Misschien was dat de reden waarom ik zo lang in Arugam bay diende te blijven. Ik hoor jullie al vreemd denken, maar neen ik gebruik geen drugs, noch alcohol :-).









    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 09/06-15/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Categorieën

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs