Inhoud blog
  • Mooie valpartij
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Fietsverhalen

    09-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie valpartij

    Mooie Valpartij


    9 mei 2009, Ben


    Tja... mooie valpartij, het had erger gekund denken we dan maar. En lelijke of stomme valpartij wordt er al zo vaak geschreven. 


    Nu ik heb er enkele dagen over moeten kauwen. Zou ik er een artikel over schrijven of zou ik het maar heel stil houden en hopen dat niemand het komt te weten. Ik had het afgelopen dinsdag enkel aan Danny-VR laten weten maar sommigen onder ons (Mwjagt oa) lezen alles en overal... (Misschien toch wel veel tijd Marcel). Dus Marcel op jouw aarraden zal ik het maar bekennen...


    JA, IK BEN GEVALLEN!!! Verdorie...


    En 'Mooie valpartij'?? Tja het had veel erger gekund. Direct na het vallen ben ik toch enkele minuten stil op de grond blijven liggen. Enerzijds omdat ik me op dat moment toch wel wreed pijn had gedaan en anderzijds ook een stukje om toch eens vanuit deze positie alles te aanschouwen en het gebeurde te plaatsen. Maar 't deed toch vooral veel pijn. 


    Wat was en dan gebeurd, vraag je je misschien af. Awel ik ben van mijn rollen gedonderd. En, nee ik geef het niet graag toe. Ik ben misschien wel de grootste kilometervreter op rollen op deze site en dan donder ik er ook nog van af. 


    Nu, ik had lekker rondgetourd in het warme zonnetje in Zuid Africa (virtueel natuurlijk en met veel fantasie) en had er bijna 3 uurtjes opzitten. Ik had ondertussen ook met één oog naar een filmpje gekeken op tv, een beetje voetbal, lekker gezapt, je kent dat wel. Kindertjes mooi en stil boven in bed, vrouwtje was ondertussen al thuis gekomen van de schilderclub.


    Ja en ik was een beetje moe aan 't worden, 3 uurtjes weet je wel, en niet onbelangrijk het was al bijna 12 uur, dus bedtijd. Ik had er ondertussen al 102 kilometertjes opzitten. Het zweet dreef al gedurende een langere periode in beekjes. Ik zou nog enkele minuutjes rollen. Nu is 'rollen' voor mij zeer ontspannend en doe dit ook meermaals per week, bijna dagelijks dus (kleine verslaving geworden, kent er iemand een zelfhulpgroep voor 'rol'verslaafden??)maar wat ik vooral wil beklemtonen is dat ik toch wel tot de categorie 'expert' behoor. Ik kan dus ook al gedurende langere periode op mijn vaste rollen met losse handen toeren. (wat niet voor iedereen weggelegd is hè Danny, nu bij mij was er geen zijwind...) Dus vermits ik mij zeer miniem verplaats tijdens deze langere duurtochten, fiets ik rustig naast een mooi tafeltje waarop ik een fles cola (light uiteraard), mijne gsm (er moest maar eens iemand bellen om hals 12 's nachts), enkele remote controls (altijd handig), tv gids, en reserve handdoeken. Miljaar als ik dat zelf zo lees ben ik toch nogal geïnstalleerd. 

    Nu wat gebeurd er, ik bereid me dus voor op de 'eindrush'. Pak nog even de fles colalight, zet deze stevig aan mijn mond, neem (bijna) een grote slok en dan...


    ...het volgende wat ik me herinner is dat ik een luide knal hoor (schieten ze op mij??) en dat ik plat achter mijn fiets op de grond lig.


    Ik heb vanuit dit perspectief nog nooit in mijn 'trainingszaaltje rondgekeken, en geniet er dus van...


    Mijn zadel, o zo trouw, ligt langs me. Het heeft zich precies losgerukt van mijn fiets en is zijn baasje trouw gevolgd. OF is de schroef, na nauwkeurig onderzoek, toch afgebroken verdomme de lafaard en de reden!!!


    Maar heb me toch wel pijn gedaan. Plat op mijne rug!!! (lang leve de vele judotrainingen in mijn jeugd), mijn zitvlak doet ook erg zeer en niet alleen van erop te zitten... maar mijn rechtebeen doet erg pijn en is helemaal zwart (van het smeer, na de wasbeurt ook merkelijk minder pijn??) 


    Dus heb ik toch geluk gehad dat ik niet op mijn hoofd gevallen ben (allé nu toch niet).


    Nu enkele dagen later... mijn been deed toch wel het meeste pijn, mijne rug trok ook een beetje scheef en voor 0 euro was mijne fiets hersteld (nieuwe schroef gehaald bij fietsenmaker Maes in Roy(beetje reclame is nooit weg, denk je dan). 

    Ben dan 's avonds met een bang hartje terug op de rollen gekropen, kwestie van niet met blijvende schrik rond te blijven lopen (F16 piloten doen dat ook na een crash, als ze het overleefd hebben tenminste) en ik moet zeggen, het fietsen ging goed, (drinken ook trouwens). Mijn been deed geen pijn meer, mijne rug niet gevoeld.


    Enkel de zwarte smeerplekken op mijn been hebben plaats gemaakt voor blauwe... 


    DUS al bij al een MOOIE VALPARTIJ!!!

    09-05-2009 om 00:00 geschreven door Benventures  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:cycling, RTC, Cyclingteam de Rieten, Gruitrode, fietsen, wielertoerist, wielertoerisme, Meeuwen-Gruitrode, valpartij, fietser, cyclist, roy
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 04/05-10/05 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs