WELKOM OP DE BLOG VAN WIELRENNER BENJAMIN DECLERCQ
Inhoud blog
  • Nieuwe Site
  • Staden 28/02/10 - 14e
  • Sint-Katherina 20/02/10 - 1e
  • Besluit seizoen en winter volgend seizoen
  • Affligem 11/10/09 - 44e
  • Keizer der niewelingen Tielt 04/10/09 - 51e
  • Jemeppe 27/09/09 - 42e
  • Opbrakel 19/09/09 - kettingproblemen
  • Gits 13/09/09 - 23e
  • Dentergem 12/09/09 - 39e
  • Sint-Lievens-Houtem 06/09/09 - val
  • Vichte 30/09/09 - 5e
  • Vaderkoers 09/09/09
  • W-Vl CT dag 4: 67e - 24e in eindklassement en 7e in jongerenklassement
  • W-Vl CT dag 3 23/09/09 - 50e
  • West-Vlaanderen Cycling Tour dag 1 21/09/09 - 4e - 59e
  • W-Vl CT dag 2 22/09/09 - 58e
  • Edewalle-Kortemark 15/09/09 - 7e
  • Polleur-Stoumont-Polleur 08/08/09 - 63e
  • Kooigem 4/08/09 - 16e
  • BK Geel 26/07/09 - achteraan peloton
  • Prins der nieuwelingen St-Katelijne-Waver - 62e
  • Izegem 12/07/09 - 7e
  • Mol (Rauw) 05/07/09 - 45e
  • Orroir 01/07/09 - 7e
  • BVB Heusden-Zolder 28/06/09 - 80e
  • Meulebeke 07/06/09 - 13e
  • Affligem 31/05/09 - materiaalpech
  • Hooglede St-Jozef 24/05/09 10e
  • Zwevegem 21/05/09 - 32e
  • de Mol (Izegem) 19/05/09 - 16e
  • PK De Haan 09/05/09 - 28e
  • duatlon Izegem 03/05/09 - 1ste
  • Lendelede 01/05/09 - 28e
  • geen koers
  • Snaaskerke 18/04/08 - 29ste
  • PK tijdrijden Ruddervoorde 16/04/09 - 10e
  • Rhisnes 05/04/09 - achteraan peloton
  • Viane-Moerbeke 29/03/09 - gevallen maar toch uitgereden
  • St-Lodewijk-Deerlijk 22/03/09 - pech
  • Ieper 15/03/09 - val
  • Lierde 07/03/09 - 40e
  • Staden 01/03/09 - 20e
  • clubkampioenschap marke 26/02/09 - val
  • winter 2008/2009
  • Supportersavond
  • Veldegem 11/10/08 6e
  • Waregem 05/10/08 13e
  • Pommeroeul 27/09/08 2e
  • Waardamme 21/09/08 7e
  • Wortegem Petegem 14/09/08 4e
  • Gistel 07/09/08 gevallen
  • Saint Ghislain 31/08/08 1e
  • Meulebeke 24/07/08 2de
  • Wevelgem 17/08/08 3de
  • BK Ciney 10/08/08 14de en 10de
  • Egem (Pittem) 02/08/08 4de
  • Voorde 26/07/08 5de
  • VK Boortmeerbeek 21/07/08 14de en 35ste
  • Ere(Doornik) 12/07/08 2de
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Mijn favorieten (websites andere renners)
  • mijn nieuwe website
  • website van mijn broer tim
  • website arthur vanlokeren
  • website van mijn ploeg
  • website thieme van ruymbeke
  • website kevin deltombe
  • website laurens loeters
  • website paco ghistelinck
  • marijn declerck
  • website joy vanmaercke
    Mijn favorieten(2)
  • website miguel notredame
  • website maxim panis
  • website maxim panis
  • website niels vanderaerden
  • benjamins blog
    mijn koersverslagen
    28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderkoers 09/09/09
    Mijn pa meldt me dat er een vaderkoers plaatsvindt op 9 september 2009. Deze wordt georganiseerd voor koersende vaders van jonge wielrenners. De start wordt gegeven om 16 uur in de lendeleedsestraat, Izegem. De renners zullen moeten 10 ronden van 1,7 km afleggen. Dit evenement is geplaatst tussen de dernykoersen van de beloften. Er zijn ook talloze grappige prijzen te winnen, het enige dat je moet is inschrijven.

    28-08-2009 om 12:14 geschreven door benjamin declercq  


    25-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.W-Vl CT dag 4: 67e - 24e in eindklassement en 7e in jongerenklassement
    De laatste en waarschijnlijk ook de lastigste etappe vond plaats in Meulebeke. 2/3 van het parcours was licht zijwind en de rest wind mee. Iedere dag voelde ik me verbeteren; echt lastig had ik het niet, maar enkel mijn rug deed redelijk wat pijn. Mijn doel was om me wat later in de wedstrijd te tonen.

    Hetzelfde scenario van de vorige dagen deed zich weer voor: Groepjes van een man of vijf die een lichte voorsprong hebben, maar niet weg geraken. Halfweg koers schuif ik op en ga direct in de achtervolging op een Nederlander. Fout moment, want als ik hem bij de lurven had, kwamen ze aansluiten en ging een groep van 6 met onder meer de gele trui en Paco. In iedere etappe (uitgezonderd Rekkem) waren er valpartijen; dit was ook nu weer het geval. Op dat moment zaten we op een binnenbaan en iedereen moest door het gras om er rond te kunnen. Ik verloor hierbij vele seconden en probeerde samen met een Oost-Vlaming het gat toe te rijden. 

    Hij verloor mijn wiel en alleen bleef ik hangen op 100 meter, maar kon niet aanpikken. Een halve kilometer later sloot een groepje aan. Nog 2 km later maakten we gebruik van een tempodaling om bij het peloton te geraken. Kort daarna reden er velen weg, zonder dat het peloton enig gebaar maakte. Ik wou ook meespringen, maar vond geen gaatje. Er reed eerst een groep van 4, dan één van 5 (waaronder ploegmaat Laurens Loeters) en dan nog een duo weg. Saimen De Laeter won voor Ruben Van Der Haeghen en Rob Leemans. Leemans won ook het algemeen klassement. Maxim Panis was de snelste van het achtervolgend groepje voor Laurens. Billy Van Landuyt won de massasprint.
    Uiteindelijk werd ik 24ste in het algemeen klassement en 7de in het jongerenklassement. Waar ik toch niet helemaal ontevreden mag mee zijn. Maar ik mis nog power om iets te forceren.




    25-08-2009 om 23:16 geschreven door benjamin declercq  


    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.W-Vl CT dag 3 23/09/09 - 50e
    Vandaag stond de derde rit in Deerlijk op het programma. Opnieuw 70 km aan een hoog gemiddelde. Er was quasi geen wind en er zaten ook geen hoogteverschillen in het parcours.

    De eerste ronde hield ik me uitsluitend bezig met opschuiven zodat ik de 2de ronde helemaal vooraan was. Daarna ging ik in iedere ontsnapping mee tot aan de 4de ronde. Dan waren er immers bonificaties te verdienen waar ik m'n zinnen op gezet had, maar het mocht niet baten: het werd een sprint. De volgende aanval schoof ik nu niet mee, omdat Paco mee was. En deze was dan natuurlijk de langst durende. Voor de rest van de tijd hield ik me keurig in de eerste vijftig. Ik kwam wel zonder drank te zitten. Vanaf de 7de tot de 9de ronde was er bevoorrading. Door mijn eigen domme fout wist ik niet dat we al in de 7de ronde zaten. De ronde erna pakte Robbin juist voor mij een bidon, zodat de verzorger van dienst geen tijd had om nog één aan te kunnen geven. Uiteindelijk pakte ik er in de 9de ronde wel één.

    Door dat gebrek aan water, kwam ik in de laatste ronde wat krachten te kort. Alles was weer samen gekomen door Robin Van Goethem en Michael Goolaerts die een trui wouden pakken of ze behouden. De machtsprinter Boris Vallée won de wedstrijd voor Saimen De Laeter en Billy Van Landuyt. Met als gevolg dat Saimen nu mijn 4de plaats overneemt in het jongerenklassement.

    24-08-2009 om 00:00 geschreven door benjamin declercq  


    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.West-Vlaanderen Cycling Tour dag 1 21/09/09 - 4e - 59e
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik startte vandaag voor het eerst in een ronde: de West-Vlaanderen Cycling Tour. 's Middags stond er een ploegentijdrit op het programma en in de namiddag een wegrit. De tijdrit was 6,6 km lang, net als het normale parcours. De ploeg mocht 6 renners selecteren: Paco Ghistelinck, Maxim Farazijn, Arthur Vanlokeren, Laurens Loeters, Robin Degezelle en mezelf. Voor de start had ik wat twijfels of ik zou kunnen aanpikken.

    We vertrokken als een speer, ik was de laatste in de volgorde en moest direct een gat laten, ik heb nu eenmaal minder explosiviteit. We konden er een goed tempo er op nahouden. Paco reed iets meer dan een derde aan kop. In een strook meewind vlamden we aan 60 (!) per uur en we maakten ons klaar voor een bocht, die we 3 keer deden in het verkennen, maar zagen toen dat we rechtdoor moesten rijden. Dat kostte direct een handvol seconden, er vielen na een tijdje ook gaten en uiteindelijk konden Laurens en Robin niet meer aanpikken. Na zo'n 5 km kwam ik volledig onder stoom. We werden 4de. Balen BC won voor Bodysol en Jonge renners Roeselare. We hadden zeker 3de kunnen worden, maar we klaagden niet. Ik stond 19de in het algemeen klassement en was 5de in het jongerenklassement (in dezelfde tijd als Arthur en Maxim).

    Daarna kwam de wegrit; 9 ronden van 6,6 km, goed voor 60 km. Ik hield me meestal gedeisd in de buik van het peloton en demarreerde maar 2 keer. Ik kreeg niet veel ruimte. De aanvallers konden ook geen grote voorsprong uitbouwen, alles wees erop dat een massasprint eraan kwam. Bijna iedereen bleef recht tot de voorlaatste ronde. Dan kwam de grootste massavalpartij die ik ooit te zien kreeg. Ik hield me overeind, maar werd wel opgehouden. Ik moest zo'n 50 meter toerijden, wat een helse klus was, op een peloton dat de meet rook. Mijn prioriteit was nu om veilig aan te komen, want het waren de seconden die telden, niet de plaatsen. Ik had wel nog zicht op een top-30. Helaas vielen in de laatste rechte lijn nog een paar renners, waardoor ik serieus moest uitwijken en achteraan het peloton eindigde. Onder meer Paco en Arthur lagen er bij. Arthur was er slecht aan toe; hij brak 2 ellebogen en een pols. Ik hoop op een spoedig herstel.
    In de laatste kilometers konden nog 2 keer 2 renners ontsnappen. De eerste 2 waren de Amerikaans kampioen David Kessler en een Nederlander. David Kessler won en kreeg de groene trui. Ook Ruben Vanderhaeghen en gele trui Robin Van Goethem sprokkelden nog wat seconden. Nu ga ik zien hoe ik een paar ritten na elkaar verteer.

    23-08-2009 om 13:01 geschreven door benjamin declercq  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.W-Vl CT dag 2 22/09/09 - 58e

    Op dag 2 gingen we naar Rekkem voor een golvend parcours van 7 km. De weergoden waren ook nu weer ons gunstig gezind. Het was af te wachten ofdat ik goed zou gerecupereerd zijn van de twee ritten gisteren. Ik stond door het ongelukkige ongeval van Arthur nu 4de in het jongerenklassement.

    Ik kon op de tweede rij starten en viel direct aan. Ik wou direct de benen eens proberen, maar Michael Goolaerts liet niet begaan. Hij verdedigde zijn trui met hand en tand. Hij sprong altijd mee als Maxim en mij aanvielen. In de eerste 2 ronden ging ik nog vele malen mee in ontsnappingen met ondermeer Sam Vanspeybrouck, Jonas Rickaert, Michiel Dewulf. Het peloton liet echter niet begaan. Voor de start dachten we dat er een groepje zou wegrijden, maar dat was onmogelijk. Het gemiddelde was veel te hoog daarvoor (43,5 km/uur). In tegenstelling tot andere grote koersen kon ik nu veel beter van voor rijden, iedereen reed waarschijnlijk veel minder nerveus, na de valpartijen van Wielsbeke. Op het laatste kreeg ik nog een klein klopje.

    In de laatste ronde was er nog een groepje weg gereden, maar tegen een aanstormend peloton op een brede betonbaan is inmiddels niets te doen. In de massasprint stond er geen maat op Stijn Decraemer. Hij won voor Tim Kerkhof en Dennis Van Iersel. Paco werd 6de en Maxim 11de. Ik werd teleurstellend 58e. Morgen moet ik proberen om me toch zeker in de eerste 30 te klasseren.

    23-08-2009 om 00:00 geschreven door benjamin declercq  


    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edewalle-Kortemark 15/09/09 - 7e
    Ik startte in het gehucht Edewalle zonder grote ambities, een klassementspurt in de 10de en 11de ronde van 125€ winnen, zou voor mij al een succes zijn. Onder een stralende zon legden we 13 ronden van 5 km af, gelijk aan 65 km.

    De eerste aanvallen kwamen van Cedric Vanhoutteghem, maar er zat niet genoeg dash op om een kloofje te kunnnen slaan. Na een premiespurt in de 2de ronde gaat een renner van Ct Wervik ervan door. Geen reactie in het peloton zodat hij direct 30 seconden krijgt. Een halve ronde later demarreren nog 2 renners van Wervik. Ik had wel eens het idee dat dit de juiste ontsnapping zou kunnen zijn, dus wachtte ik tot de eerste zou proberen de kloof te dichten. Dat waren Kenny Constant en Pieter Develtere. We reden in een mum van tijd naar de eersten toe. Na een ronde verloor het peloton grip op ons en konden we de afstand stelselmatig vergroten. De 6 vluchters waren: Tim Couwet, Youri Depoorter, Maxim Vereecke, Kenny Constant, Pieter Develtere en ikzelf. De enige die niet overnam was Develtere, hij had het "te lastig". In de negende ronde (juist voor de klassementspurt) laat Develtere voor de zoveelste keer een gat. Constant, Couwet en Depoorter rijden weg.

    Bij ons loopt het voor geen meter, ik probeerde het dan maar alleen. Ik naderde sterk, maar op de lange stroken zijwind was het onmogelijk tegen drie man. Ik liet me weer inlopen en dan ging Vereecke er van door. Alleen met de overblijver kreeg ik maar weinig medewerking. Inmiddels zaten we al meer dan een minuut achter. Gelukkig kwam Cedric Vanhoutteghem aansluiten. Nu konden we weer wat vaart maken zodat we niet door het peloton ingelopen werden. Vooraan won Kenny Constant voor Tim Couwet en Joury Depoorter. Maxim Vereecke werd afgescheiden 4de. Bij ons had Develtere nu wel plots genoeg kracht om de sprint te winnen. Cedric werd 6de voor mezelf. Vital D'hondt won de massasprint voor ploegmaat Miguel Notredame. Ik had in deze wedstrijd vrij goede benen, maar had liever iets dichter gezeten en een klassementspurt gewonnen.

    16-08-2009 om 12:09 geschreven door benjamin declercq  


    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Polleur-Stoumont-Polleur 08/08/09 - 63e

    Vandaag stond de topcompetitiewedstrijd in Polleur op het programma. 70 km met heel wat hellingen, côte de Becco, la Vecquée... Er waren 150 starters. De bezetting was heel sterk, buiten een paar enkelingen stonden al de besten van het land aan de start; het is nu eenmaal een zeer prestigieuze koers. Bij de links staat er een filmpje van mijn broer over deze koers, hij werd er 2de.

    We startten onder een grauwe hemel, maar het bleef droog. Op de eerste helling bleef alles samen. In het lang stuk tussen de eerste en de tweede film reden er 18 renners weg, o.m. Whytic Priem, Robin Van Goethem en Kevin Deltombe. Slim van hen, want ze kregen aldus een mooie voorgift voor de Vecquée. Aan de voet van deze Vecquée hadden we 1 minuut achterstand, die werd volledig toegereden op één renner na. Ik draaide als 40ste op van het peloton en moest heel wat coureurs voorbijrijden. Op 250 meter van de top loste er een renner voor mij, ik had niet meer de kracht om hem voor bij te rijden en bleef achter. In de afdaling kwamen er renners aansluiten, waaronder ploegmaten Paco en Maxime (die eerst veel achterstand had, maar het toch knap dicht reed). We draaiden goed rond en onze achterstand verkleinde. In de afdaling van de 3de helling, net voor we terug in Polleur kwamen, sloten we aan. Het toppeloton telde nog zo'n 40 renners. Ik zat wat uit te rusten en wist niet dat we direct de plaatselijke klim moesten doen.

    Bijna boven zat ik in het wiel van 2 die een gat hadden gelaten, zij sprintten er naar toe en ik bleef achter en zat in de afdaling tussen de volgwagens. Vooraan was de beresterke Thomas Raeymaeckers weg gereden. Hij kwam op iedere helling als eerste boven. Een zevental achtervolgden. In de afdaling pikten Michael Cools en een paar anderen mij op. Net als we begonnen te klimmen, viel mijn ketting er af. Ik werd geholpen door de pa van Miel Houfflyn die ik bij deze moet danken. Ik verloor natuurlijk wat tijd en reed niet meer voluit door, ik wist niet dat nog een volgend peloton op komst was. In de afzink kwamen ze bij mij. In de sprint werd ik 4de laatste en zo verloor ik een aantal plaatsen en werd 63ste. Ik was nog 15e van de eerstejaars. Thomas Raeymaeckers had het volgehouden en won zeer verdiend. Bij de 7 achtervolgers won Brecht Ruyters de sprint voor Quentin Hoper. De massasprint werd gewonnen door Emiel Vermeulen, voor Boris Vallee en Maxime Farazijn.







    09-08-2009 om 14:45 geschreven door benjamin declercq  


    07-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kooigem 4/08/09 - 16e

    Zoals aangekondigd ging ik in Kooigem rijden. Het was een mooi parcours van 7,5 km lang met iedere keer Kooigemberg, een goed rijdend klimmetje van een kleine km aan 4%. Er stonden 50 renners aan de start. Ik voelde me slecht in de buik, maar dat verdween naarmate de koers vorderde.

    Na 500 meter springt Brecht Craeymeersch weg, de Meulebeekse renners houden alles op slot. Op de klim rijden er 2 keer 2 renners naar toe: Giorgio Derycke en Glenn Rotty, Stijn de Bock en Laurens Vanneste. Geen haar die op mijn hoofd dacht dat dit de beslissende ontsnapping zou zijn; dat was het wel, want ze kregen bijna direct een minuut. Ik hou me gedeisd vooraan in het peloton tot Jeroen Cannie aanviel, Seppe Verschuere en mezelf volgden. We reden goed tesamen tot er na een ronde nog 4 renners aansluiten, dan is de organisatie weg en zo kwam iedereeen weer terug. Nu rijden Ruben Geerinckx en Cedric Vanhoutteghem weg. Een ronde later kwam er een tegenaanval van Jens De Winne, Jordy Vermeire, Tom Van Dam en Jonas Vandoninck. Daar rijden Seppe en ik naar toe. Even later reden er nog 5 naar ons toe. De rest werd uit koers genomen. De voorlaatste keer dat we de klim moesten doen gaat Jeroen Cannie aan. Niemand volgde, maar in de afzink komen Jordy Vermeire en Niels Azou aansluiten.

    Vooraan had Stijn de Bock problemen met zijn achterwiel, Giorgio Derycke won voor Glenn Rotty, Laurens Vanneste en Brecht Craeymeersch. In de spurt voor de 6de plaats won Cedric Vanhoutteghem het gemakkelijk voor Ruben Geerinckx. Bij het drietal won Jeroen Cannie voor Jordy Vermeire en Niels Azou. Jens De Winne had ondertussen wat afstand genomen. Bij ons won Seppe de sprint. Ik werd 16e. Dat was nog redelijk goed, aangezien ik de week ervoor weinig kon trainen en veel stapte in de bergen.





    07-08-2009 om 10:37 geschreven door benjamin declercq  


    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BK Geel 26/07/09 - achteraan peloton
    De grootste koers van heel het jaar: het Belgisch kampioenschap. Mooi weer en 72 km voor de wielen geschoven, ideale omstandigheden. De kanshebbers waren Saimen De Laeter, Niels Vanderaerden, Maxime Farazijn, Kevin Deltombe, Jonas Rickaert....

    Ik startte achteraan, wat zeker een nadeel was door het snelle vertrek en het traag opschuiven. Toen ik vooraan post vatte waren Jonas Rickaert, Laurent Wernimont, Wouter Leten, Toon Wouters, Michael Cools en Glenn Rotty weg. Ze konden echter niet lang voor blijven. Daarna koos Dylan Jaspers het hazenpad, kort daarna gevolgd door Maxime Farazijn. In schuifjes kwamen ook Jonas Rickaert, Kevin Deltombe, Niels Vanderaerden, Aimé De Gendt en Jasper Dult aansluiten. Ik zat op dat moment te ver, een cruciale fout. Na de meet trok ik in de tegenaanval. Ik naderde in het begin, maar na een tijdje zag ik dat mijn poging nutteloos was: Alleen tegen 7 ronddraaiende renners is een oneerlijke strijd.

    Niels Vanderaerden werd Belgisch Kampioen voor Kevin Deltombe en Jonas Rickaert. Maxime werd 4de, De Gendt 5de, Dult 6de en Dylan Jaspers 7de. In de laatste ronde vroeg Arthur Vanlokeren ofdat ik de sprint wou aantrekken, zelf zou ik niet dicht kunnen zitten en ik was nog zeer fris dus deed ik dat. Ik zat al vanaf 3 km voor de aankomst aan de kop. Op 250 meter van de meet gingen ze over mij, iets te vroeg, zodat Arthur er niet optimaal van kon profiteren.

    Na de koers vertrokken we direct naar Zwitserland voor een weekje verdiende rust (daarom kwam dit verslag zo laat). De volgende koers is Kooigem (dinsdag), omdat ik vrijdag nog een zeer zware training deed (1600 meter klimmen van Wilderswil, naar Grindelwald en dan naar Männlichen). Ik ging oorspronkelijk de Kleine Scheidegg, 11% gem., doen, maar vergistte mij van weg en ging naar Männlichen, ook 11 % gemiddeld, maar vlak begin (3 km, 5%), dan (3,5 km aan 14,5%). Vervolgens 4 km aan 12 % en na de volgende anderhalve km aan 16 % was ik eindelijk vermoeid boven.

    02-08-2009 om 22:11 geschreven door benjamin declercq  


    19-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prins der nieuwelingen St-Katelijne-Waver - 62e
    Er viel een uitnodiging  van de ploeg voor de interclub in St-Katelijne-Waver in de bus, ideaal als voorbereiding op het BK. Een internationaal gezelschap van 145 renners stond aan de start, voor een grote ronde van 25 km en daarna 7 lokale ronden van 8 km. Het enige minpuntje was dat we voortdurend op betonbanen in slechte staat moesten rijden.

    Ik nam me voor om goed vooraan te fietsen. In het begin kon er niemand weg geraken tot een renner van Bodysol en Balen gingen. De ploeg had ons opgedragen om in zo'n gevallen direct de situatie onder controle te krijgen. Ongeveer halfweg de grote ronde reed ik nietsvermoedend in een diepe put. Mijn maag kreeg daardoor een stoot zodat ik de volgende 20 km met pijn zat. De definitieve beslissing viel toen Nederlands kampioen Danny van Poppel voor de zoveelste keer aanviel. Hij kreeg Tom Mertens en Dries Van Gestel mee, het bleek wel dat Van Poppel het meeste kopwerk deed. In de achtervolging kwam er een groepje tot stand met ondermeer Maxime Farazijn, als enige eerstejaars.

    Vandaag had ik niet zo'n goeie benen, dat was weliswaar geen drama. In de sprint werd ik 62e. Danny Van Poppel had zijn kompanen los gereden en kwam solo over de meet. In het achtervolgend groepje van 6 won Tim Kerkof de sprint voor Robin Van Goethem, de Zuid-Afrikaan Julius Jayde, Maxime, Dries Van Gestel en Tom Mertens. Robin Venneman won de pelotonsprint.

    19-07-2009 om 15:09 geschreven door benjamin declercq  


    12-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Izegem 12/07/09 - 7e

    Vandaag stond de koers in mijn thuisstad Izegem op het programma. Mijn deelname was 's morgens twijfelachtig door een onbekende zwelling van mijn rechtervoet. Ik kon er geen kracht op zetten, maar nam toch deel. Ik had niet zoveel sterke coureurs verwacht. O.m. Brecht Craeymeersch, Emiel Vermeulen, Whytic Priem, Daan Mijngheer, Jonas Rickaert, Niels Houtekier . . . waren aanwezig. Ik ambieerde een top-30 plaats van de 70 renners.

    Het parcours van 5 km was op een 400 meter na, volledig zijwind. Met de voorspelde windkracht 5 zou het zeker een zware koers worden. In het begin had ik nog wat problemen die later volledig oplosten. De koers brak open in de 2de ronde, nadat ik een gat toereed op Evert Vandromme en Jonas Rickaert tegen mijn schouder botste. Jonas werd opgehouden en ook een deel van het peloton. Ik trok even door en ging vlug van de kop af. Blijkbaar zat bijna iedereen kapot, want het gat werd niet direct toegereden. Een drietal demarreerde en als ook Daan Mijngheer vertrok, ging ik in de tegenaanval. Al vlug kwamen we bij de drie. De samenstelling was nu: Brecht Craeymeersch, Emiel Vermeulen, Stijn Decraemer (die 4 weken niet koerste), Daan Mijngheer en mezelf. Ondanks ons hoge tempo kwamen na een ronde Niels Houtekier en Whytic Priem aansluiten. Sommigen sleepten en daardoor draaiden we niet goed rond. Uiteindelijk konden ook nog Cedric Vanhoutteghem en Jonas Rickaert (na een sterke remonte) aansluiten. Brecht Craeymeersch had intussen problemen met zijn voorwiel en ging wisselen. We lieten hem rijden, wat maar normaal was. Toch demarreerde Whytic. Na een halve ronde werd hij weer ingelopen.

    Toen mijn beurt op kop gedaan was, had ik de indruk dat Jonas Rickaert en Whytic Priem afspraken. Ik besloot dan maar steevast het wiel van Whytic te nemen. Ik had het wellicht bij het rechte eind, want Rickaert en Priem vielen om de beurt aan. Altijd sprong ik direct op het wiel van de voormalige West-Vlaamse kampioen, totdat hij demarreerde als ik van kop kwam. Niemand reageerde en hij nam vlug 30 seconden. Ik snapte dat Stijn Decraemer zijn ploegmaat beschermde, maar niet waarom anderen niet meedraaiden. Emiel Vermeulen had er genoeg van en ging in de tegenaanval. Daan Mijngheer stopte voortreffelijk af en we konden ook hem niet meer bijbenen. In de aankomstzone probeerde ik hetzelfde. Omdat ik de enige was van mijn ploeg, reden ze allemaal achter mij. Op 2 ronden van het einde zagen we Emiel weer rijden. Toch geraakten we er niet meer bij. In de sprint werd ik onverwachts 5de, dus 7de in totaal. Whytic won op een prachtige manier, voor Emiel en Jonas. De top vijf werd volledig gemaakt door Cedric en Stijn. Niels werd 6de, ik 7de, Brecht 8ste en Daan Myngheer 9de.
    Van de 70 coureurs reden er maar 9 uit. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Vanzelfsprekend werd ik dus ook 1ste Izegemnaar en kreeg een trofee en een mooi boeket bloemen. Ik mocht even op het podium voor een interview met speaker Henri die een groot hart heeft voor de koers.









    12-07-2009 om 23:53 geschreven door benjamin declercq  


    06-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mol (Rauw) 05/07/09 - 45e
    Ik kon voor deze gelegenheid (het Vlaams Kampioenschap - 1e jaars) gelukkig mee met ploegmaat Laurents Clement naar het verre Mol, waarvoor dank. Ik ging koersen en zien waar ik uit zou komen. Brede, mooie banen zouden tot een massasprint leiden, dacht men. Niets was minder waar.

    Na een rustige start kwam er een spervuur van demarrages; Ik ging ook soms mee. Toen Kenny Bouvry een 5-tal meter had en het peloton liet begaan, ging hij door en Maxime Farazijn vergezelde hem even later. Laurens Loeters en een renner van Vorselaar reden er ook nog naartoe. Ze konden een paar ronden voorblijven. Als de samensmelting kwam, trok ook Miel Pyfferoen alleen door. Hij kon vlug een minuut pakken en nu moest ook ik mee achtervolgen. Miel kon dat niet blijven volhouden en zat na 2-3 ronden weer in onze gelederen. Bij een samensmelting ging er een nieuw groepje weg. De samenstelling: Maxime Farazijn, Laurens Loeters, Wouter Leten en Daan Hoeyberghs. Er waren 2 mannetjes voor, dus was het aan mij om af te stoppen. Op sommige momenten was het echt genieten onder een stralende zon, op andere momenten ging ik mee in de ontsnapping.

    Ze draaiden goed rond vooraan en bleven voor, ondanks het goeie tempo van het peloton. Wouter Leten won voor Laurens en Maxime, jammer dat ze het niet konden afmaken. In de sprint zat ik in de eerste rij, maar had niet genoeg acceleratie en ging helemaal naar achter. Misschien heb ik in Orroir wat snelheid verloren, maar anderzijds moet ik misschien toch wat werken op mijn sprint. Toon Wouters won de groepssprint. Ik had een goed gevoel, maar een slechte plaats in deze koers.

    06-07-2009 om 23:13 geschreven door benjamin declercq  


    01-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orroir 01/07/09 - 7e
    Vandaag stond de prachtige klimkoers in Orroir op het programma in een zware hitte. Normaal gezien had ik gisteren gereden in Herbeumont, maar omdat ik dan proclamatie van school had, ging dat niet door. We moesten 13 ronden afleggen: 9 ronden met een klein klimmetje en een lange strook zeer slecht asfalt (mijn achterwerk deed er pijn van), daarna 4 ronden met iedere keer de achterkant van de Kluisberg erbij. Er stond heel wat schoon volk bij de 68 vertrekkers: Whytic Priem, Paco Ghistelinck, Jeroen Cannie, Stephen Cuycken, Michiel Dewulf . . . Daardoor had ik weinig verwachtingen, ook omdat ik wat kleine kwaaltjes had.

    Ze vlogen er van bij de start in. Toch kon er niemand echt ontsnappen, tot ploegmaat Karel Delfosse aanzette. De ploeg was goed vertegenwoordigd; het peloton liet begaan en wij stopten af. Na 2 ronden stond hij op het punt om ingelopen te worden; ik zette aan en zocht zijn gezelschap op. We namen met ons 2 vlug een halve minuut. De ploeg stopte nu ook weer zeer goed af. Na een ronde voortdurend op 100 meter van ons te hebben gereden, kwam ook Cedric Vanhoutteghem aansluiten. We draaiden goed rond en wachtten op de eerste keer de Kluisberg. Cedric had duidelijk zijn zinnen gezet op het bergklassement en sprintte erop. Dat kan ik niet goed en had het zeer lastig, maar na de bergprijs, halverwege de klim viel hij stil. Op het laatste stuk van 13 % kropen we vooruit. Vervolgens hadden we nog een lang stuk vals plat, vooraleer de zeer technische afdaling begon. Ik vloog deze naar beneden omdat ik ze kende en ik een goede daler ben. Ik reed aan 70 per uur en mijn medevluchters konden niet volgen. Karel liet Cedric het gat toerijden: De ploegleider zei dat we de meerderheid moesten gebruiken. De 2de keer de Kluisberg reden we meer geleidelijk. Ik nam de afdaling nu wat trager. Op het kleine klimmetje kwamen er nog 4 renners uit de achtergrond terug: Paco Ghistelinck, Jeroen Cannie, Joren Touquet en een zeer sterke Waalse renner.
     
    Ik verbeterde iedere keer we de Kluisberg opreden. Nu moest Karel er met krampen af, wegens het hoge tempo van Paco. Ook nu in de afzink nam ik een grote voorsprong. Met 7 ronddraaien ging veel gemakkelijker dan met 3, toch kwamen net voor de laatste beklimming Stephen Cuyken, Aimé De Gendt en opnieuw Karel terug. De laatste beklimming ging het relatief gemakkelijk voor mij, tot een sterke Jeroen Cannie aanviel. Joren, Stephen, Aimé en Karel moesten eraf. Ook voor mij deed het verschrikkelijk pijn. Na 300 meter kwamen we weer aansluiten. Hij ging nog eens op het klein klimmetje, maar kon ons er niet af schudden. Juist voor de laatste bocht kwam Stephen Cuycken alleen aansluiten en werd nog 3e! Paco won gemakkelijk de sprint voor de Waal, Cuycken. Joren werd 4de en Jeroen 5de. Cedric eindigde op de 6de plaats en vanzelfsprekend werd ik laatste van het groepje. Aimé De Gendt kon nog voor het peloton eindigen. Karel jammer genoeg niet, toch zeer sterke wedstrijd gereden. Joy Vanmarcke die heel goed afstopte won de pelotonspurt voor de 9de plaats. Het was een ploegoverwinning.
    Enig minpunt was dat ik bij de prijsuitreiking de enveloppe met de 2e prijs voor het bergklassement verloor. Toen ik ze ging zoeken was ze natuurlijk verdwenen.











    01-07-2009 om 23:35 geschreven door benjamin declercq  


    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BVB Heusden-Zolder 28/06/09 - 80e
    In eerste instantie zou ik niet deelgenomen hebben aan deze wedstrijd voor de beker van België; doordat er een renner ziek wegviel, kwam ik toch aan de start te staan. Ik kon mee met de ploeg naar het verre Limburg, waarvoor dank. De opdracht was vandaag om gewoon mee te rijden als training en de ploeg te helpen. Het startsein werd maar om kwart voor 4 aan 145 renners gegeven.

    We moesten eerst achter de moto blijven, en als het echte startsein dan werd gegeven was het toch wel even wennen aan de hoge snelheid. Naarmate de kilometers vorderden ging dat natuurlijk beter. In het begin waren er veel ontsnappingen die niet ver droegen. De eerste echte serieuze was meteen de goeie. Na een klein, maar steil klimmetje sprongen er acht weg, daarna reden er nog eens 4 naar toe. De sterke blokken waren vertegenwoordigd en dus hielden deze de boel op slot. Ik probeerde er wat gang in te krijgen, maar dat lukte niet. Door een paar kleine ontsnappingen, ook van mij, kwamen we serieus dichter. De kloof kon echter niet gedicht worden en daarna steeg hun voorsprong boven de minuut.

    Ik had al veel werk gedaan dan en hield me wat kalm. De 12 mochten sprinten voor de zege. Martijn Degreve won voor Jasper De Buyst en Amaury Capiot. Ik wou ook nog een mooi plaatsje versieren, dat ging jammer genoeg niet; Bij een inhaalmanoeuvre zat ik helemaal vast in steentjes en moest daarna constateren dat ik bij de laatste 10 van het peloton zat. Ik schoof nog enkele plaatsen op en werd 80ste. Doordat dit geen doel was, vond ik dat niet erg, want de conditie is niet slecht en dat is het belangrijkste.

    30-06-2009 om 22:36 geschreven door benjamin declercq  


    10-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meulebeke 07/06/09 - 13e

    Om een laatste keer te koersen, voor de eerste helft van het seizoen, zochten we het niet ver: Meulebeke was met voorsprong het dichtstbij. Dat het een lastige koers zou worden stond in de sterren geschreven: Een heuvelachtig parcours dat we 14 keer mochten afleggen, waar het bijna constant zijwind was (jammer dat er niet iets meer was). 40 renners hadden zich ingeschreven.

    Na het startschot schoot men niet direct in gang, pas in de tweede ronde kwam er een goeie demarrage, maar dat was voor de premie. Ik viel dan aan en juist daarna vertrekt de beslissende aanval: Brecht Craeymeersch, Daan Myngheer en Maarten Dhondt. Tesamen met Jelle Donders ging ik in de tegenaanval, maar het peloton liet niet begaan. Bijna alle renners waren van 3 grote blokken: Tieltse renners (verplicht aan de start), Meulebeke (ook verplicht aan de start) en Jonge renners Roeselare. Ik ben van geen één en mij lieten ze nooit rijden. Een paar ronden daarna springen Jens Couckuyt en Jeroen Cannie weg. Ondertussen zat ik voortdurend aan te vallen, maar ze viseerden mij. Uiteindelijk konden Jelle Donders en Martijn De Meestere er nog naar toe rijden. 2 ronden later zijn ook Tybo Bogaert, Carl Meersman en Jorgen Joye ribbedebie. Ik probeerde echt alles, maar ze lieten mij echt niet gaan.

    In de laatste 2 km laten ze er nog 2 weg rijden, onbegrijpelijk. Gelukkig kon ik toch nog de sprint winnen voor de 13de plaats. Ik had het gevoel dat ik zeker mee kon zijn geweest met eerdere groepjes: Dj-Matic stond maar met 2 aan de start en één van hen viel letterlijk weg. Ik had de benen vandaag, maar niet het geluk. Nu neem ik een weekje rust, want ik word geöpereerd. Maarten D'hondt won de sprint met 2 tegen Brecht Craeymeersch, Daan Myngheer moest de laatste ronde de rol lossen. En Jelle Donders won daarachter de sprint. Het was wel een mooie koers: er waren niet meer dan 4 renners tesamen aangekomen.







    10-06-2009 om 00:00 geschreven door benjamin declercq  


    31-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Affligem 31/05/09 - materiaalpech
    Het stond eigenlijk vast dat we in Affligem gingen rijden, de morgen ervoor was alles niet zo zeker meer: Ik had hoofdpijn en was misselijk. Door eventjes op mijn bed te liggen, voelde ik me wat beter en gingen we toch een poging wagen. 66 km stond op het programma. Het weer was prachtig en de omgeving ook. Alleen jammer dat het parcours vol was van bulten en putten. De favorieten waren: Robin Van Goethem, Amaury Capiot en Robin Venneman. Het was daar in Affligem ook redelijk heuvelachtig.

    Er werd aan een zeer hoog tempo gestart. Na twee ronden vol gas geven gaat Michael Goolaerts, 2 ronden later wordt hij door 2 renners  vergezeld. Ondertussen wordt er in het peloton voortdurend in snokken gereden. Een renner valt aan, 200 meter rijden ze zeer rap en daarna valt het weer stil, daar houd ik niet zo van. Als er nog eens 3 coureurs naar de eerste rijden, schiet het peloton in actie, onder commando van Robin Van Goethem. In de afdaling is er een rare bocht met een zeer grote bult die je bijna niet kan ontwijken. Ik rij daar vol op en er zit een slag in mijn wiel. Net op dat moment wordt de kloof tussen het peloton en de vluchters gedicht. Met een slepend wiel had ik moeite om aan te sluiten. De volgende ronde, op dezelfde plaats nota bene breek ik een spaak. Nu ging het echt niet meer en ik had ook geen zin om mijn wiel kapot te rijden.

    Het was niet ideaal geweest om nu te koersen en door materiaalpech was het zeker onmogelijk. Maar zo erg is dat niet, want na volgende week houd ik toch mijn examenstop. Ik hoop dat ik daarna in mooie koersen zoals Herbeumont, Polleur-Stoumont-Polleur enz. goed zal kunnen presteren. Robin Venneman won overigens de wedstrijd (onder zwaar gejoel van de supporters van Van Goethem omdat hij niet veel werk deed). Robin Van Goethem werd 2de en Amaury Capiot 3de.

    31-05-2009 om 23:18 geschreven door benjamin declercq  


    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hooglede St-Jozef 24/05/09 10e
    Het was afwachten hoe het met de conditie gesteld was, na de koers in Zwevegem. Het ging warm worden met een temperatuur van 26°C, drinken was dus de boodschap. Het parcours in Sint Jozef was plat met een paar stroken zijwind. 12 ronden van 5 km werden aan een hoog tempo afgelegd. De favorieten waren Stijn Decraemer, Maxime Farazijn en Indiana Slabbinck. Iedere ronde was er een premie van 15 €, dat zou wel meespelen dacht ik. Omdat er veel andere koersen waren in het verlengd weekend stonden er maar 49 renners aan de start. Ik mocht vandaag de oakley van mijn broer aandoen omdat ik in Zwevegeme bijna heel de koers met een tranend oog rondreed. 

    Bij de nieuwelingen heb je meestal 2 scenario's: Ofwel rijden ze weg in het begin, ofwel op het einde. Ik moest dus bij de pinken zijn. De eerste 2 ronden werd er volop gedemarreerd, maar niemand die echt weg geraakte. In de derde ronde daarentegen kwamen ze van alle kanten, ik ging ook een paar keer mee. Toen het na de aankomst dan stilviel, zag Indiana Slabbinck zijn kans. Maxime Farazijn en Nills Pauwels volgden hem. Iedereen zat een beetje kapot en er kwam geen reactie. Het drietal liep vlug 20 seconden uit. Er was totaal geen samenwerking, waardoor sommigen in de aanval gingen. Velen sprongen nu op het wiel van de sterk sprintende Stijn Decraemer. Ik had het wat lastig omdat er bij iedere aanval en na iedere bocht snoeihard moest opgetrokken worden. Stijn Decraemer kon het niet aanzien en demarreerde. Nadat hij zo'n 200 meter uitgelopen was plaatste ik een tegenaanval. Ik kwam dichter, maar ik zag dat het peloton op 25 meter volgde, het was dus zinloos. Na Stijns aanval probeerde Jules Borra het. Het is altijd zo typisch als velen een inspanning geleverd hebben en er een minder bekende aanvalt, dat er geen enkele reactie komt. Jules reed nochtans aan een hoog tempo. Bij de leiders moest Nills Pauwels lossen en sloot dan aan bij Jules Borra. Vooraan reden de 2 sterksten door.

    Uit het peloton reed inmiddels een groepje van 6 weg. In dat groepje was de samenwerking niet ideaal en op 2 ronden van het einde kwam bijna alles samen. 2 renners bleven doorgaan en 3 anderen sloten aan. Dit was het goeie moment dacht ik en ik ging in de achtervolging. Alleen kon ik het onmogelijk halen tegen 5 ronddraaiende renners. Gelukkig kwam er hulp van Martijn De Meestere. Samen reden we er dan naartoe. De samenstelling was: Stijn Decraemer, Jens Flamand, Evert Vandromme, Jordy Ganseman, Cedric Vanhoutteghem, Martijn De Meestere en ikzelf. Samen met Evert spoorden we iedereen aan om in een ketting te rijden. Dat lukte ook. Ik had het lastiger in het peloton waar je voortdurend moest optrekken. We reden nochtans 4 km/uur rapper. Op het einde kwamen we nog op 50 meter van het eerste achtervolgende groepje en op 250 van Indiana en Maxime. Helaas werd er teveel gespeculeerd. In de laatste bocht viel ik bijna, gelukkig had ik genoeg stuurmanskunst om mij recht te houden. Indiana won de millimetersprint met Maxime en Jules die met Nills. In mijn groepje was Evert de eerste aan de meet, voor Stijn, Cedric, Jens, Jordy en mezelf. Martijn viel net buiten de top-tien. Deze wedstrijd was eindelijk nog eens goed voor het moreel.







    24-05-2009 om 00:00 geschreven door benjamin declercq  


    21-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwevegem 21/05/09 - 32e

    Ik had dit jaar nog maar weinig geklommen en dat wou ik een beetje inhalen. In Zwevegem was het parcours wel mooi: zeer lang: 7,6 km en wat heuvelachtig. Ik hoopte dat het droog ging blijven anders zouden er toch wat tegen het asfalt gaan op de smalle baantjes. Er was veel volk van mijn ploeg, dus moesten we een beetje proberen samen te rijden. Het was mijn bedoeling om gewoon wat aanvallend te koersen.

    Ik startte vooraan en na een km of 2 trok ik in de aanval. Misschien zou er wel iemand meespringen, dat gebeurde niet, maar toch kon ik een 4 km vooraan rijden, mede dankzij het afstoppende werk van de ploeg. Het gevoel was totaal niet goed. Ik hield me daarna een beetje afzijdig. Het was een koers waarin iedereen sprong op het wiel van de favorieten. Er was daar een onbekende kerel bij van Bornem Jelle Donders. Die vertrok en we zagen hem niet meer terug., soms reden we maar aan 25 km/uur. Elke keer de klim naar een molen die boven de omgeving uitstak werd lastiger. De helft van het peloton moest dan ook lossen. Eén keer waren we weg met een man of 15 en ik zag dat. Ik ging in de aanval, maar sommige ploegmaats waren zo vriendelijk om dat niet door te laten gaan. De rest van de koers was er niet veel animo meer. Een paar kleine aanvalletjes die niet ver droegen.

    De laatste ronde zat ik eerst goed gepositioneerd (2de stelling), maar ik verzeilde achteraan en geraakte niet meer vooraan. Ik eindigde 32e, wat toch niet zo goed is. Jelle Donders liep 1 minuut 32 seconden uit op het peloton. De massasprint werd gewonnen door Alexander Maes, Paco Ghistelinck volgde en Jens Flamand viel net naast het podium. Xavier Clement sloot de top-5 af.







    21-05-2009 om 23:48 geschreven door benjamin declercq  


    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Mol (Izegem) 19/05/09 - 16e

    Het was deze week niet ver, op amper 2.5 km van mijn huis ging de koers van start in het gehucht de Mol. Er stond een strak windje en er waren 59 renners aan de start. We moesten 17 keer het traject van 4 km afleggen. Het was een zeer langwerpige rechthoek: Je had een lange strook tegenwind, vals plat, 2 korte stukken schuine wind en een lange baan wind mee. Voor mij waren de verwachtingen niet hoog: Gisteren moest ik met school op uitstap naar Gent en dat was zeer vermoeiend. De favorieten waren: Gregory Vandaele, Stijn Decraemer, Kevin Deltombe, Evert Vandromme . . .

    De eerste 3 ronden was het zeer moeilijk om op te schuiven. Er kwamen bijna geen aanvallen en het peloton verspreidde zich volledig over de breedte van de smalle baantjes. De wedstrijd begon eigenlijk pas met het wegvallen van Gregory Vandaele. Vaak ging ik mee in ontsnappingen, maar die droegen nooit echt lang, ik probeerde ook een paar keer een premie te pakken, tevergeefs. Er waren 2 solisten die een paar ronden konden voorblijven: Een renner van de Brugse velosport en Laurens Loeters. Wanneer Laurens weg was, stopten Maxim en ik mooi af zodat hij toch 4 ronden voorop kon blijven, daarna was hij echt uitgeput. Op een paar ronden van het einde gingen Stijn Decraemer, Martijn De Meestere en Daan Verschaeve aan de haal. Het peloton joeg op hen en ik draaide mooi mee. Ik kwam tot op 40 meter en vroeg om assistentie, maar die kwam er niet. Daarna probeerde ik het nog alleen, maar werd voorbij gesneld door het peloton. Ik zat momenteel in een slechte positie en kon niet opschuiven. Inmiddels was Daan Verschaeve van voor gelost en was Kevin Deltombe er alleen naar toe gesprongen. Net op die moment viel er een renner juist voor mij. Toen ik weer bij het peloton aankwam, waren Maxime Farazijn en Miel Pyfferoen weg. ik ging direct naar de kop en probeerde alleen het gat toe te rijden. Er waren nu 6 mannen vooraan - Daan Verschaeve kon mee met Maxime en Miel - en stuk voor stuk goeie renners. Het peloton probeerde nog, maar er was weinig samenwerking.

    De snelsten vooraan waren Stijn Decraemer en Kevin Deltombe en dat bleek ook uit de uitslag. Stijn Decraemer won met een paar lengten voor Kevin Deltombe en nog enkele lengten voor Maxime Farazijn, Miel Pyfferoen en Daan Verschaeve. De pelotonspurt werd gewonnen door Evert Vandromme, die ook voor eigen volk reed. Ik had niet genoeg kracht meer en zat ingesloten, ik werd 16e. Ik was enorm ontgoocheld: ik had zeker de benen om mee te zijn met de eersten. Gelukkig is er volgende week opnieuw koers.





    17-05-2009 om 12:53 geschreven door benjamin declercq  


    12-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PK De Haan 09/05/09 - 28e
    Naar het provinciaal kampioenschap kon niet mee met mijn ouders, maar gelukkig kon de ploegleider mij meenemen, waarvoor dank. De benen voelden niet goed aan. Ik wist niet wat ik moest verwachten. 8 ronden van 8 km werden afgehaspeld aan een hoog tempo. Er waren 94 deelnemers, waarvan ik er één was. De wedstrijd was goed georganiseerd op één puntje na: Bijna niemand wist waar de start was. Zeker een kwartier heb ik gezocht, totdat er iemand zo vriendelijk was het mij te vertellen.

    Er werd zeer rustig gestart, de eerste 2 kilometer kwamen er geen aanvallen en bleef alles rustig. Iemand kon dit niet verdragen en stak het vuur aan de lont. Ik ging niet mee, want normaal gezien is de eerste aanval nooit de goeie. Ik liet me een klein beetje wegdrummen en had dat beter niet gedaan, want een paar goeie renners vielen aan en ik kon niet zien wie het waren. Nadat er 9 weg waren (waaronder Jonas Rickaert, Miel Pyfferoen, Ward Goethals ...) viel het stil in het peloton. Bijna direct liepen ze een minuut uit. Daarna was het rijden, rijden, rijden om ze terug te halen. Ik probeerde de organisatie op poten te zetten en dat lukte ook vrij aardig. Vooral onze ploeg en die van Bodysol reden op kop. De jonge renners Roeselare probeerden er daar een stokje voor te steken. Er waren er een paar die zich schor riepen om over te pakken. Ik deed ook mijn werk en er was inderdaad geen vloeiende ketting. Eerst geloofde ik niet dat we de kloof gingen kunnen dicht rijden. Toen ik ze in de verte zag rijden, wist ik dat alles nog mogelijk was. We haalden ze uiteindelijk ook in, maar geen seconde te vroeg. Er was daarna nog één rondje te rijden.

    Ik probeerde nog helemaal vooraan te geraken. Dit lukte ook en normaal ging ik dan nog eens aanvallen, ik had daarvoor te weinig kracht over en wist dat het zinloos was. Ik wou nog wel meespurten, maar ik zat in een verloren positie. Jonas Rickaert won oververdiend de wedstrijd (hij viel nog eens aan in de laatste ronde) voor zijn ploegmaat Cedric Vanhouttegem en mijn ploegmaat Maxime Farazijn. Kevin Deltombe werd 4de (na 2 keer uit klikpedaal te schieten) en Tybo Bogaert 5de. Ploegmaten Arthur Vanlokeren en Laurens Loeters hadden pech. Arthur reed lek 2 ronden voor het einde en Laurens werd teruggepakt net voor de meet. De ploeg was tevreden dat we als een echte ploeg te samen rijden en met de derde plaats van Maxime.

    12-05-2009 om 22:55 geschreven door benjamin declercq  



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Over mijzelf
    Ik ben Benjamin Declercq
    Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is Student latijn aan het college in Izegem.
    Ik ben geboren op 04/02/1994 en ben nu dus 30 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Koersen, Ksa, computer,gitaar,....

    Mijn filmpjes (1)
  • filmpje zeebrugge
  • filmpje St-Maria Horebeke
  • filmpje deerlijk aanval
  • filmpje deerlijk sprint
  • filmpje aartrijke aanval
  • filmpje aartrijke sprint
  • filmpje Ere
  • filmpje Voorde
  • filmpje BK Ciney
  • filmpje Meulebeke sprint

    Mijn filmpjes (2)
  • filmpje Saint Ghislain
  • interview nico dick
  • filmpje wortegem
  • filmpje waardamme
  • Broer Tim als nieuweling in Stoumont-Polleur-Stoumont 2005
  • Tim in Bk Binche 2009
  • artikel vaderkoers

  • Gastenboek
  • Mooie blog
  • Verslagen
  • Na de val komt het zegevieren
  • reactie voor mijn koersende zoon
  • ...

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs