Zoeken in blog

- - - - - WELKOM, Reizen met Beertjemotar.- - - - - - -
Een favoriete Blogs
  • Luchtvaart
  • Andere moto en kampeerauto clubs info.
  • Motocycle Action Group.
  • Camper Club NL
  • Motoclub: Down Under Oudenburg.
  • jaarlijkse mototreffen
  • Foto
    Beertjes moto site.
    Webblog voor motor liefhebbers.
    de vrijheid om van de moto te genieten.
    22-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als voorzitter van de MAG. W-VL nodig ik alle motorrijders uit.

    Motorcycle Action Groep.
    www.MAG.be
    MAG. West-Vlaanderen

    Zondag 21 april 2013

    2de rondrit in onze West-Vlaamse streek
    Begeleide groeprit van 160 km

    Inschrijving en start :

    nog nader te bepalen.

    Inschrijven :

    ·       Van 08.30 uur tot 09.45 uur, start om 10.00 uur.
    MAG leden 6€ en voor niet leden 8€

    (
    inclusief 2 consumpties en een tussenstop van één uur in de middag,frituur open).

    Iedereen welkom !!!!!

    motoren – trike – quads – zijspan

    Mag Social vzw-asbl en zijn inrichters kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor lichamelijke en materiële schade

    22-02-2012 om 00:00 geschreven door beertje  


    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afgeven van petities aan LDD, J-M Dedecker

    Afgeven van petities  aan LDD,  J-M Dedecker.

     

    Zoals afgesproken werd door  de MAG- W-Vl  op 10 April 2011 rondgegaan naar  verschillende politiekers om de opgehaalde petities af te geven.

    Op de voorafgaande vergadering in het clublokaal “ mtc Down Under te Oudenburg”  werden de opdrachten verdeeld door onze voorzitster Lieve.  Gezien in de voormiddag 2 politiekers dienden bezocht te worden, kreeg ik de opdracht om LDD J-M Dedecker te bezoeken in zijn kantoor te Oostende.

    Dus om 10 uur verzamelen in de motorclub “The Enjoyers te Oostende” om van daar uit gezamenlijk te vertrekken naar het kantoor van J-M Dedecker.  Nog een tasje koffie drinken en verzameling geblazen. De opkomst bleek een groter succes te zijn dan verwacht. We telden 16 moto’s, een trike en 21 personen.

    Na een gezapig ritje kwamen wij aan het kantoor van J-M Dedecker. Enkele ogenblikken later kwamen er ook enkele mensen van de plaatselijke pers om een verslag op te maken en enkele foto’s te nemen.

    Om 11 uur kwam dan ook J-M Dedecker aan.  Door hem werden wij dan ontvangen in zijn kabinet.  Hij was al reeds op de hoogte van wat onze eisen en onze wensen waren.  Hij als sportman en ook liefhebben van snelle wagens, had alle begrip voor onze eisen.

    Hij vond het ook zeer spijtig dat enkele ex-ministers zomaar beslissingen nemen zonder enig overleg met de belanghebbende partijen.  Ook dat sommige ex-ministers, wat ons belangt, geen kennis hebben van motorrijders en alles wat ermee gepaard gaat.

    Na het officiële gedeelte mochten we nog een groepsfoto maken en nadien werd nog wat nagepraat in een plaatselijke tearoom naast zijn kabinet.

    Om 12 uur was het dan tijd om ons buikje te vullen en naar de volgende afspraak te gaan.

    Tot zover onze afspraak met een begripvolle J-M Dedecker.

    Beertje, Mag W-Vl.





    08-05-2011 om 16:05 geschreven door beertje  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hier enkele foto's van Rusti Motar en ikzelf.

    Niet enkel motoliefhebbers rijden graag mee met de moto, ook nog andere liefhebbers. Zie maar!!!.









    08-05-2011 om 15:03 geschreven door beertje  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nieuwe Europese Richtlijnen over het motorijbewijs voor toekomstige motorijders!!!!



    De omzetting van de nieuwe Europese Richtlijn (2006/126/EG) over het motorrijbewijs is nu uiteindelijk in de Belgische wetgeving overgenomen en op 4 mei in het Belgisch Staatsblad verschenen. De nieuwe wetgeving treedt in werking vanaf 19 januari 2013, zie bijlage.

     

    Dit zijn de belangrijkste wijzigingen, die mogelijk een invloed op de markt kunnen hebben:

    -          De huidige categorie “A3” (bromfietsen tot 45 km/u) wordt voortaan de categorie “AM” genoemd. De minimum leeftijd blijft 16 jaar.

    -          Categorie A1 = max. 125cc en 11kW en een vermogens/gewichtsverhouding van minder dan 0,1kW per kg en driewielers tot max. 15kW.

    -          Categorie A2 = max. 35kW en een vermogens/gewichtsverhouding van minder dan 0,2kW per kg (mogen niet afgeleid zijn van voertuigen met meer dan het dubbele vermogen).

    -          Categorie A: alle twee- en driewielers vanaf 15kW.

    -          Wie vanaf 18 jaar zijn motorrijbewijs wil behalen moet voor de categorieën A1, A2 en A een geleidelijke toegang volgen. De kandidaatbestuurder begint met het behalen van een rijbewijs A1 (vanaf 18 jaar), wat rechtstreeks toegankelijk is. Nadat hij ten minste twee jaar houder is van dit rijbewijs A1 (vanaf 20 jaar), kan hij kandidaat worden voor het behalen van het rijbewijs A2 vanaf 22 jaar. Nadat hij ten minste twee jaar houder is van het rijbewijs A2, kan hij ten slotte kandidaat worden voor het behalen van het rijbewijs A (vanaf 22 jaar). De overgang tussen elke categorie wordt geregeld door een praktisch examen en een opleiding van min. 4u. Het blijft uiteraard mogelijk voor een kandidaat om rechtstreeks en onmiddellijk toegang te krijgen tot het besturen van voertuigen van de categorie A2 of A.

    -          De rechtstreekse toegang tot het rijbewijs A is pas mogelijk vanaf 24 jaar.

    -          Het blijft mogelijk om een 125cc te besturen met het rijbewijs B, maar enkel na het volgen van een praktische opleiding van 4u. Bestuurders die hun rijbewijs B hebben behaald vóór 19 januari 2011 worden hiervan vrijgesteld.

    -          Om een Trike van meer dan 15kW te besturen, zal het rijbewijs B niet meer volstaan vanaf 2013, maar moet het rijbewijs A behaald worden. Bestuurders die hun rijbewijs B hebben behaald vóór 19 januari 2013 behouden wel hun verworven rechten.

    08-05-2011 om 10:44 geschreven door beertje  


    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reis Franse Alpen 2005 Cols tour de France.

    Reis Franse Alpen 2005,

     

    In het begin van Augustus zijn we (mijn vrouw en ik) vertrokken met de kampeerauto richting Franse Alpen. De moto BMW “R850RT” was mee op de aanhangwagen. Wij hebben onze weg uitgestippeld via de “Route Nationale”.  

    Gezien we met de kampeerauto waren, hadden we alle tijd en waren we niet uur noch dag gebonden. De gehele reis hadden we zeer mooi weer, soms te warm. Dus de moto kwam goed van pas. Onderweg zijn we op verschillende plaatsen gestopt om een mooi dorpje te bezoeken. De moto werd dan ingeschakeld om naar de verschillende dorpjes te rijden en de omgeving te verkennen. Dat is pas reizen. Geen parkeerproblemen, je kan rijden tot in het centrum  of tot waar je wil.

    Enkele dagen later stonden we aan de voet van de Alpen. De bedoeling van onze reis was al de ‘cols” van de “tour de franse” te doen met de moto. Tussenin zouden we ons verplaatsen met de kampeerauto naar een ander centraal gelegen punt om dan de tour verder te doen. In de Alpen zijn er verschillende staanplaatsen waar je de kampeerauto kwijt kan voor meerdere dagen en zelfs gratis. S’morgens werd dan de BMW van stal gehaald en in gereedheid gebracht om op daguitstap te vangen in het gebergte. De routes waren thuis al op voorhand met mijn laptop gemaakt en ik diende deze enkel nog te downloaden in mijn Gps voor vertrek. Het was fantastisch, met de moto dwars door de Alpen. Col op, col af. Zeer fraaie uitzichten met zelfs besneeuwde bergtoppen. Regelmatig eens stoppen om een terrasje te doen, s’middags een broodje eten, enz.

    De rondrit was zodanig opgemaakt dat wij s’avonds rond 17 – 18 uur terug aan de kampeerauto kwamen. Dan even ons verfrissen en een restaurantje opzoeken om wat te eten. Nadien terug naar de kampeerauto en nog wat lekker genieten van de vrije natuur met een plaatselijk wijntje tot het slapen gaan.

    Ik moet wel mijn hoed afdoen voor de renners van de tour de Franse. Zijn doen deze bergen dag na dag en ze moeten nog zelf trappen ook. Ik moet maar eens aan de gashendel trekken en weg ben ik. Het was zelfs al op sommige plaatsen voor mij een moeilijke opgave.

    Na een drietal weken was alles terug voorbij. Ik kon thuis nog eens de foto’s bekijken en verder nog eens lekker over dromen van deze heerlijke reis.


    Beertje.



















    29-12-2008 om 19:33 geschreven door beertje  




    Over mijzelf
    Ik ben Beernaert Dominique, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Beertje.
    Ik ben een man en woon in Snaaskerke - GISTEL (België) en mijn beroep is op pencioen.
    Ik ben geboren op 17/05/1954 en ben nu dus 69 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: reizen met de motorfiets..
    Ik hou ook van uitstappen doen met mijn moto. Rusti Motar ( mijn malthezer) is er als de kippen bij om mee te gaan.
    Archief per week
  • 20/02-26/02 2012
  • 02/05-08/05 2011
  • 31/12-06/01 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs