Inhoud blog
  • Winkelwoede
  • Haarfijn geregeld
  • Mijn leven
  • Solden
  • Het nieuwe jaar
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Gedachten (4)
  • Gedichten (3)
  • Humor (2)
  • Verhaalteksten (1)
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    (be)denkers
    Eigen gedichten en gedachten,...
    07-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het nieuwe jaar

    Het nieuwe jaar weer in,xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    vol van ieders wensen zoals elk jaar.

    Maar ze zullen toch niet uitkomen,

    en dan zeggen ze weeral; ‘We zijn er voor elkaar.’

     

    Alsof dat iets helpt,

    en terwijl iedereen daar in zijn mooiste kleren zit.

    En probeert grappen te maken,

    stookt oom ruzies op en ook de haard met de kolenkit.

     

    De soep is te koud, de rekening te gepeperd,

    de slakken op de salade extra aangerekend,

    een ‘supplement’ noemen ze dat,

    wat dat ook betekend.

     

    Geld vergeten, belachelijk gemaakt voor het hele restaurant,

    vader aan zijn oren getrokken,

    moeten afwassen,… zonder vaatwasmachine.

    de ober die probeerde de tijd te klokken.

     

    Maaltijdcheques, helaas niet bij,

    geld gaan halen, twee uur moeten wachten.

    Mijn grootvader zat al aan de wijn,

    en zong ‘White Christmas’ , terwijl hij te hard lachte.

     

    De familie betaalde te samen,

    afwas gedaan, de terugreis nog niet.

    Samengepropt in een kleine wagen,

    met afgezaagde liedjes van Herman Gaaikevliet.

     

    Ik weet niet waarom iedereen zo doet,

    mijn cadeau was ook tegengevallen,

    ‘het samenzijn van de familie’ zeiden mijn ouders.

    Omdat ze niet een beter excuus eruit konden brallen.

     

    Als laatste nog een slijmerige lik van mijn hond,

    een smakkende zoen van grootmoeder,

    als laatste de zware kater op mijn bed,

    wat een onbeschaamd zwart loeder.

     

    Je begrijpt nu hopelijk wel hoe ik me voel,

    want niet alleen het ijs is bij Nieuwjaar te koel.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!



    Laatste commentaren


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs