Barwoutswaerder
Inhoud blog
  • recensies en optredens
  • Dirk Verbruggen
  • Pers
  • Bundelpresentatie 'Zonder' van Sylvie Marie
  • recensie: laat[avond]taal
    Zoeken in blog

    ___________ kabouters krijg je niet klein _________
    __________________ of, wat doet David Troch in de wereld?______________
    15-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dirk Verbruggen

    Een klap. Je logt in bij Facebook en leest de status van Rudy Vanschoonbeek. Dirk Verbruggen overleden? Wat, waar, hoe? Je raadpleegt Google en vindt uiteindelijk toch een bericht op de website van Knack: 

    http://www.knack.be/kanaal/mensen/mechelse-schrijver-dirk-verbruggen--58--overleden/site72-section9-article32099.html

    Alleen Gazet van Antwerpen en De Morgen blijken er ook over te berichten in de krant. De man verdient meer. De man verdiende geen kanker. Niet dat wie dan ook kanker verdient. Zucht.

    Dirk Verbruggen was één van mijn literaire helden, met veel gretigheid ontleende ik als tiener en twintiger alls wat ik van hem kon vinden in de bib van Bonheiden. Ik schreef zelfs een lofdicht dat het literaire tijdschrift Concept zo'n vier jaar geleden publiceerde. Toen had ik nooit durven dromen dat ik de man ooit zou ontmoeten. Op 31 maart 2008 berichtte ik op deze blog kort over die ontmoeting. Na die ontmoeting op de uitreiking van de Jules van Campenhoutprijs mailden we een paar keer, in één van die mails nodigde hij mij en vriendin Sylvie Marie uit voor een glas op een terras aan een zonovergoten Mechels plein. Het heeft niet mogen zijn. Dirk, het ga je goed. 

    dirk verbruggenxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

     

    laat het letters sneeuwen,
    spaar ons niet.

    stroboscoop op sint-romboutstoren,
    jij daarboven.

    dichter die de stad
    feeëriek met woorden wit.

    maan de maneblussers
    tot slow motion,

    dwarrel hen het bovenzinnelijke
    voor de voeten

    en schud god de hand.

    als analfabeten zullen we spelen,
    hier beneden, in onze
    mechelse steegjes.

    leer ons lezen.

     

     

    © David Troch

    verschenen in Concept, mei 2005

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    links
  • David Troch
  • Zwerfheden
  • Sylvie Marie

  • Archief per maand
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs