Inhoud blog
  • Donderdag 11 April 2024
  • Woensdag 27 Maart
  • Vrijdag 22 Maart
  • Donderdag 21 Maart
  • Vrijdag 15 Maart 2024
  • Donderdag 14 Maart
  • Dinsdag 05 Maart
  • Vrijdag 23 Februari
  • Donderdag 22 Februari
  • Woensdag 07 Februari
  • Dinsdag 06 Februari
  • Zaterdag 27 01
  • Donderdag 25 01
  • Donderdag 18 01 2024
  • Woensdag 10 01 2024
  • Dagboek
  • Selectie
  • Het zomert !
  • Bericht van de W.E.V.
  • Vogelbeurzen W.E.V. Limburg
  • De ringmus
  • Werkgroepen Europese Vogels
  • De kleur van de ringen voor 2023 en 2024
  • SORGHUM
  • WITSTUITBARMSIJS
  • Cini of Europese kanarie
  • GEELGORS
  • GROENVINKEN
  • Uilenkopziekte
  • voorbereiding tot het nieuwe kweekseizoen
    Rondvraag / Poll
    Welke barmsijsmutatie geniet uw voorkeur ?
    Enkel de wildkleur
    Agaat
    Isabel (bruin-Agaat)
    Cobalt
    Bruin
    Agaat DF
    Bruin DF
    Pastel (meerdere kleuren)
    Gepareld (meerdere kleuren)
    Phaeo
    Ino
    Bonte
    Meer dan 1 mutatie
    Meer dan 2 mutatie's
    Meer dan 5 mutatie's
    Bekijk resultaat

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Andere vogelsite's
  • Kardinalen
  • KBOF
  • W.E.V.
  • KEV
  • AOB
    Foto
    Foto
    Foto
    Algemene site's
  • bloggen.be
  • L&O music and lights
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Een interessant adres?
    BARMSIJZEN EN HUN MUTATIE'S HOUDEN EN KWEKEN
    Een kijk op het wel en wee van een hobbyvogelkweker
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BARMSIJS FILM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf vandaag probeer ik eens iets nieuws uit , ik ga video's opnemen binnen mijn kweekruimte en die op mijn blog plaatsen.
    Aktueel ben ik nog volop in de testfaze , zowel wat opnemen betreft als het plaatsen ervan , ik weet dus nog niet precies hoe ik dit het best zal doen en wat het finale resultaat zal zijn.
    De volgende is er ene welke ik op youtube heb gevonden , deze handelt over de grote barmsijs man en poppen die in het wild aan een voederbak komen eten.
    In principe zou je het filmpje moeten zien als je op de bijgevoegde foto klikt , voor alle zekerheid zet ik er ook de link rechtstreeks op.

    Opgelet dit is dus eigenlijk "een probeersel" of de link en al de rest korrekt werkt . Als alles naar behoren gaat zet ik er morgen een eigen maaksel op. VTM here i come
    http://www.youtube.com/watch?v=_dqxDojNfhw

    30-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    29-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tentoonstellingen in 'the UK"
    Eerder had ik u reeds gemeld dat ik uitkeek naar "nieuwe kweekkooien" , ondertussen zijn de testexemplaren in bestelling (later daar meer over).
    Tijdens die zoektocht kwam ik via het worldwideweb ook op engelse site's terecht. Blijkbaar is er toch nog een vrij groot verschil tussen de kooien hier en de kooien in de UK , ik doel dan voornamenlijk de kooien voor de tentoonstellingen.
    Bijgaande foto's geven u een duidelijker beeld van hoe hun kooien er uit zien .
    Wat mij vooral opvalt is de "felle" groene kleur , hoe klein deze kooien wel zijn en vooral dat in het midden van het front een opening is langswaar de desbetreffende vogel dient te eten. Jawel u leest het goed , vooraan (buiten de kooi ) hangt men een bakje met het voedsel erin , de vogel steekt zijn kop door de daarvoor voorziene opening en maar vullen die maag.
    Op zich is dat zeker niet slecht , gezien er bij deze werkwijze geen "vuile" bakjes meer kunnen verkregen worden . Dus altijd propere randjes , géén uitwerpselen die rechtstreeks in aanraking komen met het voedsel , enz....
    Nadeel is dan weer dat er véél zaden zullen verloren gaan , op de grond ,.., enz.
    In bijlage twee foto's van de "Showcage British n° 2 en de "Showcage Britisch n° 3. 

    Iets om over na te denken ?



    29-01-2010 om 08:42 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    28-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldkampioenschappen Portugal
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enige tijd geleden , schreef ik een bericht over de wereldkampioenschappen in Portugal . Dat mijn goede vriend Pol er ging deelnemen wist je ook al , welnu hij is teruggekeerd met twee kampioenstitels ene voor de gloster consort en ene voor de gloster corona. Proficiat Pol !!!

    Hierbij nog een link naar de uitslag  http://www.mundial2010.fonp.pt/Portu...0premiados.pdf

    Na opening verder naar beneden scrollen

    Verder wens ik alle deelnemers aan dit kampioenschap een dikke proficiat toe met de behaalde resultaten.

    PS : De persoon waarover ik je sprak zijn volledige naam is " Sermon Leopold" dus niet gaan zoeken achter "Pol " (zie pagina 35)

    C.O.M. Wereldshow 2011
    gaat door in Tours ( Frankrijk )
    op 28 - 29 en 30 januari 2011.
    Reisafstand Brussel - Tours 550 Km.
    Reistijd Brussel - Tours
    per TGV (Train à Grande Vitesse) = 3 uur.
    ( Retourticket 2de klas vanaf +/- 85 euro )

    28-01-2010 om 13:52 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleur van de kweekkooien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn zoektocht naar welke mijn nieuwe kweekkooien ( in plastiek ) gaan worden zit ondertussen in een ver gevorderd stadium. T.t.z. ik heb mij twee stuks besteld welke ik het komende kweekseizoen als test ga gebruiken. Levertermijn tussen 2 à 4 weken , wat ideaal is.
    Bedoeling is , indien deze voldoen , ik mij er 8 stuks bijkoop voor het seizoen 2011.
    Details en foto's bezorg ik u in een afzonderlijk artikel van zo gauw ik de kooien in mijn bezit heb.
    Maar wat ik mij afvraag is ; Waarom zijn al deze kooien in het wit ? Je kan ze nergens verkrijgen in bv groen of beige. Ik weet wat jullie denken , dat is om onzuiverheden vlugger op te merken , onzuiverheden daarmee bedoel ik vuil , bloedluizen , uitwerpselen e. d. . , dat is juist maar laten we ook even stilstaan bij de vogels zelf of beter neem zelf eens plaats in een vierkante blok waar alles om u heen wit is. Om zot van te worden , daarentegen heeft wit als voordeel dat het in de hokken klaarder is.
    Als je over genoeg licht / klaarte beschikt is het volgens mij mischien toch nog iets beter om een minder fel kleur aan te brengen zoals beige of een zachtgroen.Ik heb mij allesinds voorgenomen om (op termijn) de wanden tegenover de kweekbakken in een andere zachte tint te verven.
    Mijn verbouwingswerken aan mijn huis lopen ten einde en er zullen wel wat overschotjes aan verf zijn die ik zal kunnen gebruiken.
    Maar eerst --> uitkijken naar de levering van de nieuwe (test)kweekkooien!!

    27-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nagels knippen bij vogels
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  

    Tijdens de periode van de voorbereidingen naar het kweekseizoen toe , is er steeds één item dat ik nooit uit de weg ga. Bij de laatste selectie van de vogels check ik dan ook de lengtes van de teennagels. Zo zijn er sommige bij waarvan de teennagels wel wat te lang zijn. Het nagels knippen moet zeer omzichtig gebeuren (met de nagelschaar of nagelknipper).
    We gaan de pootjes eerst deftig reinigen (soms zelfs wassen met lauw water) en vervolgens de nagels knippen. Met duim en wijsvinger van dezelfde hand houden we een pootje vast en keren het naar "het licht" toe (bij vogels met "bleke" nagels). Doorheen het nageltje zien we een adertje lopen. Ik knip steeds 1 à 2 mm van het adertje verwijderd , in elk geval opletten dat je niet te dicht tegen dat adertje afknipt. Mocht het adertje toch geraakt zijn, en heb je een lichte bloeding, dan moet men met het puntje van een gloeiende naald de wonde dichtbranden en daarna ontsmetten met jodium (gekend in de volksmond als "rood"). Wanneer U het echter voorzichtig doet gaat alles zonder problemen. Met een zacht nagelvijltje of een fijn schuurpapiertje kun je eventueel nog iets schuin bij vijlen. 
    Voor vogels met "donkere" nagels laat ik ongeveer 4 à 5 mm nagel staan en de rest knip ik eraf (4 à 5 mm is enkel geldig voor de kleinere vogelsoorten vb : barmsijzen - kanarie's) .
    Klik op de fotobijlage in dit bericht , om een grotere en duidelijkere foto te verkrijgen.

    Bijlagen:
    P1250006.JPG (889.1 KB)   

    26-01-2010 om 08:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONKRUIDZADEN
    Barmsijzen zijn echte smulpapen , hierbij een overzicht van welke onkruidzaden ze zeker eten. Degene die onderstreept zijn zijn de zaden/onkruiden die ik regelmatig geef. De andere eerder zelden tot sporadisch. Foto's en diepere lektuur over deze onkruiden vind je genoeg op internet dus daar ga ik nu niet echt diep op ingaan.
    Zeekraal , Ruwe berk , Zwarte Els , Vuurdoorn , Bernagie , Tuinsla , Moesdistel , Spiesmelde , Jacobs kruiskruid , Kleverig kruiskruid , Vergeet-mij-nietje , Gewone ereprijs , Overblijvende ossetong , Greppelrus , Kleine veldkers , Zwarte toorts , Koningskaars , Gele akkerhoningklaver , Rode klaver , Hanepoot , Zwaluwtong , Klein hoefblad , Engels raaigras , Veldzuring , Klein groen streepzaad , Klaproos , Madeliefje , Pitrus , Schorseneer (de bloem vd plant) , Knopige duizendknoop , Akkerkool , Muursla , Wilgenroosje , Schermhakskruid , Kompassla , Spurrie , Biggenkruid , Knikkende distel , Zachte dravik , Wilde kaardebol , Chicorei , Moersspirrea , Teunisbloem , Bijvoet , Steenraket , Raket , Herik , Kleine klis , Boerenwormkruid , Akkerdistel , Speerdistel , Kale jonker , Meganzevoet , Knoopkruid , Varkensgras , Perzikkruid , Robertskruid , Smalle weegbree , Grote weegbree , Gele morgenster , Melkdistel , Herderstasje , Straatgras , Paardebloem , Klein kruiskruid , Vogelmuur.

     

    25-01-2010 om 06:42 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleurslagen
    Zoals je de voorbije week kon zien bestaan er in de barmsijzen nogal wat kleurslagen aktueel . In de nabije toekomst zal ik nog regelmatig wat foto's bijplaatsen over barmsijsmutatie's , maar de komende dagen zal je alweer elke dag een informatief verslagje mogen verwachten.
     
    Eerder deze week hebben enkele bestuursleden van de Pestvogel/Geraardsbergen mij een bezoekje gebracht om me de ringen ven 2010 te bezorgen , bedankt daarvoor. Speciaal kleurtje hebben ze dit jaar !! Trouwens dit zijn de kleuren voor de komende jaren ;
    2011 > rood
    2012 > zwart
    2013 > donkerblauw

    Ondertussen zitten we in een laatste rechte lijn naar de kweek toe en zijn de voorbereidingen volop aan de gang.
    De kweekkooien staan reeds klaar , de kweekboxen ga ik deze week nog aanpakken met dettol. Al het kunstgroen zal ik de komende dagen nog even onderdompelen in een emmer met verdund bleekwater (dit is reeds gedaan geweest op het einde van vorig kweekseizoen , maar een tweede keer kan nooit kwaad).De houten stokken schuur ik nog even af met ruw schuurpapier (ik neem ruw schuurpapier om de stokken niet te glad te maken) , de plastiek zitstokken dompel ik ook nog even onder in javel. De vogels zelf geef ik tot het einde van de maand max. een tweetal keer per week een buffalloworm en een pinkie / vogel. In Februari drijf ik deze hoeveelheid een ietsje op.
    Verder ga ik deze week nog wat leveranciers bezoeken van plastiek kweekkooien en mischien neem ik de komende week wel al een beslissing hierover. 

    24-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    23-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BARMSIJS CABARET GEPARELD - SIZERIN PERLE - LESSER REDPOLL PEARLED
    Dank voor de foto's aan Pat.
    Mercie pour les photo's à Pat.
    Thanks for the pictures to Pat.









    23-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    22-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRUIN PASTEL KOBALT - BRUNE PASTEL COBALT - BROWN PASTEL COBALT

    Vandaag met dank aan Luc
    Aujourd'hui un grand merci à Luc
    Today special thanks to Luc









    22-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERICHT UIT NEDERLAND

    Via een Nederlandse collega-vogelliefhebber kreeg ik dit onheilspellend bericht , laten wij allen ons vogelhart spreken en de petitie ondertekenen

    Honderdduizenden trekvogels wacht de dood op Malta

     

     Regering van Malta staat jacht toe ondanks Europese regelgeving

     

     Hilversum/Zeist, 17 januari 2010 – Op Malta dreigen komend voorjaar weer massaal en illegaal honderdduizenden trekvogels te worden afgeschoten. In de Europese Vogelrichtlijn is de voorjaarsjacht uitdrukkelijk verboden, om de trekvogels te beschermen die van Afrika naar de broedplaatsen in Europa trekken. Desondanks overweegt de regering van Malta ook dit jaar weer om de voorjaarsjacht op zomertortel en kwartel toe te staan. Ook lijkt ze niet doordrongen van de omvang en ernst van de illegale jacht op andere beschermde soorten. Vogelbescherming Nederland heeft vanmorgen in de uitzending van Vara’s Vroege Vogels op Radio 1 een oproep gedaan om een internationale petitie te tekenen tegen de voorjaarsjacht.

    Sinds Malta in 2004 tot de Europese Unie toetrad heeft het door de jacht op de zomertortel en kwartel toe te staan, de Europese Vogelrichtlijn meerdere malen geschonden. “De zomertortel staat op de Rode Lijst en is sinds het begin van de jaren zestig met 85% in aantal achteruit gegaan”, zei directeur Vogelbescherming Fred Wouters in ‘Vroege Vogels’. Jagers gebruiken de toegestane jacht op zomertortel en kwartel ook als een vrijbrief voor het afschieten van veel andere beschermde soorten: grote aantallen zangvogels, roofvogels en thermiekvogels worden om het plezier uit de lucht geschoten.

    “Zelf heb ik afgelopen najaar gezien hoe het er op Malta aan toe gaat en de tranen sprongen me in de ogen”, aldus Wouters. “Ieder voorjaar komen miljoenen trekvogels vanuit Afrika terug naar onze contreien en Malta ligt op één van de belangrijkste vogeltrekroutes. Als de vogels Malta bereiken hebben ze vaak al duizenden kilometers afgelegd en zijn ze enorm verzwakt. In plaats van er te kunnen rusten en aan te sterken lopen ze een zeer grote kans om te worden afgeschoten door één van de 15.000 jagers die op het eiland actief zijn”.

    In Europa en Afrika wordt door overheden en natuurbeschermingsorganisaties veel geld gestoken in de bescherming van (trek)vogels en hun leefgebieden. Als de Mediterrane trekroutes niet worden beschermd en het afschieten van enorme aantallen trekvogels niet wordt gestaakt, zijn deze inspanningen zinloos.

    De Maltese partner van Vogelbescherming Nederland (BirdLife Malta) roept de regering van Malta op om zich te houden aan de Europese regelgeving en geen voorjaarsjacht meer toe te staan. Vogelbescherming Nederland steunt deze internationale petitie en roept alle Nederlanders op om via www.vogelbescherming.nl de petitie te ondertekenen.

    21-01-2010 om 09:26 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALBINO BARMSIJS - SIZERIN ALBINO - ALBINO LESSER REDPOLL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met grote dank aan Emmanuel
    Un grand mercie à Emmanuel
    Special Thanks to Emmanuel

    Jonge vogel van 2009 , volledig wit met rode ogen. Deze vogel leeft helaas niet meer.
    Jeune oiseaux de 2009 , completement blanc .
    Young bird of 2009 , comlete white with red eyes . This bird don't lives anymore

    21-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    20-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AGAAT GRIJSVLEUGEL - AGATE GRIS L'AILLE- AGATE GREY WING

    Met dank aan Patrick
    Un grand mercie à Patrick
    Thanks to Patrick









    20-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (1)
    19-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PHAEO BARMSIJS - SIZERIN PHAEO - PHAEO LESSER REDPOLL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bekijk het attachment , foto heeft een te groot aantal "kilo bytes" . Daarom kunnen we deze enkel in attachment plaatsen. 
    Nice picture in attachment of a Phaeo lesser redpoll from a belgian breeder.
    Tres beau photo d'un sizerin Phaeo en annexe (Photo d'un eleveur Belge)

    Bijlagen:
    Phaeo2.jpg (856.9 KB)   

    19-01-2010 om 12:24 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PHAEO BARMSIJS - SIZERIN PHAEO - PHAEO LESSER REDPOLL
    Met dank aan Emmanuel



    19-01-2010 om 12:20 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kobalt grijsvleugel / Cobalt gris l'aile
    Zoals reeds eerder aangehaald plaats ik deze week enkel foto's van "niet alledaagse " mutatie's. Elke dag is er iets nieuws te zien , en ik kan je verzekeren het is de moeite. Vandaag de Kobalt grijsvleugel met dank aan Luc (van barmsijzen mijn passie).
    Comme j'ai déjà annoncé avant , cette semaine on parle seulement de sizerins mutations "speciale". Tous les jours il y a quelque chose de nouveaux. Aujourd'hui le Cobalt gris l'aile.Avec un grand mercie à Luc.
    Like mentioned before , this week we shall place only special mutations of lesser redpoll . Every day there is special "new" mutation that we shall show. Today some foto's of the cobalt grey-wing.With special thanks to Luc



    18-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    Tags:cobalt grijsvleugel , lesser redpoll grey-wing , Cobalt gris l'aile
    >> Reageer (0)
    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vogelbeurs Putte en Aalst
    Zoals reeds aangekondigd ben ik vandaag naar de vogelbeurs in Putte en op de terugweg naar die van Aalst geweest. Putte was zoals weleer de grootste beurs welke ik jaarlijks bezoek , 2500 bezoekers en meer dan 4000 vogels kom je niet elk weekend tegen.Rond 07.00 uur stonden we reeds aan de ingang waar het aanschuiven was.Al bij al verliep het naar binnen gaan vrij vlot. Alle soorten vogels waren er volop aanwezig Europese allerhande , kleur en postuurkanarie's , exoten zelfs uilen en vlaamse gaaien waren aanwezig. Europese insecteneters heb ik niet gezien , iets wat men wel meermaals durft aan te bieden in Kermt.Tesamen met Didier (een blogvriend) zijn we hoofdzakelijk voor hem op zoek geweest naar barmsijzen , en hij heeft enkele pareltjes mee naar huis kunnen nemen. Véél plezier en kweekgenot ermee.
    Hierbij nog wat sfeerfoto's en een zicht op de parking alwaar nummerplaten uit verschillende landen te zien waren.
    Over Aalst kan ik kort zijn , een regionale beurs waarop een twintital verkopers hun ding deden , ginds heb ik géén enkele barmsijs mogen tegenkomen.













    17-01-2010 om 15:26 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankoop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Morgen Zondag staan er alweer enkele bezoeken aan beurzen op mijn agenda , via deze blog heb ik ook al enkele "site" vrienden mogen verkrijgen en sommige van hen zie ik daar. Vooreerst vertrek ik rond 05u30 om rond 07.00 u in Putte aan de ingang te staan. Op de terugweg naar Geraardsbergen spring ik even binnen op de beurs in Aalst , men weet nooit.
    Mijn fototoestel neem ik allesinds mee , altijd leuk om een klein fotoverslagje te maken.
    Mochten er nog mensen naar één van deze beurzen gaan , geef een seintje en mischien zien we elkaar daar.
    Tot morgen voor een fotoverslag van mijn bezoeken!!!

    PS : Vanaf Maandag en dat gedurende de volledige week plaats ik elke dag foto's van nieuwe/recentste barmsijsmutatie's. Voor de liefhebbers check de blog elke dag!!

    16-01-2010 om 09:27 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Els
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Reeds van in het begin dat ik op mijn huidig adres woon heb ik achteraan mijn tuin 2 elzenbomen geplant , weliswaar met de bedoeling om regelmatig en op eenvoudige wijze nieuwe elszaden ter beschikking te hebben. Iets wat ik dus ook veelvuldig aan mijn barmsijzen als tussendoortje geef. Ik geef complete takken met de elsproppen eraan aan mijn vogels . Compleet vraag je je af ? Ja , de barmsijzen zijn verzot op de zaden die ze in de katjes terugvinden maar telkens weer betrap ik ze er ook op dat er steevast van de (jonge) schors is gepikt.Het waarom hiervan is mij nog steeds een raadsel , maar blijkbaar hebben ze het graag.

    15-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (3)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DNA geslachtsbepaling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrij recent zag ik een advertentie staan op internet van iemand die 2 donkerfaktorige cobalt barmsijspoppen van 2009 aanbod voor 20 euro het stuk. Laat u nooit vangen aan dit soort van advertentie's , men kan nooit met zekerheid zeggen dat dit poppen zijn. Tenzij natuurlijk men een dna geslachtsbepaling heeft uitgevoerd (en men daarvan de bewijzen heeft). Maar u begrijpt dat dit hier zeker niet het geval was , daar de vogels aangeboden werden aan 20 euro en een geslachtsbepaling 21 euro kost (indien minder dan 3 vogels worden gecontroleerd).
    Als je om meer uitleg vraagt aan dit soort liefhebbers krijg je meestal als antwoord iets in de trent van , het zijn mijn vogels niet maar van een nonkel en die heeft dat gezegd blablabla ,...
    Dus één goede raad ; bij cobalt donkerfactorig heb je ofwel zekerheid met een DNA test (+ bewijs) , ofwel overjaarse vogels waar de verkoper reeds mee gekweekt heeft (hier moet de verkoper natuurlijk wel te vertrouwen zijn).
    Meer info + prijzen voor dna geslachtsbepalingen vind je op de site van "Gendika" http://www.gendika.com/
    Al bij al moet jijzelf als liefhebber voor uzelf uitmaken of je een geslachtsbepaling bij uw vogels laat uitvoeren , of je verkiest te kweken "op goed geluk" met mischien een verloren jaar als resultaat.

    UPDATE :
    Van Emmanuel kreeg ik volgende reaktie via e-mail  (van harte bedankt Emmanuel)

    gendika is veel te duur en ikzelf heb er slechte ervaring mee ik ga veel liever naar duitsland is veel goedkoper ( 13,50 per vogel ) en heb tot nu toe altijd de juiste uitslag ontvangen wat ik niet kan zeggen van gendika

    imdb
    institut fur molekulare diagnostik
    voltmannstrasse 279a
    10 21 73 d-33613
    bielefeld duitsland
    tel 0521-880666
    fax 0521 886808
    de prijs is 13,45 per vogel

    14-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iets anders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandagavond was ik nog wat aan het surfen op internet toen er een advertentie op kapaza mij in het oog viel ;

    De mannelijke Japanse nachtegaal van dhr Bakker uit Kinrooi was ontsnapt uit zijn voliere , en dhr Bakker zocht hulp om deze terug te vangen .
    Samen met mijn reaktie heeft dhr Bakker véél andere nuttige tips mogen ontvangen
    De volgende reaktie heb ik toen gestuurd ;
    ----- Original Message -----
    From: Kapaza!
    Sent: Monday, January 11, 2010 9:36 PM
    Subject: Reactie op je Kapaza! zoekertje Wie kan mij helpen


    :: Reactie op je Kapaza! zoekertje Wie kan mij helpen
    Beste Pim bakker,

    0> Je hebt zojuist een reactie gehad op je Kapaza! zoekertje 'Wie kan mij helpen'.
    Vlaams
    Dit zijn de gegevens die zijn ingevuld:


    Naam » Frank
    E-mailadres » frank
    Reactie » Dag Pim , Pop uitvangen en in kleine kooi in de voliere hangen. Voliere open zetten , lievelingseten klaarleggen (bv : insecten) en zorgen dat je de deur dicht trekt van zo gauw hij binnen is (met een koord bv). Véél geluk.
    Dank zij de talloze tips van u allen is deze opdracht tot een goed einde gebracht en kreeg ik gisterochtend als antwoord dit in mijn mailbox van dhr Bakker


    From: pim bakker [mailto:w.bakker@telenet.be]
    Sent: dinsdag 12 januari 2010 10:55
    To: Dancet Frank
    Subject: Re: Reactie op je Kapaza! zoekertje Wie kan mij helpen

    Hij is de nacht goed doorgekomen en een half uur geleden naar binnen gekomen
     
    gr
    Pim


    En deze reaktie heeft dhr Bakker gisterochtend nog op Kapaza geplaatst


    Alle mensen die op mijn noodkreet hebben gereageerd bedankt allemaal zo zie je maar hoeveel vogelvrienden er zijn met allemaal een goed advies. De nachtegaal man is weer thuis en zit weer in de voliere. Ik heb bij de deur van de voliere een kleine sluis en daarin heb ik de pop gezet en de deur van de voliere op een kiertje De pop heeft de man naar zich toegeroepen. Hij ging zo naar binnen om te eten ik had de deur aangeleund staan met een lang touw vervolgens kon ik hem dicht trekken en de man was weer thuis. Nogmaals iedereen en dat waren er heel veel hartstikke bedankt voor de adviezen en het meeleven
    op de foto kun je hem zien zitten
    gr
    Pim bakker



    Zo zie je maar eind goed al goed , Pim nog véél plezier met uw BN (Bekende Nachtegaal)

    13-01-2010 om 00:00 geschreven door Frank


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 08/04-14/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 09/10-15/10 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 15/03-21/03 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 10/12-16/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 03/04-09/04 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 28/11-04/12 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009

    Zoeken in blog


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Startpagina !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs