Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Donderdagen? Pee-dagen!
  • In het midden is het leuker!
  • Gleeeeeeeeee!
  • Badstickers.
  • Hoe heb jij je lief ontmoet?
  • Desperate? Me? I'm no Housewife!
  • Bloggen?
    I see, I see... what YOU should see.
    A TV Blog!
    18-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Desperate? Me? I'm no Housewife!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ha Desperate Housewives. Al 6 seizoenen lang ben ik gewoon verliefd op deze reeks. En op de 4 actrices die elk een hoofdrol spelen in de reeks. Goed, Teri Hatcher (Susan) vind ik persoonlijk (en daar ben ik niet alleen in) minder leuk, maar ondertussen kan ik me gewoon vinden in haar onhebbelijkheden en is Desperate Housewives gewoon niet compleet zonder 'Sukkeltje Susan'.

    Ok, misschien kan je zeggen dat de formule ondertussen een beetje afgezaagd is (per seizoen een mysterie), maar daarvoor kijk ik niet naar DH: de sfeer die het programma oproept, de geweldige one-liners (Eva Longoria Parker is daar een meester in) en andere humor, de geweldige acteerprestaties, de (niet zo irritante) levenslesjes die worden meegegeven, Mary-Alice's stem, ... Oh, I DO love this show. Ik heb de show ontdekt toen ze al halfweg het eerste seizoen waren. De eerste twee afleveringen waren goed, maar vanaf de derde aflevering was ik helemaal mee en ben ik er verliefd op geworden. Niet verwonderlijk waarschijnlijk, want in die aflevering zit de (ondertussen beroemde) 'Rex cries when he ejaculates'-grap.

    En dit seizoen is ook weer een superleuk seizoen. Het mysterie rond Angie (Drea de Matteo) en haar gezin vormen de rode draad en je vraagt je natuurlijk af wat zij hebben uitgestoken, maar eigenlijk zijn de randverhaaltjes van Lynette, Gaby, Susan en Bree veel leuker om naar te kijken. Die rode draad verhaaltjes zitten er enkel in om elk seizoen iets vernieuwend te hebben (en ook hier zit herhaling: elk 'paar' seizoen nieuwe bewoners met een mysterie, elk 'onpaar' seizoen een mysterie waar de Housewives meer rechtstreeks betrokken zijn) en om de show niet te saai te laten worden. Maar daarvoor kijk ik dus niet. Ik vind het leuker om Gabrielle te zien worstelen met haar kinderen, hoe Bree een affaire probeert te verbergen, Lynette haar zwangerschap niet leuk vindt en Susan met Katherine vecht. Dit weekend nog was Gabrielle onbetaalbaar: ze probeerde (koste wat het kost) haar dochter Juanita op een katholieke school in te schrijven, en het begon allemaal met deze geweldige scene:

    (Gabrielle stapt de biechtstoel binnen)
    Priester: Tell me, my child, what do u have to confess?
    Gabrielle: Forgive me father, for I have sinned.
    Priester: What did u do then?
    Gabrielle: I bribed a priest to get my daughter into catholic school (waarop ze het raampje openschuift en de priester een rolletje bankbiljetten toesmijt)

    Dit soort oneliners wordt naar je gesmeten als je naar DH kijkt: je krijgt zelden de tijd om te bekomen van het lachen. Het gebeurt me dan ook vaak dat ik moet terugspoelen om te horen wat er juist gezegd wordt. En een aflevering herbekijken kost mij helemaal geen moeite: het is een plezier voor oog en oren. Zo ook de stem van Mary Alice: zij introduceert de show en sluit ze ook af, en elke keer opnieuw krijg ik rillingen over mijn hele lijf als ik haar hoor spreken. Producer Marc Cherry heeft een juweeltje van een show gemaakt, en hopelijk mogen ze (zoals ze er nu voorstaan en als de kijkcijfers zo goed blijven als ze nu zijn) nog 3 seizoenen lang mijn televisiescherm vullen. Want blijven kijken doe ik toch.

    18-11-2009 om 13:48 geschreven door BaRdman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloggen?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ja bloggen. Waarom eigenlijk? Geen idee. Omdat ik graag televisie kijk zeker? En omdat ik dat wil delen met de wereld? Lijkt mij goed idee.

    Laat mij me eerst voorstellen: ik ben een 30 jarige Antwerpenaar die zich doodergert aan de Vlaamse televisiezenders. En dan specifiek het Vlaams 'drama/komedie' aanbod. Ik hou helemaal niet van Vlaamse televisiedrama's en komedie's. Zo cliché. Alsof al die scripts van eenzelfde scenarist komen. Want laten we eerlijk zijn: veel meer dan politiereeksen en ziekenhuisreeksen hebben wij hier niet: Flikken, Witse, Code 37, Zone Stad, Spoed, ... allemaal drama's met een politie/ziekenhuis thema. Waarschijnlijk interessant om iets voor te schrijven (er gebeurt immers altijd wel wat op een politiebureau of ziekenhuis), maar erg inspirerend zijn ze niet. Ik heb zo het gevoel dat we ze allemaal al gehad hebben: van ontvoeringen tot verkrachtingen tot overgesneden polsen: SEEN IT! Af en toe komt er dan wel eens een uitzondering voorbijgefietst: Van Vlees en Bloed, de Parelvissers. Maar dat zijn korte reeksen met een beperkt aantal afleveringen. En allemaal van Woestijnvis. Ok ok, nu loopt er 'Los Zand' op één, maar laten we eerlijk zijn: ook dit is dweilen met de kraan open.

    En dan heb ik het nog niet over een Vlaamse komedie: op FC de Kampioenen na (al is dat al lang geen komedie meer te noemen, eerder een herhaling van een herhaling, ingevuld met andere basiselementen) is er gewoon geen Vlaamse komedie te zien op televisie. Af en toe komt weer Woestijnvis voorbij gefietst met een leuke komedie, maar blijkbaar mogen Woestijnviskomedie's niet lang meegaan: de meesten (zoals Het eiland of Het geslacht de Pauw) duren twee seizoenen en dan willen de makers 'nieuwe dingen doen'. Waarom kan er in Vlaanderen niemand eens een leuke serie maken die enkele seizoenen kan meegaan en waarmee je echt eens kan lachen? In Nederland kan het wel: Gooische Vrouwen was echt leuk en heeft 5 seizoenen lang mij kunnen bekoren.

    Goed goed, budgetten zijn beperkt en er worden prioriteiten gesteld, en waarschijnlijk zijn dit soort drama's en flauwe komedie's televisieprogramma's die de Vlaming wil, maar ik niet: ik weiger gewoon nog te kijken!

    Maar wat kijk ik dan wel? Amerikaanse komedie's en drama's. Weliswaar geen Amerikaanse politiedrama's (CSI, Numb3rs, Bones, 24, Prison Break, The Mentalist, Las Vegas ...) of ziekenhuisrommel (ER, Trauma, ...) omdat ik ook hier een 'déjà vu' heb, maar wel andere, leuke en originele shows die mij kunnen bekoren: Desperate Housewives, Lost, HIMYM, Ugly Betty, .... En daarover wil ik bloggen. Mijn favoriete programma's. En als je dat niet bevalt, dan is er nog altijd een.be, vtm.be, vt4.be of vijftv.be om naartoe te klikken. Zap!

    18-11-2009 om 11:57 geschreven door BaRdman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs