ballonnekes reizen
fietsreis Italië
Inhoud blog
  • nog 3 keer slapen
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    08-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    23/04/10

    Nog 2 nachtjes slapen en wij lie z’n der mee weg.Da feesstje blijft maar duren dus vandaag is er nog nen b-b-q gepland bij Vera in den hof.’k Geef alle ne goeie raad als uw vrienden een afscheidsfeestje geven en die gaan met den trein oep reis maak her dan niet te bond want dan wille die later revanche.Maor mannen (volgende keer zal ik is vrouwen gebruiken quistie van demansiepatie he) ‘t was plizant zenne.

    24/04/10

    Nog 1 nachtje slapen en dan zijn we er eindelijk mee weg.Ik kan haast ni meer wachten.Moet nog wel alles inpakken en de fiets demonteren voor transport, dan komen er nog een paar vrienden ontbijten en dan komt den Bob me halen.Hij ga me naar ons Jef brengen en dan ben ik toch al een eindje op weg he.Vera is er als eerste met de koffiekoeken.Dan den Boom en Katje Kiekendraad en ni veel later komen ook de Giedo en de Kapodasterke er aan.Nog een laatste koffieke alles inladen kussen en eindelijk weg zijn wij.En nu wakker blijven want al bijal hebben we ni veul geslapen.We schieten goe op en dan een file .D’r is waarschijnlijk een aksidentje gebeurd mao we zijn er rap verbij.’K weu wakker in de volgende file en we zijn nog maar nabij Luxenburg.Een goei uurke later met een stomme lus die nie echt nodig was zit er weer vaart in.Af en toe een pause voor de woef is uit te latenen hop daar is Lyon al Seal is in den auto geboren dus ge hed daar gene last van .Ken da gezegde van moeke he viskes gebakken…vanaf na is da den Bob heeft kieke gebakken.

    Na een lekker maaltje moeten we nog zo’n 2 uurtjes bollen en dan zijn we er.Ons Jef heeft een plekje klaargemaakt in z’nne silo voor m’n tent dus we zijn vlug geinstalleerd.Dan den Bob nog naar zijn slaapplaats wuiven en eindelijk slapen slapen en nog eens slapen.

    25/04/10

    Gewekt worden door de kindjes,t’is weer is wa anders he.Vlug een jat koffie en nen babbel en de tent verder installeren.Dan de boerderie aan een vlugge inspektie onderwerpen .Op het eerste zicht is den tijd er een beetje stil blijven staan,buiten de silo is er dus ni veel verandert.Ondertussen heeft de franse tak van de Olieslagerkes m’nne fiets ondekt en ze willen hem zo rap mogelijk uitproberen.Yan-Elie wist me te vertellen dat hij de mekanieker van dienst was en dat hij me wel even zou helpen met het monteren van mijn fiets.

    Daarrna moest de hele familie toch even proefrijden.

     

    Den dag vliegt verbij en het lijkt hier wel zomer,dus korte broek en t ‘schirt zijn nodig.

     

    26/04/10

    Voor Jef is t’ook zomer en hij heeft z’n wilde haren afgeknipt.Van den eerste schok bekomen en met de eerste koffie van den dag maken we ons klaar voor onze eerste beklimming,want achter het huis ligt er eentje van 2de katogorie.Ze lukt me in drie keer zonder bagage.Moet toch nog wa met m’n versnellingen leren werken want in de bergen das toch nogn iets anders dan in Antwerpen.Seal is in zijn nopjes en loopt dartelend mee.

    27/04/10

    We worden al iets beter wakker en zo zijn men dagen ook weer al iets langer.We hebben voor vandaag de toer de Mon tourte op onze menu gezet met het karreke en een klein beetje bagage.Een klimmetje van een 500 m. een veldweg door een bos een lange zalige afdaling en terug ne klim van ongeveer 500 m.Al bij al viel het nog mee.Maar blijven oefen is de boodschap.Morgen moet er en kalfje uitgebeend worden en ik peins dak da toch nog altijd beter kan dan boer Jef!!!Het weer word hier met den dag beter ikke dus bruinerAlleen d’s nachts is het wa frisser en steek er al is een windje op

    28/04/10

    We worden gewekt door een kieke van onze Jef ,dat heeft besloten om in de hooibalen vlak naast de tent ne nest te maken.wel makelijk zon vers eike vlak neffest de deur.En ja hoor d’r is gene dag die begint zonder safke en een kaffeke en zo is het al weer middag en tijd om te kijken of we het nog kunnen.Beenderen poten en oren vliegen rond onze kop en oep ons gemak word een kalf omgetovert in kottelt, esckaloppe en pour friccasee .En den boer die ploegt z’n veld om en rijdt de mest uit.

     

    29/04/10

    We voelen ons al goe thuis oep de ferme ,en vandaag leren we met den tracteur reijen.Veul hendeltjes en knoppen en heel den dag rijdt den Boom mee,na zou hem me is moeten zien denk ik dan en weet dat hij da ook wel leuk zou vinne.Moar ja er moet nog veul gedaan worden want het weer begint om te slaan en we gaan de Jef nog leren om tete de veua te maken.

    30/04/10

    We zijn vandaag wakker geworden met ons hoofd in de wolken.Daar we op 1200 m..zitten is da geen rariteit.Geef met een mes en ik zou de wolken in plakjes kunnen snijden.Inpakken in zakken en verkopen op de markt.Ge zie ik zit dus echt me m’nne kop in de wolken he.Broer boer heeft belooft dat hem mij zijn fietskes ga leren makenFrançoise moet met vlees een patatten naar de A.M.A.P(VERENIGING VOOR HET INSTANTHOUDEN VAN KLEINE LANDBOUWBEDRIJVEN) en om dat het toch neen eindje weg is blijft ze daar slapen.Dus hebben wij wa tijd voor ons alleen,als de kindjes in bed liggen toch.Het eerste moet hem nog veel uitleg geven maar den tweede gaat al iets beter.Plots veel kabaal geblaf en geclaxonneer.twee auto’s stuiven het erf op en ons Jef naar buiten.De jeugd komt liekes zingen.Das hier een gebruik da de iets oudere jeugd op den 1ste mei een lieke zingen voor een paar eieren en een fles wijn .Waarmee ze dan een feestje bouwen om de lente in te huldegen.Een uurtje later begon het te sneeuwen.Aan de tent gekomen lag deze zo goe als plat.Bezweken onder het gewicht van de sneeuw.Daar m’n tentje onder de Jef zijnne silo staat heb ik geen stormtouwen gebruikt dus da hemmek da nu nog moeten doen Binnen een kwartierreke was da gefikst een mijn pollekes bevroren.

    01/05/10

     

     

     





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs