het wel en wee van mezelf

22-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JOGGING DES SCOUTS HORION HOZEMONT.
vanmorgen was het tijd voor alweer de zesde wedstrijd van het nog jonge seizoen.Tevens de zesde wedstrijd van het inmiddels populair geworden CLAP circuit.
Maar het verging mij niet zo goed helaas..het relaas....

Het begon al op maandag, ik moest voor mijn tweede infiltratie naar het ziekenhuis, net daarvoor een 8 tal km gelopen.
Dan twee dagen rust en donderdag begon het alweer te kriebelen, 14 km duurloop en wat last in de rug.
Vrijdag opnieuw rust en zaterdag een 8 tal km loslopen.De rug liet zich voelen, het liep niet lekker.
Zondagmorgen na het werk voor één keer geen pijn in mijn bil en dat maakte dat ik toch twee uurtjes bijna onafgebroken kon "pitten".
Met een zestal trokken we naar Horion-Hozèmont ergens in Wallonië, waar we ook weer wat Vlaamse loopmakkers konden begroeten.
Na de inschrijving een tweetal km opwarmen en het ging redelijk.Het was koud en mistig, dus koos ik opnieuw voor muts en handschoenen, geen overbodige luxe bleek nog maar eens.
Minder volk dan voorgaande jaren aan de start blijkbaar.Vorig jaar werd de wedstrijd van de 6 km eerst op gang geschoten eer wij mochten, nu was het andersom, bizar.
Door de ruglast werd ik door Luc, een loopmaat uit Genk en tevens kinesist, tot een kalme start aangemaand.Maar eens het startschot weerklonk was ik toch niet te houden.3.56 voor km 1 en 2.
Dan werden we het park van het plaatselijk kasteel ingestuurd en dat is meestal onverharde ondergrond. Hier dus ook, maar de met houtsnippers bezaaide paden waren vrij goed beloopbaar, toch werd de snelheid een beetje afgeremd.Tot km 4 zou het ongeveer duren eer we terug op de gewone weg kwamen.4.11/4.14 voor km 3 en 4.
Het was ook hier dat Rafke zijn inmiddels al gekende versnelling plaatste, ik kon er niet achter en bleef bij Didier die zo wat hetzelfde tempo liep als mij.Samen probeerden we het gat dat slechts 150 meter bedroeg te dichten, maar het lukte ons niet.Toch liepen we een aardig tempo en tot km 7 zat ik nog op tempo om mijn tijd van vorig jaar(49.20) zeker te evenaren.
4.06/3.58/4.03 tot km 7.
Dan volgde een lang stuk onverhard bezaaid met putten vol water, waar het dus springen was om die te ontwijken, dit tot ongeveer km 9.Tempo lag hier vrij laag 4.23 voor km 8, en ook voor km 9 waar ik vorig jaar nog 3.58 haalde.Weg goede tijd dus. Groot was ook de verbazing dat er ineens het bordje van 10 km stond, dat klopte helaas niet en even dacht ik zelfs dat het maar 11 km zou zijn.De laatste 2 km werd het tempo bepaald door Didier (km 10 in 4.13), ik maande hem om door te gaan omdat ik wist dat er in de laatste 200 meter nog een moeilijke strook te overwinnen was.Toch kon hij niet sneller, en bleef ik er aan hangen (4.05/4.03).Nu was het nog een kleine 200 meter en daarvoor moesten we eerst door een poortje, waar ik Didier liet voorgaan.Net bij het indraaien van de bocht konden ook Pieter en nog een jonge kerel net voor me inglippen.De smalle passage bestond uit een met onkruid bezaaid pad, waar de scoutsleden die deze wedstrijd organiseerden nog net voor de wedstrijd begon het meest hinderlijke kruid probeerden uit te trekken.Dan een korte passage op het voetbalveld met een laatste moeilijk zeer smal en zeer vettig stuk achter het doel, waar ik door het geharrewar van het inhaalmaneuver van die jonge kerels met mijn voeten in de netten bleef haken, maar gelukkig net niet viel.De laatste 50 meter liet ik me uitglijden naar de finish die ik bereikte in 50.22 voor 12,2 km.De meeste collega's hadden echter maar 12 km, dus houden we het hier maar op.
Ondanks de mindere dag werd ik toch nog 17 de algemeen op 203 lopers en derde 50 plusser, helaas was hier net als vorig jaar geen podium voorzien.
Na aankomst van de andere loopmakkers was het tijd voor een opfrisbeurt, nog gauw iets drinken en dan weer huiswaarts.We wonnen ook nog een klein prijsje met de tombola ;-)
De rug doet nog steeds zeer en dat noopt me heel waarschijnlijk tot een paar dagen rust.
Volgende week begint ook weer die andere Challenge, de Hesbignon, deze challenge speelt zich ook voornamelijk af in de Waalse contreien.
Wat ik er mee moet aanvangen weet ik nog niet precies, als ik me inschrijf zal ik de wedstrijden moeten lopen aan een matig tempo.Podia's zitten er voor mij waarschijnlijk toch niet in, omdat hier de tegenstand toch net iets sterker is, dan de challenge die ik nu al loop.
Om af te sluiten zeg ik alweer, we zien wel.....en tot volgende week.....hopelijk ;-)

Punten voor deze wedstrijd: ondanks alle goede bedoelingen kan ik vandaag helaas maar 6 punten geven

minpunten, weinig bevoorrading op het einde, slechte staat van de laatste 150 meter.Slechte afpijling, en jammer genoeg geen "sterke" bieren voor de liefhebbers  ;-)

pluspunten: mooi parcours behalve het laatste stuk op het voetbalveld, en een kleinschalige tombola ;-)

22-02-2015 om 23:45 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
15-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HALVE MARATHON ALLEUR.
Voor de tweede keer in evenveel jaar trek ik naar Alleur, waar nog 6 andere Speelhofrunners present zijn. Mario, Stefan, Richard, Pieter, Gilbert en Peter V. Nog meer Vlaams geweld hier in Alleur dat op een boogscheut van de taalgrens ligt. Robin,Domenico, Max,Tony, Bert, Geert, Kris en Maya, Willy Cortleven (what's in a name ;-) ) en Robert, (onze Hollandse Speelhofrunner), zij tekenen allemaal present op de wielerpiste van Lantin waar ietsje verderop ook een gevangenis gehuisvest is.
Onze voorinschrijving afgehaald (slechts 6 euro!!!!), en dan wat gaan warmlopen en plannen maken wat voor tijden we zouden lopen.
Ikzelf stel als doel in een tijd onder de 1u30 te lopen, kwestie van mezelf niet te veel druk op te leggen.Ik weet dat dit haalbaar is, maar stiekem hoop ik toch op een evenaring van mijn tijd van vorig jaar 1u27.30.
Nog een paar keer op bezoek in het kleinste kamertje (stress, nog altijd,pfff, en dat na 25 jaar loopervaring ;-) )

Op de piste staat al een hele bende klaar om losgelaten te worden als het startschot weerklinkt.
Zowel de korte (4.7 km), de middenlange (11 km) en de halve vertrekken samen.
Een half toerke op de piste eer we de straat induiken.Ondanks de warrige start kan ik na 1 km 15km/u halen, zo gaat dit tot km 3.
Ondertussen is ook iedereen achter mij, die ik achter mij wil hebben, behalve Geert, maar die loopt vandaag slechts 11 km.
Km 4 krijg ik het al moeilijker, en van km 5 tot en met 8 is nog meer afzien.
Km 9 kan ik terug even op tempo komen 4.04.
Dan begint alles een beetje "gevoelig" te worden, want vandaag heb ik besloten om zonder enig pijnstillend of ontstekingswerend middel te lopen.
Bij het ingaan van de tweede ronde komt ineens maatje Pieter naast me lopen, nu krijg ik het zowaar nog moeilijker. Hij stelt voor om het gat op de tweede vrouw die al een hele tijd op 300 meter voor me loopt te dichten. Jaja Pieter, eerst zien en dan geloven.Benieuwd naar wat hij kan, zet ik me even later in zijn spoor, maar het tempo stokt ook een beetje.Toch profiteer ik even van zijn goedheid om me uit te wind te zetten.
Het vrouwelijk "gat" krijgen we jammer genoeg niet dichtgelopen, sterker nog, achter ons komt de derde vrouw met het "befaamde" roze broekje en de gebronzeerde benen ons voorbijgesneld. Ik roep haar even in mijn beste Frans toe dat het goed gaat, maar wij kunnen jammer genoeg niet aanpikken.
Vanaf km 15 blijft het tempo zakken en wordt het zelfs moeilijk om onder de 4.20 blijven te lopen. Hier moet ook Pieter de rol lossen, al maan ik hem aan mee te gaan. Wachten op hem heeft echter geen zin, daar ik graag mijn eigen tempo handhaaf.
Met nog een drietal km te gaan, wat zijn dat lange kilometers geweest man, probeer ik toch nog alle zeilen bij te zetten om een behoorlijke tijd te scoren aan de finish. Ik benader even terug de 15 km/u, 4.06 voor km 9. Toch blijft het moeilijk gaan. Op slechts één km van de meet hangt er noch een boog met een rood vlaggetje. Het spreekwoordelijk rode lapje op de stier werkt voor mij jammer genoeg niet. Toch maak ik die km goed in 4.03. Nog een paar 100 meter op de piste zie ik de derde vrouw plots voor me lopen, zou ik.....ach nee.... ze heeft het verdiend om voor me te zijn. En wat maakt dat ene plaatsje nou toch uit.
Na ruim 21 km bol ik uitgeput over de meet in 1u28.53 en das meteen een dikke minuut trager dan vorig jaar. Toch moet ik hier tevreden mee zijn, ben ondertussen een jaar ouder en dat kruipt in de kleren.
Terwijl de andere jongens één voor één binnen dwarrelen doen wij ons tegoed aan het rijkelijk gevulde buffet.Er is keuze tussen water en warme wijn.Donuts, suiker en fruitwafels maken ook deel uit van het assortissement. En dat allemaal voor de prijs van 6 euro (voorinschrijf ) en 8 euro dagprijs.
Na afloop nog wat uithijgen om daarna nog iets te gaan drinken in de kantine waar we weeral opgepropt zitten als sardienen in een doosje. De Leffe en andere gerstebrouwsels smaken er niet minder om. De overige leden beslissen om naar huis te gaan, en ik krijg hun nummertje van de tombola, waar de hoofdprijs een mooie LCD tv blijkt te zijn. Helaas kan ik met mijn 7 nummertjes zelfs geen klein prijsje pakken.
Maar dat maakt de mooie dag er niet minder om, ik heb afgezien, maar achteraf gezien was het toch de moeite waard en krijgt deze organisatie een dikke 8 op 10 van mij.
Enig minpunt is dat het verkeer soms tussen de lopers reed door onoplettenheid van seingevers en politie en dat is toch jammer dat ze hier nog geen lessen uit hebben geleerd vermits dit vorig jaar ook zo was. Maar helaas heeft de organisatie dit niet in de hand, al zal ik het toch wel aankaarten bij gelegenheid.
Uitslagen en foto's zijn voorlopig nog niet binnen, daar maak ik later nog een kleine update van.
Zo kunnen we alweer uitkijken naar de volgende wedstrijd die doorgaat in Horion-Houzemont en die net als deze nog steeds een organisatie is van Cours la Province. Dit was trouwens vandaag wedstrijd nr 5 in deze Challenge.
Morgen moet ik nog even naar het ziekenhuis voor mijn tweede facetinfiltratie, en dat betekent dan ook dat ik het wat rustigeraan MOET!!! doen ;-)

Tot de volgende

15-02-2015 om 17:48 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (1)
09-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.le Promenade de Geer
gisteren werd al de vierde wedstrijd in het ClaP circuit gelopen.Deze ging door in het dorpje Geer,dat zijn naam dankt aan de rivier de Jeker die er doorstroomt.
Zondagmorgen na het werk nog geprobeerd een dutje te doen, maar ALWEER!!!! had ik enorm last van mijn bil, ik kon er niet op liggen. Toch zo goed en kwaad als ik kon wat proberen te "rusten" tot het tijd was om met de andere Speelhofrunners af te zakken naar Geer.
De jongens die er gisteren bij waren, Stefan, Mario, Robin en Peter. Ginds zouden we ook toekomstig lid Peter Vollebergh begroeten, alsook Geert Windmolders, Max Knapen en Tony. Samen met Thierry en Michel was dat de "Vlaamse" delegatie in Wallonië ;-)

Eens de inschrijving achter de rug waren, deze gingen door in het plaatselijk schoolcomplex was het tijd om op te warmen. Gedurende deze twee km lange tocht gaf Mario al aan dat het niet zou gaan vandaag, ook pijn in zijn bil .

Toch weer vooraan aan de startlijn te vinden, er was niet zoveel volk, ongeveer 350 man en vrouw voor beide afstanden.
De start ging vrij vlot en al gauw haalde ik Thierry en Michel in, die iets later met nog een Waalse loper een mooi groepje vormden.
Interval in de wedstrijd hoor ik Michel nog zeggen, ik repliceerde dat het maar even zou duren.
Maar toch kon ik de eerste 3 km vlot onder de 4 min lopen.3.49/3.52/3.55
Ik kwam zelfs in de buurt van Max die de 5 km liep en ook Geert had ik binnen bereik. Max stopte even later en zei dat het niet ging.
Maar toch heeft hij zijn wedstrijd beëindigd.Op de mooie en goed beloopbare onverharde stroken zakte mijn tempo een beetje, waarschijnlijk was ik toch wat snel gestart.
Km 5 en 6 had ik zelfs even een dipje 4.10/4.12. Ondertussen was ook het groepje Thierry mij gepasseerd en bleven op ruim 50 meter voor me hangen. Daar had ook Geert zich in genesteld, maar die zou er even later uitvallen. Achter mij was een grote leegte, dus hoefde ik me eigenlijk geen zorgen meer te maken. Km 7 in 4.08 en dan kwam ik terug bij Geert en kreeg ik een beetje vleugels 4.02 voor km 8.
Toen ik voldoende afstand dacht te hebben opnieuw een klein beetje gas terug genomen 4.07 voor km 9. Op weg naar km 10 werden we opeens getrakteerd op een "vettige" strook waar het oppassen geblazen was om niet te vallen. Regelmatig voelde ik mijn voeten wegschuiven en besloot een kort stukje te wandelen. Gelukkig was het maar 300 meter, maar ondertussen had Geert weer wat goedgemaakt op mij. Km 10 in 4.27. Km 11. Dan maar opnieuw de gas opengedraaid, maar het was op, toch slaagde ik er in om 4.02 te lopen voor km 11. Nog een 600 tal meter en het voorliggend groepje was ondertussen door het vettig intermezzo uit het oog verdwenen. Dus liet ik me maar rustig uitbollen richting finish.Eindtijd werd 47.39 voor 11,65 km, en dat is 4.05 min/km ofte 14,7 km/u.
Het was een zware tocht alweer en de afstand was net ietsje te lang om voluit te blijven gaan.
We kregen een bonnetje voor een warme wijn en een zakje met een flesje water en een  energyreep in.
Even uithijgend wachten op de andere maatjes. vooraleer we allen naar de te veel te kleine tent gingen om onze wijn af te halen, die ondertussen ook al op was. Maar ik kon me tevreden stellen met een cola-light in de plaats. We dronken er nog een paar Leffe's bij aan de prijs van 2 euro vooraleer de prijsuitreiking begon.
Ik werd tweede in de categorie 50+ , achter Michel Zielinsky, die toch net wat sneller is als mij. Misschien en ik zeg misschien als ik mijn wedstrijd beter had ingedeeld, had ik hem misschien kunnen kloppen, maar dat zijn vijgen na  Pasen.
Hij is al jaren een topper in deze categorie en ook wat ouder dan mij. Ik mocht me tevreden stellen met twee flessen wijn, de tombola lieten we aan ons voorbij gaan, ik was moe.

Uitslag algemeen 18 de op 231 deelnemers en dus tweede V2

Punten voor deze wedstrijd.(net geen 8 op 10)
+ punten: mooi parcours
                 laag inschrijfgeld (4 euro)
                 democratische bierprijzen ;-)
- punten: te kleine tent voor de prijsuitreiking

nog enkele beelden om af te sluiten...



nog even op mijn horloge kijken of ik op "tempo" zit ;-)

snelle start die ik even later zal bekopen ;-)

alles geven op het mooie stukje in het parkdomein ;-)

09-02-2015 om 18:38 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
01-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WANDELTOCHT KORTESSEM
Al een paar dagen ziek, snotterig hoofdpijn....dan maar twee dagen rust ingelast.
Maar zondag is wedstrijddag, en met wedstrijden in Beaufays, Luik en Urmond was er heel wat keuze.
Maar geen van deze wedstrijden behoren tot een klassement, al ging Urmond wel uit naar mijn favoriete wedstrijd.Ook al omdat Beaufays als zwaar stond omschreven met onverharde passages.
Colinne de Cointe in Luik was me onbekend , maar ook zwaar.
De gezondheid en het weer hebben jammer genoeg roet in het eten gegooid, maar in laatste instantie toch beslist om met de collega's Speelhofrunners mee te gaan naar Kortessem om daar een wandeltocht al "joggend" af te leggen.
Met 5 arriveerden we in Kortessem, 100% voelde ik me niet, maar we besloten het rustig aan te doen.
Ingeschreven en vertrokken voor de toer van 13 km, onderweg zouden we dan wel zien waar we uitkwamen
Gilbert en Richard voelden zich in hun sas éénmaal de onverharde stroken er aan kwamen.Stefan, Mario en ikzelf waren dan steeds wat op achtervolgen aangewezen.
Ondanks de sneeuwval in de vroege morgen, was alles toch wel goed beloopbaar, al werd het wel wat schuiven op de modderstroken.
Na de eerste controle nog gauw een pitstop gedaan, om dan de tocht verder te zetten.
Na km 15 begon ik het echt moeilijk te krijgen, verzuurde benen, hoge hartslag...het ging niet meer.
Toch bleef ik aanklampen en in de laatste 3 km nog een tempoverhoging.
Héél blij dat ik na 21,2 km binnen  kwam in 1u50 min ongeveer.
Na onze tocht nog wat nagepraat met het nodige gerstenat.
Dit was een leuke en gezellige training, alleen spijtig dat ik niet frisjes was.
Volgende week staat er alweer een wedstrijd op het schema,
We lopen dan in Geer, en deze wedstrijd behoort tot het ClaP klassement.
De maand januari afgesloten met 282 km, mooi jaarbegin.

01-02-2015 om 15:31 geschreven door bakkertje64  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)


Over mijzelf
Ik ben lenaerts marc, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bakkertje64.
Ik ben een man en woon in st truiden(aalst) (belgie) en mijn beroep is banketbakker.
Ik ben geboren op 01/09/1964 en ben nu dus 59 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen ,zwemmen,en van't leven proberen te genieten.

yo ,iedereen ,welkom bij de bakker's blog,veel lees-en loopplezier
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • niethelemaalwies
  • Gelukkig Nieuwjaar
  • Een natte dinsdag herfst groet
  • Eindelijk eens tijd om bij te lezen.
  • Proficiat

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 11-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 02-2019
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 10-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs