!! NIEUWE BEZOEKERS !! lees eerst even hieronder
haai

Blijkbaar ben je op mijn blog verzeild geraakt, gewild of ongewild.

In ieder geval kun je eens wat rondkijken en -lezen.

Deze blog is er voor iedereen die mij graag wat zou willen volgen op men reis door en rond de wereld.
Ik zal men best doen om deze regelmatig van nieuwe tekst en foto's te voorzien, als ik aan een computer met internetverbinding kan geraken tenminste.

Ik hoop dat ik met deze verhalen en foto's minstens een fractie van mijn ervaringen kan laten afstralen op eenieder van jullie.

Zoals in de titel en het adres vermeld gaat het hier over een backpacking trip, dit wil zeggen een reis met enkel de rugzak en verder niets!
Ook zal ik zo weinig mogelijk proberen te vliegen, dit om zowel ecologische, economische en meer-voeling-met-het-land redenen.
Treinen, bussen, taxi's, fietsen, kamelen, paarden, ezels, ritschka's en wat weet ik nog allemaal meer zullen dus het voornaamste transport uitmaken.

De "geplande route" is als volgt ( in hoeverre ik die zal volgen is een totaal andere vraag): vetrek belgië, vliegen naar japan, vliegen naar china, via tibet naar nepal, zo noord india binnen, noord india over land naar birma (weet nog niet of de grenzen daar open zijn, zullen wel zien), thailand, cambodja, vietnam, maleisië, singapore, indonesië, dan vliegen naar australië, vliegen naar nieuw zeeland, evt fiji zullen wel zien. Dit zal het eerste deel van de trip zijn.

Tweede deel is als volgt: vliegen van oceanië naar chili, argentinië, bolivia, peru, colombia, panama, costa rica, nicaragua, mexico, de states, canada.
Als er dan nog tijd, goesting en budget is: vliegen op zuid-afrika, zuid-oostkust afrika, ... we'll see

Zo nu zou je al ietofwa een gedacht moeten hebben waarover het hier allemaal gaat he.

Als je wilt kun je via de knop "voeg toe!" onder gastenboek een berichtje achterlaten.

Veel plezier dermee
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
backpacking the world
reisdagboek van een wereldreiziger
16-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.45 duizend bommen en granatan
..."In een haastje vertrokken"...   zou je kunnen zeggen.


Twee en halve week in Melbourne-city is veel te lang! Allesins voor mij.
Ik snak naar natuur, rust en kalmte en zoals altijd uiteraard: naar die overwelmende panorama's.



Na eindelijk de 'van' op mijn naam te hebben; een heuse onderneming hier Down Under (vraag maar aan de mensen die mij de bus verkocht hebben en al een geluk zo vriendelijk zijn geweest om op papier te willen verklaren dat ze mij al sinds kerstmis vorig jaar kennen én te vriend zijn en waar ik nu "officieel" ingeschreven sta op hun adres!!), was het in doorgedreven tempo: uitkuisen, volproppen en aanzetten.



Dan..., in een land de grootte van een continent, ist nog te kiezen op welke manier je zou willen rondreizen...   
Drie mogelijkheden:

N°1: Je koopt voor elke streek een duur maar gedetailleerd wegboek, bent een pak geld en plaats kwijt en kunt met één oog op dat boek en het ander op de baan overal je weg vinden.
Zoals de échte venten is dat dan hé! 

N°2: Je koopt één gewoon wegboek dat heel Australië beslaat, en dan werk je zodoende met een schaal bekeken vanop de maan. Ter vervollediging kun je dan alle vijf stappen langs de kant gaan staan om de weg te zoeken of te vragen, maar échte venten vragen de weg niet dus kun je een jaartje zitten "kl*ten".

N°3: Ondertussen bestaat er al zoiets als de gps! Maar das dan weer iets dat échte venten verafschuwen. Nochtans ist poepsimpel en kost da tegenwoordig al zo veel geld nie meer. Surtout als je een nieuwe, ongebruikte tweedehands op de kop kunt tikken die iemand als "cadeau" kreeg en niet nodig heeft (lees gerust van de boot gevallen, ik denk daj der dan nie ver meer naast zit), combineer dat met een laptop met 'mobile wifi' en reizen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Dus fuck die échte venten!! misschien maar eens tijd dat ze hun ego wat bijschaven.



Wij op weg om s'avonds die gps te gaan oppikken en dan meteen door te stomen naar 'The Great Ocean Road'!!

En das dan waar het eerste avontuur al zen intrede deed!!


Al ooit eens een klein jaartje niet meer gereden met een auto?
Om dan weer te herbeginnen te midden een grootstad??
Al Schakelend met de linkerhand deze keer??
En rijdend langs de andere kant van weg??

Duizend bommen en granaten zou kapitein Haddock zeggen, en dan bedoelt hij simpelweg: miljaardenondedjeu!!

En dit omschrijft dan per-fect het gevoel dat in mij opkwam dat eerste moment!!
            Tis nie simpel zenne!!




Maar we zijn der veilig en wel geraakt, zonder te spookrijden zelfs... deze keer.
En een half uurtje later was de 'roadtrip' dan helemaal gestart want we waren op weg naar Torquay!


Goed op weg wordt ons dan voor de eerste maal duidelijk hoe pokke-groot dat land hier eigenlijk is. De gps!! vertelt ons dat we aan de huidig aangehouden snelheid mogen verwachten om véél te laat en in de stronte zwartheid van de nacht te zullen aankomen. Shit!

Om dan van eerste keer al een gulden regel te breken: probeer te vermijden om ergens in pikkedonker toe te komen! Dat weet ik nochtans goed genoeg, tis niet de eerste keer meer dat ik op deze manier reis hé!



Rond elf uur s'avonds in het allesins 'donker' te noemen Australië, dit in tegenstelling tot ons met-verlichtingsdrang-geobsedeerde-België!! , is je weg vinden met een gps  niet zo moeilijk, een geschikte kampplaats daarentegen...

 
Toch zijn we er in geslaagd om een plekje te vinden dat én mooi vlak is, én tien meter van de oceaan ligt, én een volledig zicht op de indrukwekkende sterrenhemel heeft.

Hyun Mi is superenthousiast om hier te overnachten maar ik weet het gelijk niet.
Ondanks al die schoonheid om ons heen is er niet één andere camper of tent te bespeuren, en het is nochtans een heel grootte plek.

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn... je kent het wel hé!


Nu, het was precies al laat geworden en er moest nog gekookt en getoast worden op de eerste nacht dus bleven we maar mooi waar we waren.

En ondanks de oase van rust en sereniteit werd ik om vijf uur s'morgens plots wakker met een heel beklemmend gevoel, alsof men lichaam gewrongen en gewurgd werd tot er geen spatje zuurstof meer te vinden was. Later die dag kwam ik nog te weten dat men reisgenoot een gelijkaardig gevoel had die ochtend. Onrustig en eigenlijk best wel moe vielen de oogjes dan toch weer dicht...


                    ...En dan...

                           ...op het raam...

                ... BAM BAM BAM BAM...                    

                      ...vier harde kloppen...


                     Bingo!! Ik weet direct hoe laat het is!!






Natuurlijk heb ik een identificatiebewijs, een internationaal rijbewijs en een inschrijvingsbewijs.

Neen dat wist ik echt niet!

Ik kan het zeker niet geloven, hoeveel?

En das dan vijf klachten tussen zonsopgang zes uur dertig en nu zeven uur?

Hoeveel??  Honderdvijfentwintig dollar per persoon!

Alé, bedankt aan die intolerante en egoïstische locale Ozzies van The Great Ocean Road in Torquay.



Kan der dan maar evengoed weer in kruipen dan hé!



De eerste nacht in de 'van' gevierd met een boete voor "slapen in wagen in tegenstelling tot lokale wet"


Alé hup, kben eens benieuwd wat de rest van dien Ocean Road ons zal brengen!!





gelieve te betalen voor... met vriendelijke groeten


je ziet, tis nie altijd met de reflex dat de foto's genomen worden


men reisgenoot; ze rijdt niet met de bus, ze leest geen kaart maar ...ze brengt me wel bloemetjes...


...en ze maakt fantastische Sushi


het duur betaalde uitzicht in Torquay


The Great Ocean Road



























Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (1)

03-05-2010
my god!!!!
mmmm, als je daar niet op kan verliefd worden hé, op zo'n panorama's
good luck and travel safe ;-)

03-05-2010 om 15:39 geschreven door Mieke




Inhoud blog
  • 48 gifgroen op lage hoogte gedurende de ganse maand
  • 47 vliegen en afvalcontainers, de eerste échte rit
  • 46 Hans en Grietje of Alain Provist, ik weet et nie
  • 45 duizend bommen en granatan
  • 44 stress, ge kunt daar aan draaien
  • 43 T.I.T. barbecue met bier
  • 42 de weg naar gelukkig zijn
  • 41 you can check out, but you can never leave...
  • 40 zuupen en zeejken
  • 39 aan een balkon of aan tstrand, zet je der bie

    Categorieën
  • Australië (10)
  • België (3)
  • Cambodja (2)
  • China (3)
  • Filippijnen (2)
  • India (2)
  • Indonesië (1)
  • Japan (7)
  • Korea (2)
  • Laos (2)
  • Maleisië (3)
  • Nepal (2)
  • Singapore (1)
  • Thailand (2)
  • Tibet (3)
  • Vietnam (4)

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • keep on klimming (Paul)
        op 46 Hans en Grietje of Alain Provist, ik weet et nie
  • AUSTRALIE (ikke)
        op 46 Hans en Grietje of Alain Provist, ik weet et nie
  • my god!!!! (Mieke)
        op 45 duizend bommen en granatan
  • YOEN VANNEKE (ikke)
        op 43 T.I.T. barbecue met bier
  • tazzie (koenraad)
        op 43 T.I.T. barbecue met bier
  • jawadde (marcus)
        op 42 de weg naar gelukkig zijn
  • BLIJ DAT JE HET HEBT BEGREPEN (ikke)
        op 40 zuupen en zeejken
  • Happy New Year !! (Barbara & oli)
        op 40 zuupen en zeejken
  • kzalt em nie zegn!!!! (marcus)
        op 40 zuupen en zeejken
  • Blijven klimmen, he! (Paul )
        op 37 wat doe je zoal in het paradijs
  • Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs