Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    23-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Sensationele pole voor David Donohue in Daytona
    Exact 40 jaar na de zege van zijn vader in de 24 Uren van Daytona pakte David Donohue op een sensationele manier met zijn Brumos Porsche Riley de pole voor de 47e editie van dit evenement en versloeg daarmee de Penske Porsche Riley, ironisch genoeg het team waaraan zijn vader zijn gehele leven verbonden was


    david_donohue
    Exact 40 jaar na de zege van zijn beroemde vader
    pakte David Donohue de pole in Daytona. Nu de
    zege nog.

    Pole en baanrecord voor David Donohue
    Terwijl Penske-coureur Timo Bernhard eigenlijk zeker leek van de pole wist Donohue hem in de allerlaatste seconden van de qualifying met .001 seconde verschil te verslaan. Donohue voelde zich niet zeker van de pole. David Donohue: “Het winnen van de pole kwam als een verrassing voor mij omdat ik ervan overtuigd was dat mijn snelste ronde in “het verkeer” bedorven was. Tevens sukkelden wij wat met de elektronica. Het team vertelde mij over de radio dat ik op P-1 stond, maar ik wist niet eens met welk verschil en wat ik nog met de banden moest doen.” Met 1,40.540 vestigde David Donohue een nieuw baanrecord voor de Daytona Prototypes.


    timo_bernhard
    Timo Bernhard werd in de allerlaatste seconden beroofd van de pole met zijn Penske
    Porsche Riley

    Penske-coureur Timo Bernhard voelde zich echter overtuigd van de pole. Bernhard: “Ik wist dat ik een snelle ronde had afgelegd, die goed genoeg was voor de pole. Toen vertelden ze over de radio dat wij echt dicht bij elkaar lagen en dat ik tweede lag maar mijn banden waren op. GrandAm is een nieuw kampioenschap voor ons maar dit is voor Penske Racing al een goed resultaat.” Bernhard won de 24 Uren van Daytona eerder in 2003. Bij Penske zijn de verwachtingen hoog gespannen. Eerder liet Roger Penske in een interview doorschemeren dat hij niet meer voor de klassezeges wilde gaan maar voor overalloverwinningen in sportscar racing. De aanwezigheid van Ganassi Racing was volgens Roger Penske een extra prikkel.

    Michael Valiante kwalificeerde de Michael Shank Ford Riley met een tijd van 1.40.651 als derde gevolgd door de Krohn Racing Ford Lola van oud F1-coureur Riccardo Zonta die een tijd van 1.40.892 liet noteren. Drievoudig winnaar Scott Pruett liet een tijd van 1.41.016 in de TELMEX/Target Chip Ganassi Racing Lexus Riley noteren. Scott Pruett: “Precies wat we in de kwalificatie verwacht hadden. Met 24 Uur voor de boeg maakt het weinig uit. Het team van Ganassi heeft zoals altijd een fantastische auto geleverd. Op het einde van de wedstrijd hopen we voor de overwinning te gaan.”

    porsche_motor
    Een programma in de GrandAm-series is aanmerkelijk goedkoper dan in de ALMS.
    Hier een detailopname van de Porsche-motor die Penske gebruikt.

    Alex Gurney, die vorig jaar vanaf pole vertrok start dit jaar als elfde in de GAINSCO/Bob Stallings Racing Pontiac Riley, die tevens wordt bemand door Jimmie Johnson, Jon Fogarty en Jimmy Vasser.

    De Childress Howard Motorsports Pontiac Crawford van Danica Patrick, Casery Mears, Andy Wallace en Rob Finlay starten als 18e en laatste bij de Daytona Prototypes omdat zij in de kwalificatie met een kapotte motor kampten.



    speedsource_mazda
    Iedereen gunt het SpeedSource Team de pole en de overwinning.


    In de GT2 klasse ging de pole voor het tweede achtereenvolgende jaar naar de spectaculaire SpeedSource Mazda RX van Speedsource eigenaar Sylvain Tremblay die amper enkele weken geleden zijn vrouw bij een verkeersongeluk verloor. Tremblay: “Ik geloof niet dat ik in die laatste ronde in mijn lichaam zat, maar in de allerlaatste ronde zag ik dat ik het kon. Een “pole” betekent natuurlijk niets hier, maar persoonlijk betekende het ontzettend veel voor mij.”

    Kwalificatie Daytona 24 Hrs.
    1. David Donohue (USA), Porsche Riley (DP), 1:40,540 Min.
    2. Timo Bernhard (D), Porsche Riley (DP), 1:40,541
    3. Michael Valiante (CAN), Ford Riley (DP), 1:40,651
    4. Ricardo Zonta (BRA), Ford Lola (DP), 1:40,892
    5. Ryan Dalziel (USA), BMW Riley (DP), 1:40,915
    6. Scott Pruett (USA), Lexus Riley (DP), 1:41,016
    7. Max Angelelli (I), Ford Dallara (DP), 1:41,311
    8. Scott Dixon (NZ), Lexus Riley (DP), 1:41,316
    9. Joao Barbosa (P), Porsche Riley (DP), 1:41,375
    10. Christophe Bouchut (F), BMW Riley (DP), 1:41,569

    brumos_porsche_09




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs