Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    13-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IRL: Will Power 'tijdelijke vervanger' van Helio Castroneves bij Penske
    De Australiër Will Power is door Team Penske aangesteld als 'tijdelijke vervanger' van de Braziliaan Helio Castroneves, die zoals bekend vanwege vermeende belastingfraude in moeilijkheden is geraakt. Castroneves moet binnenkort voor de rechter verschijnen.


    roger_penske_en_helio_castroneves
    Roger Penske en de bij de Amerikaanse autoriteiten in ongenade gevallen Helio Castroneves.

    Power vervangt Castroneves
    In een verklaring liet teammanager Tim Cindric van Penske Racing weten dat Team Penske volledig achter Castroneves staat en dat het team een positieve uitspraak van de rechtbank verwacht. Het aanstellen van Wil Power geeft Helio de gelegenheid om zich volledig op zijn rechtszaak te concentreren, aldus een verklaring van het team dat overigens vandaag in Indianapolis een persconferentie omtrent haar plannen voor komend seizoen geeft.

    Roger Penske verwacht ander motorenreglement voor NASCAR
    Zoals bekend zal de IRL nog eind deze maand haar motorenpakket voor de toekomst bekendmaken. Gezien de huidige conjunctuur is de verwachting dat men naar een compactere 4 cylinder turbomotor gaat overschakelen. Roger verklaarde gisteren in een interview op de Detroit Auto Show, dat hij verwacht dat ook NASCAR dit concept in de toekomst zal overnemen. NASCAR overweegt eveneens naar milieuvriendelijke brandstoffen over te stappen, maar heeft volgens Brian France van NASCAR nog geen beslissing genomen. De IRL voert op dit moment uitgebreide besprekingen met diverse motorenfabrikanten voor een nieuw motorenpakket. Bij Audi, dat dit jaar uit de ALMS-series stapte, lijkt de belangstelling om met de IRL in zee te gaan bijzonder hoog.

    13-01-2009 om 15:21 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Openhartig interview Michael Schumacher vanavond op Duitse tv
    Grazie_Schumacher_6032

    Het gebeurt eigenlijk nooit dat Michael Schumacher een uitgebreide blik in zijn privé-keuken toelaat. Maar vanavond zal de Duitse tv-zender ZDF 75 minuten lang praten met de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1. De in Duitsland bekende interviewer Johannes B. Kerner zocht de Schumi’s op in hun woning in het Zwitserse Genève.

    Tijdens de uitzending, die van 22.45 uur tot middernacht duurt, vertelt Michael Schumacher uiteraard over zijn indrukwekkende autosportloopbaan en zijn liefde voor Ferrari. Hij zal echter ook verhalen over wat hem in het leven bezighoudt. Mist hij als ‘gepensioneerde’ coureur de adrenalinekick? Wat wil hij het komend jaar gaan doen? En hoe beleefde Schumi, die begin deze maand zijn 40ste verjaardag vierde, de enorme crash op Silverstone in 1999? De antwoorden komen vanavond langs op de Duitse televisie.

    13-01-2009 om 15:19 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Ferrari presenteert de nieuwe F60 bolide voor het seizoen 2009
    ferrari_2009_4

    Het Formule 1-team van Ferrari heeft vandaag de bolide voor het komende seizoen gepresenteerd. Dat gebeurde op het Italiaanse race-asfalt van Mugello. De Scuderia heeft deze foto's van de F60 vrijgegeven.

    ferrari_2009_5

    We hebben het al tijdens winterse testsessies gezien bij onder meer BMW: de nieuwe F1-wagens hebben een heel brede voorvleugel en een extreem smalle achtervleugel. Dat is even wennen als je de vierwielers van de afgelopen jaren gewend bent.

    ferrari_2009_2

    Het bovenaanzicht van de F60. Deze naam verwijst overigens naar de 60 seizoenen die Ferrari aan de Formule 1 deelneemt.

    ferrari_2009_1

    De nieuwe wagen is tevens uitgerust met het KERS-systeem.

    ferrari_2009_3

    Vice-wereldkampioen Felipe Massa zal vandaag de eerste rondjes rijden met de nagelnieuwe auto van de Scuderia.

    13-01-2009 om 00:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IRL: ‘Robert Doornbos in IndyCar bij Newman/Haas/Lanigan’
    doornbos
    Robert Doornbos tijdens de Champcar-race

    Robert Doornbos gaat dit jaar in de IndyCar Series racen, zo meldt Autosportnieuws.be. Volgens de Belgische website zou de Nederlandse coureur een verbintenis met het topteam van Newman/Haas/Lanigan hebben.

    Na een jaar afwezigheid lijkt Doornbos dus weer actief te worden in de VS. In 2007 was hij zeer succesvol door als rookie tweede te worden in de inmiddels niet meer bestaande Champcars. Doornbos won voor Team Minardi races en hoefde in het eindklassement alleen Sébastien Bourdais voor zich te dulden.

    Steun
    De Rotterdammer, die financieel wordt ondersteund door sponsor ING, heeft al eerder aangegeven dat hij bij een rentree in de Amerikaanse singleseaters louter bij een topteam aan de slag wil. De veelvoudige kampioensformatie Newman/Haas/Lanigan is daarom zeker een goede optie. Graham Rahal zal in 2009 in ieder geval voor Newman racen. De verwachting is dat Newman a.s. woensdag Doornbos officieel presenteert.

    13-01-2009 om 00:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: Eerste snelle meters nieuwe Ferrari F60
    ferrari_2009_11

    Vandaag heeft Ferrari niet alleen haar nieuwe F1-bolide gepresenteerd, de F60 heeft bovendien een paar rondjes over een circuitondergrond geracet. Terwijl voormalig wereldkampioen Kimi Raikkonen zijn Ferrari-muts ver over zijn koude Finse oren trok....

    ferrari_2009_10

    ... maakte zijn ploegmaat en regerend vice-wereldkampioen Felipe Massa zich op voor de primeur van de F60.

    ferrari_2009_9

    Na in de rode bolide te zijn gezakt...

    ferrari_2009_6

    ...ging de Braziliaan op pad voor een paar omlopen.

    ferrari_2009_7

    De combinatie van grote voorvleugel en superkleine achtervleugel blijft opvallend. De redactie van Autosport.nl moet toch even aan de woorden van F1-coureur Nick Heidfeld terugdenken, toen hij anderhalve maand geleden in een qua uiterlijk behoorlijk vergelijkbare BMW had getest. ,,Dit is de lelijkste Formule 1-wagen ooit'', zei Heidfeld destijds over de BMW... 

    ferrari_2009_8

    13-01-2009 om 00:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Nicolas Prost met LMP1 Lola Aston Martin in LMES series
    Nicolas Prost komt samen met de Italiaan Andrea Bellicchi en de Zwitser Marcel Fässler komend seizoen voor het team van Sebah Racing in de LMP1 klasse van de Le Mans Series met een Lola Aston Martin B08/60 uit.


    sebah_racing
    Naast de vertrouwde LMP2 B08/80 met het startnummer 33 breidt Sebah Racing haar
    activiteiten naar de LMP1 klasse met een Lola Aston Martin uit. De nieuwe aanwinst van
    het team zal met het startnummer 13 aan de start verschijnen.


    Sebah Racing breidt activiteiten uit
    Het Zwitserse Sebah Racing breidt komend seizoen haar activiteiten van de LMP2 naar de LMP1 klasse van de LMES-series uit. Afgelopen seizoen was het team in de LMP2 klasse van dit kampioenschap actief met een Lola B08/80 Coupé-Judd. Voor komend LMES-seizoen maakt Sebah Racing tevens de stap naar de LMP1 klasse met een Lola B08/60 Aston Martin voor de combinatie Andrea Bellicchi, Marcel Fässler en Nicolas Prost. Andrea Bellicchi kwam al in 2008 voor het team in de LMP2 klasse uit, en reed ook met de Speedy LMGT Spyker van het team. In 2006 zegevierde hij in de LMGT2 klasse tijdens de 1000 KM van de Nürburgring. Marcel Fässler kwam in het verleden in het DTM voor Mercedes en Opel uit en heeft inmiddels een lange stand van dienst met diverse prototypes opgebouwd.(Oreca en Audi). De afgelopen drie jaar kwam Fässler op Le Mans uit. Nicolas Prost won vorig seizoen de Euro F3000 titel en kwam in 2006 en 2007 in het Spaanse F3 kampioenschap uit, waarin hij tijdens zijn laatste seizoen in 2007 als derde eindigde. De LMP2 Lola B08/80 Coupé gaat dit jaar bemand worden door Xavier Pompidou, Jonny Kane en Benjamin Leuenberger.

    13-01-2009 om 00:31 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dakar ; SAINS NEEMT VIJFDE DAKAR ETAPPE OVERWINNING

    carlos  sainz gestrekt  zijn  lood aan de  top van de  dakar standen nogmaals scoren na zijn vijfde etappe overwinning van de  rally.
    de  volkswagen bestuurder heeft  nu 3 etappes  op rij gewonnen heeft  nu bijne 20 minuten  voor  mark miller die  de  2  plaats  overnam van de  viliers.

    13-01-2009 om 00:25 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    28-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hopelijk komt de Renger-stoomtrein weer op gang"
    Teleurstelling in het kamp van Renger van der Zande. De Prema Powerteam-coureur worstelde op vrijdag erg met de afstelling van zijn auto op de Norisring, een smal stratencircuit zoals de F1 Monaco GP, wat uiteindelijk resulteerde in een 23ste plek in de kwalificatie. Renger houdt het hoofd echter omhoog en gaat voor een overtuigende inhaalrace op zaterdag.

    Renger maakt zich op voor inhaalrace

    "Ik kom hier gewoon snelheid tekort", zei Renger. "Ik worstel erg met de afstelling van de auto en spring op dit circuit van hobbel naar hobbel. Het zit hier zo ontzettend dicht bij elkaar, dat een tiende van een seconde direct heel veel uitmaakt. De set-up van de auto is niet helemaal in orde en ik krijg het op dit moment gewoon even niet voor elkaar. Daar kunnen we nu niks meer aan veranderen en morgen moet ik gewoon zo hard mogelijk naar voren stomen. Ik heb in het verleden bewezen dat ik dat goed kan, dus laten we hopen dat de ‘Renger-stoomtrein’ morgen weer in volle vaart gaat."

    28-06-2008 om 01:05 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (17 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F3 Euro Serie: Nico Hülkenberg pakt pole op Norisring
    Nico Hülkenberg vertrekt morgen vanaf de pole-position voor de zevende race van het seizoen in de Formule 3 Euro Serie. Op de 2,3 kilometer korte Norisring, het stratencircuit in Neurenberg, bleef de Masters-winnaar van vorig jaar met een snelste rondetijd van 48,696 seconden de Fin Mika Mäki voor. Henki Waldschmidt zorgde voor een verrassing door zich als elfde te kwalificeren, verreweg zijn beste kwalificatieresultaat tot nu toe. Renger van der Zande deed het minder: de Nijmegenaar kwam niet verder dan de 23e plaats.


    waldschmidt
    Henkie Waldschmidt op weg naar de 11e startplek.

    Zoals altijd op de Norisring lagen de tijden in het Formule 3-veld, ditmaal 29 rijders sterk, ongelooflijk dicht bij elkaar. Van de snelste man Hülkenberg tot aan de als 24e geklasseerde Yann Clairy was het verschil slechts 0,755 seconde en tot en met de 28e plaats, bezet door Basil Shaaban, lagen alle rondetijden binnen een seconde. Alleen de Ier Niall Breen viel wat dat betreft buiten de boot, hij was met zijn tijd van 49,698 seconden 1,002 seconde langzamer dan Hülkenberg.

    Na iets minder dan tien minuten most de 30 minuten durende kwalificatietraining eenmaal worden onderbroken, nadat de Duitser Christian Vietoris bij het uitkomen van de Schöller-S de beruchte betonnen muur geraakt had en zijn bolide zwaar beschadigd op de baan stond. Nadat de Dallara was geborgen, kon de sessie worden hervat. Hoewel veelvuldig rijders met blokkerende wielen werden gesignaleerd, was er verder geen sprake van noemenswaardige problemen.

    Uitslag:
    1. Nico Hülkenberg (Dui), Dallara-Mercedes F308, 48,696
    2. Mika Mäki (Fin), Dallara-Mercedes F308, 48,737
    3. Koudai Tsukakoshi (Jap), Dallara-Mercedes F308, 48,822
    4. James Jakes (GBr), Dallara-Mercedes F308, 48,946
    5. Jules Bianchi (Fra), Dallara-Mercedes, 48,978
    6. Jean Karl Vernay (Fra), Dallara-Volkswagen, 49,023
    11. Henki Waldschmidt (Ned), Dallara-Mercedes, 49,121
    23. Renger van der Zande (Ned), Dallara-Mercedes, 49,444

    28-06-2008 om 01:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Mosley was door Ecclestone gewaarschuwd over complot
    mosley_kitzbuhel_1

    Twee maanden voordat het geheime seksleven van Max Mosley door het Britse tabloid News of the World is geopenbaard, was de FIA-voorzitter gewaarschuwd dat onbekenden in zijn privé-leven aan het wroeten waren. Mosley heeft destijds echter niks met die info gedaan.
    Bernie Ecclestone was degene die Max Mosley in januari inlichtte, zo meldt de krant The Times vandaag. Ecclestone had van een voormalige werknemer vernomen dat er mensen waren die Mosley uit de FIA wilden hebben en dat die groep alles in het werk wilde stellen om Mosley in een kwaad daglicht te stellen. Het in diskrediet brengen van Mosley zou hem zijn kop als FIA-preses moeten kosten.

    Niet serieus
    Mosley nam de tip van Ecclestone niet serieus genoeg. Twee maanden later, in maart, werden er echter foto’s en filmpjes gepubliceerd van Mosley, die met vijf sm-meesteressen een seksorgie had. Vooral dat Mosley, als zoon van een Britse fascist, Duitse nazi-praktijken zou hebben nagespeeld, deed het nodige stof opwaaien. Hoewel de persoon Mosley erg is beschadigd door de openbaringen over zijn geheime seksleven, blijft hij voorlopig wel FIA-baas. Hij won onlangs in Parijs een speciale FIA-stemming over zijn aanblijven als voorzitter.

    28-06-2008 om 01:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DSC: Team Divitec Racing met Koni-schokdempers naar Hockenheim
    divitec_racing_zolder3

    De Opel Astra GTS 3.5 V6 van Team Divitec Racing is vanaf het komende raceweekend van de Dutch Supercar Challenge in Hockenheim uitgerust met schokdempers van Koni. Die gaan naar verwachting voor de definitieve aansluiting zorgen met de top in de Supersport I-divisie.
    Seconde sneller in Hockenheim
    Koni is een vooraanstaand leverancier van schokdempers in de autosport. Naast Team Divitec Racing, levert Koni aan het Aston Martin fabrieksteam, en sinds 2007 aan het McLaren Formule 1-team. Koni is dit jaar voor het vijftigste achtereenvolgende jaar leverancier in de Formule 1. Carlo Kuijer: "We zijn erg trots dat een bedrijf als Koni technisch partner is van ons team. Met hun schokdempers verwachten we in Hockenheim meer dan een seconde per ronde te winnen ten opzichte van onze snelheid in Spa. Die was toen al aanzienlijk verbeterd doordat we onze motor maximaal hadden doorontwikkeld. We zijn er bijna in geslaagd om het volledige potentieel van de wagen te benutten."

    opel_astra_gts_3.5_v61

    Professionele aanpak
    Pieter Blom van Koni is ook te spreken over het partnerschap. "Team Divitec Racing is het enige team in de Supersport I-divisie met onze ondersteuning vanuit de fabriek. Onze eerste indruk van het team is erg positief. Ze pakken het erg professioneel aan, zeker in de Dutch Supercar Challenge. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking en een succesvol seizoen."


    team_divitec_dsc

    Eerste punten
    Carlo Kuijer en Jeroen Reijntjens hopen in Hockenheim de eerste punten van het seizoen te scoren. De eerste race gaat van start op zaterdagmiddag, gevolgd door de tweede race op zondagmiddag. Tot nu toe telt het kampioenschap nog maar twee races, omdat de zaterdagraces in Duitsland en België werden afgelast. Het noodweer op de Nürburgring maakte het racen te gevaarlijk, terwijl de race in Spa voortijdig werd afgeblazen door een zware crash waarbij de Safetycar betrokken was. Door problemen tijdens de zondagraces scoorde het duo Kuijer/Reijntjens nog geen punten, maar daar moet in Hockenheim verandering in komen.

    Reijntjens heeft vertrouwen
    "Onze Astra heeft verschrikkelijk goede remmen. Daar hebben we in Hockenheim extra veel profijt van, vooral in de hairpin en de bochten in het Motodrome. Met de nieuwe Koni-schokdempers, het motorvermogen en de verbeterde aerodynamica vertrouw ik erop dat we onze eerste punten scoren," aldus Jeroen Reijntjens.

    Team Divitec op SBS6
    Iedere zondagochtend rond 11 tot 12 uur worden raceverslagen en reportages van de Dutch Supercar Challenge uitgezonden op SBS6. Deze uitzendingen worden sinds kort gesponsord door Divitec Nederland B.V., de hoofdsponsor van het team. Divitec is producent en distributeur van cameraobservatie- en registratietechnieken voor onder andere beveiligingscamera's.

    28-06-2008 om 01:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM: Goede start Christijan Albers op Norisring tijdens test (update)
    ca_norisring

    Christijan Albers is het DTM-weekend op de Norisring goed begonnen. Tijdens de eerste testsessie van anderhalf uur noteerde de Nederlander een keurige vijfde tijd. Later op de dag volgt nog een tweede oefensessie.
    Albers reed vanmorgen 43 ronden op het fraaie Duitse stratencircuit. Met een rapste ronde van 49,227 seconden gaf de rijder van Futurecom-TME slechts 0,169 seconde toe op de snelste man, regerend DTM-kampioen Mattias Ekstöm. Ook Timo Scheider (2e), Tom Kristensen (3e) en Bernd Schneider (4e) waren vlot. Albers, die in een twee jaar oude Audi racet, bleef grote namen als Bruno Spengler (6e), Ralf Schumacher (8e) en Martin Tomczyck (9e) voor.

    Middagtest
    Tijdens de middagsessie was Bruno Spengler de snelste DTM'er. De Canadees kwam tot een chrono van 48,387. Hij verwees daarmee Bernd Schneider (48,408) en Gary Paffett (48,506) naar de plaatsen twee en drie. Christijan Albers was tijdens de tweede test terug te vinden op P15. Zijn beste rondetijd in 57 lappen was 48,941.

    28-06-2008 om 01:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Formule 1: FIA staat in 2009 toch bandenwarmers toe
    kubica-canada

    Het FIA-plan om bandenwarmers vanaf komend Formule 1-seizoen te verbieden is van de baan, zo meldt autosport.com. Daarmee luistert de FIA naar de teams en coureurs, die riepen dat het gevaar op ongelukken zou toenemen bij een verbod op de warmers.

    De FIA herintroduceert vanaf komend jaar de slicks-banden in de Formule 1. Deze maatregel, in combinatie met het verbod op bandenwarmers, zou de kosten binnen de F1 moeten terugbrengen, was het idee.

    Temperatuur
    De coureurs kwamen echter in opstand, nadat zij tijdens de wintermaanden hadden getest met slicks die niet uit een bandenwarmer waren gekomen. De piloten vonden dat het te lang duurde voordat het rubber op temperatuur kwam. De rondetijden tussen wagens mét opgewarmde en bolides met koude banden zou te groot zijn, waardoor de kans op onnodige ongelukken zou toenemen.

    28-06-2008 om 01:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A1GP: A1GP richt pijlen op Zuid-Amerika; Brazilië enthousiast
    fittipaldi_braziliaansepresident
    Emerson Fittipaldi (links) met de Braziliaanse president Luis Inacio Lula da Silva (midden)
    en coureur Pedro Enrique. Foto: Miguel Costa jr.

    De kans is groot dat de A1GP in de toekomst ook Zuid-Amerika zal aandoen. De World Cup of Motorsport heeft de interesse gewekt van Brazilië. De Braziliaanse president Luis Inacio Lula da Silva heeft aan zijn landgenoot en tevens A1GP-ambassadeur Emerson Fittipaldi steun uitgesproken om de A1GP in het sambaland te gaan organiseren.
    Fittipaldi, die ook seatholder is van Team Brazilië, had afgelopen week een gesprek met de president van zijn land. ,,Het is ons doel om in de niet te verre toekomst de A1GP naar Brazilië te halen’’, vertelde de zelf ook nog steeds racende autosportlegende Fittipaldi. ,,Het is daarom meer dan belangrijk dat we de volle steun van de regering en onze president hebben.’’

    28-06-2008 om 00:58 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spa 24U: Ferdinando Monfardini derde coureur bij Scuderia Ecosse
    De Total 24 Hours of Spa naderen met rasse schreden en geleidelijk aan komen de teams ook met hun berichten. Fabio Babini en Jamie Davies krijgen bij Scuderia Ecosse voor de etmaalrace de steun van de Italiaan Ferdinando Monfardini, die dit seizoen in de International GT Open rijdt, ook met een Ferrari F430 GT2.

    Monfardini was voorheen actief in de single-seaters. Hij heeft onder andere F3000 en GP2 op zijn palmares staan. Vorig seizoen kwam de Italiaan in de FIA-GT aan de start bij BMS Scuderia Italia in een Aston Martin DBR9.

    26-06-2008 om 21:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RTL GP Formule1 analist ontpopt zich als ware titelkandidaat in FIA GT
    EINDHOVEN - Mike Hezemans heeft de aansluiting in de strijd om het FIA GT-kampioenschap gevonden. Met een klinkende overwinning in Adria kon de Eindhovenaar samen met teamgenoot Fabrizio Gollin in één klap de pech van de voorgaande races vergeten. Hezemans, die geregeld te gast is als F1 TV-analist bij RTL GP, kreeg in Italië tien punten voor zijn overwinning en staat nu tweede met slechts één punt achterstand op de koplopers.

    Mike Hezemans wint FIA GT race

    Op het circuit Adria International Speedway, waar het FIA GT-kampioenschap onder het vallen van de avond een ronde afwerkte, sloegen Mike Hezemans en Fabrizio Gollin met hun Corvette Z06 keihard toe. Voor het snelle duo betekende de race hun eerste overwinning van het seizoen. Die eerste zege had er al in één van de voorgaande races kunnen zijn, ware het niet dat tegenslag en verkeerd verlopen pitstops roet in het eten gooiden. Vlak voor de meeting in Adria zat Hezemans met het Phoenix Racing Team rond de tafel om alle aandachtspunten van de afgelopen races op een rij te zetten. Dat werkte! De crew stond op scherp en nu was het aan Hezemans en Gollin de taak om het af te maken.

    Hezemans by evening

    “We hadden al drie races kunnen winnen”, zei Hezemans daarover. “Tijdens de vorige race ging een pitstop compleet de mist in, waardoor we de winst konden vergeten. We hadden eigenlijk al riant aan de leiding moeten staan.”

    Hezemans wint in Adria

    Tijdens de vrije training en kwalificatie leek het ook dit weekeinde mis te gaan voor Hezemans en Gollin, maar die angst was slechts van korte duur. Hezemans: “We hadden geen tractie tijdens de vrije trainingen en kwalificatie. Dat kostte ons drie tienden van een seconde per ronde. Daarom hebben we het differentieel gewisseld en dat bleek het euvel te zijn. Toen deze vervangen was, wonnen we ineens een halve seconde! We waren daarmee absoluut de snelste! Door onze winst ligt het kampioenschap nog helemaal open. Bij ons klopt alles nu. De crew weet wat nu wat er verwacht wordt, de Corvette is sterk en snel en wij als rijders zijn gemiddeld het beste.”

    Een uitstekend uitgangspunt voor de volgende race. Al zal die geen makkie worden weet de Eindhovenaar. ”Ten eerste zit het niveau van de FIA GT deelnemers heel erg dicht bij elkaar en door onze winst in Adria krijgen we voor de volgende wedstrijd nog eens veertig kilo extra ballast.” Om daar strijdvaardig aan toe te voegen: “Ik heb dit jaar één missie: ik wil kampioen worden.”

    Bezoek voor meer info de website van Mike Hezemans

    26-06-2008 om 21:50 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grote ontgoocheling bij Kumpen/Longin
    Voorlopig wil het maar niet lukken voor het ambitieuze duo Kumpen-Longin. Na de tegenslagen in de Belcar en de moeilijke seizoensstart in het FIA GT kampioenschap was het duo vastbesloten om een goede prestatie neer te zetten in Adria. Hun wedstrijd duurde welgeteld elf ronden. Toen werd de Saleen aangetikt door een andere deelnemer en zat de wedstrijd er meteen op.

    De schitterende Saleen van PK Carsport

    Het kondigde zich aanvankelijk niet zo slecht aan. “Tijdens de vrije trainingen waren we bij de les”, zegt Bert Longin. “We reden de tiende tijd in de eerste vrije training en de zesde tijd in de tweede. We deden een kleine aanpassing vanwege een beetje overstuur. Dat was geen goeie zet want nu had de wagen ineens onderstuur. We reden de twaalfde tijd, goed voor een startplaats op de zesde rij. Toch wel een kleine ontgoocheling.”

    Voor de wedstrijd greep het team terug naar de afstelling van de vrije trainingen. Anthony Kumpen startte vanuit twaalfde stelling. “Na twee ronden reed ik in negende positie. De wagen was ok en na een ronde of vijf reden we dezelfde tijden als de koplopers. Dat was een hele geruststelling, we konden het tempo aan, het harde werk van de afgelopen weken wierp eindelijk zijn vruchten af... tot ik in de elfde ronde werd aangetikt door een Vitaphone Maserati. Het was een harde klap, de ophanging was stuk en onze wedstrijd zat er op. Dit is enorm balen. Plezant is anders. De ontgoocheling is groot. We keken er naar uit om een goede prestatie neer te zetten. Niet alleen voor ons, maar ook voor het team en de sponsors. Eén ding is positief, de wagen kon het tempo aan. Op naar de volgende wedstrijd.”

    “Anthony werd aangetikt door een jonge rijder die weinig ervaring heeft in GT wedstrijden”, aldus Bert Longin. “Hij was al een tijdje aan het pushen maar hij kon Anthony niet voorbij. Plotseling verremde hij zich met alle gevolgen van dien. Anthony moest aan de kant, de rijder die ons aantikte kon verder rijden. Er zal wel een sanctie volgen voor die kerel maar wat kopen wij daar mee? Niets! De pech mag nu eindelijk wel eens stoppen.”

    Bezoek de website eens van PK-Carsport

    26-06-2008 om 21:49 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jongejans grijpt net naast de podiumplaatsen op Spa-Francorchamps
    SPA - Rogier Jongejans kon zich afgelopen weekend in de Belgische Ardennen voor de tweede maal dit jaar met het Engelse Formule Ford-veld meten. Op Spa-Francorchamps vocht Jongejans lange tijd mee voor de podiumplaatsen van het Nederlandse kampioenschap. Helaas greep hij in beide races net naast het ereschavot. In de eerste race werd de coureur uit Wormer keurig vierde, waarna hij in de tweede manche na een heftige crash uitviel.

    Vanaf de tweede startplek begon Jongejans sterk aan de race en kwam na het uitvallen van Svensson aan de leiding. De coureur van Vuik Racing kwam echter klem te zitten in een groep Engelsen, waardoor hij veel plaatsen verloor. Uiteindelijk kwam hij als vierde over de meet. In de tweede manche eindigde de race van de teamgenoot van Henk Vuik vroegtijdig. Na in het kunstgras te zijn weggegleden, spinde zijn bolide, waarop deze frontaal in aanraking met de muur kwam. Uit veiligheidsoverwegingen moest de autosportcoureur even naar de medische dienst, maar al snel bleek dat Jongejans ongedeerd was gebleven bij het incident.

    “Dit had eigenlijk mijn weekend moeten worden, maar dat werd het dus niet”, vertelde een teleurgestelde Rogier Jongejans. ”Ik had bij deze races willen inlopen op de klassementsleider. Nu is het gat echter onoverbrugbaar. Ik zal echter blijven vechten voor de titel tot de laatste race. De eerste race ging super. Svensson werd in de eerste bocht al getorpedeerd, waardoor ik eenvoudig aan de leiding kwam. Toen ik eenmaal achter een groep Engelsen vast kwam te zitten, viel ik langzaam terug. Daarnaast was mijn motorkap bij de start geraakt en was los komen te zitten. Dit had als gevolg dat de kap op het rechte eind uit begon te staan, wat niet echt aërodynamisch is. Ik verbaasde mij erover dat het ding er niet af vloog.”

    “In de tweede race liep het opnieuw lekker, maar na een mislukte inhaalactie verloor ik twee plaatsen. Halverwege de manche had ik veel ruimte voor mij en kon ik dichterbij de anderen komen. In de derde sector ging het echter fout. Ik kwam met een wiel op het nog natte kunstgras, waardoor ik begon te glijden. Toen de wagen weer op het asfalt kwam, kreeg hij opeens weer grip, waardoor mijn auto plotsklaps de andere kant op spinde. Vervolgens kwam ik een muur tegen, die ik best wel hard raakte.”

    “De volgende races zijn op het TT-Circuit van Assen, wat eerlijk gezegd niet echt mijn baan is. Vorig jaar kon ik er echter goed presteren. Nu ga ik daar mijn best doen en neem ik alleen nog maar genoegen met de winst”, eindigde Jongejans vastbesloten.

    Rogier Jongejans wordt in zijn raceactiviteiten ondersteund door:
    Etro vastgoedzorg
    Van Zoelen B.V.
    Commissio Hosting
    Instant Holland
    R & W vastgoed beleggingen B.V.
    Kartbanen.nl
    Jongejans Schilderwerken
    Painting Holland
    NTU
    Zaanstad dakwerken B.V.

    Kijk ook eens op www.jongejansracing.nl

    26-06-2008 om 21:47 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dutch Supercar Challenge reist af naar F1-circuit Hockenheim
    Na een aantal rustige weken bereidt het gehele veld van de Dutch Supercar Challenge zich voor op alweer het vierde raceweekend van 2008. Na achtereenvolgens de Nürburgring, Zandvoort en Spa Francorchamps is het komend weekend de Duitse Hockenheimring waar het grootste GT- en toerwagenkampioenschap van Nederland neer gaat strijken. Alle divisies van de DSC zijn aanwezig op het Duitse circuit, waardoor er wederom met gesplitste startvelden gereden gaat worden. In totaal staan er vier races op het programma, twee op de zaterdag en twee op de zondag. Afgaande op de eerdere wedstrijden dit seizoen is spanning gegarandeerd!

    Cor Euser


    Voor de kanonnen uit de GT-divisie van de DSC is het seizoen echter nog maar amper losgebarsten. Door hevige mist op de Nürburging werd de zaterdagrace van het eerste weekend afgelast en ook de zaterdagrace op Spa Francorchamps werd afgeblazen, ditmaal door een zware crash in het middenveld. Hierdoor zijn er in deze divisie, alsmede in de Supersport I-divisie, pas twee races verreden. Dit aantal hoopt men dit weekend te gaan verdubbelen. Het is niemand minder dan Cor Euser die na twee verreden wedstrijden het klassement aanvoert met zijn bloedsnelle Marcos LM600. Hij vocht tijdens de eerste races een felle strijd uit met het duo Van der Hoek/Van der Zwaan in de Audi DTM TTR. Beide races wist het duo namelijk beslag te leggen op de tweede plaats waardoor ze tweede plaats in het klassement bezetten. Vierde staat momenteel het duo De Graaff/Ribbens, die op Spa een goed tempo reden met hun verbeterde Viper. De samenwerking met Racing For Holland lijkt zijn vruchten af te gaan werpen en het is aan het duo de taak om de goed ingezette lijn voort te gaan zetten. Voor de andere Viper, de rood gekleurde Rudolph-bolide van het duo Grouwels/Grouwels, is het te hopen dat zij verstoken blijven van technische problemen waardoor ze kunnen laten zien tot wat deze speciale GT2-versie in zijn mars heeft. Veel concurrentie mag er ook wederom verwacht worden van de Moslers, die naast het klassement van de GT-divisie ook hun eigen Mosler Challenge hebben. Na twee races is het het Engelse duo Riley/Flux die hier het klassement aanvoert, op de voet gevolgd door Martin Short en het duo Mecke/Rehfeld. In het GT-klassement bezetten Riley en Flux momenteel de derde positie. De strijd der seconden is close dit seizoen in de GT-divisie, en het is dan ook maar zeer de vraag of het Euser ook dit weekend gaat lukken om de op de loer liggende concurrentie voor te blijven.

    Spannende gevechten in Supersport I

    De eerste races van dit seizoen is gebleken dat in de Supersport I-divisie een ware Porsche-invasie is losgebarsten. Meer dan tien Porsches hadden zich dit seizoen ingeschreven in deze divisie, waaronder ook veel 997 GT3’s. Dat deze auto’s serieus hard gaan demonstreerde Duncan Huisman al tijdens de eerste race op de Nürburging, toen hij in het begin van de race zelfs de mensen uit de GT-divisie wist voor te blijven. Op Spa Francorchamps waren het de heren Thuis en Donovan, beiden rijdend met een Porsche 997 GT3, die het veelvuldig met elkaar aan de stok hadden en op de baan verbeten duels uitvochten. De verwachting is dan ook dat beide heren de komende races elkaar nog zeer vaak gaan tegenkomen. Het is ook de eerdergenoemde Donovan die momenteel het klassement in de Supersport I-divisie aanvoert, waarin hij gevolgd wordt door Nol Kohler, die dit seizoen met zijn nieuwe Porsche 997 GT3 de smaak goed te pakken heeft. Kapers op de kust voor de overwinning komend weekend zijn onder andere de snelle Renault Méganes van Carworld Motorsport, die op Spa uiterst snelle rondetijden noteerden. Het lukte nieuwkomer Habets zelfs om vanuit het achterveld de overwinning te behalen in de divisie. De verwachting is dan ook dat we deze jonge coureur dit seizoen nog zeer vaak aan de top gaan terugvinden. Ook andere nieuwe bolides beginnen langzaam maar zeker hun snelheid te vinden in deze divisie, zoals onder andere het duo Kuijer/Reijntjens met de Opel Astra V6 silhouette en Peter van der Kolk met zijn zeer bijzondere BMW 140 GTR.

    RIWAL Seat Leon SuperCopa

    In de Supersport II-divisie is de grote vraag wie Pieter van Soelen kan verslaan. In de eerste races van het seizoen bleken de inwoner uit Rockanje en zijn door JR Motorsport geprepareerde BMW 1-serie een gouden combinatie die lastig te overmeesteren viel. Achter Van Soelen was het de eerste races vaak een spannende strijd met onder andere de gebroeders Monster in een Seat Leon SuperCopa en Bob Herber in een Saker Sportscar. Ook Milko Tas kan zich regelmatig mengen in deze strijd, maar hij heeft door technische problemen aan zijn Seat Leon SuperCopa al veel punten laten schieten. Hopelijk voor Tas is het geluk hem dit weekend wel aan zijn zijde. Tot slot zijn de Aston Martin Vantages ook weer ingeschreven in deze divisie, en is het aan de rijders van deze schitterende bolides om het ware potentieel van de wagen te tonen.

    Van der Kooi in de Lotus

    In de Sport I-divisie vechten John van der Voort en Peter Claassen met hun BMW 1-serie een zware strijd uit met de vele Lotus Exiges die deze divisie rijk is. Zo zijn het onder anderen de Exiges van RED Motorsport die veel weerstand weten te bieden, met de Belg Luc de Cock en de Duitser Wilfred Schawohl achter het stuur. Ook de Lotus Exiges van Momentum Racing beginnen het tempo goed te volgen, getuige de podiumplaatsen van onder andere Jan van der Kooi en Onno van Rheenen tijdens de eerste races.

    Wie stopt Rob Nieman? Dat is de grote vraag in de Sport II-divisie van de Dutch Supercar Challenge. De inwoner uit Twisk won tot nu toe alle vier de races van deze divisie op zijn naam. De kans is groot dat hem dat komend weekend niet gaat lukken, omdat hij door zijn resultaten vele strafseconden aan de broek heeft gekregen. Kapers op de kust zijn vooral zijn teamgenoten Frank Bédorf en Erik Buys, maar misschien kunnen de Mini’s wel voor een verrassing zorgen.

    Naast de Dutch Supercar Challenge zijn er komend weekend nog veel andere klassen actief op de Hockenheimring. Er zijn veel klassen uit Zwitserland actief, zoals de Clio Cup en de Formule Renault. Ook de Duitser 100 Meilen rennen staat op het programma, met bolides aan de start die ook in de DSC niet zouden misstaan. Nieuwsgierig geworden naar de Dutch Supercar Challenge? Stem dan elke zondag

    26-06-2008 om 21:46 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen Mul heeft leerzaam weekend op Spa-Francorchamps
    SPA - Na drie raceweekenden op Circuit Park Zandvoort reisde Jeroen Mul af naar België. Op Spa-Francorchamps waar de Formule1 later dit jaar hun Grand Prix verrijden, trad Mul aan voor de Formule Ford-races. De getalenteerde autocoureur staat nog aan de basis van zijn eerste volledige single-seater seizoen. Toch maakten de wedstrijden op het fameuze F1-circuit veel indruk op de jonge coureur. De race van het Nederlandse Formule Ford-kampioenschap werd samen met de Engelse serie verreden. Mul liet zich niet gek maken door de risicovolle acties van de Britten en behaalde een achtste en een zesde plaats.

    Na stroeve trainingen op donderdag, liep het tijdens de kwalificatie ook niet lekker voor Jeroen Mul. De Badhoevedorper was snel in de eerste sector, maar verloor te veel in de andere twee delen van de Formule 1-omloop, waardoor hij zich als achtste kwalificeerde. In de eerste race was de Stuart Racing-coureur te gretig. Toch rolde er een keurige achtste positie uit de bus. De tweede race verliep veel beter voor Mul. Hij kwam goed mee in het veld en besloot zijn optreden op nette zesde plaats.

    “Ik heb hier heel veel geleerd”, concludeerde Jeroen Mul na afloop van het Belgische raceweekend. “Daarnaast is Spa-Francorchamps ook nog eens een prachtig circuit, waar men heel lekker kan rijden met Formule Ford-wagens. Ik had in beide races een heel goede start en kon tweemaal buitenom in La Source veel concurrenten inhalen. Helaas pushte ik in de eerste race te hard. Een oud en bekend probleem voor mij. Aan het einde van de race werd ik ingehaald door rijders, die ik eigenlijk voor moet kunnen blijven. Uiteindelijk werd ik achtste, wat teleurstellend is aangezien ik volgens de data bij Henk Vuik Jr. had kunnen komen, die tweede werd.”

    “De tweede race was een hele goede race voor mij”, vervolgde het jonge talent. “Aan het einde van de race was ik in een leuk gevecht met Vestergaard en Vuik Jr. verwikkeld geraakt. Ik kon mezelf goed rustig houden en kon goed bij de jongens voor mij blijven. Ik reed deze race voor mijn gevoel erg terughoudend, maar ik heb nu wel mijn ritme kunnen vinden. Het volgende weekend is op het TT-circuit van Assen. Ik ken de baan wel, maar ik heb er nog nooit gereden met de Formule Ford-bolide. Als ik mijn rust weer vind, dan kan ik ver naar voren komen. Ik verwacht in Assen weer mee te kunnen met de kopgroep en rond de vijfde plaats te eindigen. Alles wat daarboven zit, is mooi meegenomen.”

    Jeroen Mul wordt in zijn race activiteiten ondersteunt door de volgende supporters:
    FGH Bank
    Karbet B.V. Kelderbouw
    Oger
    Installatieburo ’t Zand B.V.
    MPO
    PBV Architecten
    Hillen Roosen
    Hanos

    Kijk ook op www.mporacing.com

    26-06-2008 om 21:45 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs