VLAAMSE BIJZONDERE VELDWACHTER
Foto


Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Leupold optics
  • Deutsche jagdzeitung
  • Askari
  • JVS outdoor
  • jagderleben
  • jagd und freizeit
  • Jagd- und Schießsport
  • Browning
  • Zastava

    Dagelijkse zorg voor een Vlaams jachtrevier
    18-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanzit op reebok
    Gisteren rond tien uur kreeg ik een telefoon op het werk van mijn vrouwke dat een jachtvriend mij had geïnviteerd om 's avonds op de bok te gaan aanzitten. Meteen de baas gevraagd om wat vroeger te stoppen en tegen half zes was ik op de afspraak aan de carpool - parking. Er moest nog een goed uur worden gereden, maar we waren ruim op tijd. Eenmaal de groep compleet werd er gedobbeld voor de hoogzitten en konden we vertrekken. Ik had ladder één waarvan gezegd werd dat die niet voor mensen met hoogtevrees was, en terecht.. Met een zithoogte van een meter of zes, raad ik, had  ik een fenomenaal mooi uitzicht op het bos onder mij. Een gemengd bos met een prachtige ondergroei van varens liet mij bijna geloven dat ik in onze mooie Ardennen zat, maar niets was minder waar! Ik zat weliswaar gewoon in het Vlaamse landsgedeelte. Naarmate de uren weg tikten steeg ook de spanning, maar voor mij geen bok vanavond. Alleen een eekhoorn bracht mij in vervoering met zijn spel waarbij hij dartel van boom naar boom klauterde. Niet erg, want alleen het aanzicht van de omgeving bij zonsondergang en de rust brengt een mens in hogere sferen.  Ook elders viel geen schot en stipt bij officiële zonsondergang gaan de kogels uit het geweer. Op onze wandeling terug, in het in avondschemering gehulde bos, praten mijn jachtheer en ik opvallend stil. Precies alsof het bos je dit opdraagt en je zonder verpinken gehoorzaamd. We turen links en rechts of er misschien toch nog iets beweegt, maar spijtig genoeg geen aanblik van ree voor ons vandaag. Bij onze jachtvriend branden de kolen reeds op de BBQ, maar zijn broer heeft nog een verrassing in petto. We springen in de auto en op amper twee kilometer van zijn huis houden we halt. Van hieruit gaat het een vijfhonderd meter  te voet langs een klein kanaal tot hij plots halt houd en ons de reeën aanwijst die staan te grazen aan de overkant van het kanaal. We worden er stil van en zonder een woord te zeggen geniet ik met volle teugen van het aanzicht. 


    Bij onze terugkomst staat er reeds een glaasje bubbels en wordt de avond afgesloten met een lekker stukje vlees gebakken op de rooster. Mijn jachtvriend had voor het eerst aardappelen geschild en het eten klaar gemaakt, maar dat was er niet aan te zien. Uw vrouwke zal blij zijn dat je uit de kast bent gekomen... Tegen middernacht zaten we in de auto huiswaarts,nog na te genieten van de mooie vertelde verhalen en herinneringen aan deze avond. Het zal een korte nachtrust worden, want morgen tegen achten zetten we koers naar Rijsel voor een jachtbeurs op zijn Frans!

    Een dikke merci J en G!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs