© AP

© AP

© AP

© AP

© AP

thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Het is zover: Usain Bolt, de snelste man ter wereld, is geland in Rio

Vanaf vandaag zijn alle ogen weer gericht op Usain Bolt. De regerende wereld- en olympische kampioen en wereldrecordhouder op de 100, 200 én 4x100m (met Jamaica) is geland in Rio voor wat alweer “zijn” Olympische Spelen moeten worden. De 29-jarige Jamaicaan maakte zaterdag pas een geslaagde comeback op de Diamond League in Londen, waar hij zijn eerste 200 meter van het seizoen won in 19.89, zeven tienden boven zijn wereldrecord uit 2009 (19.19). Het was voor Bolt de eerste wedstrijd sinds hij bij de Jamaicaanse trials een lichte hamstringblessure opliep. Toch selecteerde de Jamaicaanse bond de zesvoudige olympische kampioen vanzelfsprekend voor Rio, al moest hij in Londen nog wel zijn vorm tonen. “Ik was nooit ongerust dat ik de Spelen zou missen. Ik stopte gewoon met de trials, omdat ik geen risico wilde nemen. Ik zal er staan in Rio, ik sta er altijd op de grote momenten.” In Rio wil hij zich als eerste man ter wereld drie keer op rij tot de sprintkoning kronen. De Olympische Spelen beginnen officieel op 6 augustus, de finale van de 100 meter staat gepland op 14 augustus, die van de 200 meter wordt op 18 augustus gelopen.

vml
Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer