© Archief

Maandblad Ché stopt ermee

Het maandblad Ché houdt ermee op. Een half jaar geleden werd het blad nog opnieuw gelanceerd met een andere visie, maar nu geeft uitgever Cascade er de brui aan. “Het had geen zin om nog verder in het blad te investeren”, laat de uitgever weten aan De Morgen.

elaw

Eind vorig jaar werd Ché overgenomen door Cascade. Toen veranderde het blad van visie en zei het vaarwel tegen de babes. “We willen af van het predicaat mannenblad”, zei hoofdredacteur Jonas Heyerick toen. Die transformatie bleek onhoudbaar. Lezers én adverteerders haakten af. “Zij namen ons het schrappen van de gadget- en lifestylepagina’s kwalijk”, vertelt commercieel directeur Koen De Buck aan De Morgen. Het blad ging van 15 000 lezers naar enkele duizenden.

De lezers en adverteerders lieten bij hun vertrek een diepe financiële put achter. “Dat konden we niet blijven dragen”, aldus De Buck. Een nieuwe aanpak voor het blad was geen optie. “We wisten dat dat een heel zware taak zou worden. Te zwaar voor een klein bedrijf als Cascade.” Geluk bij een ongeluk: Er zal niemand ontslagen worden, omdat het blad vooral geschreven werd door freelance journalisten.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer