Belgacom is eindelijk klaar om de rebranding door te voeren die het eerder dit jaar had aangekondigd. Vanaf 29 september worden alle Belgacom- en Proximus-producten ondergebracht onder “het nieuwe Proximus”.

CEO Dominique Leroy maakte het nieuws vandaag bekend tijdens een persconferentie. “Deze overstap is een fundamenteel onderdeel van onze groeistrategie, waarbij we onze klanten meer dan ooit centraal plaatsen in alles wat we doen,” aldus Leroy.

Aan de overgang naar een eengemaakt merk ging een grondige voorbereiding vooraf. Vaste, mobiele en IT-technologieën groeien steeds meer naar elkaar toe. Door alle oplossingen onder één merk aan te bieden, kan Belgacom zijn verschillende diensten naar eigen zeggen optimaal combineren om zijn klanten altijd en overal te bedienen, en een éénduidige communicatie te voeren.

De nieuwe merknaam wordt bijgestaan door de baseline ‘Altijd dichtbij’. Voor Belgacom betekent dat meer focus op service en een verdere uitbreiding van de dienstverlening. “Het voorbije jaar werd reeds hard gewerkt om nieuwe beloften aan onze klanten waar te maken,” zegt Dominique Leroy. “Onze klantendienst is beter bereikbaar, de klantentevredenheid stijgt en het aantal klachten is sterk gedaald. Nu brengen we onze e-services samen in de app “My Proximus” en lanceren we nieuwe diensten en producten, zoals het “Same Day Repair” aanbod voor onze business klanten.”

Belgacom heeft geopteerd voor de naam Proximus omdat het merk reeds een hoge naambekendheid geniet, terwijl het in de markt zetten van een nieuwe naam heel wat geld kost. De rebranding gaat vanaf 29 september van start en verloop geleidelijk en automatisch. Bepaalde zaken, zoals de Proximus TV interface, worden geleidelijk uitgerold in de komende weken. Klanten hoeven zelf niets te doen, alle veranderingen gebeuren automatisch.