© Facebook

Andy (22) at alleen maar fastfood en woog 140 kg, tot hij besloot dat het genoeg geweest was

Andy Albertson werd op school gepest door zijn klasgenootjes en zelfs door sommige leerkrachten. Vanaf zijn elfde begon zijn gewicht stilaan toe te nemen tot de weegschaal uiteindelijk 140 kilogram aanwees en hij wist dat er iets moest veranderen.

ehu

Andy is afkomstig uit de Amerikaanse staat Texas en werd zwaar gepest op school. Hij herinnert zich nog een leerkracht die snoep aan het uitdelen was, maar hem niets wilde geven. Voor heel de klas zei ze “Andy, wil je echt een snoepje? Ik dacht dat je probeerde te vermageren?”

© Facebook

Door de pesterijen verloor hij al zijn zelfvertrouwen en zocht hij de toevlucht in eten, waardoor zijn gewicht nog meer toenam. “Uiteindelijk kon ik niet meer mee met mijn teamgenoten en moest ik noodgedwongen stoppen met voetbal en baseball.”

© Facebook

© Facebook

Hij at geen ontbijt, enkel fastfood als lunch en zijn favoriete maal bestond uit zeven stukken kip, frietjes, een koek en een grote beker frisdrank. En dan was er nog het avondmaal dat vaak óók uit fastfood bestond. Andy sportte nooit en bereikte uiteindelijk een gewicht van maar liefst 140 kilogram. In januari 2015 werd zijn strijd met obesitas hem te veel en vond hij dat het welletjes was. Andy schreef zich in voor de fitness en verloor in minder dan een jaar tijd zo’n 76 kilogram.

© Facebook

Hij is nu haast onherkenbaar. Andy eet nog vijf à zes kleine maaltijden per dag, doet drie dagen per week aan gewichtheffen en één uur per dag aan cardiotraining. “Ik ben zowel fysiek, mentaal als emotioneel veel sterker dan ik ooit was”, vertelt hij aan de krant Mirror.

© Facebook

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer