Tom Waes vertolkt hoofdrol in nieuwe fictieserie

Tom Waes gaat de hoofdrol vertolken in een nieuwe fictieserie op Eén. Het productiehuis DeMensen heeft de bekende televisiepresentator gecast in een van de hoofdrollen van een politieserie over twee agenten die undercover gaan in het drugsmilieu. Hans Herbots regisseert de nieuwe serie.
© VRT

De televisiepresentator en acteur Tom Waes gaat de hoofdrol vertolken in een nieuwe fictieserie op Eén. De politieserie waarin twee agenten undercover gaan in het drugsmilieu zal ten vroegste in 2018 op het scherm verschijnen op Eén.

De werktitel van de serie is "Undercover". De nieuwe reeks is gebaseerd op waargebeurde feiten. Naast Tom Waes zal een Nederlandse actrice de vrouwelijke hoofdrol voor haar rekening nemen. Haar naam wordt later bekendgemaakt.

Tom Waes is met zijn rol niet aan zijn proefstuk toe. De presentator van "Reizen Waes" en "Tomtesterom" acteerde de voorbije jaren in onder meer "De zaak Alzheimer", "Het geslacht De Pauw" en "De sm rechter".

"Toen DeMensen me vroeg voor deze rol, moest ik geen twee keer nadenken. Acteren is een grote liefde van mij, alleen heb ik er door mijn andere programma's de voorbije jaren weinig tijd voor gehad", aldus Tom Waes.

Hans Herbots regisseert "Undercover"

De Belgische regisseur Hans Herbots neemt de regie van de nieuwe fictieserie voor zijn rekening. Herbots is bekend van de films "De behandeling", "Verlengd weekend" en "Bo" en regsisseerde eerder al de televisieseries "Het goddelijke monster", "The spiral" en "Vermist".

"De nieuwe serie combineert alle ingrediënten die een topreeks nodig heeft: sterke personages, een geweldig spannend verhaal en een stevige dosis zwarte no-nonsensehumor", zegt Hans Herbots.

"Waar ik ook van hou is werken met verrassende acteurs en Tom Waes is mijn ideale witte konijn: geweldige presence, grote naturel en acteertalent. Als hij met zijn gekende drive naar de set komt dan gaat dat vonken geven."

De opnames van "Undercover" gaan in de zomer van volgend jaar van start. De politieserie zal wellicht in 2018 op het kleine scherm verschijnen.

Meest gelezen