Jef Neve getuigt over zijn absoluut dieptepunt: “Ik stond om vijf uur ’s morgens boven op die brug”

© Vier

Pianist Jef Neve scheert hoge toppen met zijn muziek, maar in bed bij James vertelt hij in Gert Late Night ook over de laagtes die hij gekend heeft en hoe hij er dankzij zijn muziek en zijn vrienden weer bovenop kwam.

nkdr

Neve vertelt hoe hij op een zeker moment, de dag voor een optreden, boven op een brug stond. Hij keerde terug naar huis, maar goed ging het nog niet met hem. De volgende dag haalde zijn manager hem op voor het optreden, en toen zijn muzikanten vroegen wat ze zouden spelen, antwoordde Neve: “We zullen het straks wel horen, gasten. Het is goed.”

“Ik ben achter de piano gekropen, heb mijn ogen gesloten en het eerste wat ik dacht was dat ik eerlijk ging spelen wat ik voelde. Vertellen via mijn muziek wat er met mij aan de hand was. Op het einde van dat concert voelde het publiek ook wat er aan de hand was, die hebben mij daar toen echt doorgesleurd.”

“Je hebt elke dag maar één keer te leven. Pak hem vast. Geniet ervan.”

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis telefoonnummer 1813 of op www.zelfmoord1813.be

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen