© rr

© Gunter Broodcoorens

© RR

1 / 3
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Bistrohoudster schrijft tweede erotische thriller: "Pikanter dan de eerste"

'Een tekstbericht met gebaren' is de tweede erotische psychologische thriller van Martine de Weerdt van bistro-broodjesbar Daxx in Pulle. Hij is pikanter dan de eerste, zoals de coverfoto verklapt, en bevat meer humor.

Kristin Matthyssen

“Een psychologisch erotisch boek, met veel verhaallijnen en een vernuftig plot.” Zo reageren de eerste klanten die het boek al hebben gelezen. De schrijvende bistrohoudster kruipt in de huid van Lelaine Van der Stock, die op een verzekeringskantoor werkt. Lelaines leven wordt seksueel volledig omgegooid als ze een man leert kennen, Diederik Van Heel, die volgens de politie echter al een half jaar overleden is. Diederik begint haar te manipuleren, gebruiken en misleiden. Hoe kan ze de dood vóór zijn?

“Qua erotiek ben ik verder gegaan”, vertelt Martine. “Bij mijn eerste boek dit voorjaar hadden we bistro Daxx in Pulle nog niet zo lang. Ik wist niet hoe preuts ze hier zouden zijn. Maar Pulle en omgeving zijn zeer ruimdenkend. Qua erotiek waren ze wat op hun honger gebleven in mijn eerste boek, kreeg ik te horen, vandaar dat ik een stapje verder ga. Mijn vriend is wel een beetje sceptisch. Hij heeft mijn eerste boek pas nu durven lezen.”

Column

Martine zou graag van het schrijven haar beroep maken. De columns op haar facebookpagina Martine de Weerdt halen soms 4.000 lezers. Je kan er grappige dingen lezen, zoals die keer dat een klant in Daxx in alle ernst op Martines vraag ‘Heeft uw smoske gesmaakt?’ antwoordde dat de ‘cuisant’ van het gekookt ei beter mocht. Of die keer dat een bouwvakker haar om extra melkjes en suikertjes vroeg, zonder er iets van te gebruiken. “Omdat ik u graag zie lopen”, zei hij achteraf.

Nieuwsgierig om te lezen hoe het kralenslipje “als een knikkerbaan” de erogene zone van Lelaine prikkelt? Dan kan u Een tekstbericht met gebaren (17,95 euro, 240 pagina's, Free Musketeers) bestellen via de gebruikelijke kanalen zoals bol.com of bij Bistro Daxx, Asterix Pulle, Copy House Zandhoven en nog dagbladhandels in Grobbendonk en Essen. In die laatste gemeente had Martine vroeger een broodjesbar. Ook hier lezen veel mensen haar boeken."Toen ik deze week toevallig in Okay in Essen ging winkelen, werd ik voortdurend aangeklampt over mijn boek", lacht ze.

Een lezersmarkt veroveren is als nieuwkomer in de boekenbranche niet evident, merkte Martine wel na haar eerste. Daarom gaat ze nu ook via sociale media werken.

Martine de Weerdt signeert donderdag 13 oktober op Vers Geperst van Davidsfonds in de parochiezaal van Bouwel, Dorp 43 (16.30u-19u).

Benieuwd? Lees hieronder al een passage uit 'Een tekstbericht met gebaren':

"Iets later sms't hij me weer:

“Je mag weer “speciaal” gekleed komen.”

Speciaal?

Ordinair bedoelt hij dus.

Ik droeg altijd al mooie lingerie maar Diederik heeft een kinky kantje van me aangeboord. Zulke lingerie vind je niet in mijn kleerkast dus ik ga nog snel shoppen.

Op mijn gsm ga ik op zoek naar een dergelijke specifieke lingerie zaak. Ik vind er verschillende online waar je enkel kan bestellen wat na 24 uur geleverd, maar daar heb ik vanavond niets aan, dus ik zoek verder en ik vind er uiteindelijk eentje in Antwerpen op de Turnhoutsebaan.

In de winkelstraat heb ik het gevoel dat ik gevolgd word.

Als ik achteruit kijk zie ik niemand maar het bekeken gevoel blijft.

De etalage van de winkel toont bizarre lingerie voor zowel man als vrouw. Een mannelijke doorzichtige slip… Het lijkt op een stukje vliegengaas met koordjes. Verder nog bizarre mannenslipjes met lederen bandjes en spikes…

Ik dacht dat deze lingerie net de bedoeling had om je partner te motiveren om eraan te komen… Hier blijf je sowieso af.

Met enig ongemak stap ik de winkel binnen. Op een etalagepop zie ik een leuk strak zwart met roze doorzichtige negligé.

Geen haakjes deze keer! Er loopt een touw met grote parels van de voor- naar de achterkant.

‘Je draagt de kralen als slip,’ zegt de verkoopster die me het ding ziet bestuderen.

‘Je kan het even passen als je wilt.’

Ik wil niet onwetend overkomen dus knik alsof ik dat al wist en passen hoeft niet.

Vraag me dan af of dat ding wel lekker zit. Zo een hoop kralen tussen je benen en je achterste…

Ik weet niet hoor.

Ondertussen komt er een man binnen en hij gaat rechtstreeks naar de toonbank. Hij bestelt iets voor zijn vrouw.

Ik loop het paskamertje binnen om toch enkele dingen te passen maar niet het kraalding. Ah nee… Nu laat ik mezelf ook niet kennen of course.

Het prijskaartje maakt de keuze makkelijk… Toch maar het kraalding. Dat staat in de solden.

Als ik uit het paskamertje kom is het negligé van de paspop gehaald en ligt er een cadeautje op de toonbank.

‘Voor jou!’ zegt de vrouw glimlachend.

Ik staar haar aan.

‘Was er geen puzzelstukje bij?’

De vrouw kijkt dan vragend: ‘Puzzelstukje? Neen.’

Thuis ga ik snel in de douche en trek het ding aan.

Daaronder zwarte laarzen afgewerkt met bont die met een grote veter vooraan gekruist dichtgesnoerd zijn.

Bekijk mezelf in de spiegel.

Ik lijk wel een stripfiguur die de wereld gaat redden.

In plaats van Catwoman ben ik Kraalbitch en daar kan ik nog wel wat boeken mee vullen denk.

Soit, die vent maakt gevoelens in me los en laat me dingen aantrekken die ik eerder nooit zou hebben aangetrokken.

Dat de kralen nog een andere bedoeling hebben voel ik tijdens het te lopen.

Het is ondertussen 18.30u en het is al donker.

Ik loop snel naar mijn wagen.

Gelukkig… niemand te zien.

Je hoort de kralen tegen elkaar ketsen. Voor hetzelfde geeft dit vonken en sta ik zo meteen letterlijk in vuur en vlam.

Gehaast glip ik in de wagen en het neerkomen doet ook geen deugd want zoals ik al dacht, dat ding zit voor geen meter…

Mijn erogene zones lijken net een knikkerbaan."

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER