© AP

Zeeleeuw redt man die van Golden Gate Bridge springt

Een man die van de Golden Gate Bridge in San Francisco sprong om een einde aan zijn leven te maken, werd gered door een zeeleeuw. Dat vertelde hij tijdens een bezoek aan een conferentie in Australië.

Guy Stevens

Momenteel reist Kevin Hines (33) de wereld rond om op conferenties te vertellen over de gevaren van depressies en moedigt mensen aan om niet toe te geven aan suïcidale gedachten.

Het meest opmerkelijke verhaal dat Hines er vertelt, dateert uit 2000. De man, toen nog een tiener, sukkelde op dat moment met mentale problemen en depressie. Hij zag geen andere uitweg dan van de Golden Gate Bridge in San Francisco te springen.

De zelfmoordpoging van Hines mislukte. ‘Ik kreeg het enorm benauwd in het water, want ik dacht dat ik een haai zag’, aldus Hines. ‘Ik vreesde dat die een van mijn benen zou afbijten, maar dat deed hij gelukkig niet. Integendeel: het dier bleef onder mij rondzwemmen. Wat ik me herinner, is dat ik op het water lag en probeerde om te blijven drijven. Dat beest bleef maar tegen mij zwemmen en me naar omhoog duwen.’ Uiteindelijk kwam er een boot die hem uit het water kon halen.

Jaren later is gebleken dat de haai eigenlijk een zeeleeuw was. Dat kwam Hines te weten van een man die hem aansprak op een conferentie. ‘Kevin, ik ben zo blijf dat je nog leeft. Ik stond vlakbij jou toen je van de brug sprong. Die zeeleeuw bleef je maar omhoog duwen tot je gered kon worden door de hulpdiensten. Hij heeft je leven gered.’ Wat Hines ook redde, was een vrouw die hem zag springen en de hulpdiensten kon vertellen waar hij zich bevond. ‘Tweemaal geluk, dat was ongelooflijk.’

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij Tele-Onthaal (106 of www.tele-onthaal.be) of de Zelfmoordlijn (02–649.95.55 of www.zelfmoordlijn.be).

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer