Trentin dolbij: “Alles verliep perfect vandaag”

© AFP

De kop is eraf voor Matteo Trentin. De 26-jarige Italiaan van Etixx-Quick Step boekte vrijdag in de Giro zijn eerste zege van het seizoen dankzij een ultieme jump in de slotkilometer. “Dit is een heel mooie zege”, glunderde Trentin achteraf.

De etappe van Muggio naar Pinerolo werd beheerst door een grote groep vluchters. In de slotfase leken Gianluca Brambilla (Etixx-Quick Step) en Moreno Moser (Cannondale) om de zege te sprinten, maar Trentin sprong in de laatste honderden meters nog op en over het tweetal. “Ik stond in deze Giro aan de start met het idee een etappe te winnen en dat is nu gelukt. Ik wist dat ik een goeie conditie had na de klassiekers en die zege zou vroeg of laat komen”, aldus Trentin, die woensdag al vijfde werd.

“Alles verliep perfect vandaag”, gaat de Italiaan verder. “Het zag er meteen heel goed uit voor de vluchters en op de beklimmingen in de slotfase had ik goede benen. Ik bleef net onder mijn limiet koersen zodat ik zeker niet zou ontploffen. Mijn ploegmaat Brambilla deed het helemaal vooraan perfect door de sterke Moser bergop te volgen. Hij moest bij hem blijven, terwijl ik in de achtervolging kon profiteren van het werk van anderen.”

Op een laatste klimmetje, op drie kilometer van de finish, speelde Trentin ridder of mis. “Ik gooide de rest overboord en gaf echt alles om de kloof alsnog te dichten. Brambilla legde de druk bij Moser en daar maakte ik in de slotmeters gebruik van. Ik ben echt heel blij met deze overwinning.”

Aangeboden door onze partners

HOOFDPUNTEN

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen