© BELGA

De Wever relativeert uitspraken van Wouter Jambon

Antwerps burgemeester Bart De Wever relativeert de hetze rond de uitspraken van KVHV-voorzitter Wouter Jambon. Die verdedigde een verhoging van het inschrijvingsgeld in het hoger onderwijs.

jati

“Hoger onderwijs is niet voor iedereen weggelegd”, zei de zoon van Jan Jambon, N-VA-topman en burgemeester van Brasschaat, dinsdag. “Een zekere elitevorming is goed.” Op die kritiek kwamen heel wat verontwaardigde reacties van onder meer studentenverenigingen.

N-VA-voorzitter Bart De Wever ziet geen erg in de uitspraken van Wouter Jambon. “Ik ben ook lid geweest van een studentenvereniging, en ik hoop dat men mij niet meer gaat confronteren met wat ik destijds allemaal uit mijn voeten heb geslagen als student”, zei hij bij atv. “Dat is niet in N-VA-context gebeurd. Moest hij een andere achternaam hebben gehad zou niemand er ooit over gesproken hebben. Dus ik vind dit een beetje te belachelijk voor woorden.”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer