Inhoud blog
  • Artemis wordt Chelone
  • Afscheid
  • De laatste dagen
  • Adele
  • Happy Time
  • Bloggenland is dood(s)
  • Celtic Woman
  • Volgens het boekje
  • De aanhouder wint
  • Bezinningstijd
  • Kersttip voor mannen
  • Als de kat van huis is…
  • Amy Winehouse was here!
  • Moeder in 't groen
  • Dipje
  • Halloween
  • Dubbele tijden
  • Stille eenvoud
  • Hij is terug!
  • Vandaag: Wereld Ei Dag!
  • Het zit ‘em in het hoofd
  • Lekstokkenfestijn
  • IK DOE MEE
  • Citaat
  • Huwelijk
  • Sympathy
  • Laatste zomerallures
  • Tijd om uw schoentje te zetten?
  • Stef
  • Klok (3)
    Zoeken in blog

    Foto
    Klik op het logo voor de homepage.
    [ ARTEMIS ]
    Niet iedereen die denkt, heeft gedachten.
    21-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste dagen

    De laatste dagen
    en de laatste vragen
    van het verleden jaar staan voor de deur.

    De bomen kouder
    en de dromen ouder
    maar de verwachting nog vol gloed en kleur.

    Wat wij geloven
    het licht van boven
    is niet te doven
    stelt niet teleur.

    Voor alle vragen
    van alle dagen
    achter de einder
    achter de deur.


    20-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adele
    Kwart voor zeven; de wekker loopt af. Op de een of andere manier staat mijn wekkerradio verkeerdelijk geprogrammeerd op een Franstalige zender.
    Ze wordt afgekondigd als 'Adèle, une jeune chanteuse britannique'.
    Met mijn slaapkop krabbel ik haar naam op de kaft van het sudokuboekje dat op mijn nachttafeltje ligt.
    'Chasing Pavements' staat al te schitteren op YouTube, terwijl haar nieuwste full-cd pas eind januari verschijnt.
    Er zijn zo van die toevalligheden in het leven dat je iets moois hoort in een nog slaperige toestand, dat een bepaalde stem, een melodie, een zin, een speciale indruk op je maakt. Een stukje kunst dat je zelf ontdekt en waardoor geen enkele recensie je van mening kan doen veranderen.
    Ik ben benieuwd of mijn dochters haar ook kunnen appreciëren.

     

    14-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy Time
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat zijn het toch schatjes bij Belgacom.

    Vandaag kreeg ik een heel lief briefje van hen in mijn brievenbus, persoonlijk gericht aan de Geachte Mevrouw Artemis.

    Gewoon maar om te zeggen dat ik tussen 1 januari en 22 november van dit jaar maar liefst negenenveertig kosteloze nationale gesprekken mocht voeren voor een totaal van vijfhonderd en elf minuten. Daarenboven kon ik drieëndertig keer gratis telefoneren naar mijn dochter in Duitsland, voor een totaal van driehonderd en vijfenvijftig minuten.

    Die lieverds beloven me bovendien dat ik gratis kan blijven bellen met mijn vaste lijn, zo vaak ik maar wil. Ze wensen me nog veel leuke gesprekken.

    Ik hoef hier helemaal niets voor te doen en er worden mij ook geen andere voorstellen gedaan.

    Gewoon heel vriendelijk getekend door de Vice-President Marketing.

    Geef toe, dit is toch wel ontzettend lief.

     

    Sta me toe niet te begrijpen waar ik deze exclusieve behandeling verdiend heb. Waar zouden de addertjes zitten onder het gras?

    Of hebben jullie ook zo een schattig briefje ontvangen?


    11-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloggenland is dood(s)

    Met een tandenstokertje vis ik de viezigheden des levens uit mijn toetsenbord. Dat doe ik geregeld als ik levensbeschouwend bezig ben.Vroeger dacht ik dat mijn zorgvuldig gespaarde bestanden hierdoor teniet zouden gaan, maar deze vrees blijkt inmiddels ongegrond; er verschijnt enkel  $µù=^,:<82’  op mijn onbeschreven blad tijdens het peuteren. Ik weet nu dat je zelfs eens flink kan kloppen op zo een omgekeerd klaviertje zonder dat dit noodlottige gevolgen heeft. De restitutie bestaat onder meer uit kattenharen van de nietsontziende poezenfamilie waarvan elk lid ten minste een keer per dag geaaid wil worden en daarvoor mijn toetsen moet passeren. Af en toe weigert een letter zelfs gehoorzaamheid als Davy en Diva, mijn dwergpapegaaitjes, de minder geliefde graantjes wat te bont uit hun eetbakje wegbekken.
    Stofwolkjes zijn het leukst om er tussenuit te prutsen; die kunnen zo onvoorspelbaar lang te voorschijn komen. Waar haalt een mens zoveel stof vandaan? Askegels van nauwelijks opgerookte sigaretten, restjes van enkele Aiki-noodles van het afgelopen jaar,...

     

    Degene die nu wil starten met een nieuw blog - omdat hij denkt dat hij dringend iets te vertellen heeft - zou beter wachten tot na de feestdagen. Alhoewel, misschien oogst hij succes met een origineel kersttafereel van eigen makelij. En de achtergebleven bloggers die willen terugkomen, zullen op zijn minst met een stevig en origineel verhaal - of met hun hartelijkste wensen - op de proppen moeten komen. Want bloggenland is namelijk DOOD(S). Je kan dit fenomeen het best vergelijken met de weigering van een stielman om je dakgoot nog te komen herstellen voor Kerst. “Nog voor de feestdagen, mevrouw? Dat had u toch wat vroeger kunnen bedenken! Schikt het u op 4 februari?” 

    Net nu ik zoveel inspiratie heb, zo strijdlustig ben en behept met een 'wars van elke schaapjespolitiek'-gevoel!

    Neen, jullie kiezen nu natuurlijk liever een geschikte kerstboom uit en jullie maken zich zorgen over de weeral te vervangen lampjes van de lichtslingers. Nog veertien dagen te gaan, waarom dan nú al stressen? Schrijf toch gewoon jullie gevoelens op, de tijd en de feestdagen lopen heus niet weg! Alsof we het nieuwe jaar plots van een ander zullen houden!


    Misschien is dit het juiste moment om hieronder Nina Simone's versie van het meest beroemde liedje van Jacques Brel te plaatsen.
    Mooi als Amerikanen in het Frans willen zingen!


    09-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celtic Woman

    Hetzelfde probleem stelt zich elk jaar voor mij. Heeft de ene dochter evenveel kerstcadeautjes gekregen als de andere? Zullen ze er blij mee zijn?
    Het gevolg daarvan is dat ik op de laatste momenten steeds opnieuw naar de winkel loop om in extremis nog iets meer voor de een of voor de andere te gaan halen. Deze fobie leidt me telkens weer tot in de oneindigheid. Het resultaat is uiteindelijk dat hier iedere Kerst bergen geschenkjes liggen en dat ik nog steeds met dezelfde twijfel achterblijf. Vandaar dat mijn dochters voortaan lijstjes maken met hun voorkeur zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Het doelgericht shoppen zal me dit jaar niet alleen veel geld maar ook veel moeite besparen.

    Op het lijstje van mijn jongste dochter staat een cd’tje van Celtic Woman. Ik hoorde er nooit eerder van, daarom dat ik er vandaag eens een trackje van wilde beluisteren.

    Dat jonge vrouwtje heeft inderdaad een pracht van een stem. En niet alleen dat, ze zingt bovendien het Ave Maria van Guinod. Het was de eerste plaat die mijn vader speelde op onze splinternieuwe platenspeler, zovele jaren geleden. Ik kreeg toen kippenvel, nu ook weer.

    Mooi door zijn eenvoud. En de geschiedenis... die herhaalt zich.


    04-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volgens het boekje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn moeder heeft haar muziekboekje voor ons altijd halsstarrig verborgen gehouden. We vonden het enkele maanden geleden toen we in haar huis meubeltjes uitzochten die het best zouden passen in haar kamertje van het rusthuis. Het boekje bevat honderden titels van liedjes die haar tussen 1992 en 1998 het meest raakten. Na het overlijden van haar man had ze nog tweede grote liefdes; de natuur en de muziek. De radio stond bij haar altijd aan. Ook het laatste jaar nog, voor ze haar woning moest verlaten. Toen gebruikte ze zelfs twee radio’s, een in de keuken en een in de woonkamer. Meestal stond de TV ook nog aan. Ik denk dat ze wat angst had dat ze die toestellen niet meer aan of uit kon zetten.

    Vele liedjes komen meermaals terug in haar muziekboekje en worden gemarkeerd met één, twee of drie kruisjes naargelang de woorden en de muziek voor haar belangrijk waren.

    Ik sta ervan versteld hoe ze - ze was toen al bijna tachtig - de titels van de liedjes ook in het Engels en het Frans foutloos in haar boekje noteerde. Soms schreef ze zelfs hele zinnen over die ze treffend of emotioneel vond en illustreerde die dan met spreekwoorden en gezegden.

     

    Mijn dochter wilde zaterdag mee naar het rusthuis. Ze wilde haar grootmoeder verrassen met haar favoriete muziek afkomstig van het mysterieuze boekje. Via het internet downloadde ze een cd’tje vol met de muzikale smaak van haar grootmoeder. Geen gemakkelijke klus als je het legaal wil doen. Wel gezellig en nostalgisch voor ons. De twintig nummers werden één voor één telefonisch aangerekend. Het duurde een eeuwigheid voor we ze eindelijk ter beschikking kregen.

    Onderweg kochten we batterijen voor de cd-speler, zochten een rustig plekje in de eetzaal van het rusthuis en zorgden voor een vitaminedrankje voor mijn moeder.

     

    En of het de moeite waard was!

    Are You Lonesome Tonight, Bright Eyes, Don’t Break My heart, Et Maintenant, Only You, Sacrifice, Sense Una Donna, Streets Of Philadelphia, Tears In Heaven, Wicked Game…; ze herinnerde zich nog elke song. Het stoorde ons niet dat ze de teksten niet meer kon meezingen. Ze genoot, we hebben het gezien.

    Ze probeerde zelfs mee te zingen met Het Dorp van Wim Sonneveld en met Jennifer Jennings en Laat Ons Een Bloem van Louis Neefs.
    Het doet zo’n deugd om je moeder gelukkig te zien en te beseffen dat dementerende mensen zoveel nood hebben aan affectie. Ze lachte toen ik een foto van haar en haar kleindochter nam. Die heb ik voor eeuwig vastgelegd.

    Heeft het belang dat mijn moeder alweer vergeten is wat gisteren gebeurde?

    We leefden toen en we zagen dat het goed was!

     


    01-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aanhouder wint

    De laatste weken worden we in alle mogelijke onlinekranten overdonderd met de meest uiteenlopende wedstrijden. Er wordt gegooid met auto’s, reizen, elektrische apparaten, dvd’s, video’s en speelgoed. Een paar keer waagde ik mijn kans. Ik hoefde op mijn scherm enkel een rood gordijntje aan te klikken en zou winnen wat daarachter verscholen zat. Verder dan met een cd van een voor mij onbekend iemand en twee domme voetbalspelletjes met plastieken mannetjes ben ik niet gekomen. Vervelend was het, want telkens wanneer ik wilde meespelen moest ik die krant een tijdlang  als startpagina op mijn scherm laten staan terwijl ik Google verkies. Slimme stunt van die kranten om alzo hun lezersaantal ferm naar omhoog te krikken.
    Morgen worden alle gelukkige winnaars bekend gemaakt. Mevrouw Lydia weet nu al dat ze de auto gewonnen heeft, ze was er dolblij mee en natuurlijk ook met haar piepklein fotootje dat naast de wagen stond. De categorie waar mijn prijzen toe behoren, was zodanig lang dat bekijk meer niet aangeklikt kon worden. Voor mijn part mogen ze die prullen houden want ik heb weinig zin om die nog eens te gaan ophalen in dorpjes waar ik nog nooit van gehoord heb. Tenzij natuurlijk dat ik er één van jullie gelukkig mee kan maken. Eerst zien of ik niet misleid werd of gestraft want aan dat trucje met die startpagina heb ik niet meegedaan.

    Toch nog een meevaller vandaag. In de brievenbus stak vanmorgen een brief van het regionale krantje Passe-Partout. Proficiat, u heeft gewonnen!  Ik herinnerde me plots dat ik een paar maanden geleden een sudoku invulde in dat reclameblaadje en de oplossing per SMS verzond. De te winnen prijs zou me danig van pas komen. Natuurlijk ben ik hem meteen gaan ophalen in Baal, een dorpje in de buurt. Leuke zaak, goed om weten dat daar zoveel gereedschap ligt waar ik vroeger veel verder moest voor rijden. En wat heb ik gewonnen? Een heggenschaar, een takkenschaar en een snoeizaag; en dan nog van een goed merk ook.
    Zo zie je maar, gewoon volhouden met sudoku’s op te lossen en vroeg of laat valt er een prijs in je bus!



    Archief per maand
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006


    Blogroll
  • AnneTanne
  • Chocolate Moose
  • Lezen om te leven
  • Mohow
  • Sandrissimo
  • Speedy
  • Studio Stefke's weblog

    Blogroll 2
  • vrt-blogger en co.
  • Muggenbeet
  • Elise
  • Madame
  • wat gebeurt
  • Houbi.com
  • Alex

  • Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Kriebel hier gerust iets neer!



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs