Appels in Frankrijk
Foto
Categorieën
  • Aparte groentes (17)
  • Appelvrouw&Lie (76)
  • De tuin (76)
  • Dorpsleven (34)
  • Gereedschap (4)
  • Groenterecepten (27)
  • In Nederland (11)
  • Inmaakrecepten (17)
  • Jamrecepten (24)
  • Koken algemeen (9)
  • Kruidenrecepten (5)
  • Met Alcohol (14)
  • Oogst (6)
  • Pompoenen (21)
  • Recettes Lorraine (2)
  • Soeprecepten (4)
  • Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Ratafía Catalan
  • Indische loopeenden
  • Vervolg Keyhole Garden
  • Woning met uitzicht te huur
  • Keyhole Garden deel 1
  • Keyhole Garden deel 2
  • Dahlia jam
  • Flognarde aux haricots verts/sperziebonenclafoutis
  • Ratafia dragon
  • Vrienden op de fiets
    Zoeken in blog

    Foto
    Gastenboek
  • Le compravendite in Italia relative a proprietà di lusso
  • Gli psicologi trovano i clienti sulla rete
  • L'attività esoterica nel mondo
  • Il posizionamento seo
  • Barbour Ariel Track Quilted Jacket Black

    Gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aoûtats
    Ieder jaar last van de aoûtat, ook wel hooimijt en herfstmijt genoemd.
    Meestal begint het zo om deze tijd en je kunt er je kalender eigenlijk wel op gelijk zetten.

    De aoûtat is een miniem rood spinnetje -onzichtbaar- dat je bijt en larven achterlaat op/in je huid..., of de larven komen direct op je huid, hoe dat precies zit weet ik niet zo precies. In ieder geval het belangrijkste is dat het beestje vreselijke jeuk achterlaat, werkelijk zo erg dat de meest stoere man er helemaal gek van kan worden.
    Je wordt gebeten op de zogenaamde warme plekken: onder je borsten, in je liezen, schaamhaar, oksel en overal waar je kleding strak op je lijf aansluit (sokranden ed).
    Je ziet kleine rode beetjes,in de avond of nacht begint de jeuk en zodra je begint te krabben wordt de jeuk erger...sterker nog, hoe meer je krabt hoe langer het duurt voordat de jeukerige beet overgaat.
    Zoals gezegd begint de ellende met het beestje meestal zo half juli, en duurt tot in de herfst.
    In Nederland noemen we het herfst- of hooimijt, maar het beestje is meer bekend in Frankrijk waar hij aoûtat wordt genoemd, zo genoemd naar de maand augustus wanneer de slechterik begint met bijten.
    Het is erger in natte periodes, én als je het gras te lang houdt..ook het houden van brandnetels in je tuin werkt aoûtat-bevordelijk.
    Je kunt ze eigenlijk niet bestrijden, zeker niet milieuvriendelijk, maar ook spuiten met een gemeen gif schijnt niet afdoende te helpen.

    Je kunt je wel insmeren met bv muggenmelk van Jaico, daar heb ik wel goede ervaring mee -ik smeer me in als ik ga maaien en dan heb ik geen tot zeer weinig beten-,doe ik dat niet dan ben ik er na het maaien aan voor meerdere nachten krabverdriet.
    Helaas kan je dit product niet gebruiken voor kinderen vanwege het ingrediënt DEET.

    Ook heb ik veel baat bij een tinctuur die ik zelf maak van Calendula (goudsbloem), dat behoorlijk goed helpt nadat je gebeten bent tegen de krabverleiding, en waardoor de beten veel sneller over zijn, zie mijn artikel via:  http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=365318   of kijk bij mijn kruidenrecepten het recept van 28 juni 2009.




    Deze foto`s heb ik op internet gevonden.





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Foto
    Kijk ook eens op deze blogs...
  • Paradijs in GF!
  • Paradis (franstalig)
  • Moestuinforum
  • Agnes` kruidentuin
  • St.Laurent sur Othain
  • Hernia diafragmatica
  • Diana`s mooie moestuin
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs