Appels in Frankrijk
Foto
Categorieën
  • Aparte groentes (17)
  • Appelvrouw&Lie (76)
  • De tuin (76)
  • Dorpsleven (34)
  • Gereedschap (4)
  • Groenterecepten (27)
  • In Nederland (11)
  • Inmaakrecepten (17)
  • Jamrecepten (24)
  • Koken algemeen (9)
  • Kruidenrecepten (5)
  • Met Alcohol (14)
  • Oogst (6)
  • Pompoenen (21)
  • Recettes Lorraine (2)
  • Soeprecepten (4)
  • Foto
    Foto
    Inhoud blog
  • Ratafía Catalan
  • Indische loopeenden
  • Vervolg Keyhole Garden
  • Woning met uitzicht te huur
  • Keyhole Garden deel 1
  • Keyhole Garden deel 2
  • Dahlia jam
  • Flognarde aux haricots verts/sperziebonenclafoutis
  • Ratafia dragon
  • Vrienden op de fiets
    Zoeken in blog

    Foto
    Gastenboek
  • Le compravendite in Italia relative a proprietà di lusso
  • Gli psicologi trovano i clienti sulla rete
  • L'attività esoterica nel mondo
  • Il posizionamento seo
  • Barbour Ariel Track Quilted Jacket Black

    Gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Foto
    Foto
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goji bes
    Enkele jaren geleden kreeg ik van een vriendin die werkt in de botanische tuin ( Costerustuin ) van Hilversum een klein stekje van een chinees struikje. Chinese Boksdoorn heet het plantje. Dit om eens te proberen hoe makkelijk het is om heesters te stekken door ze simpel te laten wortelen in een potje aarde.
    Het stekje wortelde voorspoedig, en werd door mij in de voortuin gezet aan de rand van het gras en enkele struikjes. De slechtste plek in de tuin, en het struikje is dan ook meerdere malen afgemaaid, omvergelopen en vertrapt.
    Toch kwam het ieder voorjaar weer dapper op, het gewasje werd alleen niet erg hoog, daar kreeg het de kans niet voor.
    Tot vorig voorjaar toen mijn zus (altijd op de hoogdte van de laatste trends in gezonde pillen etc) mij vroeg om een stekje van de goji-bes mee te nemen naar haar vakantieplekje.
    Gegoogled ( is dat al een "van Dale" werkwoord trouwens?) en gevonden, het bleek mijn eigen trouwe boksdoornstruikje!
    Sindsdien heb ik het plantje vertroeteld, en het begint nu wat te worden, voor het eerst zie ik er zelfs bloemen aan.Zie foto.

    Mijn vraag natuurlijk, als dit plantje zo blijft groeien, én er komen bessen aan, ís het dan wel de enige echte goji-berry?
    Ik las op een site dat er ook giftige exemplaren bestaan....
    Kan ik deze eten zonder mezelf te vergiftigen?
    Meer info over de goji-bes:  http://goji-bes.nl/




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    11-09-2009
    Jaja
    Jaja, googelen is al opgenomen in de van Dale!
    Groetjes, Andra

    11-09-2009, 22:07 geschreven door Andra
    Foto
    Kijk ook eens op deze blogs...
  • Paradijs in GF!
  • Paradis (franstalig)
  • Moestuinforum
  • Agnes` kruidentuin
  • St.Laurent sur Othain
  • Hernia diafragmatica
  • Diana`s mooie moestuin
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs