Inhoud blog
  • Wij zijn allen kinderen van God
  • Het lijden van deze tijd weegt niet op tegen de heerlijkheid, die ons te wachten staat.
  • Paulus en de liefde.
  • Door Christus met God verzoend.
  • Leven voor mij is Christus
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Paulus bekering; val van het paard
    Foto
    Foto
    Eerste zendingsreis van Paulus
    Foto
    2de zendingsreis van Paulus
    Foto

    3de zendingseis van Paulus

    Foto
    De reis van Paulus naar Rome
    Foto

    Basiliek St. Paulus buiten de muren in Rome. Deze is gebouwd op zijn graf, in opdracht van Keizer Constantijn. Ingewijd op 18 november 324. Eerst was er een kleine basiliek. Deze werd vervangen door een grotere zoals op deze foto.

    Foto
    Petrus en Paulus samen.
    Foto
    Petrus en Paulus.
    Apostel Paulus en zijn brieven
    Paulus en zijn brieven
    04-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie was Paulus?

    Wie was Paulus? Paulus heette oorspronkelijk Saulus. Paulus was een Jood, en kwam uit de stam Benjamin(Filip.3:5).Ik werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het volk van Israël, tot de stam van Benjamin.Hij werd in Tarsus in Cicilië((Hand.9:11;22:3) Hij is bekend als een van de felste christenvervolgers, totdat de Heer zelf ingreep, tijdens zijn reis naar Damascus met toestemming om ook daar de christenen gevangen te nemen. Toen hij onderweg was naar Damascus, werd hij plotseling omstraald door een  licht uit de hemel . Hij viel op de grond en hoorde een stem zeggen: Saul, Saul, waarom vervolg je Mij? Hij vroeg, wie bent u. Heer? Het antwoord was: Ik ben Jezus, die je vervolgt. Maar sta nu op en ga  de stad in, daar zal je gezegd worden wat je moet doen.(Handelingen 9:3-7) En zo kwam er een einde aan de vervolging  van de christenen door Paulus Daarop zei de Heer tot Ananias: Ga naar de rechte straat en vraag daar in het huis van Judas  naar iemand uit Tarsus die Saulus heet.--- Ik ben een  Jood ,geboren in Tarsus in Cicilië, maar opgegroeid in deze stad.Paulus' vader had waarschijnlijk het Romeins burgerrecht in Tarsus gekregen, waardoor Paulus kon zeggen dat hij een geboren Romeins staatsburger was(Hand.22:28). De tribuun ging naar Paulus toe en vroeg: bent u werkelijk een Romeins burger? Jazeker antwoordde Paulus. De tribuun zei: ik heb een vermogen moeten betalen voor dat burgerrecht. Daarop zei Paulus: Ik ben  als Romeins burger geboren.door  dit feit overigens heeft Paulus zich uiteindelijk kunnen beroepen op de keizer, waardoor de boodschap  van het evangelie tot in de hoogste regionen van het Keizerrijk verkondigd is. Het beroep dat Paulus uitoefende was dat van tentenmaker.( Hand.18:3)Paulus bracht hun een bezoek, en omdat ze hetzelfde  ambacht uitoefenden als hij - ze waren leerbewerkers van beroep- trok hij bij hen in en ging bij hen werken. Paulus werd opgevoed als Farizeër, en heeft een opleiding gekregen van Gamaliël, destijds een schriftgeleerde van aanzien. Paulus was zeer radicaal en vervolgde de eerste Christenen In een toespraak tot het Sanhedrin zei Paulus het volgende Ter verdediging: Ik ben een Jood geboren in Tarsus in Cicilië, maar opgegroeid in deze stad. Ik heb als leerling aan de voeten van Gamaliël gezeten en ben strikt volgens de voorschriften van de wet  van onze voorouders opgevoed Ik ben een vurig dienaar van God en u allen geeft blijk van hetzelfde. Ik heb de aanhangers van de weg  tot de dood toe vervolgd. Mannen en vrouwen heb ik gevangen genomen en laten opsluiten. ( Handelingen 22: 3-5)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Foto


    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Weesgegroet Maria
  • Taize
  • Samen op weg

  • Foto

    Paulus; geschilderd door Rembrandt


    We zijn de 13de week van 2024
    Foto

    Fragment uit de brief aan de Galaten.
    Foto

    Efese. De plaats, waar Paulus veel kwam om de gemeente te bemoedigen en aan te sporen, de Heer getrouw te blijven.


    Foto

    Schilderij van Rafaël. Paulus in Athene. Zie handelingen der apostelen 17:16


    Foto

    Paulus prediking in Lystra, waarbij hij de man met krukken genas.
    Portret in Rijksmuseum te Amsterdam.

    Foto

    Paulus werd in Rome onthoofd, daarom de afbeelding met het zwaard.
    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    joggingclubmelsen
    www.bloggen.be/jogging
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    tamme_ratjes
    www.bloggen.be/tamme_r
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    dansrustroest
    www.bloggen.be/dansrus

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs