Inhoud blog
  • 4 FEBRUARI
  • 29 JANUARI
  • 22 JANUARI
  • 12 JANUARI
  • 7 JANUARI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    AOSTA2012
    Belgische studenten op Italiaanse leerschool
    04-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 FEBRUARI
    Heey bloggers,

    Ondertussen is onze stage hier reeds afgelopen en genieten we van onze laatste dagen in "la bella Italia". Vandaag dienden we nog eens terug te keren om nog enkele papieren te laten ondertekenen door de hoofdvroedvrouw. We hebben nogmaals kennis mogen maken met de Italiaanse manier van leven.
    We hadden namelijk afgesproken met het hoofd om 11 uur en ze zou zich een volledig uur voor ons vrijmaken. Wij stonden stipt om 11 uur aan haar bureau maar de hoofdvroedvrouw was nergens te bespeuren. Na kwartiertje kregen we te horen dat ze op het secretariaat was en we daar eens moesten gaan kijken. De hoofdvroedvrouw was daar inderdaad en deelde ons mede dat ze direct ging komen. We kennen echter ondertussen het "Italiaanse" direct en zijn maar rustig gaan neerzitten. Een kwartiertje later kwam het hoofd ons zeggen dat we al naar haar bureau mochten gaan dat ze nu echt direct zou komen. Uiteindelijk is de hoofdvroedvrouw om 10 voor 12 gearriveerd...
    Op 30 en 31 januari was het hier ook groot feest in de stad. Het was de "Foire de Saint-Ours". De volledige binnenstad stond vol met kraampjes waarbij inwoners van de vallei handgemaakt houtsnijwerk en andere resultaten van ambachtelijk werk  tentoonstelden en verkochten.
    Op 30 januari 's avonds waren er dan in de ganse binnenstad optreden van volksdansgroepen en muziekkoren.
    Hieronder vinden jullie enkele foto's.

    Groetjes









    04-02-2013 om 22:05 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 JANUARI
    Heey Beste Aosta-blogbezoekers 

    Inderdaad, jullie hebben gelijk... het uitgebreid verslag heeft wat langer op zich laten wachten dan eerst gepland maar het is er nu toch...

    Vorige week maandag was onze stagebegeleidster naar Italië gekomen om onze evaluatie te doen.
    Dinsdag zijn we dan samen gaan eten en kwam ze "grote controle" doen in ons appartementje. We hadden daarom die dag "een dagje vrij" gevraagd zodat we ervoor konden zorgen dat alles in orde was. Maar.... we hadden eigenlijk wel zin om naar Pila te gaan en eens te gaan zwemmen dus zijn we de maandagavond maar snel en grondig beginnen kuisen en hebben we dinsdag genoten van ons dagje vrij. Leest U mee ?

    's Morgens eerst naar Pila geweest (met de skilift). Daar hebben we een sleeënparcours gedaan. We sleeden (van het werkwoord sleeën) dan  met een rubberenband naar beneden op een sneeuw/ijsparcours. Toen we dat beu waren zijn we terug naar beneden gegaan en zijn we gaan zwemmen. We wisten het zwembad "ongeveer" zijn maar niet echt exact. We volgden de pijlen en eens ter plaatse kwamen we tot de conclusie dat het zwembad gesloten was. (tot mijn grote verbazing want ik had nog gekeken op internet om zeker te zijn van de openingsuren). Maar wat bleek : we stonden blijkbaar aan de deur van het buitenzwembad en enkele vriendelijke Italianen wezen ons erop dat het overdekte zwembad het gebouw ernaast was. We zijn dus kunnen gaan zwemmen, maar ook dat verliep niet van een leien dakje. Zo vonden we eerst niet hoe de douches werkten en bovendien werden we door de redders gewezen op de draagplicht van badmutsen (die we natuurlijk niet hadden). De redders kwamen er ons dan maar een brengen.

    Na het zwemmen zijn we naar huis gegaan om nog de laatste dingen te regelen en de taart klaar te maken. Onze begeleidster, mevr De Wilde,  was namelijk jarig en dus hadden we een taart gekocht en kaarsjes. Terwijl ik nog snel even stofzuigde, heeft Martien alle kaarsjes op de taart gezet. We zijn dan samen met mevrouw De Wilde en mijnheer De Backer gaan eten naar de "Grotta Azzura" en daarna zijn we het dessert "thuis" komen opeten. Bij het aansteken van de kaarsjes werd de aansteker vrij warm maar de kaarsjes moesten en zouden allemaal branden. Het gevolg is wel dat ik er een verbrande duim aan overgehouden heb maar het was het allemaal wel waard...Na het dessert en nog heel veel gebabbeld te hebben moesten mevrouw De Wilde en mijnheer De Backer jammer genoeg vertrekken.
    (Ondertussen gaat alles prima met de duim en ik heb er weinig last van gehad; enkel het wieltje aan een bloeddrukmeter opendraaien was vrij pijnlijk de volgende dag). 

    Ondertussen zijn we begonnen aan onze laatste dagen stage. Met spijt in het hart hebben we al van veel vroedvrouwen afscheid genomen. We nemen wel met elke vroedvrouw een foto zodat we een mooi aandenken hebben voor later.

    Morgen begint hier de "Foire de Sant-Orso". Dat is een groot stratenfeest waar de folklore centraal staat. Morgenavond komen er, naar het schijnt, veel muziek en folkloregroepen optreden op verschillende plaatsen in de stad en dus moeten dat ook eens gezien hebben... Overmorgen is er dan een hele grote ambachtenmarkt in gans de binnenstad van Aosta (het historisch deel van de stad zoals dat hier genoemd wordt). Ik laat jullie zeker nog weten hoe het geweest is (al weet ik nog niet voor wanneer dat zal zijn).

    Tip van de dag:
    Begin niet te lachen als je aan het zwemmen bent, dat gaat niet goed samen. Zeker niet als je de slappe lach krijgt...

    alvast de groetjes van ons beiden.

    30-01-2013 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    22-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 JANUARI
    Heey Blogbezoekers,

    Ik weet dat ik jullie verwaarloosd heb maar er komt verandering in.
    Nu al snel een berichtje en morgen uitgebreid verslag.
    Martien en ik hebben ondertussen al veel bevallingen kunnen doen de laatste dagen en hebben allebei bijna ons getal dat we moeten hebben. Daarom is het hier de laatste tijd op dit blog zo rustig geweest.
    Vandaag hebben we een ganse dag uitstappen gedaan en zijn we deze avond met de stagebegeleidster mevrouw De Wilde en meneer De Backer gaan eten. Het is mevrouw De Wilde haar verjaardag vandaag en aangezien zij nu in het verre Italië is en niet thuis, hadden wij voor een aantal verrassingen gezorgd. Eén van de verrassingen was een taart met kaarsjes (die kon natuurlijk niet ontbreken). Bij het aansteken heb ik wel mijn duim verbrand (zot zijn doet geen zeer maar af en toe toch wel ), maar het was het meer dan waard! Voor zo'n gelegenheden zou ik direct opnieuw mijn vingers verbranden. Morgen vertel ik jullie nog veel meer!

    Slaapwel!

    Oja enkele foto's die niet konden ontbreken!








    22-01-2013 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 JANUARI
    Heey bloggers,

    Ik weet het het is even geleden maar het zijn hier ook drukke dagen geweest. Nuja vooral heel erg lange dagen.
    In de loop van de week hebben Martien en ikzelf vrij veel bevallingen kunnen doen. Af en toe hebben we ook wel wat pech gehad. Enkele vrouwen die we volgden moesten een keizersnede ondergaan en dat is wel eens ambetant als je dan midden in de nacht opstaat om de vrouw te gaan volgen of speciaal extra lang blijft.

    Verder heb ik niet zoveel nieuws voor jullie. Hier is het weer nog altijd vrij goed. Wel wat kouder tegenover vorige week maar geen sneeuw (zoals op sommige plaatsen bij jullie).

     

    Ik weet dat ik foto's beloofd heb maar die zijn voor later (beloofd!)

    groetjes
    xxx

    12-01-2013 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 JANUARI

    Heey Bloggers,

    Normaal ging ik gisteren al een post gezet hebben maar aangezien ze me weggeroepen hadden voor een bevalling is het maar voor vandaag geworden.
    Het is hier de laatste tijd echt fantastisch weer en wanneer we niet moeten werken in het ziekenhuis, gingen Martien en ik de laatste dagen dus regelmatig gaan wandelen. Ondertussen hebben we hier een speeltuin ontdekt en het was echt fantastisch om nog eens te kunnen schommelen en zo (even terug kind zijn ).
    Enkele dagen geleden hebben we ook eens een grote wandeling gemaakt. We zijn naar een kasteel geweest in de bergen en onderweg hebben echt fantastische plekjes ontdekt. Het was die dag ook zo warm dat we gewoon in onze topjes konden wandelen. Toen we aankwamen aan het kasteel hebben we gepicknickt en uitgerust onder een boom van meer dan 120 jaar oud. Eigenlijk wouden we daar totaal niet weg maar ja we moesten we naar huis natuurlijk. Onder die boom hebben we het plan gemaakt dat we binnen 2 jaar in de paasvakantie terugkomen naar hier. Daarna hebben we maar afscheid genomen van onze boom en zijn we terug naar huis gegaan. Deze keer wel langs een iets kortere route want de weg naar het kasteel duurde 3 uur 20 min. Foto's volgen later nog maar we moeten eerst er de mooiste nog eens uitzoeken.

    Gisteren zijn we in het ziekenhuis afscheid gaan nemen van een van de zorgkundigen. Ze moet jammer genoeg geopereerd worden en de kans is groot dat we haar niet meer terug zullen zien. Ik heb toen ook een CD gekregen van een van de kersverse mama's. Deze is een zangeres en had een cd voor iedereen die haar geholpen had tijdens haar bevalling. Ik heb ook de cd voor de gynaecoloog gekregen omdat deze nu niet in het ziekenhuis was. Het enige probleem nu is dat ik de ganse uitleg in het Italiaans moet doen want de dokter spreekt geen Frans. Gelukkig is google translate uitgevonden .

    Vandaag beginnen we weer te werken en is onze "vakantie" voorbij. Ik heb wel nog enkele grappige situaties voor jullie van de voorbije weken.

    blunders van de week:
    Een paar weken geleden kon Martien een spoedoperatie bijwonen. Een van de gynaecologen had haar gevraagd of zij zijn schort eens kon dichtdoen achteraan en Martien heeft dat dan ook gedaan. Bij het dichtknopen had ze per toeval tegen de poep van dokter gestampt, maar deze had gelukkig totaal niets door ;) Als we samen zijn moeten we natuurlijk lachen als we de dokter tegenkomen en plagen we elkaar daar wel eens mee.
    Zen paar dagen geleden was de zorgkundige (waarvan we afscheid genomen hebben) mij aan het uitleggen dat ik die cd aan die dokter moest geven. Ik keek naar Martien en wij begonnen allebei te lachen. Natuurlijk moesten we dan beginnen uitleggen waarom we aan het lachen waren... Gevolg is dat de zorgkundige en wij midden de gang de slappe lach kregen. En iedereen die passeerde keek vrij raar ;
    Hier in de straat lopen vaak Afrikanen rond die boekjes verkopen aan de voorbijgangers. Wij weten niet waarom maar elke keer komen ze recht naar ons om te vragen of we niets willen kopen terwijl er honderd man voor ons loopt waar men niets aan vraagt. Nu een van deze Afrikanen bleef een eindje naast ons lopen en Martien zei plots: "pas op he, of ik ga bijten". De man heeft het niet verstaan maar liet ons toch met rust ;)
    Als we samen op verlos staan (en dat is wel een paar keer het geval geweest de voorbije dagen) communiceerden Martien en ik vaak met gebaren. Dat leidde meestal wel tot grappige situaties ;) 

     

    07-01-2013 om 21:21 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 JANUARI
    Heey blogbzoekers,

    Gisterenmorgen werden we om 8 uur uit ons bed gebeld. Er was een parturiënte die ging bevallen en op de materniteit lagen er nog heel wat vrouwen .... dus het zou een drukke dag worden. Ik heb gisterenmorgen dan een bevalling kunnen assisteren. De andere vrouwen wouden niet echt in arbeid gaan dus is het voor de rest vrij rustig gebleven.

    In de namiddag hebben we dan even gerust en daarna gingen we shoppen in de veronderstelling dat de solden reeds begonnen waren. Ter plaatse ontdekten we echter dat die slechts op 3 januari begonnen en dus zijn we deze morgen maar opnieuw gaan shoppen en ik moet toegeven dat we alle 2 een goeie koop hebben gedaan .

    In het ziekenhuis was het verder heel erg rustig vandaag. Dus hebben we maar een wandeling gemaakt en hebben we een speeltuin ontdekt hier in Aosta. En we hebben ons heel erg goed geamuseerd. Als ik eerlijk ben is het zelfs lang geleden da ik mij nog zo goed geamuseerd heb.  Verder niet veel speciaals meer maar ik heb wel nog een stunt van de dag voor jullie!

    Stunt van de dag:
    Martien is er gisteren is geslaagd om een van onze messen te breken op de kaas... De kaas was blijkbaar iets te sterk. Of Martien is te sterk. Nuja gelukkig hebben we nog messen genoeg.

    slaapwel!

    03-01-2013 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 JANUARI 2013
    Heey bloggers,

    Eerst en vooral wensen wij jullie een fantastisch 2013 toe!

    Wij hebben alvast een heel fijn oudejaar gehad en 2013 goed ingezet. Martien heeft gisterennamiddag gewerkt aangezien er bevalling was. Aangezien ik tegen 7 uur nog niets gehoord had, ben ik met het eten naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben we het oudejaar samen met de vroedvrouwen gevierd al bleek mijn pasta een beetje overbodig te zijn. Alle vroedvrouwen/verpleegkundigen en zorgkundigen hadden elk iets klaargemaakt en meegebracht. Al die specialiteiten waren echt superlekker! Wij hebben iedereen dan ook eens laten proeven van onze specialiteiten (chocolade en kriek) en deze vielen in de smaak. Vooral dan de chocolade... We hadden gezegd dat Kriek meer een vrouwenbier is. Toen kregen we natuurlijk de vraag of we mannenbier ook hadden uit België dat sterker was

    Rond 21 uur zijn we dan naar huis vertrokken en rond 23 uur zijn we naar de markt vertrokken. Daar was er een optreden van een Italiaanse zanger: Gigi d' Alessio. We hebben niet veel begrepen van wat hij zong maar we vonden hem toch niet slecht. Samen met hem en de duizenden anderen op het plein hebben we dan afgeteld naar 2013 (in het Italiaans!). De sfeer die op het plein hing was echt fantastisch. Na het optreden van Gigi d' Alessio kwam er nog een dj spelen. Ik moet wel zeggen dat het iets heeft om zo te fuiven in uwen dikken winterjas met handschoenen aan en een sjaal. Wanneer de "Gangnam Style" gedraaid werd ging het plein echt volledig uit zijn dak (en moesten wij vooral opletten voor onze tenen )

    Rond 2 uur begon het echt te koud te worden en zijn we maar naar huis gegaan. We hadden nog een hongerke en hebben dan maar onze appeltaartjes opgegeten die in de frigo stonden.

    Vandaag zal het een rustig dagje worden al hopen we toch op een bevalling...

    Hierbij enkele sfeerbeelden...






    01-01-2013 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28-29 DECEMBER
    Heey heey,

    De voorbije dagen geen bevallingen meer. De enige vrouw die in arbeid was, is bevallen met een sectio. We zijn dan in de buurt van het ziekenhuis maar eens gaan wandelen op 28 december. We hebben er enkele mooie plekjes ontdekt en een fantastisch kasteel gezien. We kunnen jammer genoeg niet tot bij het kasteeltje geraken en dat vonden we wel jammer (vooral ik dan omdat ik zot ben van kastelen). We hebben ook een parkje ontdekt op de berg. Daarna had ik zin in een ijsje en Martien in een pannenkoek. We zijn dan maar gestopt bij het wifi-café ;)

    Gisteren zijn we weer aan het koken geslagen. We hadden alle 2 echt superveel zin in appelmoes. Maar hier bestaat dat dus niet dus moesten we zelf maar appelmoes maken. We hebben dan maar ineens veel gemaakt dan konden we nog wat invriezen voor later deze week. Ik moet echt toegeven dat hij superlekker was   Zeker voor herhaling vatbaar dus. Morgen gaan we ons eens wagen aan rode kool met appeltjes. Benieuwd wat da gaat geven ;)

    Verder niet zoveel nieuws
    groetjes en slaapwel

    oja: nog een mopje van de dag:
    rara wie heeft wat gezegd:
    de ene zei: "Goh, ik kan nie slapen want ik heb kou!"
    waarop de andere antwoordde: "En ik kan niet slapen want er ligt een beer op mijn wang!" :p

    30-12-2012 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    29-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KERSTDAGEN...

    Heey heey,

    De voorbije dagen waren druk maar leuk.  Zoals jullie al wisten waren mijn ouders hier en we hebben ons goed geamuseerd...

    Op Kerstmis hebben Martien en ik voor hen gekookt. We hebben natuurlijk onze bekende venkelwortelpuree klaargemaakt! Daarna zijn we gaan wandelen en hebben we eens een paar monumenten bezocht. We zijn op zoek gegaan naar de restanten van een Romeins dorp maar hebben ze niet meer gevonden..

    Bij onze terugkeer van deze wandeing bezochten we het kerkje dat eigenlijk in vogelvlucht een 100tal meter van het appartement ligt. We bewonderden er de Kerststal en daalden af in de crypte van Sant Ours. Deze is gelegen in de kelder van het kerkje en plots viel het licht uit in de kerk . Dat was wel even schrikken maar gelukkig was er de mama om het licht weer aan te doen .

    Toen we thuisgekomen zijn hebben we onze Kerststronk opgegeten en na wat problemen om de wijnfles geopend te krijgen dronken we een glaasje wijn. De wijn was superlekker maar de fles openkrijgen was net iets moeilijker.

    Nadien zijn Martien en ik naar het ziekenhuis gegaan en hebben we elk een bevalling kunnen doen.

    We zijn op 2e kerstdag naar Pila geweest met de skilift. Mama en papa hebben gezellig op een terrasje genoten van een koffie en warme chocolademelk. Martien, Stephen, Lies en ik gingen wandelen. We wilden eerst dezelfde wandeling doen als vorige keer, maar dat ging niet aangezien we dan de skipiste moesten oversteken en dat ging niet zo makkelijk. We hebben dan maar enkele andere paadjes gevolgd en ondertussen enkele foto’s genomen. Toch moesten we af en toe de skipiste kruisen en ik kan jullie werzekeren het is soms een beetje eng als je zo een ganse groep ski'ers op je ziet afkomen. Een paar keer hebben we ook eens aan de kant moeten springen toen er plots een indiciduele ski'er kwam opduiken.

    We hebben ook een piste ontdekt waar je kan sleeën. Jammer genoeg hebben we dat niet meer kunnen doen aangezien het al een beetje laat was maar Martien en ik komen zeker nog eens terug om dit te
    doen.

    Toen we terug thuis waren, zijn we nog enkele Kerstcadeaus gaan kopen en hebben we daar na nog een lekkere pizza gegeten. Martien kon daar jammer genoeg niet bij zijn aangezien ze opgeroepen werd voor een bevalling. Als afsluiter zijn we dan nog iets gaan drinken naar de bar "Il Boccio" achter ons appartementje en de wijn was echt heel lekker. We kregen ook superveel hapjes (toastjes, kaas, worst,...) om erbij op te eten. En daarna moest ik natuurlijk afscheid nemen van mijn ouders. De 27ste werd ik dan ‘s morgens rond 8 uur opgebeld omdat er een parturiënte in arbeid was. Ik heb de bevalling kunnen doen en alles is zeer vlot gegaan. In de namiddag was het een rustig dagje en ’s avonds kreeg ik dan bericht dat mijn nichtje (dochtertje van jongste broer) geboren was. Voor mijn ouders het eerste kleinkind.... 

    Groetjes en als kers op dit Kerstverslagtaartje : enkele sfeerfoto's vanuit Aosta en omgeving (Pila)











    29-12-2012 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 DECEMBER
    Heey heey,

    Normaal gezien ging ik deze avond uitgebreid verslag geven maar het zal voor morgen zijn want......
    ik heb namelijk het fantastische nieuws gekregen dat......
    ik ben vandaag de fiere tante geworden van Elise

    groetjes , dikke knuffels en slaapwel

    27-12-2012 om 00:00 geschreven door Martien en Ellen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)


    Weersomstandigheden op webcam
  • in Italië
  • in Oost-Vlaanderen

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Laatste commentaren
  • hallo (patsy)
        op 29 JANUARI
  • feestje (Katrien)
        op 22 JANUARI
  • duimke (William)
        op 22 JANUARI
  • Sterk ???? (Papa van Ellen)
        op 3 JANUARI
  • Proficiat tante!! (patsy)
        op 27 DECEMBER
  • Archief per week
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs