Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
    Interessante links
  • Belgische Quilters Vereniging
  • Belgische patchwork startpagina
  • Antwerpen Quilt (New school)
  • Vlaamse Quiltersgilde
  • Duffy Indeherberg
  • Nederlandse patchwork startpagina
  • Naald & draad /Schoten
  • Berrefonds (U.Z.A.)
  • Linklijst - gratis quilt- en blokpatronen
  • Applicatiepatronen
  • Gratis blokken en héle quiltpatronen
  • Gratis quiltpatronen
  • Gratis quiltblokken - allerlei technieken
    Handige links
  • Rekenhulp voor het snel snijden van stof - in inches!!!
  • Omrekentabellen - inch naar cm
  • Neem ook eens een kijkje bij deze quilters :
  • Ann Vanherle
  • Knuffelquiltjes - Diana Delaere
  • Anny Celis
  • QuiltingVeerle
  • Chris Palmaers
  • Rietje van Slagmaat
  • Antwerpen Quilt

    Welkom!

    Dit is het vorige blog van de Belgische Quilters Vereniging Provincie Antwerpen.

    Voortaan vind je ons terug op ons nieuwe blog:

    Antwerpen Quilt (New school)
    18-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Hooghuysfestival voor Draaiorgels van 12 september 2010

    Zondag 12 sept. ’10 was het in Geraardsbergen het 5e Hooghuys festival.   (Meer info : http://www.hooghuysfestival.be/)

    Mijn man is daar dan niet weg te slaan en ik ga altijd graag mee voor de gezellige sfeer .

    Tijdens een praatje met de organisator gedurende één van de vorige edities kwam naar voren dat mijn hobby patchen en quilten is . Deze man, altijd te vinden voor iets nieuws, vroeg me toen of ik een quilttentoonstelling kon inrichten .

    Ik zei volmondig ja maar toen volgden er enkele slapeloze nachten.
    "Hoe ga ik dat geregeld krijgen?"  
    Ik maakte het mezelf niet makkelijker met een aansluitend thema te bedenken nl: “muziek”.

    Na een oproep :”Wie heeft er quilts die met muziek te maken hebben?” kwamen al vlug de eerste mails binnen en dan nog wel vanuit Nederland.  Dan volgden er positieve reacties uit heel Vlaanderen .

    De volgende vraag was :
    “Hoe krijg ik die bij mij? “
    Via veel vragen en regelen en veel hulp van anderen is het gelukt. 

    Ik was zo druk bezig met ophalen dat ik totaal vergat af te spreken :
    ”Hoe krijgen de mensen hun quilts terug?”

    Donderdag moesten ze opgehangen worden.
    Daarbij kreeg ik hulp van Nicole en Duffy en enkele assistenten van de organisator. Al tijdens het ophangen in de gangen van de kunstacademie kregen we goede kritieken van de leraar keramiek. Ook de heren die ons hielpen en die nog nooit een quilt gezien hadden waren vol lof.  Zij spraken steeds van doeken
    en moesten dringend opgevoed worden in de quilttaal .

    Ik wil graag iedereen bedanken die op gelijk welke manier geholpen heeft.  En zeker de quiltsters die hun prachtige quilts zomaar aan een (meestal) totaal vreemde persoon toe vertrouwden.

    Zondagmorgen 12 september, gietende regen op de ring rond Brussel maar toen we Geraardsbergen naderden trok de hemel open.  Na de middag hebben we een massa volk over de vloer gehad , heel veel mensen hadden nog nooit quilts gezien . Velen wensten ons proficiat.  Er was zelfs vraag of er ook verkocht werd . Enkelen heb ik doorverwezen naar de site van onze vereniging en velen zeiden naar Edingen te zullen afzakken.

    Met dank aan Emmy voor tekst en foto's, meer foto's vind je in de eerste map van ons fotoalbum  (http://picasaweb.google.com/AntwerpenQuilt)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs