Inhoud blog
  • laatste nieuws 2023
  • HIER STEL IK ONS GEZIN VOOR
  • Wat is Dystonie
  • 2019
  • 2017
  • 2016
  • Bijna 3 jaar DBS (Diep brain stimulation)
  • 2 jaar DBS ( Deep Brain Stimulatie)
  • foto's DBS ( DEEP BRAIN STIMULATION)
  • Update
  • OVERZICHT VOOR EN NA DBS OPERATIE
  • DBS ( Deep Brain Stimulation )
  • DAGBOEK
  • FOTO 's VAN ONS GEZIN
  • VAKANTIE'S FOTO'S
  • DIT WIL IK NOG EFFE KWIJT
  • MEER OVER ONZE OVERLEDEN DOCHTER KIRBY
  • KIRBY ALS TIENER
  • KIRBY DEEL 3
  • DE DIAGNOSE VAN KANKER
  • ER KWAM HULP
  • DE STERIELE KAMER
  • DE BEENMERGTRANSPLANTATIE
  • KIRBY WAS EVEN THUIS
  • AAN ZEE
  • TEGENSLAG
  • HERVALLEN
  • VERJAARDAG KIRBY IN HET ZIEKENHUIS
  • HET NOODLOT
  • MAKE A WISH
  • Gedichten geschreven door ons overleden dochter KIRBY
  • Mijn behandelingen
  • Woordje uitleg over ROGER
  • FOTO' S ALGEMEEN
  • FOTO'S vakantie KOBLENZ
  • foto's boot cruise
    WELKOM OP ANNY' S BLOG

    onderaan het eerste blad kan je verder klikken naar de 2 de kolom
    17-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update

    Zondag 17 augustus 2014,

    Het is er eindelijk van gekomen om nog eens hier te schrijven ,ik schrik er altijd zelf van hoelang het al geleden is
    dat ik hier de laatste keer nog iets schreef :shock:
    Gisteren ben ik weer een jaartje ouder geworden (51 jaar) ppff de tijd staat niet stil ,en elke jaar gaat het precies sneller
    nu zeker nu ik me veel beter voel dan voor mijn operatie kan ik meer ondernemen en heb ik mijn 2 grote hobby's
    werken met de computer en pergamano terug hernomen ,maar kom dikwijls nog tijd tekort en dan moet ik wel een keuze maken
    wat ga ik vandaag doen???? soms moeilijk om te kiezen :-P

    Morgen is het precies  18 maanden ( 1.5 jaar ) geleden dat ik mijn zware hersenoperatie heb ondergaan ( voor DBS)
    Diep Brain Stimulatie voor mijn DYSTONIE. ondertussen is mijn haar al flink gegroeit zoals jullie kunnen zien op de foto.

    Vorige maand is mijn hersenstimulatie nog verhoogd en ik voel nog altijd langzaam verbetering in beweging en ontspanning in mijn
    spieren alleen bij grote stress krijg ik terug wat meer spasme en pijn en voel ik in mijn hoofd een druk ,iets in mijn zegt me dan
    GAS terug nemen want het word teveel. het is precies of mijn hersenstimulator kan het allemaal niet meer bijhouden :-?

    Ik blijf zeer positief dat ik die operatie heb laten doen het is een hele vooruitgang dat ik heb ondergaan
    op verschillende punten de pijn is stukken beter ,dat wil niet zeggen dat ik geen pijn meer heb, maar het is verdraagzaam
    en moet geen extra pijn medicatie meer nemen is ook een hele vooruitgang tegen vroeger want dan nam ik toch veel pijn medicatie .

    Het slapen is ook een grote vooruitgang nu slaap ik toch 8 uurtjes zoals het hoort , vroeger sliep ik hooguit 3 uurtjes
    nu ben ik s'morgens uitgerust en heb ik energie dat ook een heel verschil is ,tegen dat je je dag nog moet beginnen en al moe bent.
    ik ben rustiger geworden en zo ook mijn spieren ,het beven is verdwenen ,wat ook altijd zeer vermoeiend was.

    De hoofdpijnen zijn zo goed als verdwenen alleen op vakantie dit jaar naar Hannover ( Duitsland),hebben we weer zoals vorig jaar wat lichte heuvels
    en bergjes gedaan met de auto en daar kreeg ik het moeilijk door de druk in mijn hoofd ( geen leuk gevoel ) maar
    dat is maar tijdelijk en gaat weer over als we weer terug vlak rijden.
    maar voor de rest is alles tip top verlopen zoals het hoort .

    ik ga nog 2 keer per week naar de kinesist dan krijg ik massage en wat oefeningen om mijn spieren te versterken
    en om de 3 maanden ga ik naar het ziekenhuis naar de neurochirurg om mijn pijnpomp te laten vullen en mijn hersenstimulator
    laten nakijken en afstellen.
    van de dokters kreeg ik weer te horen dat ik een uitzonderlijke patiƩnt ben , omdat ik een pijnpomp en stimulator heb ( dus beide )
    en 1 van de beste resultaten heb die de dokters kennen met DYSTONIE.

    Ik doe mijn best om kleine afstanden te stappen ,voor grotere afstanden heb ik wel mijn rolstoel nog nodig
    en dat zal wel zo blijven, je moet het ook niet te hard pouchen want dan draag ik daar de gevolgen van.
    Met de woorden van de dokters te zeggen, Hersentimulatie geneest je niet maar maakt je leven dragelijker en onderdrukt je symptyonen.

    Ik hoop nog lang zo positief kunnen verder te doen
    Binnenkort ga ik nog eens bij de praatgroep langs waar ik lid van ben ( pijnpompen en neurostimulators)in St Niklaas
    dat is de eerste keer na mijn operatie zei hebben me 2 jaar niet gezien denk wel dat ze gaan verschieten als ze het resultaat zien
    daar ga ik nog eens bijbabbelen want dat is lang geleden.

    zo dat was het weer voor nu, aan iedereen bedankt die iets in mijn gastenboek heeft geschreven
    jullie horen nog van mijn verdere verloop.







    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    WELKOM ***** Welkom op mijn blog , veel lees plezier
    Over mijzelf
    Ik ben Anny
    Ik ben een vrouw en woon in Antwerpen (BelgiƩ) en mijn beroep is opleiding gehad voor kapster (lang al op invaliditeit).
    Ik ben geboren op 16/08/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: pc , creatief bezig met Diamant painting en tekenen.
    Ik zit al 30 jaar in een rolstoel omdat ik Dystonie heb ( storing in de hersenen) daardoor heb ik veel spierspasme en

    Categorieën



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs