Ann's Camino
Foto
09-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 9 mei
hello

hier ben ik weer!
Ondertussen alweer een eindje verderop.... ik ñoet zeggen dat t toch niet van t simpelste is.... maar wel enorm prachtig, rustig, weids, ruw, woest, wild...... weinig mensen ::: ik heb dikwijls de indruk dat ik in de middle of nowhere zit.... maar tot aan Puenta de la Reina volg ik de route van Arles.... dat is naar t schijnt  een heel mooie maar verre afstanden van een dorp naar n andere::: vanaf dan, waarschijnlijk vrijdag kom ik daartoe en dan is t massa-pelgrimage.. ik geniet ondertussen volop::: en ja, sinds Jaca is t pure zonneschijn!!! zalig... de andere pelgrims begin je nu ook wel al te kennen.... Aaaaaaah ANNA de Belgica... de meesten zijn Spanjaarden of ook " Brazilianene en praten allemaal continu Spaans!!! olalalaa....
Ik heb nog geen blaren:... wel een schaafwonde op mijn voorhoofd maar niks ergs... de mensen zijn dan nog meer bekommerd om mij...hihihi.... het is verder super....het is inderdaad nu pas dat ik van alles bekom, erin kom, etc....
Het is ook leuk om berichtjes te kunnnen lezen...heel tof!!
en nee, ik heb geen beren gezien!!
In ben dus van Jaca naar Monasterium de Juan de la peña (prachtig wondermmooi in de bergen) dan nu ben ik in Sanguesa... Vandaag wa ik er al om 14 u... nog wat tijd om te rusten en t stqadje te bezoeken...heeel mooi...Gisteren sliep ik in een soort vervallen spookdorp in Ruesta.. ongelooflijk zo in de hoogte tussen de bossen en allemaal vervallen huizen en n vervallen burcht... echt iets voor n spookfilm... maar ik heb er zaaaaaaalig geslapen!!!
Zo ik ga je laten!
heeeeeeeeel veeeeel groetjes,
Ann
dank je nog voor je steun en meeleven!!!!!!!!!!!!!


Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (9)

11-05-2007
LUDWIG

dag Ann,
ik hoop dat alles goed met je gaat en dat alles naar je wensen verloopt. Gaat het bij jou ook 'het gewone gangetje' ? (let op de woordspeling)
Het is vandaag de internationale dag van de verpleegkunde: dus proficiat ! Het betekent ook dat je vandaag ook iets in die trant moet doen: een reanimatie langs de weg, een spoedbevalling in een veld, wat bleinen verzorgen bij medepelgrims, de bloeddruk nemen bij een nogal rood aanlopend iemand, een open beenbreuk spalken... Ann Nightingale!
Hartelijke groeten en een Goede Stap....

Ludwig

11-05-2007, 15:14 Geschreven door LUDWIG


hey nichtje!
Lieve Ann,

heeeeeeeeel tof allemaal, vind het super je avontuur te kunnen volgen - ik wou dat ik erbij was! Met mooie herinneringen aan de mijne met Ruth (die enigzins toch een stuk korter was dan de jouwe)
Ik wou nog even zeggen dat ik het fantastisch vind dat je dit doet - niks beters om eens tot rust te komen met alles en vooral jezelf. Je ontdekt zoveel over jezelf, de wereld en de anderen, een unieke ervaring...echt super!

Vergeet niet snel genoeg uiteindelijke onnodige spullen terug te sturen naar huis zodat je rugzakje lichter wordt

heel veel groetjes van je nichtje
Pascale.

11-05-2007, 14:03 Geschreven door Pascale


inloopperiode voorbij !
Beste Ann,

Je bent nu al op spaanse bodem en de inloopperiode zit er op! Vanaf Punta de la Reina heb je nog wel wat kilometerjes te gaan,snel gerekend,  bij een gemiddelde van 30 km per dag ben je er binnen 27 dagen!! Kort dus snel in. Geniet er nog maar van. Doe je best, we duimen en bidden voor je dat je je doel mag bereiken en dat het je heel veel geestelijke vrede en rust mag opleveren.

Marie-Anne, Frederik en de kinderen.

11-05-2007, 13:00 Geschreven door frederik


10-05-2007
Welke schoenen ? Nike ?

Ge loopt toch niet op blote voeten?  Hoe kom je dan aan die schaafwonde aan je hoofd?

Mariette volgt "watertandend" je pelgrimstrip.
Geniet er van, ik wou nu wel een vogeltje zijn om je te zien wandelen en soms zuchten.  Proficiat An,  en volhoudend glimlachen.

Tot binnen kort.
Michiel. 

10-05-2007, 21:51 Geschreven door michiel vdk


Per pedes Apostolorum

Dag  Ann,

Bedankt voor je berichten ! Het doet deugd om te horen dat alles goed gaat ! 

Ook hier bij ons gaat alles goed ! Nu zondag gaan Zoran, Ludwig, René, Renhild en ik onder de geestelijke begeleiding van Pater Alex Coenen naar de 'Fraternité de Tibériade' in Lavaux-Saint-Anne om er de vespers bij te wonen. Deze jonge contemplatieve fraterniteit gesticht volgens Franciscaanse traditie (gebed, handenarbeid, soberheid, onthaal, studie) verplaatst zich doorgaans ook, net zoals jij nu, 'per pedes Apostolorum', vergezeld van een ezel. We vertrekken te voet in Tielt en hopen er binnen een dag of 10 aan te komen ... (grapje). Nu het nog een beetje rustig is op je tocht, nog iets moois voor onderweg ...  het Jezusgebed
(Mt. 18,13). Het bestaat uit het voortdurend innerlijk of hardop bidden van "Jezus Christus, Zoon van God, wees mij, zondaar, genadig !" 

Heel veel moed en doorzettingsvermogen toegewenst !

Veel groeten,

Francis<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

10-05-2007, 14:53 Geschreven door francis


rust in de geest
Dag beste Anneke,

Het doet heel veel deugd te om te lezen dat het je fantastisch goed gaat, zowel geestelijk als lichamelijk. Alhoewel lichamelijk.., die schaafwonde heb je toch niet opgelopen tijdens de 'rust in de geest' (grapje)? Of ben je op je snater gegaan na teveel 'spiritus', of was de deuropening te laag?

Het ga je goed, blijf bidden voor ons, wij doen dat ook voor jou!

Mvg,
Ronny.

10-05-2007, 09:47 Geschreven door Ronny Leenaert


09-05-2007
mijn zus is op stap
hallo Ann,

hier met je zus,
wat een toffe uitdaging voor jou,ik voel het nieuwe in je, zo vol enthousiasme en kracht. Ik sta vol bewondering,ik hoop dat je met nog veel moed, kracht, uithouding kunt verder gaan.
Ben blij alles te kunnen volgen via jouw blog .
geniet van het contact met jezelf de natuur en cultuur.

Tot binnenkort
we denken veel aan je

Kathy

09-05-2007, 22:16 Geschreven door jan


schaafwonde ! wij zijn ongerust, en doet 't pijn ?
Tante Ann,

Best dat je nu van de zon kan genieten.  Want nu ben jij, meer dan wij, buiten in de open lucht. 
Hier in België zijn we de regen en wind al terug moe.  En 't ziet er voor de komende dagen ook niet goed uit.

Hoeveel km heb je nu al gestapt ?  'k Heb de indruk dat je voor ligt op jouw schema, of niet ?

Dat je nog geen blaren hebt, is uitstekend. Maar een schaafwonde op je voorhoofd !  Op een rots gevallen ?  Tegen een boom gelopen ?  Geslaapwandeld in dat spookdorp ?
Wij stellen ons vragen ... en we zullen het niet weten, want ook jij hebt geheimpjes, en ook wij zijn veel te nieuwsgierig !

Heb je nog genoeg bytes vrij op je fototoestel ?  'k Verlang al om de reportage te zien en jouw verhalen te horen (tijdens de BBQ op jouw terras)
Tegen dan spreek je misschien al vlot Spaans ?

Vele groetjes,
ook van Kathy en de kindjes,

Jan

09-05-2007, 21:42 Geschreven door jan


lieve groetjes
hallo,

de eerste dagen moeten zwaar geweest zijn. Leuk dat het nu wat zonniger wordt.
Geniet nog eventjes van de rust!
Uitstekende voeten heb jij, stiekem getraind?

lieve groet, liselot.

09-05-2007, 19:38 Geschreven door liselot



40-DAAGSE

VOETTOCHT
~
1000 km
~
van

LOURDES

 NAAR

 SANTIAGO
DE
COMPOSTELA


!!!!!!!!!!



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs