Ann's Camino
Foto
27-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOLA! En... en we gaan steeds verder!!!
PINKSTEREN!!

Hier ben ik weer!
Ondertussen ben ik 20 km voorbij de grote stad LEON. Het is trouwens het prachtige stad met prachtige kathedraal en veel cultuur! Gisteren heb ik dan ook een kleine wandeling gedaan zodat we nog heel wat tijd over hadden voor een stadsbezoek met n terasje natuurlijk! En t is heel leuk dat je zoveel bekenden tegen t lijf loopt van dagen of weken geleden!
De fysiek is nog alijd heel goed!
Vandaag dacht ik wel even dat ik toch niet in Spanje maar op de noordpool zat! Echt koude gure (tegen)wind... gelukkig hebben die zwarte wolken deze keer niks uit de hemel laten vallen...!
Maar t blijft echt fantastisch... ik kan dit soort tocht alleen maar aanbevelen aan anderen.. en ook om echt de tijd te nemen hiervoor... na enkele weken raak je zo in n sfeer... echt 1 met de Camino (=weg)!
Ja, inderdaad, dank je nonkel Michiel, voor de uitleg: ultreia e suseya!, typisch voor de pelgrims naar Santiago: " Steeds verder en steeds hoger!"
Als ik het zowat uitgeteld heb, zijn mijn voeten al over zo n 704 km Franse en Spaanse grond gestapt! Je beseft dat echt niet... en ja, zoals alles....stap voor stap!!
Momenteel zit ik in Villar de Mazarife... een echt typisch klein Spaans dorpje.. waar er niet meer is dan een kerk, een paar huizen, 1 winkeltje en misschien toch nog wel n restaurantje... k zal nog ns op verkenning gaan.. anders zal het wel n spagghetti tje zijn...
Ik wens jullie n heel leuk pinksterweekend toe!
tot later,
Heeeeeeeel veeeeeeeel groetejs,
Ann

PS: Tip: als bijzitter voor de verkiezingen. Geef  me op als vermist persoon!! En ik zal absoluut nog n tijdje vermist blijven!!!



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (4)

30-05-2007
Pinksteren ook al voorbij

Tante Ann,

Nog niet moe van al dat wandelen ?  Mij lijkt dat toch een beetje van het goede teveel.  Al meer dan een maand weg van huis !  Dat begint toch saai te worden, zou ik denken. Of ben ik verkeerd ?  Is het daar zo tof dat ge wilt blijven wandelen ... Straks zie je het niet meer zitten om naar huis terug te komen, een nieuwe job te zoeken, en dan nog te wéééééééérken zodat je terug op reis kunt gaan.
Voor mijn part mag je daar blijven hoor -> als het maar ne toffe spanjaard is hé !
Nog geen spijt dat ge vertrokken zijn ? (nu de laatste loodjes op komst zijn) Nee ?  Ik ook niet hoor.  't Is hier zo leuk.  En pinksteren is toch die feestdag met dat vlammetje ?  Het onze brandt hier nog vurig.  Al is het vaak druk met die kinderen rondom ons (en die zijn er ook niet vanzelf gekomen ...)
Is jouw vlammetje al overgeslaan ?  Indien ik jou was zou ik niet teveel alleen wandelen, hoe dichter je bij iemand staat, hoe meer kans dat het vlammetje overslaat, de vonken in het rond springen, de ogen fonkelen, enz.  Maar daarvoor heb je natuurlijk ook geluk nodig.  't Is misschien dat wat ge nu zoekt?  Wel, zoek het niet te ver, kom maar terug naar huis ...
Nog geen heimwee ?  Amaaai, gij zijt een harde. 
Maar ja, nu opgeven zou toch ook te zot zijn.  Stap maar verder, 't zijn hier nog geen verkiezingen. En als ge 't geluk tegenkomt, ben ik dan de eerste om het te aanhoren ?  Niet dat we nieuwsgierig zijn, waar 'k weet het gewoon graag.  En gij kunt goed verzwijgen, zoals deze Camino.  Pas enkele weken voor de aanvang wist ik ervan.  Zoiets plan je toch veel langer ?  Of ben je bang van mijn reactie ?  Gene schrik hebben, ik plaag graag, en iemand die men haat plaagt men toch niet !  En ik zeg ook wel eens graag mijn gedacht, maar dat mag jij ook. En ik preek graag (zou ik mijn roeping gemist hebben ?), maar dat mag jij toch ook.  En ik ga niet graag naar de biecht, maar dat mag ik niet vertellen zeker (wet op de privacy)

Misschien vraag je je af waarom ik altijd zoveel tekst neerschrijf.  Wel, 'k heb mezelf voorgenomen om evenveel woorden neer te schrijven als gij kilometers stapt.  Nu weet ik eigenlijk niet hoeveel de stand is !  Heb jij even tijd om te tellen ?  Ondertussen typ ik rustig verder, woord voor woord ...  Een andere reden is dat ik pas van deze blog gehoord heb als je al bijna weg was, zo op het allerlaatste moment.  De laatste woorden riep je zelfs door het raam van de auto.  Weet je dat nog ?  Ik ook.  En als 'straf' schrijf ik er nu op los.  Jouw schoonbroer vergeten, 'k ga ervoor zorgen dat dat niet meer gebeurt.  (wat moeten al die andere lezers nu wel denken van ons, heb je daar al eens aan gedacht ?  ik ook, maar 'k zit daar niet mee in, wie schrijf die blijft, zot zijn doet geen zeer en 't doet toch zo'n deugd, echt bevrijdend)

Nu ga ik er mee stoppen, mijn vingers worden moe en ik val van mijn eigen woorden in slaap,

Tot de volgende keer,

en blijven stappen,
en hou mij op de hoogte,
Jan
PS gene Jan of 't er scheelt iets ann

30-05-2007, 21:51 Geschreven door jan


29-05-2007
Ann's Camino
Anneke,

Joep, ik heb het berichtje gevonden. Het is langs om leuker en  ook
ontspannend voor ons om je te horen!
Hier is er momenteel heel veel wind, ik wou dat hij ons een beetje
meenam tot bij jou!
Wat zul je sterke benen en(voeten) krijgen
 zoveel km. het is gewoonweg niet te geloven!

Groetjes van ons allen
nonkel Jan en tante Myriam

29-05-2007, 18:47 Geschreven door myriam vandekerckhove


28-05-2007
Dag Ann
Hallo,

Een zalig pinksteren!
In jouw plaats zou ik ook niet zo veel bezig zijn met de stemming en verder genieten van de ontmoeting met de stilte.Confucius zei : "DE STILTE IS EEN VRIEND DIE JE NOOIT VERRAADT"
Ann het ga je goed en tot wederhoren.

Lieve groetjes

28-05-2007, 11:25 Geschreven door mieke&filip


4 weken weg

Hoi tante Ann

Vandaag al juist vier weken van huis weg..en je hebt er precies nog geen spijt van...of heimwee,waar ik altijd moeite mee heb.heel knap van jouw hoor zo vol goede moed en altijd positief blijven dat is ook een goede ingesteldheid !hoe het hier gaat vertelt Jan jouw precies wel vol kleur, want je moet het toch soms wel met een korreltje zout nemen hoor typisch hé! wel het is goed alles op je tempo te doen en zo het meest te genieten en jezelf te respecteren wat je aankunt en daar dankbaar voor bent...je hoeft dus niet haastig terug te zijn om dan te zitten véééél goede moed en mis je ons niet een beetje? hoeft eigenlijk niet, is waarschijnlijk juist niet de bedoeling...daaaag
je zus Kathy

28-05-2007, 11:09 Geschreven door kathy



40-DAAGSE

VOETTOCHT
~
1000 km
~
van

LOURDES

 NAAR

 SANTIAGO
DE
COMPOSTELA


!!!!!!!!!!



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs