Ann's Camino
Foto
21-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hola
hola!
Hier ben ik weer. deze keer wat rapper. vandaag zit ik een beetje voor fromista,... eeen heel mooie route. prachtige wolken omdat het zo regnachtig en onweerachtig is. maar dat geeft nog mooiere kleuren en geuren! Vandaag ben ik weer in topvorm... ik heb zo n 30 km gestapt. Gisteren daarentegen was ik niks waard.ik had de ganse nacht mijn eten van de avond ervoor moeten braken. de volgende morgen voelde ik me zo leeg en uitgeperst. iedere stap leek me zo zwaar. na 10 km ben ik dan maar gestap in de mooie knusse herberg met warme douche en zacht bed:bovendien was het echt rotslecht weer. de ganse voormiddag regen, zwaar onweer en donder en bliksem, en ja, zelfs hagel!!! dus beter stoppen. ik heb dan geslapen ,,,, bijna de ganse namiddag,, om 21u30 werd ik dan weer wakker en bleef dan maar verder slapen tot 7u,het heeft me echt heeeeel veeeeeeeeeel deugd gedaan!! Vandaag voelde ik me dus weer heel goed. Ik zag vandaag ook nog een Duitser terug die ik niet meer gezien heb sinds Jaca.ongeveer 300 km terug.. wel heeeel leuk.
Zo dat was het laatste nieuws van mij!
Heel veel groetjes en veel amusement in Belgie!
Dank je nog voor jullie reacties!! heel leuk!
Ulreia!
Ann


Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (11)

27-05-2007
Aan een lieve pelgrimsnicht!!!!

Dag nichtje,

Dat je nu pas iets hoort van je 'pelgrims'nicht hé?
Zoals je al las, heb ik pas deze week je adres ontvangen via mama. Uw mams had je gegevens naar een verkeerd e-mailadres gestuurd.    Ma 't is in orde!
Ik vind je echt 'super'. En zoals mijn grote zus al schreef. Ik ben ook een beetje (veel) jaloers op uw tocht. De herinneringen van onze tocht 'van Javier naar Loyola' komen weer boven. Ik hoop dat ik in mijn leven nog eens de kans krijg om op 'stap' te gaan met zulke 'goede' mensen als jij! We kunnen er misschien een familie-uitstap van maken als ik hoor hoeveel interesse er is.
Liefste Ann, ik wens je in ieder geval nog een fantastische tocht en ik verlang om je weer eens te horen vertellen over je levenservaringen... Herinner je je nog onze 'Irish Blessing'? Speciaal voor jou...
May the road rise to meet you. May the wind be always at your back. May the sun shine warm upon your face.  .....
Ik volg je op de voet...

Kusje,
je nichtje Marleen

27-05-2007, 11:17 Geschreven door je nicht Marleen


26-05-2007
ook Jessica gaat tante Ann achterna

Ahoi,

Ook Jessica geeft haar pakken gemaakt en is op stap ... met de Chiro-meisjes.  Nu enkel voor een weekend, maar straks in de grote vakantie voor 10 dagen.  En vorig jaar heeft ze zich heel goed geamuseerd -> enkel de TV missen was het moeilijkste ! 

Weet je dat de kinderen met school een musical aan het voorbereiden zijn, voor op het schoolfeest.  Wij hebben al kaarten (ouders hebben voorrang) en de 'overschot' wordt verkocht op 2 juni.

Leve nonkel Michiel !
Nu weet ik tenminste wat ultreia betekent.  Ten minste 1 iemand die begrip heeft voor mijn onwetendheid. Kan ik het helpen dat ik niet zo geletterd ben als mijn schoonzus ?  En is er iemand die toevallig weet wat suseia betekent ?  En heeft er nog iemand het gevoel dat hij zich met de jaren dommer voelt.  Telkens er een vraag opgelost is, komen er nieuwe bij ...

Leve tante Ann !
Ze blijft maar stappen.
Trek je er dit weekend ook eens op uit ?  Misschien als tussendoortje eens in een hotelletje slapen ? Dat gaat zeker deugd doen !  Of mag dat niet volgens het pelgrimsreglement ?
Als dat zo is, zou ik er niet naar kijken.  Wij zwijgen als vermoord. (antwoorden via deze blog aub)

tot later,
allé vooruit,
en opletten, Heilige Geest gemeld

Jan,
thuisblijver,
pantoffel-avonturier,
blogverslaafde (nog enkele weken en ik mag afkicken)
en schoonbroer

26-05-2007, 21:15 Geschreven door jan


De Geest dale bij je neer !
Tja, An , hou je gereed, de Geest komt er aan!
Dan zullen jullie met vurige tongen moeten schreeuwen  "ultreia !"  Morgen is het Sinksen ofte Pinksteren,  en dan komt de duif  boven je hoofd ... en dan opnieuw maar jubelen "ultreia !".
In elk geval Zalig feest en geniet ervan.
Hopelijk  kan je het nu steeds maar rustiger aan doen. Compostella is niet zo ver meer.
Zorg dan maar dat je tijdig terug bent om te "zitten" op 10 juni (je hebt nu genoeg gestapt ! ,  zitten, meisje !  jaja, ze hebben je écht wel nodig.)
"ultreia !" = Allé, vooruit ! alsmaar verder op!
en "suseia" = ?

Groetjes

Michiel.

26-05-2007, 19:48 Geschreven door michiel vdk


Ann's Camino
Lieve Ann,


Gelukkig ben je weer gezond en fit! Het moet verschrikkelijk
zijn om ziek te worden op zo een tocht!
Als we zien hoeveel dagen je nog moet stappen krijgen we zin
om mee te gaan.....ons knoken zouden er het driedubbele over doen!
Marleen had je blog niet ontvangen (verkeerde e-mail adres) nu hebben we het haar doorgegeven, ze wou dringend mailen!
Hou je goed tussen de wondermooie natuur!
Kusjes

nonkel Jan en Tante Myriam

26-05-2007, 10:35 Geschreven door myriam vandekerckhove


Boodschap O.L.V. van de Vrede - 25 mei 2007
Medjugorje, boodschap Onze Lieve Vrouw van de Vrede van 25 mei 2007

"Lieve kinderen,
Bidt met mij tot de H. Geest opdat Hij u zou leiden in het zoeken naar de wil van God op de weg van uw heiligheid. En gij, die ver van het gebed zijt, bekeert u, zoekt in de stilte van uw hart het heil van uw ziel en voedt deze met het gebed. Ik zegen u allen persoonlijk met mijn moederlijke zegen. Dank dat ge aan mijn oproep gehoor gegeven hebt."

Ann, we wensen jou een gezegend Pinksterweekend !

Gebedsgroep Cenakel Waregem

26-05-2007, 09:14 Geschreven door francis


23-05-2007
10 juni 2007 : verkiezingen !

Dag dapperste stapper van de familie,

Heb je de titel gelezen van dit berichtje ?
Inderdaad, problemen.
Kathy is naar de dienst bevolking geweest en jouw oproepbrief om te gaan 'zitten' is een feit.  Vorige keer deed je dat blijkbaar zo goed, dat je terug mag gaan.

Kathy legde die ambtenaar uit dat je op trektocht was. 'Kan je dat bewijzen ?' vroeg die. 'Natuurlijk' antwoordde Kathy fier, en ze gaf dit blog-adres door aan die man.  Fier als een gieter dat ze daar nu ook internet hebben sloeg hij onmiddellijk aan het surfen.  Maar die gasten zien ook niet van gisteren en na wat rekenwerk zei hij dat je tegen 8 juni zeker zal aangekomen zijn.  'Nog 1 dag voor de terugreis en jouw zus is fit gezond tijdig terug voor de verkiezingsdag !'
Kathy sloeg efkens in paniek en poogde haar zus te verdedigen 'maar ze is van plan daar in Spanje te trouwen met haar vriend ...'
'Aha, dat is iets anders, huwen op 9 of 10 juni is een geldige reden om niet te moeten zitten of tellen.  Maar uiteraard wil ik dat zwart op wit zien.'

Ja, wat nu tante Ann ?  Zie je dat zitten ?  Of kom je toch terug naar huis ?

vele groetjes,
ook aan jouw vriend

Jan

PS als je dit niet gelooft, vertel ik wel iets anders ...

23-05-2007, 22:06 Geschreven door jan


volle moed !!
Beste Ann,

Heb net het boek uitgelezen van Sebastien De Fooz (in 184 dagen naar Jeruzalem). De manier waarop jij stapt en omgaat met je tocht is heel gelijklopend. Je kan gelijk welke tocht aan.
Doe zo voort. Je ganse familie zal trots op je zijn.
Veel succes verder en geniet er van, want het zal sneller gedaan zijn dan je denkt.

Vele groeten

Frederik

23-05-2007, 15:00 Geschreven door frederik


22-05-2007
groetje

hallo,

ik geniet van je mooie berichtjes. ik hoop dat je tocht verder boeiend en prachtig blijft en dat er geen braaknachten meer volgen.

lieve knuffel, liselot.

22-05-2007, 23:19 Geschreven door liselot


Ruste en stilte
Beste Ann,

Bedankt voor je berichtjes. Zo te horen gaat het je erg goed. Ondanks de vele kilometers die je dagelijks aflegt, is het goed dat je de tijd neemt om het rustig aan te doen,te genieten van de mooie momenten, de natuur en de ontmoetingen (ook al moet je hiervoor soms aan basiscomfort inboeten ...)

Onze uitstap naar de Tibériade in Lavaux-Saint-Anne en het meebidden van de vespers was mooi. Wat een jonge broeders en zusters. En wat een vreugdevol samen-zijn en samen bidden !

Vanaf volgend weekend ga ik de rust en de stilte een tijdje opzoeken al kamperend in een desolaat stukje van de Franse Pyrenneeën.

In het Cenakel bidden we elke week een 'tientje' opdat je een genadevolle bedevaart mag hebben, dat alles goed mag (blijven) verlopen en dat je veilig in Compostella mag aankomen. Geef vooral de moed niet op als het eens een dag of enkele dagen wat minder gaat. Je bent erg moedig en dapper. Ik bewonder je erg ! Blijf doorgaan ! B.v.o.

Het ga je goed. Eén in gebed !

Veel groeten,
Francis

22-05-2007, 22:06 Geschreven door francis


Bonne marche
Quelle "avonturen", cela a l'air super comme ballade ... presque aussi bien que la MESA sasn le côté fête en soirée ...
Je te souhaite plein de bonnes choses et pas de cloches aux pieds

22-05-2007, 13:02 Geschreven door Louke


21-05-2007
kleine Astrid gaat Tante Ann achterna
Dag Tante Ann,

Wat ben je snel met bloggen deze keer. Ik kan niet meer volgen. 't is weeral 10 uur en 'k moet nog zoveel doen, maar eerst eens reageren.  Jaja, die stress hangt hier nog altijd.  Blijf maar nog een tijdje in Spanje, ge doet dat daar goed. 't Is daar veel beter dan hier. 

Ook onze kleinste is in de ban van het stappen.  En ze heeft gehoord dat je over grote bergen klimt, tegen rotsen loopt, enz.  Maar hier in huis vindt ze geen bergen -> dan maar even de trap proberen terwijl mama het niet in de gaten heeft.  En ja hoor, zoiets is heel spannend : Nu heb ik ook klim- en vooral val-ervaring, een dikke blauwe neus, een schram op mijn voorhoofd, en twee blauw ogen, joepie. 
Gelukkig was haar beschermengeltje in de buurt ...  Weet je was ze deed na het stelpen van haar bloedneusje ?  Juist, onmiddellijk terug op stap om die berg te temmen !  Als tante Ann dat kan, ik ook.  Maar nu hou ik wel mama's hand vast.

Veel stapgenot, en tot de volgende valpartij,

Jan

21-05-2007, 22:22 Geschreven door jan



40-DAAGSE

VOETTOCHT
~
1000 km
~
van

LOURDES

 NAAR

 SANTIAGO
DE
COMPOSTELA


!!!!!!!!!!



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs