Ann's Camino
Foto
11-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
PUENTA DE LA REINA!

HAllo!
Vandaag ben ik in Puenta de la Reina aangekomen! Daar waar de rust stopt want allen andere routes komen hier samen::: Vandaag wit ik ergens boven de 300 km in totaal::: geen blaren, conditie goed, geen tendinitis, geen breuken,  en t belangrijkste:: een heel goed moreel!! Ik vind het hier schitterend::: prachtig weer... continu zon... schitterende omgeving... ik slaag er zelfs in om babbeltjes te slaan in t Spaans  tegen oude Spaanse mannetjes en vrouwtjes... zelfs met mijn 5 woorden Spaans!!  Vandaag liep er zo n oud vrouwtje zeker 5 minuten mee om me de juiste weg te tonen en ze bleef maar continu babbelenm ook al verstond ik er nniks van.... we zwaaide me nog lang uit aant eind van de weg! Echt sympathiek!! Hier in Puenta de Reina heerst er echt een vakantiesfeer... terassjes, mensen, Spaanse muziek! Zaaaalig"! Voor mij begint hier als het ware het 2de deel van mijn pelgrimstocht... het eerste was het onbekende, ook zware , eenzame routes ::: nu is t vooral ontmoeting met anderen denk ik! In ieder geval vond ik het eerste deel heeeeeeel interessant en confronterend.::: het doet echt deugd om alleen te stappen en echt niemand voor jou of achter jou te zien... maar t is echt een aanrader ... dan pas is t echt volledig loslaten!!
ULTREIA
ANN

11-05-2007, 22:24 Geschreven door ann  


09-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 9 mei
hello

hier ben ik weer!
Ondertussen alweer een eindje verderop.... ik ñoet zeggen dat t toch niet van t simpelste is.... maar wel enorm prachtig, rustig, weids, ruw, woest, wild...... weinig mensen ::: ik heb dikwijls de indruk dat ik in de middle of nowhere zit.... maar tot aan Puenta de la Reina volg ik de route van Arles.... dat is naar t schijnt  een heel mooie maar verre afstanden van een dorp naar n andere::: vanaf dan, waarschijnlijk vrijdag kom ik daartoe en dan is t massa-pelgrimage.. ik geniet ondertussen volop::: en ja, sinds Jaca is t pure zonneschijn!!! zalig... de andere pelgrims begin je nu ook wel al te kennen.... Aaaaaaah ANNA de Belgica... de meesten zijn Spanjaarden of ook " Brazilianene en praten allemaal continu Spaans!!! olalalaa....
Ik heb nog geen blaren:... wel een schaafwonde op mijn voorhoofd maar niks ergs... de mensen zijn dan nog meer bekommerd om mij...hihihi.... het is verder super....het is inderdaad nu pas dat ik van alles bekom, erin kom, etc....
Het is ook leuk om berichtjes te kunnnen lezen...heel tof!!
en nee, ik heb geen beren gezien!!
In ben dus van Jaca naar Monasterium de Juan de la peña (prachtig wondermmooi in de bergen) dan nu ben ik in Sanguesa... Vandaag wa ik er al om 14 u... nog wat tijd om te rusten en t stqadje te bezoeken...heeel mooi...Gisteren sliep ik in een soort vervallen spookdorp in Ruesta.. ongelooflijk zo in de hoogte tussen de bossen en allemaal vervallen huizen en n vervallen burcht... echt iets voor n spookfilm... maar ik heb er zaaaaaaalig geslapen!!!
Zo ik ga je laten!
heeeeeeeeel veeeeel groetjes,
Ann
dank je nog voor je steun en meeleven!!!!!!!!!!!!!

09-05-2007, 18:16 Geschreven door ann  


06-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Hoi ,

Hier ben ik weer¡
Ja, het is prachtig... het is de eerste namiddag met ZON ... joepieee... eindleijk... dat heeft geduurd. Het was een harde test de eerste dagen :: continu REGEN!!!! Ondertussen ben ik al over de Pyreneeen geraakt...vai de Col de Somport!
Mijn eerste gedacht was te gaan via het prachitge Lourdes-Gavarnie-Col de Boucharou (2200m)- Torla- Biescas- Jaca! Maar het regende continu en de sneeuw viel nog op 1800m en veel on weer in de bergen... Zodus;;; n andere weg... ook heel mooi (en rustigere dan die van de St Jean Pied de Port) is dan geworden: Lourdes-Asson-Arudy-Oloron St Maire- Bedous-Col du Somport (= de Spaans/Franse grens) en  nu vandaag Jaca bereikt!! Gisteren zoals alle andere dagen regen... behalve de aankomst op de Col de Somport (1630m) prachtige opklaring tussendoor ñet een prachtig uitzicht op de besneeuwde Pyreneeen! Het was precies een kadootje van de hemel! Het duurde maar n uurtje... daarna weer optdicht en ook deze morgen alles potdicht, regen, kou, ijzel-achtig- en dan toch maar de afdalign gewaagd: En ja, tegen de middag was het prachtige zonneschijn!! De wolken bleven over de Pyreneeen hangen.. aan de ene kant super zwaar bewolkt en aan de andere kant super blauwe lucht!!
Zodus ben ik in Jaca beland... heel wat anders hier:: veel drukker::: plots heel veel pelgrims::: sinds 5 dagen heb ik maar 2 mensen gezien!
Met mij alles ook heeel goed::: ik voel me in goeie conditie::: ongelooflijk maar waar... de km vliegen erdoor , maaer het is wondermooi!!
Zo , hopelijk blijft het zo:::  Vanavond in de St Santiago cathedraal een mooie pelgrimsmis gehad... wel in het spaans maar prachitjg!!
Zo, dat was het dan!! heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel groetjes,
tot binnenkort:::: !!!!!!!!!!!!!
Ann

06-05-2007, 22:04 Geschreven door ann  


03-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo

Hier ben ik dan...
ALles heel goed hier.

Heel goed begonnen.. maar wel in de regen... de eerste dag, non stop regen regen regen... Maar ik zie het volledig zitten!! Het is super.. heel mooi... Ook al  n Vlaamse en een Duitser onmoet waamee ik enkele dagen meestap.. Zo zie je maar... n mens jan gewoonweg niet alleen zijn!!
3 dagen na elkaar nu gestapt ... 3 x 23 km.... Buiten ons 3-tjes zien we geen enkele mens onderweg...
We zijn gestapt van Lourdes-Asson-Arudy....
Dank je voor al jullie medeleven!!
Heel leuk om zo goeie mensen achter je te hebben!!
Hééééél veeeeeeeeeeel groetjes
ULTREIA!!!!
Ann

03-05-2007, 18:36 Geschreven door ann  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Hallo

Hier ben ik dan...
ALles heel goed hier.

Heel goed begonnen.. maar wel in de regen... de eerste dag, non stop regen regen regen... Maar ik zie het volledig zitten!! Het is super.. heel mooi... Ook al  n Vlaamse en een Duitser onmoet waamee ik enkele dagen meestap.. Zo zie je maar... n mens jan gewoonweg niet alleen zijn!!
3 dagen na elkaar nu gestapt ... 3 x 23 km.... Buiten ons 3-tjes zien we geen enkele mens onderweg...
We zijn gestapt van Lourdes-Asson-Arudy....
Dank je voor al jullie medeleven!!
Heel leuk om zo goeie mensen achter je te hebben!!
Hééééél veeeeeeeeeeel groetjes
ULTREIA!!!!
Ann

03-05-2007, 18:30 Geschreven door ann  


20-04-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pelgrimszegen ...
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pelgrimszegen in de abdij van Tongerlo.... samen met véle andere pelgrims die in de loop van 2007 te voet of met de fiets de Camino zullen ondernemen...

20-04-2007, 00:00 Geschreven door ann  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WELKOM ! ! !

  OP WEG NAAR SANTIAGO ! ! ! 

20-04-2007, 00:00 Geschreven door ann  



40-DAAGSE

VOETTOCHT
~
1000 km
~
van

LOURDES

 NAAR

 SANTIAGO
DE
COMPOSTELA


!!!!!!!!!!



Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs