Foto
Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Nineteen steps
  • De jachtpartij
  • Het zijden huis
  • Costa Brava
  • De mol
  • Melkmeisje
  • Twee kleine visjes
  • De verloren zus
  • De kers op de taart
  • Atlas
  • Kwelling
  • Moord in het vliegtuig
  • De stormroos
  • Fallen
  • Het kleine straatje met het grote hart
  • De zeven zussen - De zevende zus
  • De zeven zussen - Zon
  • De charmante cadeauwinkel
  • De zeven zussen - Maan
  • Het wonderbaarlijke wolparadijs
  • De betoverende antiekzaak
  • De chocolaterie van je dromen
  • De theewinkel vol geluk
  • De zeven zussen - Parel
  • Liefde op het strand
  • Zwaar verliefd
  • Het mysterie van Chalk Hill
  • Een dichtbij verleden
  • De zeven zussen - Schaduw
  • Lessen in chemie
  • Storm
  • Mademoiselle Coco en het parfum van de liefde
  • De zeven zussen
  • Lentevuur
  • Royal
  • Matilda's laatste dans
  • Het geheim van Raven Hall
  • Appels vallen niet
  • Carpe diem
  • Naar de overkant
  • Eindelijk zomer
  • Oktober
  • Tegen beter weten in
  • De nachtdienst
  • Dwaalspoor
  • Middernachtbibliotheek
  • Winter in de B&B
  • Het meisje in de brief
  • Net als in de film
  • Daar waar de rivierkreeften zingen
  • Enkeltje Ierland
  • De helaasheid der dingen
  • Unsinkable
  • Zomeravond
  • Het slot van de blauwe vogels
  • Chemie
  • De verdwenen brieven van Esther Durrant
  • De boekenjagers
  • Stiefzus
  • Rauwkost
  • Boekblog op instagram
  • Alles voor jou
  • Tot aan de zon en terug
  • De violist van Birkenau
  • Zomernacht
  • De stille patiënt
  • Door het sleutelgat
  • De lavendeltuin
  • Fifty fifty
  • Ijskoud
  • Thuis in Virgin River
  • Mara
  • Mrs.Degas
  • De verborgen apotheek
  • Waterland
  • Marilla
  • Alles tussen jou en mij
  • Kerstmis in het duincafé
  • Van de hemel in de hel
  • De vlinderkamer
  • Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder
  • Eenmaal andermaal verliefd
  • De stilte van de witte stad
  • Georges en Rita
  • Het begint met een kus
  • Souvenir
  • De kleine bakkerij aan het strand
  • Cécile
  • Het begint met een blik
  • Zes jaar
  • Ontvoering in Venetië
  • Nachtblauw
  • Het dorp
  • Doe en denk als een kat
  • Goede dochter
  • De sleutel
  • Schatje
  • After
  • De jongen in de sneeuw
  • De schoonmoeder
  • De naderende storm
  • Drie kleine leugens
  • Met fluwelen pootjes
  • De schaduwkant de nacht
  • Ik wil met je mee
  • Gebroken
  • De doden praten
  • De tragedie van Swerthout-Wittebeek
  • Alles of niets
  • De tabaksbruid
  • Tot op het bot
  • De ongetrouwde hertog
  • Achter de voordeur
  • De vrouwen van Cavendon Hall
  • Mijn zusje de seriemoordenaar
  • Het weesmeisje
  • De rozentuin
  • De doodsvogel
  • In een donker donker bos
  • Ik reis alleen
  • De laagte
  • Ule
  • De zwarte tulp
  • Iene miene mutte
  • Ik weet een geheim
  • Je bent geweldig
  • Zeven perfecte dagen
  • Dwars door het vuur
  • Gespleten
  • Onder de Italiaanse zon
  • Ragdoll
  • Het spel van de engel
  • Een vrouw van adel
  • Bijna echt gebeurd
  • Het smelt
  • Het meisje in het ijs
  • In seizoenen
  • De pier
  • Achter gesloten deuren
  • Het spoor van de amazones
  • 13 minuten
  • Sudoku
  • Pegasus
  • Oorsprong
  • Ik zie je op het strand
  • Wat jij niet ziet
  • Aanpakken
  • De wereld aan haar voeten
  • Een handvol hemel
  • De ijstweeling
  • In het land van de koraalboom
  • Een perfect leven
  • Love, Rosie
  • Wat verborgen is
  • De geheime brief
  • Vreemden in de nacht
  • De afstand tussen jou en mij
  • In wonderland
  • Verloren zoon
  • Veenbrand
  • De onbekende vrouw
  • Joyland
  • Gemengd dubbel
  • Ondersteboven
  • Versier me dan
  • Het mysterieuze manuscript
  • De bloemenjaren
  • Lieve mama
  • De dochters van Cavendon Hall
  • De man van mijn dromen
  • In haar naam
  • Incendio
  • De spiegel van het meer
  • Revival
  • Hals over kop
  • Verboden terrein
  • Sterf twee keer
  • Moord in de martelstoel
  • Het geheim van mijn man
  • Slaapwel
  • Pilaren van de aarde
  • Open huis
  • Momentopname
  • De geheime sleutel
  • Geen tweede kans
  • Het meisje op de trein
  • Water en vuur
  • Verdacht van moord
  • Bella Italia
  • Het land van belofte
  • Blue Curaçao
  • De labyrinth renner
  • Het lied van de wolken
  • Het middernachtspaleis
  • Winnaars
  • Buren
  • Cipressen in de storm
  • De vuurtoren van Connemara
  • Moord uit het verleden
  • De kraamhulp
    Blog als favoriet !
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Anja's boekblog

    04-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf dagen in Parijs

    Boek 36: Vijf dagen in Parijs

    Auteur: Danielle Steel

    Aantal blz.: 255

    Eerste druk: 1995

    Leestijd: 31/10/2010-03/11/2010

    Algemene beoordeling: ***

     

    In “Vijf dagen in Parijs” maken we kennis met Peter Haskell, directeur van een farmaceutisch bedrijf en Olivia Haskell, de vrouw van een beroemde senator. In het begin zijn ze volslagen vreemden voor elkaar maar als ze beiden in het Ritz in Parijs logeren kruisen hun wegen. Peter, die zijn job aan zijn schoonvader te danken heeft, is in Parijs ivm een nieuw medicijn tegen kanker dat hij op de markt wil brengen. Wanneer de testen uitwijzen dat er in bepaalde gevallen een dodelijke afloop kan zijn is hij genoodzaakt het op de markt brengen van dit medicijn tegen te houden en dit is dik tegen de zin van zijn schoonvader en vrouw die miljoenen gespendeerd hebben om het nieuwe geneesmiddel te lanceren..

    Olivia en Peter nemen, door hun gesprekken met elkaar, hun leven onder de loep en komen tot de conclusie dat ze beiden veel meer verdienen en beiden niet gelukkig zijn. Wat in het begin een vriendschap is, groeit al snel uit tot liefde. Is deze liefde voor vijf dagen of voor eeuwig?

    Dit was een aangenaam tussendoortje, niet meer of niet minder. De verhaallijn van Peter met het medicament vond ik een zeer goede keuze waar Danielle Steel een probleem aankaart. Met het bedriegen had ik het dan wel weer wat moeilijker ook al zaten ze beiden in een ongelukkig huwelijk. Voor mij is echter de stelling: open je ogen en tracht eerlijk te zijn met jezelf vooraleer je de grote stap naar het altaar zet; dan zouden er heel wat minder problemen zijn achteraf.

    04-11-2010 om 17:47 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Magdalena Mysterie

    Boek 35: Het Magdalena Mysterie

    Auteur: Kathleen McGowan

    Aantal blz.: 394

    Eerste druk: 2006

    Leestijd: 23/10/2010-31/10/2010

    Algemene beoordeling: ***

     

    Toen ik nog in Jette werkte lag er een engelse dame bij ons, zij was op dat moment “The expected one” aan het lezen. Ik heb met haar uren over boeken gepraat en zij vertelde mij dat “The expected one” (in het Nederlands “Het Magdalena mysterie”) zeker de moeite waard was om te lezen.

    In het begin van het boek heeft het heel veel weg van “Het verloren labyrinth” van Kate Mose maar in de helft van het boek verandert de stijl volledig. We maken kennis met Maureen Paschal, een journaliste die voor haar boek  over de meeste gehate heldinnen van de geschiedenis, op onderzoek gaat in Jeruzalem. Alsof het haar lot is vindt ze daar de ring die ooit toebehoorde aan Maria Magdalena. Maureen heeft geregeld visioenen waarin Maria Magdalena  voorkomt en ze raakt volledig geïntrigeerd door de persoon Magdalena. Wanneer een zekere Berenger Sinclair, een groot aanhanger van Magdalena, contact met haar opneemt komt Maureen te weten dat er ergens in Frankrijk een geheim van Maria Magdalena verborgen ligt. Is zij de geschikte persoon om dat geheim te ontrafelen?

    Het begin van het boek is wauw; het is enorm spannend en mysterieus en had het boek zo volledig geweest had het zeker vijf sterren gekregen. Maar halverwege het boek ben je eigenlijk de Bijbel aan het lezen bekeken met de ogen van Maria Magdelena weliswaar. Dit is een nieuwe versie van het evangelie maar moet je daar als lezer in “geloven” of is dit gewoon een  beschrijving van de schrijfster Kathleen McGowan hoe zij denkt dat het gebeurd is? In het nawoord zegt ze dat Maureen op haar gebaseerd is en dat ook zij visioenen had maar daarvoor ben ik net niet gelovig genoeg om zoiets te geloven maar toch een aangenaam boek om te lezen. Oh ja, dit is ook een trilogie maar ik weet niet of ik de andere twee nog in handen zal nemen.

    31-10-2010 om 10:20 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOEKBLOG 1 JAAR
    Ik heb het gehaald!!!! Mijn blog bestaat 1 jaar en ik vind het een ongelofelijk iets dat ik het zo lang heb volgehouden. In het afgelopen jaar heb ik maar liefst 34 boeken gelezen wat goed was voor 12818 pagina's. Wat mij opvalt is dat ik het afgelopen jaar  maar weinig heb gelezen van mannelijke schrijvers. Op die 34 boeken heb ik maar 5 mannen in mijn handen gehad, ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat ik altijd boeken van vrouwelijke auteurs lees.
    Ondertussen werk ik terug in het ziekenhuis in Halle maar aangezien het daar wat drukker is blijven de boeken nu wat langer liggen.
    Ik wil mijn ma bedanken voor het verbeteren van mijn blogartikelen maar vooral wil ik jullie bedanken, mijn lezers. Maar liefst 875 bezoeken heb ik al gehad en ook al ken ik jullie allemaal niet ik ben zeer vereerd dat jullie geregeld naar mijn blog komen kijken. Ik blijf het zeggen al jullie suggesties zijn welkom, als je denkt wauw dat was een prachtig boek laat het mij dan aub weten zodat ik er ook van kan genieten. Ondertussen lees ik alvast verder en tot het volgende boek!

    Greetz
    Anja

    31-10-2010 om 10:18 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles te verliezen

    Boek 34: Alles te verliezen

    Auteur: Esther verhoef

    Aantal blz.: 318

    Eerste druk: 2008

    Leestijd: 19/10/2010-22/10/2010

    Algemene beoordeling: ***

     

    Na het zeer goede “Rendez-vous” van Esther Verhoef wou ik wel meer lezen van deze schrijfster. Ze slaagt er steeds in om al vanaf de eerste pagina de lezer enorm te boeien. In dit boek is de eerste pagina het overlijdensbericht van het hoofdpersonage waardoor je direct zin hebt om alleen maar verder te lezen.

    In “Alles te verliezen” speelt Claire Van Santfoort de hoofdrol. Ze is gelukkig getrouwd met Harald een makelaar  en heeft twee schatten van kinderen. Wat Harald niet weet is dat voordat hij Claire leerde kennen zij een totaal ander leven leidde. Wanneer iemand uit haar verleden terug opduikt gaat de bal aan het rollen. Slaagt ze erin om haar verleden voor Harald te verbergen of dreigt ze alles te verliezen?

    Persoonlijk vond ik “Rendez-vous” een veel beter boek, nochtans leest dit boek ook enorm vlot, heeft  het de nodige spanning en zijn er een paar zeer verassende plotwendingen maar het gaf mij op het einde toch geen wauwgevoel.

     

    31-10-2010 om 09:58 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echo's
    Boek 33: Echo's
    Auteur: Maeve Binchy
    Aantal blz.: 559
    Eerste druk: 1985
    Leestijd: 14/09/2010-18/10/2010
    Algemene indruk: ***

    Echo's is één van de beginnende boeken van deze schrijfster. Als ik het vergelijk met haar later werk vind ik dat dit boek nog bijgeschaafd zou kunnen worden. Volgens mij kon dit verhaal ook verteld worden met 100 pagina's minder. Ik vind het met momenten langdradig, ik weet dat we Binchy kennen als een rustige beschrijvende schrijfster maar toch vind ik dat ze dit boeiender kan vertellen in haar recentere werken.
    Claire groeit op als dochter van de locale winkelier in Castlebay, een kleine badplaats aan de Ierse kust. We volgen Claire van 1950 tot 1962, ze is een zeer verstandig meisje en met de hulp van haar schooljuffrouw slaagt Claire er in om  een beurs te bemachtigen en als plattelandsmeisje te gaan studeren aan de universiteit  van de grote stad Dublin. In Dublin komt ze David Power terug tegen die de zoon is van de huisarts in Castlebay. Ze worden verliefd en door omstandigheden zijn ze verplicht Dublin te verlaten en zich permanent te vestigen in Castlebay. Daar moet Claire opboksen tegen een "lieve" schoonmoeder en merkt ze al gauw het klasseverschil op.
    Mij wist dit verhaal  niet te overtuigen, ik vind het zelf een deprimerend boek en Claire die in het begin als een vechter wordt voorgesteld verzwakt enorm naar het einde van het verhaal en dat vond ik wel spijtig. Zeer ontgoochelend einde!

    19-10-2010 om 00:00 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Duitse meisje
    Boek 32 : Het Duitse meisje
    Auteur: Chris Bohjalian
    Aantal blz.: 375
    Eerste druk: 2008
    Leestijd: 05/09/2010-13/09/2010
    Algemene beoordeling: ***

    Het Duitse meisje wordt als een liefdesgeschiedenis in tijde van oorlog voorgesteld. Als je een passioneel liefdesverhaal verwacht raad ik je aan een ander boek te nemen want dit is een keihard boek niet geromantiseerd maar keiharde realiteit.
    Het verhaal speelt zich af aan het einde van de tweede wereldoorlog. Anna een achtienjarige Duitse vlucht samen met haar moeder die lid was van de nazipartij en kleine broer. Ook Callum, die tijdens de oorlog gevangen werd genomen en als krijgsgevangene bij de familie terecht kwam, vlucht met hen weg uit Oost-Duitsland richting Amerikaanse en Engelse linies. Ze zijn immers op de vlucht voor de Russen die op wrede manier de Duitse gebieden innemen. Op hun tocht komen ze Uri tegen, een Jood die op het nippertje aan Auswitsch wist te ontsnappen. Hij vervoegt hen bij de zware tocht naar het Westen. Of ze uiteindelijk allemaal de Amerikanen bereiken is natuurlijk de vraag.
    Het Duitse meisje had heel veel moeite om mij mee te nemen maar toch als je het ganse boek gelezen hebt zit er een mooie boodschap in. De Duitsers die de oorzaak  waren van alle onrecht, zien nu in dat zij, door voor hun Führer te kiezen, de grote verantwoordelijken zijn van alle wreedheden die de afgelopen 5 jaar gebeurd zijn.

    19-10-2010 om 00:00 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koorts
    Boek 31: Koorts
    Auteur: Robin Cook
    Aantal blz.: 377
    Leestijd: 24/08/2010-05/09/2010
    Eerste druk: 1982
    Algemene beoordeling: **

    Robin Cook is een arts die door zijn boeken als schrijver wereldberoemd geworden is. Ik heb al een paar boeken van hem gelezen ("Vergiftigd" en "Diagnose") en ik vond deze boeken veel beter dan dit boek "Koorts".
    Charles Martel is een succesvol arts die zich na  de dood van zijn vrouw; die stierf aan kanker, volledig toelegt op het onderzoek naar deze ziekte. Wanneer zijn dochter getroffen wordt door leukemie en de artsen zich geen raad weten met deze agressieve vorm ervan is Charles tot het uiterste bereid om zijn dochter te redden. De oorzaak van de leukemie is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan illegale benzeenlozingen in de rivier en dan moet Charles niet alleen opboksen tegen de ziekte maar ook tegen een machtig chemisch concern.
    Ook zijn werkgever wil niet dat hij nog verder werkt aan het onderzoek dat zijn dochter Michelle zou kunnen redden maar ze verplichten hem te werken aan een nieuw medicijn dat voor het bedrijf enorm winstgevend zou zijn. Daar bovenop wordt hij uit de ouderlijke macht ontzet omdat hij de chemo weigert die Michelle alleen maar zieker maakt en dan gaat Charles over tot aktie ... wordt Michelle gered?
    Het boek kon mij niet genoeg boeien, je wil wel weten of Michelle het haalt maar het was voor mij niet medisch genoeg en niet spannend genoeg. Spijtig!

    07-09-2010 om 16:03 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De winterroos
    Boek 30: De winterroos
    Auteur: Jennifer Donnelly
    Aantal blz.: 718
    Eerste druk: 2006
    Leestijd: 15/08/2010-23/08/2010
    Algemene beoordeling: *****

    Met "De winterroos" komen we na "De theeroos" terecht in het Londen van de twintigste eeuw. Het hoofdpersonage in dit boek is niet langer Fiona ; hoewel ze nog ruimschoots aan bod komt  maar wel India Selwyn Jones. In het begin van het boek is ze net afgestudeerd als arts. Haar doel is om een kliniek op te richten in de arme wijken van Londen namelijk de East-End. Het is in deze armzalige buurt dat de gangster Sid Malone leeft, wanneer hij tijdens een klus gewond geraakt komt hij in de handen van India terecht. India die verloofd is met de koele en berekende Freddie kan de gevoelens die ze voor Sid voelt niet ontkennen en ze begint een verhouding met hem. Sid die nog steeds achtervolgd wordt door zijn heden en verleden is op een bepaald moment genoodzaakt om te vluchten en zijn geliefde India achter te laten. India blijft echter niet alleen achter, ze blijft achter met een baby en omdat ze niet wil dat deze als bastaard zou bestempeld worden besluit ze toch te trouwen met Freddie. Freddie hapt maar al te graag toe want door met haar te trouwen heeft hij toegang tot India's geld. Wanneer Freddie als minister van de koloniën naar Afrika moet besluit hij om zijn gezin mee te nemen en begeven ze zich zonder het te weten in de contreien van Sid.
    Dit is wederom een pareltje, prachtig, prachtig, prachtig. Laat je niet afschrikken door de dikte van deze boeken want ze lezen echt supervlot en zijn op momenten zeer spannend.
    Ik ben eens op de website gaan kijken van deze schrijfster en daar stond te lezen dat er nog een derde en laatste deel in deze reeks komt. Ik ben zeer benieuwd en laat maar komen zou ik zo zeggen!!!

    24-08-2010 om 17:12 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De theeroos

    Boek 29: De theeroos

    Auteur: Jennifer Donnely

    Aantal blz.:717

    Eerste druk: 2002

    Leestijd: 06/08/2010-14/08/2010

    Algemene beoordeling: *****

     

    De theeroos is weer een kanjer van formaat, als een boek 717 pagina’s telt dan is het aangewezen dat al die duizenden woorden je kunnen bekoren, zoniet wordt het een ellenlange en zware tocht om zo een boek uit te krijgen maar dat is gelukkig hier niet het geval.

    De theeroos speelt zich af in het negentiende-eeuwse Londen. Fiona Finnegan groeit op in de East-end en is al zeer vlug gefascineerd door thee. Ze werkt in de fabriek van theehandelaar Burton en haar bedoeling is om genoeg te sparen en samen met haar vriend Joe zelf een winkel op te starten. Wanneer haar Joe haar bedriegt valt haar droom in duigen, op hetzelfde moment sterft haar vader die vakbondsleider is onder verdachte omstandigheden. Wanneer Fiona Burton de moord op haar vader  toevallig hoort bekennen en Burton haar betrapt, vlucht ze naar New York naar  haar oom Micheal. Op de overtocht maakt ze kennis met Nick Soames een kunstenaar die ook zijn geluk in New York gaat zoeken. Fiona ontpopt zich tot een keiharde zakenvrouv en na 10 jaar staat ze aan het hoofd van het Amerikaanse thee-imperium. Maar ze zint nog steeds op wraak en op subtiele wijze lukt het haar om Burton te wreken. Ze gaat terug naar Londen om met het verleden af te rekenen maar ze gaat ook naar het Londen van haar Joe.

    Dit is een superprachtig boek, zeer vlot geschreven, romantisch, de nodige spanning en ook al drink ik geen thee wist deze drank een aangename hoofdrol te spelen in dit boek!

    Het beste heb ik nog niet verklapt want op dit boek is een vervolg geschreven dus ik duik terug een 700 bladzijden tellend boek in. See you all back in “De winterroos”!!!

    16-08-2010 om 17:46 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verloren

    Boek 28: Verloren

    Auteur: Nicci French

    Aantal blz.: 294

    Eerste druk: 2006

    Leestijd: 03/08/2010-06/08/2010

    Algemene beoordeling: ****

     

    Ik ben voor de eerste keer in contact gekomen met Nicci French jaren geleden met “Het geheugenspel”. Dit schrijversduo wist mij toen niet te bekoren maar mijn nicht is een grote fan van Nicci French en raadde mij de betere titels aan. Daartussen stond ook “Verloren” en toeval of niet, deze stond op mijn boekenplank.

    In het begin van het verhaal dacht ik oh neen maar opeens vlieg je door het boek. Nina staat op het punt naar Amerika op vakantie te vertrekken als haar dochter Charlie niet naar huis komt. Het huis is vol volk want Charlie had een verrassingsfeestje voor haar moeders veertigste verjaardag georganiseerd, aangezien Charlie zelf niet op het feestje aanwezig is beschouwt Nina het direct als een verontrustende verdwijning. Ze contacteert de politie maar die hecht niet veel belang aan het verhaal en Nina beslist zelf op onderzoek uit te gaan. Langzaam maar zeker vindt ze alle puzzelstukjes maar zal ze daarmee haar dochter terugvinden?

    Het verhaal speelt zich af op één dag en de spanning wordt per bladzijde opgebouwd. Op het einde van het boek zat ik zelf met de zaklamp te lezen want de electriciteit was uitgevallen waardoor het plot nog spannender leek.

    16-08-2010 om 17:45 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ring van de hartstocht

     

    Boek 27: De ring van de hartstocht

    Auteur: Danielle Steel

    Aantal blz.:303

    Eerste druk: 1980

    Leestijd: 30/07/2010-02/08/2010

    Algemene beoordeling: ****

     

    De ring van de hartstocht is één van de vroege werken van Danielle Steel en dat merk je wel het verhaal bevat veel meer diepgang dan de boeken die ze nu publiceert.

    Ariana groeit op aan de vooravond van de tweede wereldoorlog. In 1934, als ze zes jaar is, wordt ze voor de eerste maal geconfronteerd met de verschrikkingen die een oorlog met zich meebrengt. Tien jaar later wanneer het land in volle oorlog is en alle jongens waaronder ook haar broer opgeroepen wordt om te gaan vechten, besluit haar vader met hen te vluchten. Hun plan loopt totaal verkeerd en Ariana komt in de handen van de nazi’s terecht. Aangezien het aanzien van de familie van Ariana hoog is, haar vader is namelijk een Berlijnse bankdirecteur, krijgt een officier Manfred von Tripp medelijden met de wondermooie Ariana en neemt haar mee naar zijn huis. Langzaam maar zeker wordt dit de veilige haven voor Ariana maar wanneer Berlijn valt is ze terug verplicht te vluchten naar Amerika. Ook daar moet ze zien te overleven want ook al is de oorlog op zijn einde zij blijft een niet-joodse Duitse die beschouwd wordt als de vijand.

    Dit boek bevat de volledige pré-, per- en postperiode van Ariana’s beleving van de oorlog; een oorlog die voor haar heel veel verliezen en liefdes met zich meebracht.

    Zeer mooi boek, een paar keer traantjes in de ogen gehad maar dit blijft uiteindelijk een Danielle Steel en all ends well at the end.

    16-08-2010 om 17:45 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de schaduw van het palazzo

    Boek 26: In de schaduw van het palazzo

    Auteur: Santa Montefiore

    Aantal blz.: 330

    Eerste druk: 2009

    Leestijd: 23/07/2010 – 30/07/2010

    Algemene beoordeling: ****

     

    Als je mij vraagt wat mijn favoriete schrijfster is dan ga ik volmondig Santa Montefiore zeggen. Ik ben bang om aan een boek van haar te beginnen want ik lees ze altijd zo snel uit. Daarom begin ik hem pas te lezen als ze een andere heeft uitgegeven zodat ik steeds   een nog te lezen boek van haar op mijn boekenplank heb.

    Dit boek is een vervolg op Valentina’s laatste reis een ander boek van haar. Eigenlijk had ik dat boek eerst nog eens moeten lezen want ik wist er niet meer zoveel van. Het hoofdpersonage Luca besluit op een dag  na een mislukt huwelijk en een baan die hem niet meer boeit op vakantie te gaan naar Italïe naar het palazzo dat zijn moeder gerenoveerd heeft. Luca wordt al snel betoverd door de warme sfeer van het dorpje Incantelleria en al zijn schoonheden. In het dorp wordt gezegd dat het spookt in het palazzo en ook Luca moet bekennen dat er toch vreemde zaken gebeuren.

    Moest je mij nu vragen of ik dit boek zou aanraden zeg ik neen, Montefiore heeft vele mooiere pareltjes. Ik denk dan vooral aan “het vlinderkistje” en “ De Franse tuinman”. Maar voor de Montefiore fans zal het zeker geen teleurstelling zijn en ik weet dat ik haar nu al terug ga zien in “De affaire”. Ik kan amper wachten.

    16-08-2010 om 17:44 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 augustus

     

    Boek 25: 23 augustus

    Auteur: Sabine De Vos

    Aantal blz. : 224

    Eerste druk : 2009

    Leestijd : 21/07/2010-22/07/2010

    Algemene beoordeling : *****

     

    Sabine De Vos mag zich naast presentatrice zeker en vast ook een schrijfster noemen. Met deze eerste roman “23 augustus” bewijst deze dame dat ze nog heel veel  in haar mars heeft. Dit boek is werkelijk een juweeltje; neem er zeker een zakdoek bij want het verhaal is zo onbeschrijfelijk mooi.

    Jess ligt op de afdeling palliatieve zorgen en het is 13 augustus. De dokters hebben haar tot 23 augustus gegeven en wanneer Jess op haar sterfbed ligt overloopt ze haar leven. Vanaf een bepaald moment moet ze een geheim met haar meedragen. De vraag is nu: onthult ze dit geheim of neemt ze het mee in haar graf.

    De beschrijving van het ziekenhuis van verpleging tot familie is zo herkenbaar; want hoe moet je reageren als je een dierbare binnen de 10 dagen moet afgeven wat zeg je tegen zo iemand, hoe moet men zich gedragen?

    Hopelijk zit Sabine De Vos al terug met ideeën achter haar schrijftafel want aan mij heeft ze zeker een fan bij. Absolute topper!

    25-07-2010 om 19:26 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het verloren symbool

     

    Boek 24 : Het verloren symbool

    Auteur: Dan Brown

    Aantal blz.: 510

    Eerste druk : 2009

    Leestijd : 05/07/2010-21/07/2010

    Algemene beoordeling: ****

     

    Dan Brown auteur van bestseller “De Da Vinci Code” heeft eindelijk besloten terug een boek te maken met codes, symbolen, raadsels maar vooral met Robert Langdon.

    Nu ik ook de films gezien heb zie ik in dit boek steeds Tom Hanks voor mij wat in principe geen kwaad iets is.

    Langdon wordt onder valse voorwendsels naar Washington gelokt, daar aangekomen ontdekt hij op een schokkende manier dat zijn goede vriend Peter Solomon in de problemen zit. Om hem daaruit te halen is Langdon genoodzaakt de bevelen van een duister figuur te volgen.

    Dit is een boek over een mystieke pyramide, oude mysteriën, heredom, en noëtiek. Weet je niet wat dit allemaal betekent dan kan ik maar één ding zeggen begin maar snel te lezen.  Het boek op zich is superspannend en Brown slaagt erin om wat eerst een gewoon kiezelsteentje lijkt om te toveren tot een diamant, als je hem maar op de juiste manier bekijkt. Enkel de laatste 20 blz. zijn wat teleurstellend ik had een spectaculairder einde verwacht zeker na zo een goeie eerste 490 blz. maar zeker 4 sterren waard!

     

    21-07-2010 om 16:08 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anna, Hanna en Johanna

    Boek 23: Anna, Hanna en Johanna

    Auteur: Marianne Frederiksson

    Aantal blz.: 351

    Leestijd: 22/06/2010-04/07/2010

    Eerste druk: 1994

    Algemene beoordeling: ***

     

    Anna, Hanna en Johanna is een boek met behoorlijk veel faam en is geschreven door de Zweedse schrijfster Marianne Fredriksson. Ik had een zevennegentigste druk in mijn handen dus heeft dit verder geen uitleg nodig.

    In dit boek volgen we drie generaties van vrouwen die elk op zich in hun leven te maken hadden met vallen en opstaan.

    Ik heb verschillende malen dit boek proberen kort samen te vatten maar het lukte mij eigenlijk niet goed, steeds kwam mijn vinger op de deletetoets terecht. Dus heb ik besloten om het ook niet verder te proberen. Het enige wat ik jullie kan aanraden is het boek zelf in handen te nemen en dan zal je beseffen dat het inderdaad niet gemakkelijk is om dit boek samen te vatten.
    Anna, Hanna en Johanna is een literair werk en is te vergelijken met een kabbelend beekje, op een rustige manier kom je alles te weten over de drie vrouwen maar wees toch alert want met namen als Anna, Hanna en Johanna moet je er zeker je gedachten bijhouden anders wordt het beekje een kolkende rivier waar je niet meer uitgeraakt.

     

    06-07-2010 om 16:38 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rendez-vous

    Boek 22:Rendez-vous

    Auteur: Esther Verhoef

    Aantal blz.: 333

    Leestijd:17/04/2010-22/06/2010

    Eerste druk: 2006

    Algemene beoordeling: ****

     

    Ik had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van Esther Verhoef maar een collega op het werk raadde mij haar aan. Dus heb ik ebay afgeschuimd en botste ik op het boek rendez-vous. Simone en haar man Erik besluiten Nederland te verlaten om een bed and breakfast te beginnen in het zuiden van Frankrijk. Het huis is niet meteen instapklaar en daarom doen ze een beroep op Peter een Nederlandse aannemer en zijn team. Één van de werkmannen is Michel en wanneer Simone hem ontmoet is ze op slag verloren. Dit boek is nog maar eens het bewijs dat je beter geen affaire begint want wanneer Peter erachter komt speelt hij een smerig machtspelletje met Simone.

    Dit boek leest als een trein en is zeer origineel opgebouwd, in het eerste hoofdstuk ontdek je direct dat Simone in de cel zit en naarmate het verhaal vordert kom je door flash-backs te weten wat er nu werkelijk gebeurd is.  

    Rendez-vous was een aangename kennismaking met Esther Verhoef en ik kijk er naar uit om haar weer te ontmoeten in een volgend boek!

    27-06-2010 om 10:37 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaïda

    Boek 21: Zaïda

    Auteur: Anna Cuneo

    Aantal blz.: 405

    Leestijd: 04/06/2010-17/04/2010

    Eerste druk: 2007

    Algemene beoordeling: ****

     

    Mijn ma heeft dit boek eerst gelezen en nadien ook aangeraden. Het onderwerp sprak mij enorm aan want het verhaal gaat over één van de eerste vrouwelijke artsen.

    We maken in dit boek kennis met Zaïda. Dit boek is eigenlijk een dagboek voor haar achterkleindochter. Daardoor wordt alles in de ik-vorm geschreven. Dat heb ik persoonlijk niet zo graag maar toch leest het boek enorm vlot. Het is een leerrijk boek, zo komen we niet alleen iets te weten over het leven van Zaïda  maar ook (aangezien ze meer dan 100 jaar is geworden) over een grote periode in de geschiedenis.  Ze leefde in Milaan onder Mussolini waardoor ze Italië moest verlaten en naar Zwitserland vluchten, maar ze maakt ook de twee wereldoorlogen mee die een groot effect hebben op haar gezinssituatie.

    Het enige spijtige aan dit boek vind ik is het feit dat Zaïda een fictieve figuur is. De schrijfster noemde het hoofdfiguur naar haar grootmoeder en het leven van de hoofdfiguur werd geïnspireerd naar het leven van Dr. Marguerite een kennis van de schrijfster. Spijtig want had Zaïda echt geleefd had dit boek 5 sterren gekregen.

     

    27-06-2010 om 10:36 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beleef de droom

    Boek 20: Beleef de droom

    Auteur: Luanne Rice

    Aantal blz.: 368

    Leestijd: 23/05/2010-04/06/2010

    Eerste druk: 2001

    Algemene beoordeling: ****

     

    Dit is het derde boek dat ik van deze schrijfster lees, haar boeken weten mij altijd enorm te boeien en dit doet ze ook met dit boek. Daisy en James wonen in de bergen van het prachtige Wyoming met hun tweeling Jake en Sage. Wanneer de driejarige Jake op een dag verdwijnt komt aan hun geluk abrupt een einde. Daisy kan het verdriet niet verwerken en vertrekt met Sage naar haar geboorteplaats Connecticut.. James blijft op de ranch in de hoop dat Jake op een dag gaat terugkeren. Dertien jaar later loopt de zestienjarige Sage van huis weg omdat ze zwanger is. Haar doel is om haar vader in Wyoming op te zoeken. Tijdens haar tocht ontsnapt ze op het nippertje aan een verkrachting en haar redder David besluit haar naar de ranch te voeren. Daisy is ondertusssen ook al naar de ranch afgezakt om haar dochter te verwelkomen als die de ranch bereikt. Daar ontmoet ze terug James en beiden zoeken steun bij elkaar om  dit drama te verwerken.

    Dit is een prachtig verhaal en het einde is wondermooi ik ga niet meer verklappen. Ik kan jullie enkel zeggen lees en geniet!

     

    13-06-2010 om 16:25 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De dochter van de alchemist

    Boek 19 : De dochter van de alchemist

    Auteur: Katharine McMahon

    Aantal blz.: 383

    Leestijd: 15/05/2010-23/05/2010

    Eerste druk: 2006

    Algemene beoordeling:***

     

    Emilie Selden groeit op in een geïsoleerd landgoed in Buckinghamshire samen met haar vader. Haar moeder is gestorven bij de bevalling van Emilie. Haar vader is gefascineerd door de alchemie en de liefde voor de alchemie wil hij eveneens doorgeven aan zijn dochter. Ze zijn twee handen op één buik maar hieraan komt een einde wanneer Emilie verliefd wordt op Robert Aislable. Vanaf dat moment komt hij op de eerste plaats en wordt de alchemie en haar vader opzij geschoven. Ze gaat met hem naar Londen wonen en laat haar vader verscheurd achter. Haar vader die het als een verraad beschouwt weigert nadien elk contact met zijn dochter. Emilie kan haar vader en de alchemie echter niet vergeten en besluit om op bezoek te gaan bij haar vader. Bij haar terugkeer echter komt ze tot een schokkende ontdekking. Door dit voorval komt Robert ook bij haar en leert ze haar echtgenoot  op een totaal andere manier kennen. Heeft ze zich vergist in Robert en kan de alchemie een oplossing bieden om terug in contact te komen met haar vader?

    Dit boek doet denken aan de romans van Austen en Brönte verweven met alchemie en daar wringt het schoentje naar mijn gevoel. Er komen verschillende alchemische termen in die niet genoeg uitgelegd worden. Ik versta de schrijfster wel waar ze naartoe wil maar het kon mij toch niet helemaal boeien.

    13-06-2010 om 16:23 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie de wolf vreest

    Boek 18 : Wie de wolf vreest

    Auteur: Karin Fossum

    Aantal blz.:304

    Leestijd: 10/05/2010-14/05/2010

    Eerste druk: 2001

    Algemene beoordeling: ***

     

    Errki is een jongen die ontsnapt uit een psychiatrische instelling, tijdens zijn ontsnapping komt hij in aanraking met Halldis die woont in het bos. Even later wordt Halldis vermoordt terug gevonden in haar tuin. Door een getuigenis van Kannick Snellingen die zegt dat hij Errki bij Halldis gezien heeft wordt Errki direct als de mogelijke dader gebombardeerd. In de stad wordt een bank overvallen en Errki die daar ook toevallig aanwezig is wordt als gijzelaar door de dader meegenomen. Ze duiken onder in een huisje in het bos waardoor ze enkel op elkaar zijn aangewezen, een overvaller en een psychiatrisch gestoorde persoon. Waar niemand ooit in geslaagd is om Errki te doen praten lukt uiteindelijk toch  de overvaller en ontstaat er zelf een band tussen de twee jongens. Wanneer Kannick in het bos speelt komt ook hij in aanraking met hen. Of Errki nu de werkelijke dader is laat ik hier in het midden en daar legt Karin Fossum ook niet de nadruk op. Haar benadering van de personages maken haar boeken zo uniek waardoor de verdachten vanuit een ander daglicht bekeken worden. Ook hier hoe ze de beschrijving geeft van Errki die totaal misbegrepen wordt door de maatschappij  schaam je je eigenlijk over de vooroordelen die je hebt over deze mensen.

    Niet iedereen houdt  van deze misdaadboeken maar ik lees ze steeds in een sneltempo uit. Ik ben en blijf een fan!

     

    13-06-2010 om 16:22 geschreven door Anja  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Welkom op Anja's boekblog! Volg mij op instagram Anjasboektips!!!!
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren
  • Goedemiddag blogvrienden u bent van harte welkom (tricibemoedigendewoorden)
        op Gebroken
  • In seizoenen (Anja willems)
        op Vreemden in de nacht
  • nieuwe weg (alice dee)
        op Vreemden in de nacht
  • charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Charly (Chris Leysen)
        op Dodelijk verlangen
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • Maeve Binchy (Martine)
        op Zilveren bruiloft
  • de gouden tulp (van belle marie-jeanne)
        op De gouden tulp
  • Blog als favoriet !

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Blog als favoriet !


    Categorieën

    Startpagina !

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs